Iron Sky: The Coming Race

Julkaisupäivä: 16.1.2019
Lajityyppi: scifi, toiminta, seikkailu, komedia
(keskiarvo 2.50 / 1)

Aiotko käydä katsomassa elokuvan?

Lähettänyt 99 päivää sitten :: Darkki
Darkki avatar
Kiinnostaa kuulla aikooko täältä moni käydä katsomassa elokuvan tai oletko jo katsonut? :) Itselläni on vähän ristiriitaset fiilikset, kun elokuva on tänään monissa arvosteluissa lytätty surkeaksi. Jotenkin tuntuu, että monella arvostelijalla on ennakko-odotukset kuitenkin olleet jo lähtökohtaisesti melko korkealla. Johtuneeko sitten elokuvan budjetista...

Iron Skyn kävin katsomassa aikoinaan leffateatterissa. Silloinkaan ennakko-odotukset olivat hyvin maltilliset ja vaikka leffa jäi keskinkertaiseksi, niin oli se silti viihdyttävä kokemus. Toivottavasti näin olisi myös tämän jatko-osan kohdalla ...
(luettu 375 kertaa)
Vastaa
LordStenhammar 97 päivää sitten
Vril-kirjan viittaus leffan nimessä. Siitä plussaa. Edellisen Iron Skyn plotti oli kyllä mielestäni paljon kiintoisampi, IMO. Ja joo, olen rajoitteinen, koska en ole nähnyt yhtään lehvaa, tai lukenut yhtään kirjaa. Eli periaatteessa tämä on aivan turha viesti.
Rasimus 97 päivää sitten
Juu. Ehdottomasti pitää elokuva nähdä. Ei ehkä teatterissa, mutta ainakin vuokralla.

Kriitikoiden haukuista on tullut välillä fiilis, että nämä eivät ole ehkä ymmärtäneet että leffan pitääkin olla huono. Mutta toisaalta pelkään taustalla olevan ns. haihurrikaani-ilmiö, jossa alkuperäinen leffa on kaikessa paskuudessaan ollut loistava, mutta teho on tuhottu kun rahaa ja tuotantoarvoja on tuotu lisää ja alkuperäinen menestys yritetty toistaa.
Darkki 96 päivää sitten
No juurikin näin. Kriitikot tuntuvat unohtavan, että kyse on enemmän satiirikomediasta lisättynä avaruusoopperan kaltaisia elementtejä, kuin scifi leffasta. Toki en ole leffaa nähnyt.. joten voihan noissa haukuissa toki olla perääkin. Leffa on kuitenkin nähtävästi oli se sitten kuin huono tahansa, mutta tämän osalta myös kääntymässä vuokrauksen kannalle. Leffa toimii ehkä paremmin kotisohvalla kaveriporukalla pizzan ja oluen ääressä, kuin pönöttäen leffateatterissa ...
Adolfina Romanov 87 päivää sitten
Samaa mieltä oikeastaan kaikesta. Aion katsoa, mutta tuskin sentään teatterissa. Odotan ensin pari vuotta, josko ensimmäinen ehtii viemään dvd:n kirpparille. Mutta minäkin luulen, että kriitikot pelkäävät lähinä maineensa puolesta eivätkä uskalla sanoa mitään hyvää leffasta, joka on (oletettavasti) tarkoituksellisen tökerö. Mutta Haihurrikaani-vertaus kuulostaa sekin sopivalta, olen ne kaikki katsonut ja selvähän se että loppu meni pieleen kun liikaa yrittää olla överi. Överiyden on oltava spontaania. Muuten luvassa on vain kaikkien kannalta kiusallisia tilanteita. Mutta en hakkaa mitään vielä kiveen, parin vuoden päästä vasta minut voi ottaa vakavasti.

Ensimmäisen elokuvan olen nähnyt. Tuomio: pitää mielenkiinnon yllä katsojasta riippuen 1-3 katselukertaa, sen jälkeen toimii lähinnä hyvänmielenviihtenä huonoina päivinä. Mutta ei siis täysi floppi, ei aiheuta myötähäpeää niin kuin juonikuvauksen perusteella odotin
Riku 94 päivää sitten
Teatterissa nyt ja leffan alkuun 40 minuuttia. Toivottavasti nautittava ja hauska kokemus. Mitä kriitikoihin tulee niin Last Jedin jälkeen ei ole pienintäkään luottoa ns. ammattikriitikoihin. Yleisön arviot ja kriitikot on usein jäänyt ika kauas toisistaan, tosin näin on tinnut käydä enemmän tunnetuimmissa tuotoksissa joiden taustalla on meuhkattu politiikkaa.
KiLLPaTRiCK 93 päivää sitten
Pidit The Last Jedi:stä?
Riku 93 päivää sitten
Lyhyt vastaus: en. Kirjoitin tähän äsken pidemmän vastauksen jossa ilmaisin inhoni tlj:tä kohtaan ja arvioin iron skyta, mutta ilmeisesti tämä sivusto päätti, että olen ollut toimeton liian kauan ja kirjasi mut ulos jossain vaiheessa kesken kirjoittamisen. Jostain syystä Risingshadow ei halua pysyä kirjautuneena vähääkään pientä hetkeä pidempää vaikka en koskaan sulkisi sivua, ilmeisesti myös kesken kirjoittamisen. Kuka täällä vastaa teknisestä puolesta, että tiedän ketä haukkua?
Darkki 93 päivää sitten
Allekirjoittanut on kaiken pahan alku ja juuri. Mut kiitos palautteesta! Kirjautumisen istunnon kestoa on pidennetty nyt 15 min -> 60 min, joka toivottavasti auttaa tähän ongelmaan (lisätietoa).
(muokattu 92 päivää sitten)

Uusin jäsen: ButterSoldier Yt