Kirjasto Robert Jordan Uusi kevät
joulu 21
sunnuntai

Risingshadow on Suomen suurin scifi- ja fantasiakirjallisuuteen keskittynyt sivusto.
Tarjoamme mm. kattavan ja ajantasaisen spefikirjatietokannan, arvosteluja
uutuuskirjoista ja aktiivisen keskustelualueen!

Kirjaudu

Julkaistu elokuu 21, 2008
Muokannut Jussi 19.04.2014
Lisännyt Jussi 31.01.2008
Tyyli: fantasia

Kustantanut Karisto. Teoksen alkuperäinen nimi on New Spring: The Novel.

Alkuteos ilmestynyt 2004. Suomentanut Susanna Paarma. Sidottu.

Hugo-palkintoehdokas 2014 (koko sarja).

Ajan Pyörän johdanto-osa

Näin alkoi mahtava fantasiataru Ajan Pyörästä

Uusi kevät on Ajan Pyörä -sarjan vahva johdanto-osa, jonka tapahtumat käynnistyvät noin kaksikymmentä vuotta ennen Vaarojen taivalta, sarjan ensimmäistä kirjaa. Mukana on jo monia tuttuja henkilöitä, jotka myöhemmin tulevat mukaan hyvän ja pahan taisteluun, sarjan keskeiseen teemaan.

Canluumin kaupungin muurit ovat turva Pimeän valtiasta ja hänen taistelijoitaan vastaan. Canluumin muurien suojiin saapunut Lan kohtaa kaupungissa Moirainen, nuoren Aes Sedain, joka etsii apuria selvittämään kanssaan hämärän ennustuksen sanomaa. Ennustuksen mukaan Lohikäärme on tuleva uudelleen pienen lapsen hahmossa joko voittamaan Pimeän valtiaan – tai sitten tuhoamaan koko maailman. Moirainen ja Lanin kohtaamisesta käynnistyy mahtava taru Ajan Pyörästä ja sen unohtumattomista sankareista.

Serren metsissä Ase itse (Ensimmäinen laki, #1) Taru sormusten herrasta Timanttivaltaistuin (Eleniumin taru, #1) Elric Melnibonélainen (Elric, #1) Uusi sukupolvi (Dragonlance: Uusi sukupolvi, #1) Neverwhere – Maanalainen Lontoo
 Kirja-arvioita (yhteensä 2 kpl)
- Ventovir
16.11.2014

Tykkäsin kovasti.

Oli mukava tietää Moirainen ja Lanin historiasta, kuinka he tapasivat ja millainen suhde Siuanilla ja Moirainella on.

Nautin kovin saadessani lukea valkoisen tornin käytännöistä, ja Aes Sedaista, ja siitä kuinka koulutus jatkui shaali kokeen jälkeen.

Kuulin että näitä kirjoja piti alunperin tulla kolme, mutta Jordan ei valitettavasti ehtinyt kirjoittamaan kuin yhden :/

Tykkää

- Jussi
27.10.2008

Uusi kevät oli ihan kiva, luin kirjan sen ilmestyttyä englanniksi. Olisin kyllä mieluummin tarttunut sarjan 11. osaan! Valkoisen tornin tavallisesta elämästä sai lisätietoja, ja oli helpottavaa seurata vaihteeksi tarinaa, jossa ei ollut kymmentä sivujuonta. Suurin ongelma kirjassa oli se, että tiesin loppuratkaisun ennakkoon. Olin nimittäin lukenut vuonna 1998 julkaistun samannimisen novellin, jonka Jordan nyt pidensi romaanimittaan.
Tykkää

Kirjasto Robert Jordan Uusi kevät