Kirjaudu Rekisteröidy

Käyttäjätunnus *
Salasana *
Muista minut

Luo tunnus

(*) kentät ovat pakollisia.
Nimimerkki *
Vahvista email *

Kauheat lapset

Kauheat lapset /library_link/images/books/7678.jpg

Kauheat lapset

Julkaistu: lokakuu 6, 2015 (Osuuskumma)

Tyylit: steampunk
Avainsanat: kotimainen

Kansi: Anu Korpinen. Sidottu.

"Ja minä, minä käyttäydyn kuin äitini jatke. Otan hänen valheensa kantaakseni. Otan, koska hän antaa totuuden vain minulle, ja tuo kalpea aavistus hellyydestä ja perheestä on ainoa, mitä hän ehkä koskaan pystyy antamaan."

Adriana Kimas on kuollut. Ratasnero ei ollut äideistä parhain eivätkä kuolema tai sisällissota paranna Trillin suhtautumista häneen. Trill keskittyy välttelemääbn virkailijoita yhdessä synkroniahäiriöstä kärsivän Marikin ja hänen hoiturinsa kanssa. Sodan melskeessä kaikkien on tehtävä uhrauksia.

Anni Nupposen huikea steampunk-romaani kertoo ihmisen ja teknologian kohtaamisesta sodan repimässä retrodystopiassa. Se kertoo myös äidistä ja pojasta, sekä ihmisen oikeudesta puuttua luonnonjärjestykseen. Kuka hallitsee ja ketä? Se, joka ratasta pyörittää.

Muokannut Dyn (21.12.2015)
Tietoa kirjailijasta :: Anni Nupponen
Anni Nupponen

Anni Nupponen (s. 1981) voitti vuonna 2008 toisen jaetun palkinnon Portin novellikilpailussa 2008. Hän julkaisi esikoisromaaninsa Nainen ja kuningas vuonna 2008. Teos sai Suomen Tolkien-seuran vuoden parhaalle suomalaiselle fantasiakirjalle myönnettävän Kuvastaja-palkinnon 2009. Atorox-palkinnon vuoden parhaasta tieteisnovellista hän sai vuonna 2013.

Nupposen suosikkeihin kuuluvat Tove Janssonin Muumilaakson marraskuu, Ernest Hemingwayn Vanhus ja meri, ... (lisää kirjailijasivuilla)

RosvoruhtinasValtioCoraline varjojen talossaDunk ja Egg -kokoelma (työnimi)Kaukaisen Maan laulut
Paikalla 2 jäsentä ja 61 vierailijaa:
Kvothe1982, Dyn