Kirjasto Robert Jordan Uusi kevät
touko 23
lauantai

Risingshadow on Suomen suurin scifi- ja fantasiakirjallisuuteen keskittynyt sivusto.
Tarjoamme mm. kattavan ja ajantasaisen spefikirjatietokannan, arvosteluja
uutuuskirjoista ja aktiivisen keskustelualueen!

[klikkaa suuremmaksi]

(Ajan Pyörä)

Julkaistu elokuu 21, 2008
Muokannut Jussi 14.03.2015
Lisännyt Jussi 31.01.2008

Kustantanut Karisto. Teoksen alkuperäinen nimi on New Spring: The Novel.

Alkuteos ilmestynyt 2004. Suomentanut Susanna Paarma. Sidottu.

Hugo-palkintoehdokas 2014 (koko sarja).

Ajan Pyörän johdanto-osa

Näin alkoi mahtava fantasiataru Ajan Pyörästä

Uusi kevät on Ajan Pyörä -sarjan vahva johdanto-osa, jonka tapahtumat käynnistyvät noin kaksikymmentä vuotta ennen Vaarojen taivalta, sarjan ensimmäistä kirjaa. Mukana on jo monia tuttuja henkilöitä, jotka myöhemmin tulevat mukaan hyvän ja pahan taisteluun, sarjan keskeiseen teemaan.

Canluumin kaupungin muurit ovat turva Pimeän valtiasta ja hänen taistelijoitaan vastaan. Canluumin muurien suojiin saapunut Lan kohtaa kaupungissa Moirainen, nuoren Aes Sedain, joka etsii apuria selvittämään kanssaan hämärän ennustuksen sanomaa. Ennustuksen mukaan Lohikäärme on tuleva uudelleen pienen lapsen hahmossa joko voittamaan Pimeän valtiaan – tai sitten tuhoamaan koko maailman. Moirainen ja Lanin kohtaamisesta käynnistyy mahtava taru Ajan Pyörästä ja sen unohtumattomista sankareista.

Syntymälahja Maameren tarinat 1–3 Silmarillion Velhon oppipoika (Taru kolmesta miekasta, #1) Narrin matka (Lordi Kultainen, #1) Maameren tarinat 1–4 Salamurhaajan oppipoika (Näkijän taru, #1)
 Kirja-arvioita (yhteensä 2 kpl)
- Ventovir
16.11.2014

Tykkäsin kovasti.

Oli mukava tietää Moirainen ja Lanin historiasta, kuinka he tapasivat ja millainen suhde Siuanilla ja Moirainella on.

Nautin kovin saadessani lukea valkoisen tornin käytännöistä, ja Aes Sedaista, ja siitä kuinka koulutus jatkui shaali kokeen jälkeen.

Kuulin että näitä kirjoja piti alunperin tulla kolme, mutta Jordan ei valitettavasti ehtinyt kirjoittamaan kuin yhden :/

Tykkää

- Jussi
27.10.2008

Uusi kevät oli ihan kiva, luin kirjan sen ilmestyttyä englanniksi. Olisin kyllä mieluummin tarttunut sarjan 11. osaan! Valkoisen tornin tavallisesta elämästä sai lisätietoja, ja oli helpottavaa seurata vaihteeksi tarinaa, jossa ei ollut kymmentä sivujuonta. Suurin ongelma kirjassa oli se, että tiesin loppuratkaisun ennakkoon. Olin nimittäin lukenut vuonna 1998 julkaistun samannimisen novellin, jonka Jordan nyt pidensi romaanimittaan.
Tykkää

Kirjasto Robert Jordan Uusi kevät