Iron Sky: The Coming Race

Julkaisupäivä: 16.1.2019
Lajityyppi: scifi, toiminta, seikkailu, komedia
(keskiarvo 2.50 / 1)

Aiotko käydä katsomassa elokuvan?

Lähettänyt 326 päivää sitten :: Darkki
Darkki avatar
Kiinnostaa kuulla aikooko täältä moni käydä katsomassa elokuvan tai oletko jo katsonut? :) Itselläni on vähän ristiriitaset fiilikset, kun elokuva on tänään monissa arvosteluissa lytätty surkeaksi. Jotenkin tuntuu, että monella arvostelijalla on ennakko-odotukset kuitenkin olleet jo lähtökohtaisesti melko korkealla. Johtuneeko sitten elokuvan budjetista...

Iron Skyn kävin katsomassa aikoinaan leffateatterissa. Silloinkaan ennakko-odotukset olivat hyvin maltilliset ja vaikka leffa jäi keskinkertaiseksi, niin oli se silti viihdyttävä kokemus. Toivottavasti näin olisi myös tämän jatko-osan kohdalla ...
(luettu 644 kertaa)
Vastaa
LordStenhammar 324 päivää sitten
Vril-kirjan viittaus leffan nimessä. Siitä plussaa. Edellisen Iron Skyn plotti oli kyllä mielestäni paljon kiintoisampi, IMO. Ja joo, olen rajoitteinen, koska en ole nähnyt yhtään lehvaa, tai lukenut yhtään kirjaa. Eli periaatteessa tämä on aivan turha viesti.
Rasimus 324 päivää sitten
Juu. Ehdottomasti pitää elokuva nähdä. Ei ehkä teatterissa, mutta ainakin vuokralla.

Kriitikoiden haukuista on tullut välillä fiilis, että nämä eivät ole ehkä ymmärtäneet että leffan pitääkin olla huono. Mutta toisaalta pelkään taustalla olevan ns. haihurrikaani-ilmiö, jossa alkuperäinen leffa on kaikessa paskuudessaan ollut loistava, mutta teho on tuhottu kun rahaa ja tuotantoarvoja on tuotu lisää ja alkuperäinen menestys yritetty toistaa.
Darkki 323 päivää sitten
No juurikin näin. Kriitikot tuntuvat unohtavan, että kyse on enemmän satiirikomediasta lisättynä avaruusoopperan kaltaisia elementtejä, kuin scifi leffasta. Toki en ole leffaa nähnyt.. joten voihan noissa haukuissa toki olla perääkin. Leffa on kuitenkin nähtävästi oli se sitten kuin huono tahansa, mutta tämän osalta myös kääntymässä vuokrauksen kannalle. Leffa toimii ehkä paremmin kotisohvalla kaveriporukalla pizzan ja oluen ääressä, kuin pönöttäen leffateatterissa ...
Adolfina Romanov 314 päivää sitten
Samaa mieltä oikeastaan kaikesta. Aion katsoa, mutta tuskin sentään teatterissa. Odotan ensin pari vuotta, josko ensimmäinen ehtii viemään dvd:n kirpparille. Mutta minäkin luulen, että kriitikot pelkäävät lähinä maineensa puolesta eivätkä uskalla sanoa mitään hyvää leffasta, joka on (oletettavasti) tarkoituksellisen tökerö. Mutta Haihurrikaani-vertaus kuulostaa sekin sopivalta, olen ne kaikki katsonut ja selvähän se että loppu meni pieleen kun liikaa yrittää olla överi. Överiyden on oltava spontaania. Muuten luvassa on vain kaikkien kannalta kiusallisia tilanteita. Mutta en hakkaa mitään vielä kiveen, parin vuoden päästä vasta minut voi ottaa vakavasti.

Ensimmäisen elokuvan olen nähnyt. Tuomio: pitää mielenkiinnon yllä katsojasta riippuen 1-3 katselukertaa, sen jälkeen toimii lähinnä hyvänmielenviihtenä huonoina päivinä. Mutta ei siis täysi floppi, ei aiheuta myötähäpeää niin kuin juonikuvauksen perusteella odotin
Riku 321 päivää sitten
Teatterissa nyt ja leffan alkuun 40 minuuttia. Toivottavasti nautittava ja hauska kokemus. Mitä kriitikoihin tulee niin Last Jedin jälkeen ei ole pienintäkään luottoa ns. ammattikriitikoihin. Yleisön arviot ja kriitikot on usein jäänyt ika kauas toisistaan, tosin näin on tinnut käydä enemmän tunnetuimmissa tuotoksissa joiden taustalla on meuhkattu politiikkaa.
KiLLPaTRiCK 320 päivää sitten
Pidit The Last Jedi:stä?
Riku 320 päivää sitten
Lyhyt vastaus: en. Kirjoitin tähän äsken pidemmän vastauksen jossa ilmaisin inhoni tlj:tä kohtaan ja arvioin iron skyta, mutta ilmeisesti tämä sivusto päätti, että olen ollut toimeton liian kauan ja kirjasi mut ulos jossain vaiheessa kesken kirjoittamisen. Jostain syystä Risingshadow ei halua pysyä kirjautuneena vähääkään pientä hetkeä pidempää vaikka en koskaan sulkisi sivua, ilmeisesti myös kesken kirjoittamisen. Kuka täällä vastaa teknisestä puolesta, että tiedän ketä haukkua?
Darkki 320 päivää sitten
Allekirjoittanut on kaiken pahan alku ja juuri. Mut kiitos palautteesta! Kirjautumisen istunnon kestoa on pidennetty nyt 15 min -> 60 min, joka toivottavasti auttaa tähän ongelmaan (lisätietoa).
(muokattu 319 päivää sitten)
Rasimus 182 päivää sitten
Joo. Oli huono. Ei onneksi sellaisella Syfy-tavalla huono, mutta ei valitettavasti myöskään Asylum-tavalla huono, vaan vain huono.

Tarina maan keskellä dinosaurusten kanssa elävine reptiliaaneineen on niin älytön kuin pitääkin olla, sen takia leffan halusin nähdäkin. Samoin hahmojen kuuluukin olla yksiulotteisia ja huonosti hahmoteltuja klisekarikatyyrejä ja arkkityyppejä (tosin en olisi pannut pahakseni jos elokuva olisi yhtä tai kahta kohtausta enemmän alleviivannut hölmöyttään, esim. päähenkilömuija olisi pitänyt nimetä suoraan Mary Sueksi).

Mutta tahallisen huonossakin leffassa pitää itse kerronnan sujua. Henkilökemioiden ja maan keskipisteeseen sijoittuvien kohtausten puutteen ohessa eniten pänni se tyypillinen asia johon muuten ihan hyvän tarinan omaavat leffat aina kaatuvat: Kohtaukset ovat ikäänkuin laitettu peräkkäin, mutta ne eivät ole yhdistetty toisiinsa. En tarkoita tällä sitä, että niiden välissä olisi aukkoja tai epäjohdonmukaisuuksia, vaan sitä että kohtauksen sisällä maailmassa ei ole mitään muuta kuin mitä kyseisessä kohtauksessa näkyy. Asioita ei ennakoida tai muistella. Mikään ei viittaa siihen, mitä seuraavaksi tapahtuu tai mitä on jo tapahtunut.

[Juonipaljastuksia]

Voin erehtyäkin, mutta kuunatsien ensimmäinen tuleminen oli sekin ehkä köykäinen, mutta paljon sujuvampi. Ei tehnyt vuosien vaikeusputki hyvää jälkeä. Hiomiset ovat jääneet väliin kun on pitänyt saada valmista budjetin venyessä, oletan?

Mutta hei... Silti kannatti katsoa ettei jää vaivaamaan mitä menettää. Ei se nyt niin huono ollut.

PS. Joku on valittanut että leffa on ajastaan jäljessä politiikan kommentoinnissa. Emmä ainakaan kehtaa syytää siitä, että Trump pelmahti kuvioihin liian myöhään ehtiäkseen olennaisesti mukaan elokuvaan, ja teki kerta laakista Sarah Palinista ihan täyspäisen oloisen presidentin.

Iivari
Uusin jäsen: Marko Kinnunen