heinä 25
perjantai

Risingshadow on Suomen suurin scifi- ja fantasiakirjallisuuteen keskittynyt sivusto.
Tarjoamme mm. kattavan ja ajantasaisen spefikirjatietokannan, arvosteluja
uutuuskirjoista ja aktiivisen keskustelualueen!

[klikkaa suuremmaksi]

Vapautettu

(Yön talo, #8) Seuraava Edellinen

Julkaisupäivä elokuu 5, 2013
Muokannut Jussi 05.08.2013

Kustantanut Otava. Teoksen alkuperäinen nimi on Awakened.

Alkuteos ilmestynyt 2011. Suomentanut Inka Parpola. Sidottu.

Verevä vampyyrisaaga vangitsee.

Neferet hallitsee Yön talossa, mutta Isle of Skyellä vallitsee rauha. Zoeyn rinnalla on Stark, maailman uskollisin ja seksikkäin soturi. Miksi palata enää koskaan?

Stevie Raen tilanne ei ole yhtä seesteinen. Hänen soturinsa on vain osittain ihminen. Refaimin täytyy pettää joko isänsä tai rakastettunsa. Mikä on siteistä vahvin - ystävyyden, rakkauden vai veren side? Ja voiko valasta vapautua?

P. C. Castin ja hänen tyttärensä Kristin Castin menestyssarjasta Yön talo on suomennettu myös Merkitty, Petetty, Valittu, Piinattu, Vainottu, Lumottu ja Kahlittu.

Reckless: Kiveen kadonnut (Reckless, #1) Tuhkanaama ja Taivaantakoja (Patalakkikansa, #1) Pasianssimysteerio Karnin labyrintti (Mustien ruusujen maa, #1) Keskiyö (Soturikissat: Uusi profetia, #1) Bree Tannerin lyhyt elämä Syntymälahja
 Kirja-arvosteluja (yhteensä 9 kpl)
- TheGinger
18.06.2014

Rakastin tätä kirjaa! Todella rakastin, sillä tässä kirjassa keskityttiin enemmän Stevie-Raehen ja Refaimiin jotka ovat lempparini. Pidin Zoeysta aluksi, mutta sitten alko tulla tätä, että kaikki pojat rakastuu kuollakseen häneen ja hän itse ei millään osaa päättää, vaan pyörittelee parhaimmillaan kolmea kundia yhtäaikaa. Mutta innostus koko sarjaan kasvoi taas!

- shg123
15.03.2014

[ juonipaljastuksia ]

olen tykännyt kaikista yön talo sarjan kirjoista mutta tämä yltää korkealle tässäkin sarjassa. Neferet on todellakin täysin paha. Nyt hän kuitenkin sai huomata ettei hänkään hallitse kaikkea. Sillä hänen kutsumansa pimeys perääntyi Kalonan käskystä, Lenobia näki hänen pimeytensä ja zoey ja hänen ystävänsä lähtivät talolta. Refaimin muutos ihmiseksi oli jännä. Odotan innolla seuraavaa osaa Määrätty.

- Janski_
31.01.2014

Tämä kirja oli mielestäni tosi hyvä. Meinasin jo kyllästyä sarjaan kunnes luin tämän. Tässä kirjassa tapahtui paljon enemmän isoja asioita kun aikaisemmissa luvuissa.

Suosittelen lukemaan kirjan :D

- Mai00
27.12.2013

[ juonipaljastuksia ]

Tämä on sarjan parhaita osia. Aloin jo kyllästyä kaikkeen tuon seitsemännen kirjan aikana, mutta tätä lukiessa kiinnostus Yön taloon palasi hetkeäkään aikailematta. Olikin siis erinomaisen hyvä että luin tämän kirjan!

Jostain syystä minua on ennen ärsyttänyt koko Refaim ja hänen juttunsa Stevie Raen kanssa, mutta nyt jopa se alkoi vihdoin kiinnostaa. Heathin kuvioihin palaaminen taas ärsyttää minua kovasti. Vaikka hän elossa olonsa aikana olikin kiva, kuolleena vieläkin kivempi! Kalonan ja Starkin juttukaan ei oikein imartele sarjaa. Tällaisia ideoita ei kannata kierrättää, sillä ne kuluu nopeasti loppuun jo ensimmäisellä käyttökerralla. Käytetty idea on käytetty idea!

Jään silti uudestaan innostuneena odottelemaan sitä seuraavaa!
  (+1 tykkää tästä)

- Fade
06.11.2013

Siis eih ja voih. Rakastuin tähän sarjaan aivan alusta asti, mutta nyt tuli sellainen olo, että miksi näitä osia pitää tulla vielä lisää? Siis ei sillä, että en haluaisi enää lukea Zoeyn ja hänen ystävien elämästä kohti parempaa maailmaa. Tämä osa vavin tuntui jotenkin niin kaukaa haetulta. Aivan kuin tämä osa olisi tehty tähän väliin, jotta keksittäisiin taas jotain mielenkiintoista kirjoitettavaa. En vain saanut mitään irti tämän kirjan juonesta - jos sellaista edes oli. Mielestäni tässä kirjassa ei oikeastaan tapahtunut kunnolla mitään. Kyllähän sitä tekstiä oli paljon kun siitä saatiin luotua yli kolmesataa sivua kestävä tarinan pätkä, mutta siihen se sitten jäi.

Jos jotain hyvää nyt täytyy tästä kirjasta sanoa, niin sanotaan vaikka että pidin Refaimin kohtalosta. Olen pitänyt hänestä alusta asti. Loppujen lopuksi se tuntuu ainoalta hyvältä asialta tässä kirjassa. Starkin ja Kalonan välinen yhteys tuntuu niin tekaistulta, että huh huh. Kaikki hahmot ovat muuttuneet ensimmäisestä sarjan osasta niin paljon, että alkaa pian sekin ärsyttämään. Jotenkin tuntuu niin epätodelliselta, että jokainen kirjan miespuolinen henkilö on jollain tavalla itsekäs ja pöyhkeä. Damien on ehkä ainut poikkeus tähän sääntöön, ja siksi rakastankin häntä.
  (+1 tykkää tästä)

- Myrsky10
26.10.2013

Kirja ei ole sarjan paras, mutta todella hyvä kirja kuitenkin. Jatkoa odotellessa!

- Cactus
30.08.2013

[ juonipaljastuksia ]

Olen pitänyt kaikista yön taloista ja pidän tästäkin. Tosin olen pettynyt Jackin, Zoeyn äidin sekä Heathin kohtaloihin sekä Kalona-Heath-kuvioon. Eivätkö he voisi jo alkaa taistella "rehdisti"? Kuitenkin, rakastan tätä kirjasarjaa ja en voi odottaa seuraavaa osaa ja haluan tietenkin kuullaa lisää Stevie Raesta ja Refaimista.
(P.S. Ei liity kirjan sisältöön, mutta olen pettynyt Otavaan; kun huomaa kirjaa lukiessa, että suomentaja on vaihtunut, jokin on mennyt pahasti vikaan:(.)
  (+4 tykkää tästä)

- Nage
14.08.2013

[ juonipaljastuksia ]

Tämä kirja oli minulle pienoinen pettymys, sillä olin odottanut tätä paljon ja noooh tässä ei nyt oikein tapahtunut mitään.

Kirja oli melko ennalta arvattava ja jopa välillä hieman tylsä. En oikein ymmärrä miten reiluun 300 sivuun on kirjoitettu, no ei oikein mitään.

Minua myös ärsyttää tooodella paljon se että Heat tuli takaisin. Olisi ollut todella mukavaa jos Zoey olisi viimeinkin voinut keskittyä vain yhteen poikaan, mutta ei sitten.

Myös tuo Kalonan ja Starkin juttu vaikuttaa jotenkin... no tutulta? En tiedä, jollain lailla se vain vaikutta jo jotenkin kulutetulta idealta.

Mutta tämä oli kuitenkin Yön talo ja minähän rakastan tätä sarjaa joten jään innolla odottamaan seuraavaa osaa!
  (+2 tykkää tästä)

- Q_Black
08.08.2013

Olen löytänyt innostukseni uudelleen tähän sarjaan parin viimeisimmän osan myötä joten oli pakko siirtää muut kirjat sivuun tämän kolahtaessa postiluukusta.

Zoey itsessään ei ole minua kiinnostanut enää hetkeen koska jotenkin hänen asenteensa on ärsyttävä ja hän tuntuu välillä olevan hiukan liikaa itseään täynnä. Yön talon maailma kuitenkin vangitsee ja tottakai syötävän söpö pari Stevie Rae ja Refaim, joiden ansiosta tirauttelin kyyneleitä kirjan loppupuolella. Heistä voisi lukea vaikka kokonaisen kirjan.

Tämäkin kirja hujahti alusta loppuun nopsaan koska oli hyvin helppolukuista ja tätä nyt vaan oli pakko ahmia! Itse sarjan juoni tuntuu ajoittain vähän tahmealta kun miettii, että sen olisi saanut näppärästi hiukan vähempäänkin määrään kirjoja eikä sitä olisi tarvinnut venyttää, mutta toisaalta en ole vielä valmis luopumaan Yön talosta, joten otan innolla seuraavatkin osat vastaan!

Kirjoille tyypillisesti tässäkin oli vähän sellaista teinimäistä meininkiä, mutta nokkelat tokaisut saivat minut tällä kertaa lähinnä hymähtelemään hyvin huvittuneesti.

Jatkoa jään janoamaan!
  (+2 tykkää tästä)