NetHack

Julkaisupäivä: 1.7.1987
Pelimuoto: yksinpeli
Lajityyppi: roguelike
(keskiarvo 4.00 / 2)

Oletko pelannut pelin läpi?

Lähettänyt 32 päivää sitten :: Darkki
Darkki avatar
Kiinnostaa kuulla löytyykö Risingin käyttäjistä niitä, jotka ovat tämän legendaarisen pelin pelanneet joskus läpi? :)

Itse pelasin peliä joskus -90 luvulla ja ensimmäisen kerran pääsin pelin läpi intissä -96. Sen jälkeen en enää peliä enää hirveästi pelannut, mutta edelleen tää on niitä pelejä, joista on hyviä muistoja, kun kaverien kanssa yritettiin päästä peliä läpi :)
(muokattu 29 päivää sitten)
(luettu 148 kertaa)
Vastaa
Rasimus 29 päivää sitten
Tuskin löytyy kauheasti, mutta yrittäjiä varmasti enemmän.

En yhtään muista miten pitkälle olen päässyt, mutta sekin on tapahtunut lähinnä huijaamalla (kopioimalla pelitallennustiedostoja, pelin kerrasta poikki hardcore fiilis on vähän liian rankaiseva). Silläkin tavalla loppu on tullut valitettavasti huonosti ajoitetuilla tallennuksilla, joissa ruokaa on ollut jäljellä liian vähän, tai varusteet liian huonot, tai RNGesus ei vain ole mahdollistanut kohtuullista experiencen keräystä (se hyvä puoli nykypeleissä on, että niissä pystyy grindaamaan samoja alueita, Nethackissa piti vain puskea eteenpäin).

Etenkin tuo nälkä oli pirun paha tappaja, sillä nälkäisenä tuli typeryyksissään syötyä ihan väärää ruokaa (cockatricen raato, johon pelkkä koskeminen riittää muuttamaan kiveksi). Pahin tappaja oli kuitenkin hätäily, sillä monesta tilanteesta ja taistelusta olisi selvinnyt laskelmoimalla huolella liikkeensä (vuoropohjaisena pelinä miettimisaikaa riitti) mutta jo puolen tunnin pelisession jälkeen sitä vain tuli hakattua näppistä ajatuksetta.

Mutta voi pojat, miten lämpimiä muistoja peliin liittyy. Ja miten monimutkaisia yksityiskohtia se sisälsi. Vieläkin muistuu mieleen tilanteet, joissa taikasormus tipahtaa viemäriin yrittäessä juoda pesualtaasta. Tästä hermostuneena sitten alkaa potkimaan allasta, koska joskus kadonnut esine voi pulpahtaa taas esiin. Valitettavasti RNGesus ei ole mukana, ja viemäristä ponnahtaakin esiin häiriöstä kettuuntunut vesidemoni...

Vastaa | Tykkää
Darkki 29 päivää sitten
Rasimus: Diablo 2:nen kolahti aikoinaan juuri sen takia, miten paljon se muistutti reaaliaikaista ja graafista Nethackia... Lähinnä massateurastusmentaliteettinsä ja monipuolisten taikaesineidensä kautta.

Joo juuri Nethackin kautta siirryin pelaamaan myös Diabloa ja sitä kautta tuli myös tutustuttua nuoruudessa kaikkiin Blizzardin peleihin aina WoW saakka.
Vastaa | Tykkää

Sekai-chan