• Sapfo hahmo
  • Sapfo
    Epäkuollut

29.03.2014 19:32 #41 :: Sapfo
Rakastumiset fiktiivisiin hahmoihin
En ole, mutta uniini eksyy liian moni.
Jos joku pitäisi nyt nimetä, johon kiinostuisin, jos tapaisin kasvotusten
-Eric Northman
-Khal Drogo
-Armand
-Riddic
-Crighton (Far Scape, jos joku ei tiedä)
-Jant, Komeetta ja Salama (enemmän)

29.03.2014 21:54 #42 :: Pimeyden peto
Rakastumiset fiktiivisiin hahmoihin
en koskaan tuppaa edes samaistuun tarinan hahmoihin. oli se kuitenkin mikä hyvänsä, niin maailma vie minut mukaansa ja tahdon sen toteutuvan.

30.03.2014 00:05 #43 :: Sarantha
Rakastumiset fiktiivisiin hahmoihin
Hmm, minulla on kaveri joka varmaan osaisi luetella nämä minun ihastukseni paremmin kuin itse osaan, sen verran ärsyttävä varmaan teinivuosinani olin kaikessa ihkuttamisessani :smile:

1. No se Raistlin. Ristiriitaisuus ja sisäinen hyvän ja pahan välinen kamppailu jne. Kaikkein eniten viehätyin kuitenkin Raistlinissa hänen heikoista puolistaan, siitä yksinäisyydestä ja sivuutetuksi tulemisen kokemuksista. Pystyin myös hyvin samaistumaan hänen veljeään ja muita kivoja/kauniita/sosiaalisia henkilöitä kohtaan tuntemaansa kateuteen. Itse näen sen kaiken "vähänkö olen paha ja valloitan koko maailman" -uhon pelkkänä kompensaationa tuolle sisäiselle hyljeksityn pikkupojan lohduttomuudelle. Ja se on liikuttavaa se :heart:

2. Noin puolet Anne Ricen kirjojen vampyyrihahmoista, Lestat ja Louis nyt etupäässä ja Armand hyvänä kolmosena. Näissä on vähän samantyyppistä ristiriitaa kuin Raistlinissa. Ja ovathan he ulkoisestikin tosi hottiksia! (tosin tämä nyt tietysti perustuu täysin omiin mielikuviin, mutta jos kirjailija kuvailee hottikseksi niin on se uskottava...)

3. Pakko mainita vaikka menee enemmän leffojen puolelle, mutta Star Warsin Luke Skywalker oli ylivoimaisesti suurin lapsuuden rakkauteni. Hyväksyttäneen tässä yhteydessä, koska onhan kyseisestä trilogiasta kirjoitettu kirjakin... Minussa yleensäkin herättävät myötätuntoa hahmot joilla on vaikeaa, ja Lukehan joutuu kärsimään aika paljon trilogian aikana. Ja mie osaisin niiiiin hyvin lohduttaa :heart:

4. Lääkäri Stephen Maturin Patrick O'Brianin historiallisissa meriromaaneissa. Sellainen vähän älykkö nörttityyppi, mukavan erilainen mieshahmo. Olen usein kaiholla muistellut edellistä edellisen Risingin O'Brian -ketjua jostain vuodelta 2005...

5. Harry Pottereissa minua sykähdyttivät aina eniten Remus Lupin ja Severus Kalkaros, ja jokseenkin päinvastaisista syistä. Lupin oli todella sympaattinen hahmo johon se tietty synkkä salaisuus (enpä nyt spoilaa) toi houkuttelevaa ristiriitaisuutta, Kalkaros taas ylipäänsä oli ehkä koko sarjan moniulotteisin hahmo.

Olisi mielenkiintoista, jos heteromiehet, homot ja lesbotkin osallistuisivat keskusteluun. Heteronaisten vastaukset ovat toki edelleen tervetulleita nekin.

En itse tykkää määritellä suuntautumistani, mutta ihan perusheterona en kuitenkaan itseäni pidä. Siksi tulikin vähän yllätyksenä kun aloin tätä listausta mielessäni tekemään, että nuo kirjaihastukseni ovat pitkälti perinteisesti miehiä. Leffapuolelta löytäisin kyllä hottisnaisia enemmän, ehkä kiinnostukseni siihen suuntaan on sitten enemmän visuaalista luonteeltaan.

• Dyn hahmo

30.03.2014 02:28 #44 :: Dyn
Rakastumiset fiktiivisiin hahmoihin
Olen lukenut tässä Maamerta uusiksi. Nuori Ged on turhan äkkipikainen tai jotenkin vähän vieras, nuori Tenar liian naiivi tai naiivin kiihkeä - mutta ei hitto, kun tämä pariskunta on vanhennut ja nähnyt elämää, niin hehän ovat aivan ihania yhdessä. :heart:

Jatkoa sarjalle "ihastun pariskuntiin" siis.

• Lune hahmo
  • Lune
    Riiviö
31.03.2014 18:19 #45 :: Lune
Rakastumiset fiktiivisiin hahmoihin
Lukiossa olin vähän liiankin tunnettu siitä, että ihastuin fiktiivisiin hahmoihin... ja nyt en edes muista keihin kaikkiin sitten olen mennyt ihastumaan! :tongue:

No okei, Elric Melnibonélainen ja Jarlaxle komeilevat totta hitossa listan kärjessä. Raistlin myös. Oikeastaan, kun mun nenän eteen pisti vaan jonkun hiljaisen, synkän ja mielellään kyynisen tyypin niin se oli siinä.

...Ja nykyään taidan olla liian nirso... tai ehkä en nirso, mutta ihastun täydellisen noloihin tyyppeihin ottaen huomioon ikäni sun muut... *köhJackFrostViidestäLegendastaköh* Mutta hassua on, että nää mun fiktiiviset ihastumisen kohteet on yleensä miehiä ja harvemmin naisia, vaikka todellisuudessa mun ihastumiset menee just toisin päin. Tosin aina ne ihastukset on ollu aika kyynisiä tyyppejä :lol:

Äh, on se Eric Northman pakko mainita...

02.04.2014 18:04 #46 :: Nightelf
Rakastumiset fiktiivisiin hahmoihin
en edes muista kuinka moneen henkilöön oon lukiessani ihastunu, mutta ne merkittävimmät kylläkin.

1.Harry Potter, 7-vuotiaana kun luin Viisasten kiven ja pidän Harrya niin fiksuna, rohkeana, taitavana ja tietysti kuvittelin miten Harry saa opastaa itseäni Tylypahkassa kun saan 11vuotiaana oman kirjeeni... :)

2.Aragorn aka Konkari, ihanimpia hahmoja ikinä! Legolaksenkin voisin mainita, koska kyllä sekin sydäntä sykähdytti

3.Eric Northmann True Bloodeista, syötävän ihana niin kirjan sivuilla kun telkkarissakin. Ihanan julma, rakastettava, huumorintajunen, pahis joka sulattaa sydämmen. Samasta sarjasta kyllä Alciedkin saa pointsit

4.Farid Mustesydän-sarjasta, suloinen, vähän eksynyt, Tomusormen varjona luikkiva arabipoika sulatti sydämmen

5.Sirius Musta ja Severus Kalkaros, eritoten ihastuin Severukseen Potter 7:an luettuani, niin ihana! Mielipiteeni henkilöstä koki täyskäännöksen

02.04.2014 19:53 #47 :: pihlajapuu
Rakastumiset fiktiivisiin hahmoihin
Miekään en kyllä voi sanoa rakastuvani fiktiivisiin hahmoihin. Sen sijaan miulla on paha tapa yleensä kirjoittaa keskeisimmistä mieshahmoista ns. täydellisiä miehiä, joissa on jotain, mihin ihastuisin itse heti. :smile: Paha tapa se on siksi, että se helposti saa nuo hahmot muistuttamaan jossani määrin toisiaan.

02.04.2014 19:56 #48 :: maahinen
Rakastumiset fiktiivisiin hahmoihin
Lisää ääniä Raistlinille, Severukselle ja Silkille. Tunteen voimakkuudesta ei ole epäilystä, mutta rakastumista ja samaistumista minun on vaikea erottaa - eli rakastun jatkuvasti itseeni?. Silkki ja Sametti ovat suosikkipariskuntani, ja kun he saivat toisensa en tosiaan tiedä kumman nahoissa olin, vai molempien. Severuksellekin minulla on puoliso - Remus - kaikki todisteet ovat kirjoissa, kun vain osaa oikein lukea.

Suurimman vaikutuksen ovat tehneet kokonaisten kirja- tai TV-sarjojen hahmot, on enemmän aikaa tutustua kuin yhden kirjan tai elokuvan perusteella. TV-sarjoista voinkin heittää kehiin ennestään mainitsemattomia ja yksi ylitse muiden: Lex Luthor sellaisena kuin hän esiintyy Smallvillessä Michael Rosenbaumin esittämänä. Tässä vaiheessa voinee jo huomata johdonmukaisuutta ihastuksen kohteissani: traagisia, ambivalentteja, älykkäitä, sarkastisia. Ja miehiä, millä lienee paljon sen kanssa tekemistä ettei naishahmoja juuri ole samaistuttaviksikaan.

TV-sarjoista sitten muutama vähemmän traaginenkin: Pyhimys Roger Mooren esittämänä, Lännen tien trail boss Gil Favor (Eric Fleming) ja 21 Jump Streetin poliisi Tom Hanson (Johnny Depp) - viimemainittu taitaa kyllä perustua näyttelijään ja ulkonäköön enemmän kuin hahmoon.

Yksittäisistä elokuvista voisi vielä mainita yhden kaikkea muuta kuin miellyttävän tai seksiobjektiksi kuvatun, mutta sarjassani hyvin loogisen hahmon: Richard III Laurence Olivierin esittämänä (enkä muutoin pidä Olivieriä mitenkään vetävänä).

28.08.2014 16:08 #49 :: maahinen
Rakastumiset fiktiivisiin hahmoihin
Lisätäänpä tänne uusin: tohtori House. Erinomaisesti linjassa muihin mainitsemiini. Ei heti, olin nähnyt jaksoja sieltä täältä ja pitänyt kyllä sarjasta ja Housesta, mutta koukkuun jäin vasta aloitettuani alusta enkä sitten voinutkaan lopettaa, vaan täytyi katsoa kaikki 8 tuotantokautta putkeen. Ja kyse on selkeästi Housesta, ei Hugh Lauriesta, joka ei esim. Jeevesin isäntänä tehnyt alkuunkaan vastaavaa vaikutusta.

28.08.2014 16:50 #50 :: Celestine
Väristyksen Sam ja TFIOS:in Gus :heart:

28.08.2014 19:25 #51 :: HourglassEyes
Rakastumiset fiktiivisiin hahmoihin
Vaikka kuinka ja monta kertaa!

Rakastun stereotypisesti hauskoihin renttu/hulivili/angsti/synkistelijä/rikollinen/pahis/paskiainen yms. kategorioiden -mieshahmoihin.

Parina esimerkkinä;

Peleistä: Zevran, Fenris, Geralt of Rivia, Thane Krios...
Tv-sarjoista: House, Spike (Buffy), Dean Winchester, Eliot Spencer (Leverage), Jack Harkness ja Tohtori kaikkine kasvoineen...
Leffoista: Captain Jack Sparrow, Riddick, Goblin King (David Bowie & tiukat trikoot, oh, suit you sir, oh!), Wolverine...
Kirjat: Raistlin, Zsadist - ja kyllä, aikanaa myös Edward... :wink:

Tästä saisi aika pitkän listan, jos oikein yrittäisi! :lol:
Pahoissa pojissa vain on sitä jotakin ... :heart:
Muokannut 19.09.2014 22:08 HourglassEyes

• Saki hahmo
  • Saki
    Ritari

28.08.2014 20:52 #52 :: Saki
Rakastumiset fiktiivisiin hahmoihin
Hahhah näitä on ollut paljon.

Pienempänä Harry oli suuri rakkaus mutta se vähän hiipui ja Lupin tuli tilalle. Hän on ihanan synkkä. Kalkaroksesta en oikeen koskaan ole tykännyt.

Aragorn on myös tosi ihana ja lähellä sydäntäni ensimmäisestä LOTRin lukemisesta alkaen. Legolas myös jossain määrin.

Tohtori(t) tottakai :tongue:

Edit. Meinasin unohtaa kapteeni Kirkin :wink:
Muokannut 21.02.2015 21:40 Saki

19.02.2015 21:43 #53 :: maahinen
Rakastumiset fiktiivisiin hahmoihin
Katselen Star Trekkiä alusta ja huomaan, että täällä on yksi olennainen mainitsematta: puolivulkanialainen tiedeupseeni Mr. Spock - älykkyys, hallittu voima, lajien sisäinen ristiriita, kuiva huumori ja saavuttamattomuus riittäisivät sinälläänkin, muttei niistä korvista ja kulmakarvoista haittaakaan ole
Tykännyt: sinidean

• Ageha hahmo
  • Ageha

20.02.2015 00:09 #54 :: Ageha
Rakastumiset fiktiivisiin hahmoihin
....siis. Täh. Olen järkyttynyt ettei kukaan täällä ole vielä maininnut varhaisnuoruuteni suosikkia Artemista. :sad: Eikö nuoriso enää lue Colferia?

Omista viehtymyksistäni fiktiivisiin hahmoihin on jo aikaa, niitä ei koskaan tainnut muutenkaan olla kovin montaa (...tai muisti alkanut jo pettää :tongue: ) ja nyt ei kyllä ole lukuisiin vuosiin ollut yhtään. Tosiaan, ykkösenä on Artemis Fowl. Siis kuka (nuori, miehistä(kin) viehättyvä ihminen) ei muka tuntisi vetoa teini-ikäiseen viileään rikollisneroon?? Pöh. Edellisellä foorumilla onneksi joku muukin tunnusti.

Arty on oikeastaan ainoa josta voisi käyttää edes sanaa ihastus (enkä yleensä sitäkään), mutta jos nyt miettii mitkä ovat aiheuttaneet sellaista kivaa kutkutusta niin Sasuke Narutosta ja hmm. Nyt kun ihkuttelin Artya, tuli täysi blackout tästä aiheaueesta. Olikohan listani oikeasti näin lyhyt...? No, lisäilen sitten jos tulee mieleen. Tällä hetkellä se on kovasti kalpeiden mustatukkaisten emotionaalisesti sulkeutuneiden ja fiksujen poikien valloittama. :tongue: Jos kahta voi edes sanoa listaksi...

Tavallaan mietin että josko Ce'Nedra Eddingsien kirjoista, mutta eipä tainnut koskaan ihastumisen puolelle heilua se kiintymys. Yleisesti kyllä kiinnyn hahmoihin tosi paljon. ♥
Muokannut 20.02.2015 00:10 Ageha

21.02.2015 18:13 #55 :: Kirjakaapin tyttö
Mistähän sitä aloittaisi...

Minulla on aina, siis aina, ollut paha tapa rakastua pahoihin poikiin. Ei niihin kunnollisiin ja tunnollisiin. Enkä nyt tarkoita pahoilla pahiksia, vaan hyviksiä, jotka ovat kuitenkin pahoja.... Ymmärsikö kukaan :lol:

Hyvinä esimerkkeinä Jace Wayland, jonka kanssa olisi aivan ihana väitellä :heart:

Myös Draco Malfoy on aiheuttanut minulle sydämen tykytystä. Draco taisi oikeastaan olla ensimmäinen ihastumiseni, jos nyt oikein muistan :eek:

Mustan tikarin veljeskunnasta pääsi pari vampyyriä heti listalle myös. Vishous ja Rhage... Oi, että :blush:

22.02.2015 11:49 #56 :: sinidean
Rakastumiset fiktiivisiin hahmoihin

maahinen kirjoitti: Katselen Star Trekkiä alusta ja huomaan, että täällä on yksi olennainen mainitsematta: puolivulkanialainen tiedeupseeni Mr. Spock

Hyvä kun muistutit. Itsekin katsoin vanhat Star Trekit joskus vuosi sitten ja jossain vaiheessa tajusin järkytyksekseni ihastuneeni Spockiin! :roll: Itse asiassa se oli eka kerta, kun huomasin ihastuvani johonkin hahmoon pelkästään tämän älyn takia (ulkoisesti hän ei viehättänyt minua ollenkaan). Mutta itse asiassa sitten kun olin ihastunut siihen hänen pääkoppaansa alkoi ne ruskeat silmätkin näyttää vähitellen nätimmiltä... :tongue:

Jotain samaa tunsin myöhemmissä Star Trekeissä Dataa kohtaan. Jännä, kun nuo molemmat miehet on kaikkea muuta kuin romanttisia hahmoja, pitkälle rationaalisia älykköjä, jotka ovat kykenemättömiä tuntemaan mitään hempeitä ajatuksia, mutta se onkin vastustamaton yhdistelmä näköjään. Kun vanhassa Trekissä tuli joku jakso, jossa Spock jonkun kemiallisen tartunnan takia yllättäen rakastui, en meinannut pysyä housuissani. :wink:

23.02.2015 11:25 #57 :: maahinen
Muokannut 23.02.2015 11:28 maahinen

18.12.2016 17:44 #58 :: Beldarius
Rakastumiset fiktiivisiin hahmoihin
Minä en edes muista ensimmäistä fiktiivistä 'ihastustani'.

Sen tiedän, että ihastuin jossain 14-vuotiaana Marteliin David Eddingsin "Eleniumin tarusta". 28-vuotiaana ihastus ei ole vieläkään hellittänyt ja Martel on vieläkin lempihahmoni kirjallisuudessa yleensä. Jos hän nyt putkahtaisi jostain ulottuvuuksien välisestä aukosta, niin varmaan pyytäisin treffeille. :tongue: ...Mitä väliä vaikka tyyppi on 12-17 vuotta minua vanhempi? XD

Sitten muutamasta mangahahmosta esim. Fruits Basketin Hatori (joka on aika paljon samanlainen kuin minä), Super Robot Wars OG:n Tetsuya (ja ehkä Axel), Alice in the Country of Heartsin Julius ja Angeliquesta ainakin Randy ja Clavis.

Animesta tulee ensinnä mieleen Future GPX Cyber Formulan Bootsvorz. ...Kyseessä venäläinen "Cyber Formula" -kuski ja luultavasti ainoa, joka on samalla tasolla Martelin ja Hatorin kanssa. Bootsvorz on sellainen "veljellinen tukipilari", joka aina suojelee ystäviään kaikelta (otti vastaan jopa nyrkistä estääkseen ketään puhumasta pahaa päähenkilö Hayatosta), uskaltaa sanoa parhaalle ystävälleen Osamulle vastaan (Osamu on itsepäinen kuin härkä) ja taustamateriaalien mukaan omistaa kissan ja pitää ruuanlaitosta (erityisesti kaiken makean ja mausteisen tekemisestä). ...Ja tanssii ripaskaa juotuaan liikaa.

• punnort hahmo Kirjoittaja
  • punnort
    Riivaaja

10.04.2017 11:31 #59 :: punnort
Rakastumiset fiktiivisiin hahmoihin
Minä olen nyt rakastunut fiktiiviseen hahmoon. Kyseessä on Rita-tv-sarjan päähenkilö Rita. Hänessä kiteytyy Dungeons and Dragons -alignment chaotic good. Rita on peruskoulun opettaja, joka nussii, juo ja polttaa. Siinä sivussa hän on omistautunut opettajantyölleen ja auttaa ongelmiin joutuneita oppilaitaan vaikka yhteiskunnan pelisääntöjä rikkoen.
Muokannut 10.04.2017 11:41 punnort

10.04.2017 18:59 #60 :: Aemilia
Rakastumiset fiktiivisiin hahmoihin
Harry Potterista vetosivat eniten Weasleyn kaksoset, tuommoiset hurmaavat humpuukimaakarit. Luulen että peruskouluaikana olivat juuri sopivan rasavillejä ja jotain pari vuotta vanhempia.

Skyrimissa on myös Companions-porukassa suloiset veljekset, Vilkas ja Farkas, sekä ihana metsästäjätyttö Aela. Vilkas on fiksumpi veljeksistä ja Farkas on muuten vain suloinen. Aela on yllättävän syvällinen hahmo, kaunis ja hurja, taitava jousiampujatar, kiihkeän uskollinen.

Paha mennä sanomaan, miksi veljekset on taas kuumii. Ehkä se johtuu siitä, että niiden välillä näkee luontevaa kiintymystä, jollaista myös kumppanilta toivoisi. Myös Ouran High School Host Club -animessa on nuo leikkisät pörröpäät, Hikari ja Kaoru. Siitä sarjasta tosin monen katselukerran jälkeen hitaasti lämpesin Tamakille. Hieno mies, vikojakin löytyy, mutta silti hieno mies.

Juuei Geralt :D Mies joutuu kyllä kärsimään sydämentuskia ja on ihanan traaginen, mutta on myös luonteeltaan tuollainen kauhea heteromacho pullistelija. Kirjoissa vähän parempi kuin peleissä, erityisesti ekaosassa jossa <spoilers>

Dragon Ageista on vähän paha mennä sanomaan kehen olisi eniten lätkässä. No, kyllä se on Zevran, jonka jouhevaan karismaan heittäytyy puolivahingossa. Miksi se on niin hyvin kirjoitettu aargh...
Muokannut 10.04.2017 19:02 Aemilia

Valvojat: RinjaEmelie