• Xariel hahmo
  • Xariel
    Baronetti

27.11.2013 23:48 #21 :: Xariel
Aikakoneen saaga !

Railakasta ilottelua! Kuulostaa sopivalta. Kuvauksen perusteella en ole kuitenkaan kirjaan tarttumassa lähitulevaisuudessa. :lol:
Muokannut 27.11.2013 23:49 Xariel

• Lis hahmo
  • Lis
    Painajainen

28.11.2013 01:11 #22 :: Lis
Käyttäjänumeron paljastama kirja
Sisimmät salaisuuteni kaiketi paljastaa sitten Jean Raben Vedenpaisumus.

"Kuinka alas sankari voi vajota?" Mitäpä tähän enää on lisättävää.

Kirja on ilmestynyt siihen aikaan kun jaksoin vielä yrittää kahlata näitä kaiken maailman dragonlance-sarjoja läpi. Tälle kirjalle olen näköjään antanut ruhtinaallisesti yhden tähden, ja sarjan lukeminen jäikin tuohon ekaan kirjaan. Muuta en muista kuin kammottavan huonouden.

• Bensku hahmo
  • Bensku
    Ritari

29.11.2013 23:10 #23 :: Bensku
Käyttäjänumeron paljastama kirja
Risingissä on 57 kirjaa vähemmän, kuin mitä käyttäjänumeroni on :( Mitäköhän sinne mahtaa tulla...

• Rinja hahmo
  • Rinja
    Aavevelho

29.11.2013 23:23 #24 :: Rinja
Käyttäjänumeron paljastama kirja
Bensku, tietokannassa on itse asiassa kirjoja aina numeroon 7037 asti (viimeisin lisäys: www.risingshadow.fi/library?action=book&book_id=7037), joten huono tuuri vain.

EDIT: Kirjailijoita taas on tällä hetkellä numeroon 2534 asti, vaikka käytännössä niitä on 2102.
Muokannut 29.11.2013 23:27 Rinja

02.12.2013 14:25 #25 :: Metusalem
Käyttäjänumeron paljastama kirja

Pisania kirjoitti: Kirjan kuvauksessa muuten mainitaan mithrill-luola. Eikös mithrill ollut Tolkienin keksintöjä?

Ei, se on mithril yhdellä ällällä. Aivan eri asia siis :tongue: .

Oma kirjani on Jään kuningaskunta John Calvin Batchelor -nimiseltä kirjailijalta. "Nykypäivän odysseia. Kouraiseva tarina kansanvaelluksesta ja Grimistä, modernista viikingistä ja Antarktiksen valtiaasta." Tämähän voisi olla mielenkiintoinen teos, vaikka onkin scifiksi luokiteltu.
Muokannut 02.12.2013 14:26 Metusalem

• Darkki hahmo
  • Darkki
    Arkkivelho

02.12.2013 15:31 #26 :: Darkki
Käyttäjänumeron paljastama kirja

Rinja kirjoitti: Ilmankos muuten omannumeroisen kirjan puuttuminen on niin yleistä, jos kerran kirjanumeroita on yli 7000 mutta kirjoja tietokannassa vain reilu 5000...

Juu tämä johtuu kirjatietokannan muokkauksista, joissa syystä tai toisesta lisätty kirja/kirjailija myöhemmin poistetaan kirjatietokannasta. Teen esimerkiksi monesti testauksia testikirjoihin uudistuksista ja testauksien jälkeen poistan testikirjat kirjatietokannasta. Tämän takia jää tyhjiä numeroita joista ei löydy kirjoja.

02.12.2013 16:48 #27 :: Scartti
Viemärin vaanija .. En halua löytää sieniä kaapeistani

• Rinja hahmo
  • Rinja
    Aavevelho

02.12.2013 17:27 #28 :: Rinja
Käyttäjänumeron paljastama kirja
Hoksasinpa testata enkkupuolenkin tietokantaa. Oman numeron kohdalla kova scifilinja näköjään jatkuu: C. J. Cherryh: Foreigner

Omaa kirjamakuani nämä omannumeroiset kirjat eivät kyllä kuvasta yhtään. Varmaan ne sitten kuvastavat minua jotenkin muuten.

• Hiistu hahmo Kirjoittaja
  • Hiistu

02.12.2013 17:54 #29 :: Hiistu
^ Haa, heti testattava. :wink:

Enkkupuolella numeroni on 2347 ja vastaava kirja on.. Lovecraft-omnibus At the Mountains of Madness.

Olen lukenut surkuteltavan olemattomasti mitään Lovecraftilta, mutta onhan tuo aikas khuul, ettenkö sanoisi.

02.12.2013 18:39 #30 :: Elthadora
Käyttäjänumeron paljastama kirja
Minulle tuli Piers Anthonyn Auringon lapsi . Nimi ehkä aurinkoisena päivänä kuulostaa minulta, mutten nyt sitten oikein muuten tiedä kirjan sisällöstä.

Toisella puolella sain kirjan nimeltä The Blood Knight by Greg Keyes, mikä ei kerro minulle mitään. En muista kyllä muutenkaan seivästelleeni ketään miekalla tai kuljeskelleeni ympäriinsä sotisovassa.

• Ansa hahmo
  • Ansa
    Tähtipilotti

02.12.2013 19:01 #31 :: Ansa
Käyttäjänumeron paljastama kirja
Pitihän sitä enkkupuolelta testata myös ja näemmä sen puolen numerolla tuli Lord of the Two Lands , Judit Tarrin kirjoittama fantasiakirja. Aika mielenkiintoiselta vaikutti, kun tuon tekstin luki.

• Pisania hahmo
  • Pisania
    Hornanhenki

02.12.2013 19:34 #32 :: Pisania
Käyttäjänumeron paljastama kirja
Uskomatonta. Alun perin numerollani löytynyt kirja oli R.A. Salvatoren Pahan perintö ja enkkupuolella se näköjään on saman tyypin Exile. No dice, universumi! En aio lukea Salvatorea vaikka hän sitten tulisi henk. koht. sitä pyytämään!
Tykännyt: Rinja

• Sapfo hahmo
  • Sapfo
    Epäkuollut

12.12.2013 11:43 #33 :: Sapfo
W.I.T.C.H Kultainen lähde

Prinsessan olisi ehdittävä siemaisemaan lähteen vettä ennen kruunajaisiaan, muuten rikas ja harmoninen valtakunta suistuu tuhon tielle...

Selvä... :cheesy:

12.12.2013 12:46 #34 :: SnugleClown
Oho, mitkä voimat!
(Goosebumps: Kauhumaa, #10)
R. L. Stine

Mun kirja oli toi ylhäällä oleva. Mitäköhän se musta paljastaa....

• Jewel hahmo
  • Jewel
    Ratsumestari

12.12.2013 13:06 #35 :: Jewel
Käyttäjänumeron paljastama kirja
Käyttäjänumerolla 200 sain Susan Cooperin Kuningas Harmaan.

Ei hassumpaa! Susan Cooperin Pimeä nousee -sarja on lapsuuteni suuria suosikeita, ja Kuningas Harmaa on toinen sarjan kahdesta parhaasta kirjasta. (Toinen on Viheriä noita. ) Muutenkin sudet ja koirat ovat minulle läheisiä, ja Walesin myyttinen historia kiehtoo suuresti.

Tämähän oli hauska keksintö. :smile:
Tykännyt: Ageha

12.12.2013 13:45 #36 :: Angrod
www.risingshadow.fi/library?action=book&book_id=149

Eli Demoni herää, R. A. Salvatore
Kustantanut Jalava. Teoksen alkuperäinen nimi on The Demon Awakens.
Alkuteos ilmestynyt 1997. Suomentanut Anu Kamunen. Kannen kuva: Alan Pollack.

Ihan kiva...hupaisa nimi, sarjan 1. osa ja kaukana Salvatoren huonoimasta (luettu).

...

Edit: Kansainvälisellä puolella, www.risingshadow.net/library?action=book&book_id=149

Edit2: No, jos johonkin voi olla tyytyväinen, niin kirjailijaan... www.risingshadow.fi/library?action=author&author_id=149
Muokannut 12.12.2013 15:34 Angrod

• kyty hahmo
  • kyty

12.12.2013 14:27 #37 :: kyty
Käyttäjänumeron paljastama kirja
Ei ole kirjaa tällä numerolla, mitähän se kertoo? Ainakin sen, että Risingilla on nyt enemmän käyttäjiä kuin kirjoja?

03.01.2014 20:38 #38 :: Celestine
Käyttäjänumeron paljastama kirja
Diana Wynne Jonesin Rönsyilevä talo. Jos ei kotitalo rönsyile, niin ainakin oma huone... :blush: On muuten ehkä paras linnasarjan kirja :heart:

• Nebu hahmo
  • Nebu
    Epäkuollut

23.01.2014 00:02 #39 :: Nebu
Käyttäjänumeron paljastama kirja
Tällainen idea 'oman' kirjan löytämisestä vaikutti niin hauskalta, että pakkohan sitä oli tulla kokeilemaan. Ja tulos on:

Tohtori Tattisen tarina , kirjoittajana Hugh Lofting.

Minulle entuudestaan aivan täysin tuntematon kirja ja kirjailija. Tarkoittaako tämä nyt sitä, että tähän on tutustuttava? No, saa nähdä :smile: .

24.01.2014 20:27 #40 :: The Big Bad Wolf
Testasin enkkupuolelta...

Trojan Orbit
(L-5 Community)
by Mack Reynolds, Dean Ing

Kukaan ei näy lukeneen, eli arvosanana nolla. Olenko siis mitätön? :shock: En tietenkään, sillä suomeksi olin Magiaa. Selkeää, englanti ei kuulu vahvuuksiini, pitänee keskittyä suomenkielisyyteen. :cheesy: