Kirjasto Margaret Weis Tracy Hickman Kevätaamun lohikäärmeet
loka 01
keskiviikko

Risingshadow on Suomen suurin scifi- ja fantasiakirjallisuuteen keskittynyt sivusto.
Tarjoamme mm. kattavan ja ajantasaisen spefikirjatietokannan, arvosteluja
uutuuskirjoista ja aktiivisen keskustelualueen!

[klikkaa suuremmaksi]

(Dragonlance: Kronikat, #3) Edellinen

Julkaisupäivä 1992
Muokannut Jussi 06.07.2011
Tyyli: fantasia

Kustantanut Jalava. Teoksen alkuperäinen nimi on Dragons of Spring Dawning.

Alkuteos ilmestynyt 1985. Suomentanut Mika Renvall. Kannen kuva: Larry Elmore. Kuvat: Jeffrey Butler. Runot: Michael Williams. 5. painos 2003. Nidottu.

Lohikäärmeet. Satujen hirviöt. Tarinat, joita kerrottiin lapsille.

Mutta nyt lohikäärmeet ovat palanneet Krynniin. Sota ja hävitys uhkaavat koko valtakuntaa.

Toivo herää, kun kevät koittaa. Sankarit ovat vihdoin saaneet lohikäärmepeitset aseikseen, ja niiden turvin he käyvät viimeiseen, epätoivoiseen taisteluun lohikäärmeitä vastaan.

Ritari ja barbaari, soturi ja puolhaltia, kääpiö ja kentti sekä synkkäsieluinen velho saavat unohtaa epäilynsä ja ratkaista omat kiistansa ennen kuin he voivat toivoakaan voittavansa – Takhisiksen, Pimeyden Kuningattaren.

Ruusun herra (Dragonlance: Solamnian nousu, #1) Edellisen päivän saari Hopeatikari (Deverryn taru, #1) Dirk Gentlyn holistinen etsivätoimisto (Dirk Gently, #1) Rautalohikäärmeen tytär Alkumetsä (Alkumetsä, #1) Oofirin kultaa
 Kirja-arvioita (yhteensä 3 kpl)
- satunen
17.11.2009

Tämä kronikka elää ja virtaa mukavasti. Rakastan tarinan velhoa ja vanhoja lohikäärmeitä,joihin auttamattomasti samaistui. Kaikille,jotka pitävät perinteisestä seikkailukirjoista. Sankarit ovat uljaita,lohikäärmeet mahtavia ja neidot kauniita. Tasslehof ja Flint ovat kumppanukset vailla vertaa. Heidän tarinansa on liikuttava ja olen lukenut sarjan moneen kertaan. Aina liikutun tietyissä kohdissa. Minussa on varmaan jotain vikaa:))

- Fingon Ringëril
06.08.2008

Kun sain luettua kyseisen kirjan, mielessä ei ollut haikeutta niin kuin yleensä sarjan viimeistä osaa luettaessa. Tähän saattoi olla syynä se että, tiedän päähenkilöiden seikkailevan muissakin kirjoissa. Kuitenkin uskon että, syynä oli sarjan lopetus. Kirjailijat eivät "tappaneet" ketään lopetuksessa vaan jo ennemmin. Ja loppu oli muutenkin "hohdokas". Kiitän tästä kirjailijoita.

Vaikka kirjassa oli pieniä puutteita (päähenkilöiden käyttämättömyys joissain kohdissa ym.) annan arvosanaksi 5 tähteä. Tämä kirja ja sarja on sen ansainnut, sillä juoni, huumori ja päähenkilöt ovat olleet vertaansa vailla. SUOSITTELEN KAIKILLE!!!!!

- tintti89
11.10.2007

Kevätaamun lohikäärmeet on huomattavasti synkempi kuin sarjan edelliset kirjat. Juoni etenee tasaisesti, mutta vauhdikkaasti eteenpäin pitäen lukijan mielenkiintoa yllä läpi koko kirjan. Se seuraa asioita ja tapahtumia vuorotellen eri henkilöiden näkökulmasta. Surullisin kohta kirjassa on erään päähenkilön menehtyminen.

Kirjan hekilöjä syvennetään edelleen tässä kirjassa. Tanisin ihmispuoli pääsi valloilleen suurimmassa osassa kirjaa. Tasslehoff pysyi omana itsenään tuoden myös hieman hauskuutta kirjan synkkyyteen. Pääosan kirjan surumielisyydestä aiheuttivat henkilöiden eroamiset ja jäähyväiset.

Kirja on erittäin hyvin kirjoitettu. Sen tarina imaisee lukijan sisäänsä, ja kirjan haluaisi jatkuvan loputtomiin. Kirja loppuu erittäin hyvin antaen myös viitteitä tulevasta. Suosittelen lämpimästi kaikille fantasiasta kiinnostuneille.
  (+2 tykkää tästä)

Kirjasto Margaret Weis Tracy Hickman Kevätaamun lohikäärmeet