15.12.2016 22:25 #601 :: FreakyMike
Viimeisin kirjahankinta
Kuskasin isäukon tänään silmälääkäriin Lappeenrantaan ja käväisin sillä aikaa Antikvariaatti Sumassa ja vilkaisin samalla poistokirjahyllyäkin pääkirjaston aulassa. Kotimatkalla tuli vierailtua myös Suman uudessa toimipisteessä Joutsenossa ja Valtikkakirppiksellä Imatran Vuoksenniskalla.
Tässä kaikki hankinnat niistä paikoista ja muita yksittäisiä kirjaostoksia marras- ja joulukuun ajalta.

- Kaunokirjallisuus:

Hergé: Tintti ja Picarot 5,00
Shokki juhla-albumi 4,00
Kirkman, Adlard & Rathburn: The Walking Dead Book 8 Hardcover
Kirkman, Adlard, Gaudiano & Rathburn: The Walking Dead Compendium 3
Kaksi viimeisintä olivat adlibliksen black friday kampanjasta ja en muista enää tarkkaa hintaa. Saattoi olla ehkä 15 tai 20 prosentin alennus normaalihinnasta nettikaupassa.

Yksi paikallinen ala-aste lakkautettiin jokin aika sitten sisäilmaongelmien takia ja paikalliset saivat käydä hakemassa sieltä kalusteita ja muutakin irtaimistoa yhtenä marraskuun päivänä ihan omalla vastuullaan.
Hamstrasin innoissani kaksi täyttä peräkärryllistä kirjahyllyjä, tuoleja, kaappeja, pöytälevyjä ja muuta irtotavaraa, mutta tarttui sieltä mukaan myös jokunen tietokirjakin.

Fredlund, Jane: Kunnosta itse huonekalusi

• Lexei
    Epäkuollut

02.01.2017 13:17 #602 :: Lexei
Viimeisin kirjahankinta
Loppuvuoden välipäivä alesta adlibrikselta tilasin itselleni Tolkienin yhteisniteen Taru sormusten herrasta kirjoista.

Tätä yhteisnidettä olen jo pitkään himoinnut. Nyt sen raaskin vihdoin tilatta, kun oli alennuksessakin. Tolkienin uusi Kullervon tarina olisi vielä hankintalistalla.

02.01.2017 15:49 #603 :: Freyja
Viimeisin kirjahankinta
Tälle vuodelle en ole vielä ehtinyt hankkia yhtään kirjaa, mutta viime vuoden viimeisin ostamani kirja oli Nysalor-kustannuksen Kummituksen käsi ja muita vanhoja kauhukertomuksia ekirjana. Se oli vuoden 156. ostamani kirja tai jotain. Saatoin ostaa jostain ohimennen jonkusen kirjan, enkä ole muistanut laskea niitä mukaan.

03.01.2017 22:52 #604 :: Kuunliekki
Viimeisin kirjahankinta
Viime vuoden puolella tarttui Suomalaisen alennusmyynnistä mukaan A.A. Milnen Nalle Puh. Olen näköjään ruvennut ostamaan klassikko-lastenkirjoja, joiden maailmasta pidin pienenä (ja/tai) lapseni pitää vaikka en olekaan siihen the alkuperäiseen ennestään tutustunut. :D

Sen lisäksi ostin pari vielä uupunutta Soturikissaa että sain 10 euron alennuksen. Olen niiden ostamisen suhteen jäljessä mitä niiden julkaisuun tulee ja lukemisen suhteen vielä enemmän...

• Nylkky hahmo
  • Nylkky
    Linnanherra

24.02.2017 02:23 #605 :: Nylkky
Viimeisin kirjahankinta
Yritän herätellä itseni risingshadowssa 3 kk tauon jälkeen ja alottelen helpolla.

Yritän jälleen kerran. Ostin Harry Potterit englanniksi. Jos sitä nyt pystyisi lukemaan läpi.

Hintaa näille kirjoille tuli 50 e.

25.02.2017 17:54 #606 :: Freyja
Viimeisin kirjahankinta
Tämän viikon kirjaostoksia ovat J.P. Koskisen Luciferin oppipojat, Valerie Manginin Saalistajien klubi 1: Bogeyman ja Ruth Franklinin Shirley Jackson: A Rather Haunted Life.
Saalistajien klubi 1: Bogeyman on uuden kaksiosaisen ranskalaisen sarjakuvan aloitusosa. Shirley Jacksonin elämäkerta kiinnostaa, niin kuin kirjailijan tuotantokin, johon en ole vielä ehtinyt syventyä, mutta aikomus on. Koskistakaan en ole ennen lukenut, joten uusia kirjailijakokemuksia edessä. Kaksi ostamistani on ekirjoja, sarjakuva kovakantinen paperipainos.

• kyty hahmo
  • kyty

01.03.2017 18:34 #607 :: kyty
Viimeisin kirjahankinta
Huomasin, että Yksin Marsissa oli tullut jo pokkarina, joten se lähti mukaan. Ajattelin ensin, että hankkisin sen kesäpokkariksi, mutta saa nähdä säästyykö siihen asti... vai jatkuuko tämä ei-ole-oikein-aikaa-lukea-kausi vielä jonkun hetken...

• Skie hahmo
  • Skie

02.03.2017 19:09 #608 :: Skie
Viimeisin kirjahankinta
Turussa käydessäni ystäväni opasti Sammakon kirjakauppaan, jossa oli harvinaisen ilahduttavaa vain kierrellä ja katsella. Vaikka olen nyt yrittänyt hillitä kirjojen ostamista, mukaan lähti silti:

Dan Rhodes: Älkää kertoko minulle totuutta rakkaudesta, jolla oli hintaa vain kaksi euroa. Ihan kiinnostava idea, saa nähdä jääkö hyllyyn pölyttymään vai saanko luettua.

Walter Isaacson: Steve Jobs ja Karl Ove Knausgård: Taisteluni osa 1 olivat molemmat vähän sellaisia wrf-kirjoja itselleni, olin kai hetkellisessä mielenhäiriössä. :roll: Mutta pääasiassa ostin ne, koska olivat miki-kirjoja ja halusin testata miten tuo konsepti toimii. Helppo pitää takin taskussa ja lueskella sitten vaikka lyhyinä odotushetkinä jos ei muulloin. Ja hintaa oli molemmilla vain se kolme euroa.

02.03.2017 20:04 #609 :: Mustelmann
Viimeisin kirjahankinta
Tuon Taisteluni-sarjan alkukielinen nimi (Min Kamp) tuo mieleen erään toisen Taisteluni-sarjan (Mein Kampf). Myös jälkimmäinen olisi varmasti helppoa odotuslukemista vaikka junamatkalla. Ja kun luetaan paikoissa, joissa on muita ihmisiä, kirjan kannen tulee tietenkin olla selvästi näkyvillä.

• Emelie hahmo

06.03.2017 14:54 #610 :: Emelie
Viimeisin kirjahankinta
Akateemisessa on sitten viime käyntini täydennetty hyllyjä.

Mukaan nappasin Joe Abercrombien Sharp Ends: Stories from the World of the First Law -kirjan täydentämään Abercrombie kokoelmaani, Grady Hendrixin Horrorstör ja Ann Leckien Ancillary Justice ja Ancillary Mercy -kirjat. Näppärästi tuon Leckien trilogian toinen osa puuttui sieltä, joten se täytyy metsästää jostain muualta.

06.03.2017 17:19 #611 :: Freyja
Viimeisin kirjahankinta
Viimeisimmän noin viikon kirjaostokset ovat ekirjoina Nikolai Gogolin Vii (Aavetaajuus), Conn Igguldenin Ruusujen sota I: Myrskylintu sekä Ruusujen sota II: Kolmen liitto (ElisaKirja), Carrie Fisherin The Princess Diarist ja Bernard Cornwellin The Winter King (AmazonUS). Fisherin kirjan olen ehtinyt aloittaa, kun arvioin olisiko siitä Hugo-nimettäväksi.
Muokannut 06.03.2017 17:20 Freyja

13.03.2017 20:58 #612 :: FreakyMike
Viimeisin kirjahankinta
Tässä pieni listaus kaikista alkuvuoden kirjahankinnoistani.

Ainoa uutena ostettu oli Prisman hyllystä löytynyt Conn Igguldenin "Veren perintö" (Ruusujen sota 3) pokkari 10,90 eurolla. Facebookin nörttikirppiksellä tuli vastaan Tad Williamsin 12-osainen "Taru kolmesta miekasta" kirjasarja ja se maksoi postikuluineen muistaakseni 40 euroa. Parikkalan kierrätyskeskuksen aulassa oli vapaasti otettavina erilaisia kirjoja ja niistä valitsin Marja-Leena Lempisen nuortenfantasian "Mustan suden aika".
Ehdottomasti erikoisin löytö oli 2 euroa maksanut huutokauppaluettelo Vuoksenniskan Valtikkakirppiksellä. "Sotheby's New York: Sale 6111 Important Jewelry, December 4, 1990"

Semmoisten 1880-1930 luvuilla kullasta, platinasta ja jalokivistä valmistettujen arvokorujen tyyli on aika kaukana omista takorauta/kierrätysmetallituotoksistani, mutta on ammatillisessa mielessä hyvin kiinnostavaa katsella hyviä värikuvia Tiffanyn ja muiden arvostettujen korubrändien vanhoista hienostokoruista. Haluaisin löytää joskus myös kirjan missä olisi paljon tarkkoja lähikuvia erityisesti Fabergén mestariteoksista.

• Nylkky hahmo
  • Nylkky
    Linnanherra

14.03.2017 13:26 #613 :: Nylkky
Viimeisin kirjahankinta
En tiedä ostinko sian säkissä.

Eräs tutun tuttu myi laatikon scifi kirjoi hintaan 10 e. En tiedä mitä kirjoi ostin mutta scifiä väitti olevan. Tässä kun etelän leiriltä selviän kotimaahan niin nään mitä tuli ostettua XD

Kertoilen kun selviää.

14.03.2017 14:47 #614 :: KiLLPaTRiCK
Viimeisin kirjahankinta
Facebookin nörttikirppis? Mites tämä löytyy?

14.03.2017 22:59 #615 :: FreakyMike
Viimeisin kirjahankinta
Tuossa linkki nörttikirppikseen: www.facebook.com/groups/445988542120342/ Suljettu ryhmä, joten myynti-ilmoituksia ei tietenkään näe ilman liittymistä.

Edit:
Luin nyt torstaina lehdestä, että Parikkalan kirjakaupassa on loppuunmyynti 50-70 prosentin alennuksilla, joten piti tietenkin lähteä katsomaan mitä siellä oli vielä jäljellä.
Poikkesin matkalla myös Simpeleen Missiokirppiksellä ja sieltä tarttui mukaan Kariston 1978 julkaisema "Vanha kaunis Suomi" kirja missä on Topeliuksen kirjoituksia ja kuvituksena hienoa kansallisromanttista etsausgrafiikkaa 1800-luvulta. Se maksoi 3 euroa.

Kirjakaupassa oli käynyt jo paljon väkeä puolityhjistä hyllyistä päätellen, mutta onneksi löysin sentään Heikki Ojan "Riimut - viestejä viikingeiltä" kirjan 15,19 eurolla mikä oli kai puolet ovh:sta. Pyörähdin ihan lopuksi myös Parikkalan kierrätyskeskuksella ja siellä näkyi hyllyssä useita Eoin Colferin kirjoja vain euron kappale, joten poimin tämmöiset Artemis Fowlit parempaan talteen. Ikuisuuskoodi / Opalin kosto / Kadonnut siirtokunta / Aikaparadoksi / Salaiset kansiot (Joukossa oli myös se ensimmäinen sarjakuva-albumikin.)
Muokannut 16.03.2017 16:41 FreakyMike Syy: lisäyksiä

• Jussi hahmo
  • Jussi
    Arkkivelho

19.03.2017 16:35 #616 :: Jussi
Viimeisin kirjahankinta
Ostin Gene Wolfen Autarkin linnoituksen kovakantisena hintaan 9,95 €. Omistan nyt kaikki Uuden auringon kirjan osat sidottuina, ja jokainen on hankittu Suomalaisesta alle kympillä poistokirjana. Olen lukenut sarjan vain englanniksi, joten aion ottaa jossain välissä uusintaluvun suomenkielellä.

• Hiistu hahmo Kirjoittaja
  • Hiistu

26.03.2017 11:16 #617 :: Hiistu
Viimeisin kirjahankinta
^ Minäkin täydensin jokin aika sitten saman sarjan. Minulta oli jäänyt puuttumaan toinen osa, Sovinnontekijän kynsi. Huoletti, että kovakantinen painos loppuu, joten tilasin sitten ihan ns. täyteen hintaan (tosin kirjakaupan kaikista ostoksista sai silloin alennusta, siksi innostuinkin vihdoin tilaamaan).

Ihan uusin kirjahankinta on Taskuoraakkeli. Maksoi kierrätyskeskuksessa euron. Paksu pieni kirja, jonka joka aukeamalle on painettu yksi vastaus. Ideana on, että esitetään kysymys, avataan kirjasta sattumanvarainen sivu ja luetaan oraakkelin sattumanvarainen vastaus. Esimerkiksi nyt kysymys: Kannattiko tänään herätä? Oraakkelin vastaus: "Tilanne on vähintäänkin mielenkiintoinen". Selkeästi viisas oraakkeli... :lol: Joskus yläasteella kaverin kanssa netissä leikittiin oraakkelisivulla, joten nostalgiaa. (Tosin kysymykseen, olinko silloin onnellisempi kuin nykyisin, oraakkelin vastaus kuuluu: "On aika siirtyä eteenpäin".)

Eurolla samasta paikasta myös Ian Livingstonen pokkari Varkaiden kaupunki. Kyseessä on ns. taistelupeli eli kirjassa eli pelissä edetään tekemällä valintoja tyyliin "Jos haluat leikkiä kuolluttua, siirry kappaleeseen 7. Jos näet viisaammaksi juosta karkuun, siirry kappaleeseenh 46." Välillä taistellaan heittämällä noppaa. Minulla oli pienenä yksi Goosebumps-kirja, jossa edettiin eri vaihtoehdoista valitsemalla ja siirtymällä kyseiselle sivulle. Tykkäsin siitä kovasti.

Vielä yksi euron ostos: Weihnachtliches Backen. Saksankielinen reseptikirja joululeivonnaisista. Saksalaisista joululeivonnaisista (myös monia erilaisia konvehteja). Tarkoittaa, että paljon suklaata, marsipaania, mantelia, hasselpähkinöitä, pistaasipähkinöitä, muita pähkinöitä... Nam. Uskon osaavani ainakin sanakirjan kanssa kylliksi kieltä, kunhan vähän keskityn. Aion joskus kokeilla. Olisi kivaa, jos olisi jokin oma erikoisbravuurijoululeivos. Viime syksynä koetin tehdä porkkanalaatikkoa ja totesin, että omat lahjani ovat ehkä sokerileipuruudessa. (Muskottipähkinä oli virhe.)

Viidellä eurolla löysin George R. R. Martinin Kuninkaiden koitoksen. Ilahduttavan hyvässä kunnossa. Olen kai siinä suhteessa erikoinen ihminen, mutta minulla ei ole riittänyt mielenkiinto Tulen ja jään laulu -sarjan lukemiseen eikä televisiosarjan katsomiseen. Tarinaan perehtyminen vaikuttaa työläältä, enkä ole viime vuosina kaivannut sellaista. Olen ajatellut, että ehkä joskus, jos on pari osaa omassa hyllyssä. Ensimmäisen osan omistan ja tämä oli nyt toinen.

29.03.2017 00:01 #618 :: Moonlord
Kirjapaketti Adlibriksestä saapui.

Pääasiassa piti tilaamani lisää Bujoldia jolta hommasin Miles, Mystery & Mayhem, Miles Errant ja Memory kirjat. Ensiksimainittua aloitin lukemaan jo saman tien.

Muita:
Jack Campbell: Kadonnut laivasto 1 - Taipumaton Tätä ei viitsikään aloittaa ennen kuin on loputkin osat hyllyssä. Englanniksi ne olisi saanut puolta halvemmalla ja heti, mutta pitää nyt koittaa vähän tukea suomalaistakin kustannustoimintaa.

Pohjoismaiset taruolennot. Vaikuttaa laadukkaalta opukselta.

Juri Nummelin - Viimeinen Bjarmialainen. Aihe on kiinnostava. Kirjan koko (148.s) oli vähän pettymys, vain puolikas kirja, mutta hintaa kokonaisen kirjan verran.

Ville Vuorela - Praedor: Käärmetanssija. Petri Hiltusen Praedor maailmaa olen fanittanut alkuajoista lähtien. Nämä pitää hommata kaikki.

Pari kirjaa lisää ikivanhaa historiaa:

Europe's Lost World - The Rediscovery of Doggerland. Kertomus siitä kuinka Doggerlandin (merenpohja Britannian ja manner-Euroopan välillä) muinainen asutushistoria löydettiin.

The 10,000 Year Explosion - How Civilization Accelerated Human Evolution

31.03.2017 21:15 #619 :: FreakyMike
Viimeisin kirjahankinta
Huomasin reilu pari viikkoa sitten ilmoituksen facebookin jossakin historianelävöittäjien ryhmässä, missä Milja Ketomäki möi alennuksella pienen erän 700-luvun Hämeeseen sijoittuvia romaaneitaan: (Olivat ihan uusia lukemattomia kappaleita, mutta hinta oli vain kympin kipale, koska sivujen reunaan oli tullut pieniä likajälkiä koirantassuista.) Ostin samalla kertaa sarjan kummankin osan.
Hämeen Uro - Perintö
Kadonnut kuningas (Hämeen Uro 2)

Löysin tällä viikolla myös nämä 1700-1800 luvuille sijoittuvat romaanit Vuoksenniskan Valtikkakirppikseltä 2 euroa kappale:
Kaiho Nieminen: Paavo ja Simo Kallioisen Suomen sota
Antti Tuuri: Alkemistit - Maallinen rakkaus

Huutonetistäkin löytyi pari laatukirjaa, joista ensimmäinen on käsittääkseni aika harvinainenkin:
Poltetun Njállin saaga (Ehkä yksi kuuluisimmista Islantilais-saagoista.. Suomentanut Antti Tuuri) 25,00
Björn Landström: Purjelaiva - papyrusveneestä täystakiloituun alukseen 12,00

Uusimmassa Tähtivaeltajassa oli kiinnostava arvostelu Juuso Laasosen & Toni Karosen viime vuotena ilmestyneestä Foederati sarjakuvasta, joten tilasin albumin heidän nettisivujensa kautta. (Kansainvaellusajan Frankeista kertova seikkailu- ja kostotarina.)
Se oli ulkomitoiltaan ehkä lähempänä normaalia liimakantista lehteä, kuin varsinaista albumisarjakuvaa, mutta hieno yksityiskohtainen piirtojälki ja kuvissa olleiden vaatteiden/esineiden autenttisuus tekivät vaikutuksen, joten toivottavasti seuraavakin osa ilmestyisi mahdollisimman pian.

02.05.2017 23:39 #620 :: Kuunliekki
Viimeisin kirjahankinta
Tästä on jo tovi aikaa, mutta Suomalaisen kirjakaupan huhtikuisissa alennusmyynneissä tuli käytyä hyödyntämässä -15% alennuskuponki.

Suomalaisesta tarttui mukaan Soturikissat: Neljäs oppilas (Tähtien enne sarjan 1. osa) koska sai taas seuraavan osan vähän halvemmalla. Ja koska sen hinta ei ihan riittänyt kupongin käyttämiseen piti etsiä muutakin ostettavaa. Ja löytyihän sieltä Johanna Valkaman Itämeren Auri. Taisi maksaa kymmenisen euroa (ennen alennusta), joten olin tyytyväinen. Olen sitä kirjaa katsellut jo silloin kun se ilmestyi, mutta ei kiinnostanut ihan niin paljoa että olisin täyteen hintaan ostanut.

Lisäksi hain samalla reissulla Akateemisesta Peter Wohllebenin kirjoittaman Puiden salattu elämä -kirjan (sillä se oli siellä paremmassa tarjouksessa kuin Suomalaisessa). Tämä taisi kävellä vastaan Suomalaisen mainoksessa ja sen verran luonnonlapsi ja metsiä rakastava olen, että kiinnostuin jo itsenäni. Lisäksi tämä kiinnosti yhden hahmoni vuoksi.

Valvojat: RinjaEmelie