• Hiistu hahmo Kirjoittaja
  • Hiistu

28.10.2013 20:41 #1 :: Hiistu
Kuinka löysit Risingille?
Millä tavoin olette löytäneet Risingin sivut? Olitteko etsimässä tietoa jostain kirjasta, näittekö jossain mainoksen, suositteliko joku sivuja, ilmestyikö sivujen logo paahtoleipäänne.. vaiko kenties jollain muulla tavalla?

Ei haittaa, vaikka saman tarinan olisi kertonut jo omassa esittäytymisketjussaan tai edellisellä (ja sitä edeltäneillä) foorumilla. Toistakaa. :wink:

Minä löysin Risingille ilmeisesti varsin yleisellä tavalla eli googlaamalla tietoa eräästä fantasiakirjasta, oli kai vuosi 2005. Olin nähnyt minua kiinnostaneen kirjan paikallisessa kirjakaupassa, mutta lähikirjastossa sitä ei ollut.. Joten mietin, pitäisikö kirja hankkia omaksi. Ja mikäkö oli tuo kirja, joka minut tänne niin onnellisesti johdatti?
Varoitus: Spoiler.

En tuolloin vielä rekisteröitynyt, enkä muutenkaan käyttänyt paljoa nettiä. Mieleen jäi kuitenkin kuva jännistä mustista sivuista, joilla oli kivat sinisenä hohtavat linkit. Kului jonkin aikaa ja 2006 yritin tulla takaisin katselemaan sivuja, mutta olin unohtanut paikan nimen.. Muistin, että se olisi jokin "Shadowring", eikä sitä googlailemalla tietenkään tänne löytänyt. Sitten välähti, että googlaan uudelleen saman kirjan kuin ekalla kertaa. Ja johan löytyi. Jäin seurailemaan ja lopulta rekisteröidyin.

Minulla on se kirja yhä, ihan vain näistä mainituista tunnesyistä.
Muokannut 28.10.2013 20:43 Hiistu

28.10.2013 20:50 #2 :: Kirjaneito
Kuinka löysit Risingille?
Se legendaarinen tapa, viime syksynä kirjaa googlettamalla. (Kyseinen opus taisi olla Kat Fallsin Vastavirta, mutten mene vannomaan. :wink: ). Lueskelin kirjan takakansitekstin ja unohdin varmaan koko sivuston, kunnes päädyin tänne uudestaan samalla lailla. (Sitä kirjaa en enää muista.) Jossain vaiheessa aloin tutkia sivuja tarkemmin ja löysin jotain todella mullistavaa, täältä löytivät kaikki tulevat fantasia- ja scifikirjat! :lol: Näkemiin tuskaiset tietämättömyyden hetket! Tuon löydön johdosta elin taivaassa varmaan seuraavan viikon ja päädyin siihen johtopäätökseen, että Rising on sivustojen aatelia. Muutaman kuukauden jälkeen rekisteröidyin, siitä n. kuukauden jälkeen kirjoitin ekat viestit täällä sitä ollaan!

• Nafisan hahmo
  • Nafisan
    Teknovelho

28.10.2013 20:57 #3 :: Nafisan
Kuinka löysit Risingille?
Risingille rekisteröidyin 2009 listatakseni kirjat, jotka omistan. Ensimmäisen kerran uskalsin avasin suuni viimein joskus 2011 syksyllä. Mutta en kuolemaksenikaan muista kuinka tänne löysin alunperin (vaikka yleensä muista ihan kaikki pikkuseikatkin). Voisin olettaa, että se tapahtui etsiessäni tietoa jostakin kirjasta.

• Noora hahmo
  • Noora
    Epäkuollut

28.10.2013 21:16 #4 :: Noora
Kuinka löysit Risingille?
Google löysi tämän sivun minulle. Googlailin jotain Fantasiakirjoihin liittyvää todennäköisesti,en muista enään tarkalleen mikä se asia oli. Sivuissa minut hurmasi heti keskustelualueen lisäksi,jota tuli ulkopuolisena lueskeltua aika paljon niin kirjasto puoli jota tuli tutkittua ja arvosteluja luettua ja sitä kautta hankittua itselleen kirjavinkkejä. Esimerkiksi tämä sivusto tutustutti minut Robin Hobbin kirjojen ja Tulen ja Jään Laulun maailmaan,ja moniin muihin hyviin kirjoihin,jotka kuuluvat tänä päivänä lempikirjoihin ja jotka ovat antaneet monia hyviä lukuhetkiä ja kokemuksia joista voi olla vaan onnellinen :smile:

Lopulta päädyin jonkin aikaa kestäneen "stalkkaamisen" jälkeen tekemään nikin itselleni tänne. Joten ei minulla tämän kummempaa tarinaa ole teille kertoa.

• Rinja hahmo
  • Rinja
    Aavevelho

28.10.2013 21:34 #5 :: Rinja
Kuinka löysit Risingille?
Rekisteröidyin Risingille 25. tammikuuta 2005. Rekkautumiseen se silloin jäikin, ja ajauduin sivustolle uudestaan vasta saman vuoden toukokuussa, jolloin aloin sitten lähetellä tänne ekaa jatkotarinaani ja pikkuhiljaa ryhdyin osallistumaan keskusteluihin. Kesälomalla olinkin sitten jo suuna päänä jokaisessa mahdollisessa aiheessa, tai vähintäänkin Tarinatuokiolla (=Leirinuotiolla). Olin 14, voi voi.

Mitä tulee siihen, miten löysin Risingille tuolloin ekan kerran tammikuussa, niin moisen tiedon vuoksi piti kaivaa pro* esille. Se sanoo, että Robin Hobbia googlaamalla, minkä luulisi pitävän paikkansa, koska pro* näki päivänvalon - tai yöttömän yön valon - juurikin silloin kesällä 2005 ja asia oli siis vielä tuoreessa muistissa. Toivottavasti Hobbin mainitseminen ei ollut vain yritykseni kaunistella todellisuutta :tongue: Mulla on vähän sellainen mielikuva kyllä, että todellisuudessa googlaamani kirjailija/kirja oli ehkä jokin vähän vähemmän hieno, mutta luulisi 14-vuotiaankin minäni kyenneen sen tunnustamaan.

(Historiaa sen verran, että pro*nihan oli siis jatkotarina, jota kirjoitin Risingshadow'n bittikaupungista ja siellä kuljeksivista tyypeistä eli käyttäjistä ja ylläpitäjistä. Esinäytös vielä todisteeksi epäileville:)
Varoitus: Spoiler.

(Haha, tässä on itse asiassa vielä eka lukukin. Pelkään pahoin, että ensimmäinen viestini foorumille oli täsmälleen sellainen kuin tuossa on kuvailtu :D)

• Pisania hahmo
  • Pisania
    Hornanhenki

28.10.2013 21:44 #6 :: Pisania
Kuinka löysit Risingille?
Eipä mikään järin jännä ole minun tarinani ja varmaankin olisin sen jo aikaa unohtanut jos tätä topikkia ei ennenkin olisi ollut. Keväällä 2005 etsin jotain hauskaa kirjoihin liittyvää netistä ja kirjastot.fin linkkilistasta löytyi mielenkiintoinen nimi. Katselin menoa pari päivää ennen kuin uskalsin rekisteröityä. Silloinen nickini oli ensimmäinen päähän pälkähtänyt "viilee" nimi eli Chihiro. Vaihdoin sen tähän nykyiseen jonkin ajan kuluttua (muistaakseni nickitopikissa joku paheksui sitä että niin monella on samantyylinen käyttäjänimi ja meikäläisenkin oli siinä mainittuna).

28.10.2013 21:53 #7 :: Scartti
Kuinka löysit Risingille?
En muista vuotta, mutta Googlen kautta tänne päädyin eli fantasiakirjallisuutta etsin. Aluksi hain vinkkejä uutuuksista sitten kurkistelin keskusteluja ja lopulta viime vuoden elokuussa rekisteröidyin, koska kirjahylly.. (vaikka mulla on Goodreadskin sitä varten). Keskusteluissa en ole aktiivinen, mutta :heart: tuota kirjastoa!

28.10.2013 22:13 #8 :: HourglassEyes
Kuinka löysit Risingille?
Googletin jälleen kerran jotain etsimääni fantasia kirjaa ja ohjauduin tänne. Jumituin tutkimaan tunsikausiksi tietokantaa ja löysin enemmän kuin osasin odottaakaan - eikä siinä sen jälkeen auttanut enää kuin rekisteröityä. :tongue:

Nykyään, jos joku kaveri valittelee ettei meinaa millään löytää jostain fantsusarjoista tietoa, ohjaan samantien Risingille, koska useimmiten tarvittava tieto löytyy kyllä täältä. :cool:

• Skie hahmo
  • Skie

29.10.2013 00:46 #9 :: Skie
Kuinka löysit Risingille?
Minunkin eksymiseni tänne on hiukan hämärän peitossa ja tarinanakin todella tylsä. Se taisi olla sitä Dragonlancen/Harry Pottereiden suurinta juhla-aikaa omassa elämässäni kun kaveri kertoi löytäneensä jonkun kiinnostavan nettisivun. Pitihän se tänne sitten kirjautua, vaikka mulla ei kyllä ole mitään mielikuvaa siitä, käytinkö tätä mitenkään kirjojen metsästämiseen vai palloilinko vain foorumilla. Eka nimimerkki oli Sametti (Eddings jne.) ja sama nimimerkki taisi säilyä vuoden 2007 uudistukseen asti.

Niin joo, tarkkaa päivää en muista, mutta ensimmäisen kerran uskon tänne kirjautuneeni heinäkuussa 2003. Johan sitä ollaan kohta puolet elämästä täällä roikuttu. :smile:

• Emelie hahmo

29.10.2013 08:31 #10 :: Emelie
Kuinka löysit Risingille?
Samaa reittiä kuin näemmä moni muukin eli kirjoja googlettamalla. Taisin törmätä sivustoon ekoja kertoja joskus vuosituhannen alussa, mutta varsinaisesti kirjauduin ja aktivoiduin käyttäjänä 2002-2004 aikoihin. Sitten lukio ja opiskelu vei mennessään, ja risinglaisuus vähän jäi. Kunnes sitten taas aktivoiduin runsas vuosi sitten. :)

En yhtään muista, että mitä kirjaa Risingin sivuille päädyin etsimään, aika varma veikkaus on jokin Dragonlancen kirja tai vastaava.

• max hahmo
  • max
    Kapteeni

29.10.2013 10:14 #11 :: max
Kuinka löysit Risingille?
Löysin Risingin noin 10 vuotta sitten kirjastotädin suosituksesta. Luin silloin Forgotten Realmsia ja vastaavaa. Silloin en kyllä uskaltanut osallistua keskusteluihin. 2005-2006 aktivoiduin vähän, mutta lopulta koko spefiharrastus vähän lopahti alkaakseen uudestaan 5 vuotta myöhemmin jolloin olin jo unohtanut koko sivun. "Löysin" modernin Risingin 2012 ja aktivoiduin taas.

29.10.2013 11:43 #12 :: Piru Naiseksi
Kuinka löysit Risingille?
Olen virtuaalihaahuillut Risingilla niin pitkään, että ensimmäinen käyntikertani ja tie siihen on piiloutunut keskusyksikköni saavuttamattomaan muistivarastoon. Päättelen kuitenkin löytäneeni reitin joko tutkaillen lentäjänlasien läpi vinkkejä tieteisaiheisista sivustoista tai toisaalla maailmanlaajuisessa verkossa lymynneen linkin kautta.

• Dyn hahmo

29.10.2013 11:59 #13 :: Dyn
Kuinka löysit Risingille?
Tästä on nyt jonkin verran aikaa, joten kai tän voi taas kertoa. Vuoden 2003 joulukuussa kaveri kertoi koulussa sivustosta, jossa oli morkattu silloista suosikkikirjailijaamme David Eddingsiä. Jep. No, pitihän sitä sitten rekisteröityä, jotta pääsi puolustamaan! Joululomalla ei ollut juuri muutakaan tekemistä, joten onnistuneesti spämmäsin/-mme foorumin melko täyteen muutamassa viikossa. Kultainen nuoruus ja sitä rataa.
Tykännyt: Rinja

• Lupus hahmo
  • Lupus
    Pilotti

29.10.2013 16:55 #14 :: Lupus
Kuinka löysit Risingille?
Minä tein lukion ykkösvuonna esitelmää äidinkielentunnille, ja tarvitsin tietoja Italo Calvinosta. Sitä kautta löysin kirjailijatietokannan. Oletan että tuolloin oli syksy 2004. En muista menikö kauankin ennen kuin rekisteröidyin. Ei varmaan kun ei minulla silloin oikein muutakaan tekemistä ollut.

OT:

Pisania kirjoitti: Silloinen nickini oli ensimmäinen päähän pälkähtänyt "viilee" nimi eli Chihiro. Vaihdoin sen tähän nykyiseen jonkin ajan kuluttua (muistaakseni nickitopikissa joku paheksui sitä että niin monella on samantyylinen käyttäjänimi ja meikäläisenkin oli siinä mainittuna).

Tuo nikinvaihdoksesi on minulla hyvässä muistissa, koska olin jossain vaiheessa huomannut että on järkevää lukea nimimerkki takaperin, jos se ei muuten tunnu avautuvan ja siksi luin kaikenaikaa nimimerkkejä takaperin muutenkin. Koska Pisania on toisinpäin ainasip, ajattelin että se tarkoittaa jonkinlaista tissuttelijaa, koska olin hauska nuorempana.
Muokannut 29.10.2013 16:56 Lupus
Tykännyt: Pisania

• Bensku hahmo
  • Bensku
    Ritari

29.10.2013 17:27 #15 :: Bensku
Kuinka löysit Risingille?
No, yossa joskus viime keväänä goglasin jotain kirjaa (en muista mitä). Päädyin tänne, ja rekisteröidyin parin päivän päästä. Mitä tein ekaksi? :) Menin tietenkin säätämään jo aika kuolleeseen Maailmanahjoon, ja kirjoitin parin kansan kuvauksia paremmiksi.

29.10.2013 17:58 #16 :: The Big Bad Wolf
Kuinka löysit Risingille?
Taisimme etsiä Dragonilin kanssa Rick Riordanin fanipostiosoitetta? :wink: Jotenkin linkkauduimme tänne ja... Niih. Kirjastossa (konkreettisessa) seurasin (risingin) kirjaston tapahtumia aina aika kuolaten ja suunnittelin kaikki arvostelut, jotka kirjoittaisin kun rohkeus riittäisi rekisteröitymiseen... Profiilin luomisessa oli vaikeuksia, kun kieltäydyin täyttämästä tuota robotunnistusjuttua. :cheesy: Eka Dragonil loi profiilin ja minä katseli vierestä, sitten myöhemmin minäkin onnistuin. Ja. Tässä ollaan. :cool:

• Vanamo hahmo
  • Vanamo
    Lentäjä

29.10.2013 20:12 #17 :: Vanamo
Kuinka löysit Risingille?
Luulen löytäneeni Risingin ensimmäisen kerran joskus vuonna 2003 Fantasyfanin markkinoitua sitä Majatalo-foorumilla. Tuolloin kävin luultavasti vain kurkistamassa, mutta en rekisteröitynyt tai edes varsinaisesti kiinnostunut. Tuon jälkeen kävin kuitenkin aina joskus hieman lueskelemassa Risingia ja jossain vaiheessa sitten rekisteröidyinkin, mutta en kuitenkaan muistaakseni kirjoittanut mitään.

Vuonna 2009 heräsin sitten tajuamaan, että täällähän on näppärä kirjatietokanta, jonne saa listata lukemansa kirjat. Innokkaana listaajana tein itselleni uuden tunnuksen ja aktivoiduin käyttämään etupäässä kirjastoa. Aktiivisempi fooruminkäyttäjä minusta tuli vasta vuonna 2011, kun löysin Leikkinurkan Satuta/Paranna-pelin, joka jostain syystä vetosi tuolloin minuun. Sen myötä aloin säännöllisemmin vierailla Risingilla ja siitä lähtien olen sitten vieraillut täällä lähes päivittäin.

• Glare hahmo
  • Glare
    Soturi

01.11.2013 19:22 #18 :: Glare
Kuinka löysit Risingille?

Vanamo kirjoitti: Luulen löytäneeni Risingin ensimmäisen kerran joskus vuonna 2003 Fantasyfanin markkinoitua sitä Majatalo-foorumilla.

Fanta on aika ahkerasi mainostanut asiasta silloin. Itsekkin päädyin kyseisen henkilön kautta. 2002 vuoden aikana ehkä aloin olemaan aktiivisempi ja muistan edelleen sen ruskeahkon foorumin värin ja olikohan vielä keltaiset sivupalkit tai jotain. Ja en muista tarkkaan, olisinkohan ennen jo 2002 vuotta käynnyt Fantasyfanin johdatuksella risingilla.

01.11.2013 21:40 #19 :: Johanna
Kuinka löysit Risingille?
Oliskos ollut 3 vuotta sitten kun törmäsin kirjakaupassa Maggie Stiefvaterin Väristys kirjaan, halusin tietää kirjasta/kirjailijasta enemmän joten googletin ja löysin foorumin. :wink: Vuoden ajan etsin kirjoja sivun kautta kunnes päätin rekisteröityä tänne. Innoisani aloin lisämään omistan ja luetut kirjat. :roll:
Muokannut 01.11.2013 21:41 Johanna

03.11.2013 17:54 #20 :: Fantasyfan
Kuinka löysit Risingille?
Minäkin päädyin tänne etsimällä kirjaa. Mutta en Googlettamalla. Silloin Googlesta ei vielä oltu uneksittukkaan. Silloin Suomen paras hakukone oli ihmemaa.fi. Tämä oli sitä aikaa kun olin vielä yläasteella yli 15 vuotta sitten.

Olin ensin toisen sivuston kautta löytänyt Dragonlancet, rakastanut niitä ja halusin löytää silloin harvinaista fantasiaa lisää. Darkin sivusto oli siihen aikaan yksi ensimmäisistä sivuista jolle päädyin. Silloin Darkki kävi itse katselemassa uutuksia ja käsin päivitteli niitä sivulle. Darkin tekemä lista kirjoista oli niin hyödyllinen, että siitä tuli yksi vakiopaikoistani kiss.fm:n Linna chatin ja mtv3-sivujen ohella. Ja kun foorumi tuli niin rekisteröidyin. Tunnukset unohdin jossain välissä ja rekisteröidyin uudestaan nykyisellä nikilläni. Oli kiire rekisteröityä välitunnin aikana joten siksi tämä nikki...

Valvojat: SaranthaHiistu