• Hiistu hahmo Kirjoittaja
  • Hiistu

25.11.2013 20:19 #1 :: Hiistu
Asia yksinkertainen:

Menkää omaan kirjahyllyynne tai profiiliinne ja katsokaa sivun osoitetta. Osoitteen lopussa näkyy käyttäjänumeronne (tai jokin semmoinen).

Esim. minun profiilini osoite on: www.risingshadow.fi/forum/user/160-hiistu
Kirjahyllyni osoite: www.risingshadow.fi/library?action=bookshelf&user_id=160
--> Numeroni on siis: 160

Korvatkaa seuraavan osoitteen lopussa olevat x-kirjaimet omalla numerollanne:

www.risingshadow.fi/library?action=book&book_id=xxxx

Katsokaa, mikä kirja paljastuu kyseiseltä sivulta.

Ja mitäkö tällä tiedolla teette? Tuskin yhtään mitään. Mutta onhan se kiva tietää! :tongue: Ja aina voi tulkita jotain mystisiä merkityksiä, jos tahtoo.

....

"Minun" kirjani on siis sivulla: www.risingshadow.fi/library?action=book&book_id=160

Ja siellähän on Lloyd Alexanderin Taran vaeltaja. Rauhaton sikopaimen etsii minuuttaan.. Kyllä tämä nyt varmasti paljastaa jonkin suuren olemuksellisen salaisuuteni.
Muokannut 25.11.2013 20:23 Hiistu

• Rinja hahmo
  • Rinja
    Aavevelho

25.11.2013 20:36 #2 :: Rinja
Käyttäjänumeron paljastama kirja
:D Siis aww mikä keksintö.

Minun kirjani taas on Stanislaw Lemin Solaris .

"Kris Kelvin lähetetään maasta kohti arvoituksellista, kahta aurinkoa kiertävää Solaris-planeettaa, jota on tutkittu vuosikymmeniä ilman että olisi saatu mitään yhteyttä taivaankappaleen ainoaan olioon - kilometrien syvyiseen, ajattelevaan ja muotoamuuttavaan valtamereen."

Jos tätä nyt tulkitsee silleen horoskooppityyliin, niin ilmeisesti joku yrittää saada yhteyttä minuun. Tunnen kieltämättä joskus olevani tämän taivaankappaleen ainoa olio. Kilometrien syvyinen ja muotoa muuttava.

• Dyn hahmo

25.11.2013 20:37 #3 :: Dyn
Käyttäjänumeron paljastama kirja
Harmi kyllä minun kirjani näyttää tulleen poistetuksi jossain vaiheessa, sillä 'numeroni' ei palauta kuin virhekoodia. :) Hauska idea silti!

• Ansa hahmo

• Rinja
    Aavevelho

25.11.2013 20:42 #5 :: Rinja
Käyttäjänumeron paljastama kirja
Dyn, sun numerolla löytyi kirjailija: www.risingshadow.fi/library?action=author&author_id=69 :cheesy:

• Dyn hahmo

25.11.2013 20:44 #6 :: Dyn
Rinja, no voi kiitos. :P

• Tapsa hahmo
  • Tapsa
    Vampyyri

25.11.2013 21:06 #7 :: Tapsa
Käyttäjänumeron paljastama kirja
Darshivan velhotar . Hauskaa koska olen lukenut kyseisen kirjan ja pitänytkin siitä.

• Diara hahmo
  • Diara
    Baronetti

25.11.2013 21:14 #8 :: Diara
Käyttäjänumeron paljastama kirja
Keisarin käsky . Enpä ole tällaisesta kirjasta kuullutkaan. Hassua tässä on vaan se, että olen viimeiset pari viikkoa miettinyt, että pitäisi jossain välissä katsoa Tähtien Sota-elokuvat uudestaan (jos nyt jotain yhteyttä tähän kirjaan pitää yrittää keksiä) :wink:

• Nafisan hahmo
  • Nafisan
    Teknovelho

25.11.2013 21:21 #9 :: Nafisan
Käyttäjänumeron paljastama kirja

Ansa kirjoitti: On kyllä hauska idea! Harmi vain, kun itselläni tulos oli sama kuin Dynillä eli pelkkää virhekoodia pukkaa. :)

Täällä samoin. Kirjailija tosin löytyy, Darwyn Cooke .

• Noora hahmo
  • Noora
    Epäkuollut

25.11.2013 21:34 #10 :: Noora
Käyttäjänumeron paljastama kirja
Ei tällä numerolla löydy mitään. Ei kirjailijaa,ei kirjaa,ei sarjaa:/
Harmi kiva idea noin muuten.

• Mab hahmo
  • Mab
    Baronetti

25.11.2013 21:34 #11 :: Mab
Käyttäjänumeron paljastama kirja
Meikäläiselle löytyy Meritokratian nousu 1870-2033: Tutkielma koulutuksesta ja tasa-arvosta . Olen kirjasta ehkä joskus kuullut, mutta en lukenut. Kohtalo tuntuisi kyllä nyt lempeästi kannustavan sellaiseen puuhaan, eikä tuo kirja aiheensa puolesta itse asiassa mitenkään huonolta vaikuttaisi. Koulutus ja tasa-arvo ovat tärkeitä ja mielenkiintoisia asioita. Kirjan toteutuskin voi olla aika veikeä.

25.11.2013 21:39 #12 :: FreakyMike
Käyttäjänumeron paljastama kirja
Löytyi pelkkä kirjailija Vernor Vinge.

Ei mikään hassumpi valinta, koska olen aina tykännyt avaruusoopperoista.
Muokannut 25.11.2013 21:40 FreakyMike

25.11.2013 21:50 #13 :: Aemilia
Käyttäjänumeron paljastama kirja
Kaunis valkea paholainen . Imarteleva nimi.

Kirjoittaja Guy Boothby ei ole tuttu, mutta ilmeisesti hän on ollut yksi 1800-luvun lopun tuotteliaimpia ja myyvimpiä kirjailijoita. Eli mitäh!

Löytyy Project Gutenbergistä alkukielellä nimellä The Beautiful White Devil . Suomen kielellä ei ole, vaikka onkin suomeksi julkaistu jo 1922.

Kai tähän pitää tutustua ja selvittää, miten romaani on päätynyt tietokantaan...

• Hiistu hahmo Kirjoittaja
  • Hiistu

25.11.2013 21:51 #14 :: Hiistu
Käyttäjänumeron paljastama kirja
No kylläpä on poistuneita kirjoja.. Testailin tuota laittamalla sattumanvaraisia numeroita, ja silloin tietty sattui löytymään kirjoja.

Jollei omalla numerolla löydä, mutta tahtoisi löytää, voi ynnätä siihen numeroonsa +1, kunnes löytyy jokin kirja. Kohtaloa on joskus opastettava. :wink:

• Thialfi hahmo
  • Thialfi
    Arkkivelho

25.11.2013 22:19 #15 :: Thialfi
Käyttäjänumeron paljastama kirja
Kirjailijanumero kertoo minun seuraavan kriitikko Marko Ahosen jalanjälkiä. Puolustan kärkkäästi mielipiteitäni ja kirjoitan esipuheen teemataskukirjaan Sohvaperuna.
Tykännyt: Ageha

26.11.2013 00:34 #16 :: Formaldehyde
Hauska idea.

Minun kirjallinen vastineeni on Animorphs-sarjan kahdeskymmenes osa, Löytö.

No kiitoksia vain, varsinainen löytöhän minä kieltämättä olen. Arvostelut ovat tosin vähän keskinkertaiset, mitä ihmettä. :wink:

"Hyvä valinta 10-15-vuotiaille tieteisseikkailuista ja jännityksestä kiinnostuneille".

Quote Jesse: Sallikaa lasten tulla minun tyköni.

"David-niminen poika löytää sattumalta salaperäisen sinisen laatikon, mutta hänellä ei ole aavistustakaan, kuinka merkityksellinen esine hänellä on hallussaan. Animorphsit sen sijaan tietävät tarkalleen sinisen lippaan mahdin. Laatikko on saatava takaisin hinnalla millä hyvänsä! Marco laatii loistavan suunnitelman, joka yllättäen kuitenkin epäonnistuu. Nyt edessä onkin kiperä tilanne: Davidista on pakko tehdä joko yeerk – tai vaihtoehtoisesti kuudes jäsen Animorphs- joukkoon."

Jos tästä nyt jotain villejä ennustuksia lähdetään laatimaan, niin koska kirjailijan sukunimi on Applegate ja portit ovat vahvasti symbolisia voitaisiin sanoa, että minun on mentävä portista (siirryttävä johonkin uuteen), sillä se on tuottava hedelmää (sisäisen eheytymisen). Tulen löytämään jotakin voimaannuttavaa ja minun on tehtävä valinta sen suhteen mitä haluan olla. Ehkä löydän jopa lauman johon kuulua. Ai niin. Ja luultavasti pelastan samalla maailman. No, ainakin omani.

Jos olisin eläin, mikä eläin olisin? Tähän asti vastaus on pysynyt arvoituksena, mutta Risingin tietokanta tietää tämänkin. Vastaus löytyy kirjan kannesta.

Minä olisin käärme. Ophiophagus hannah, kuningaskobra. Sopii ajatukseen nahkansa luomisesta ja selittää miksi Luihuinen vetää puoleensa. Mielenkiintoissssssta. :cool:
Muokannut 26.11.2013 00:36 Formaldehyde

• Emelie hahmo

26.11.2013 08:36 #17 :: Emelie
Käyttäjänumeron paljastama kirja
Hah, hauskaa! Mun kirja on Peiliin kadonnut poika , "Fantasialla maustettu tyttöjen ja poikien seikkailukertomus, historiallinen aikamatka tietokonepelien maailmaan."

Kaveri pelaa Metapax nimistä peliä, ja hupsis! - hänen koiransa Tellu päätyy peliin. Se pitää pelastaa, ja päähenkilö saa kaverin avukseen. Mutta voi! Kaverin arkeologi-isä on kadonnut Kreikan saarella, ja kas kummaa, kyseinen saari on Metapax-pelin tapahtumamiljöö.

26.11.2013 12:18 #18 :: The Big Bad Wolf
Totta kai... :cool:

Yllättävää, olen lukenut tuon. Ja tokihan tuo olisi pitänyt arvatakin, niin maaginen olento olen... Heh.

Hauska ketju!!! :cheesy:

• Pisania hahmo
  • Pisania
    Hornanhenki

26.11.2013 12:28 #19 :: Pisania
Käyttäjänumeron paljastama kirja
Minun numeroni takaa paljastui R.A. Salvatoren Pahan perintö. Olkoon vain sarjan ensimmäinen osa, en silti aio tulkita tätä kehoitukseksi lisätä se lukulistaani. Tämäntyylinen fantsu ei pahemmin kiinnosta.

Kirjan kuvauksessa muuten mainitaan mithrill-luola. Eikös mithrill ollut Tolkienin keksintöjä?

• Cerasi hahmo
  • Cerasi
    Ratsumestari

26.11.2013 13:32 #20 :: Cerasi
Käyttäjänumeron paljastama kirja
Säätiön alkusoitto . Isaac Asimov on ollut tosi pitkään lukulistalla, mutta en ole tähän mennessä vielä ehtinyt/jaksanut/viitsinyt lukea... ehkäpä pitäisi nyt oikeasti tarttua aiheeseen :smile:
Muokannut 26.11.2013 13:33 Cerasi