18.07.2014 20:17 #21 :: Athilora
Millaisista henkilöhahmoista pidät / et pidä?
Itse en usko kuolevaisen hahmon pystyvän esittämään puhtaasti hyvää tai pahaa, joten inhoan sellaisia hahmoja, jotka ovat hyviä, koska ovat hyviä, tai pahoja, koska ovat pahoja. Nämä hahmot ovat mielestäni osoitus, että kirjoittajalla on ideat vähissä.

Suosin puolestaan häikemättömiä ja juonikkaita hahmoja, koska paljas hyveellisyys on vain niin tylsää.

• Wanda hahmo
  • Wanda
    Ratsumestari

18.07.2014 20:27 #22 :: Wanda
Millaisista henkilöhahmoista pidät / et pidä?
Tykkään sekä ilkeämielisistä neroista, että hömelöistä töhelöistä, jotka jotenkin tipahtavat seikkailuun. Ensimmäiseen kategoriaan tipahtaa Pikkusormi, ensimmäisten kirjojen Artemis Fowl ja Pratchettiin Tahmee von Lipwig. Jälkimmäiseen kuuluu sitten Rincewind ja etenkin Gaimanin Fat Charlie ja Richard Mayhew. Edit: Haluaisin lisätä, että sisällytän ilkeämielisiin neroihin juonikkaat tapaukset, jotka eivät välttämättä ole pahoja, mutta joskus jotain sinne päin.

Nuorempana pidin paljon voittamattomista miekan heiluttajista, nyt heitä halveksin. En myöskään pidä hahmoista, jotka ovat puhtaasti pahoja/hyviä. Hahmolla pitää mielestäni olla ristiriitoja menneisyydessään etenkin, mutta mieluusti myös nykyhetkessä.
Muokannut 18.07.2014 20:36 Wanda

20.07.2014 13:27 #23 :: Kirjakaapin tyttö
Millaisista henkilöhahmoista pidät / et pidä?

Inhoan "Voi, olen ihan tavallinen"-hahmoja, joista kuoriutuukin voittamattomia sankareita tai muuten vain täydellisiä. Täydellisyys ei sinänsä haittaa, mutta jos mukaan sotkee turhan vaatimattomuuden... :roll: "Oih, mitä hän minussa näkee, minähän olen ihan tavallinen ja mitätön..." Samoin liika hyvistely ja täydellinen lainalaisuus ärsyttää.

Rakastan sellaisia sarkastisia ja hieman ylimielisiä :cool: nais/mies sivuhenkilöitä. Hyvinä esimerkkeinä Isabelle Lightwood (Varjojen kaupungit) ja Afrodite LaFont (Yön talo).

Ja eipä sovi unohtaa ihania ja rakkaita miespäähenkilöitä, jotka ovat syötävän suloisia ja raivostuttavia samaan aikaan. :heart: Esm Jace (Varjojen kaupungit)

• Saki hahmo
  • Saki
    Ritari

20.07.2014 15:09 #24 :: Saki
Millaisista henkilöhahmoista pidät / et pidä?
Itse tykkään sellaisista hauskoista, sarkastisista ja veijarimaisista henkilöistä jotka eivät kuitenkaan ole täydellisiä. Yleensä pidän enemmän pojista (siis päähenkilöinä :wink: ) mutta monia hyviä tyttöpäähenkilöitäkin on. Esimerkiksi Olympoksen sankarit sarjan Leo on juuri sellainen josta pidän, tai Fred ja George Harry Pottereista. (nämä ovat nyt kaikki sivuhenkilöitä mutta ei unohdeta päähenkilöitä kuitenkaan :smile: )

• max hahmo
  • max
    Kapteeni

20.07.2014 18:40 #25 :: max
Millaisista henkilöhahmoista pidät / et pidä?
Itse tykkään eniten niistä nykyisin kovin epämuodikkaista, perinteisistä sankarihahmoista. Nuorena idoleita oli Ender, Aragorn ja vastaavat vähän vakavammat pönöttäjät, ja nykyisin esim. Kvothe, lähes kaikki Sandersonin kirjojen hahmot, ja vähän rosoisemmalta osastolta ehkä Locke Lamora ja Geralt.

Valvojat: RinjaEmelie