26.10.2014 14:19 #101 :: Strato
Olen selvästi tullut kyselyikään :cheesy:

Keksin tossa eilen illalla huvikseni kokeilla kasvattaa hiuksiani pidemmiksi. Vähän niinkuin osana uuden tyylin hakemista, jossain vaiheessa pitäisi katsella vaatekaappiakin vähän kriittisemmin.

Anyway, onko kellään jätkällä (tai miksei naisellakin) antaa hyviä vinkkejä, miten kasvatusvaiheessa kannattaa hiuksia hoitaa? Eroaako systeemit mitenkään oleellisesti miesten ja naisten välillä? Oon vähän pihalla näistä asioista :lol:
Tykännyt: Kuurankukka

26.10.2014 19:08 #102 :: Mustelmann
Satunnaisia kysymyksiä
Alussa kannattaa ainakin siistiä ja tasata säännöllisesti, jos ei halua, että tukasta muodostuu sinne täne rehottava pehko. Sitten kun pituutta on sopivasti, siistimisleikkauksia ei tarvise niin usein. Muita neuvoja en osaa antaa, sen kun annat kasvaa vaan. Itselläni letti yltää jonnekin puoleen selkään ja yksi parturikäynti vuodessa on riittänyt mainiosti.
Muokannut 26.10.2014 19:09 Mustelmann

• Ageha hahmo
  • Ageha

27.10.2014 14:34 #103 :: Ageha
Satunnaisia kysymyksiä
Oliko siis "edellinen versio" Risingistä se ns. vaalea vai oliko tässä välissä joku muukin (eli vaikkapa se mikä näkyy kun menee viestiarkistoon)?

27.10.2014 14:55 #104 :: Aemilia
Satunnaisia kysymyksiä

Strato kirjoitti: Anyway, onko kellään jätkällä (tai miksei naisellakin) antaa hyviä vinkkejä, miten kasvatusvaiheessa kannattaa hiuksia hoitaa?

No... puolipitkä tukka on todella rasittava ku ei mee kiinni ja heiluu joka paikassa, että tsemiä vain siihen vaiheeseen. Pitkä tukka pitää huolta itse itsestään kun sen paino (?) pitää sitä suunnilleen siinä asennossa mihin se on kasvanut. Puolipitkään vaiheeseen öö käytin itse pinnejä ja huiveja, pinni voi olla yleisessä miestenmuotikäsityksessä hupaisa ratkaisu mutta kai huivi tai pipo pitää ne siellä jossakin. Miten siistiä olla sellainen merirosvo tai raggari.

Kuka sitä paitsi piittaa yleisistä miestenmuotikäsityksistä.

En ole ihan varma miten oikeasti olennaista hoitojuttujen erilaisuus on. Mutta olen kuullut tyttöjen internetistä että mahdollisimman vähän tekee mitään tukalle (värjäilee/muotoilee/letittää jne. jne.) niin se kasvaa parhaiten, ja kun syö kasviksia ja vitamiineja niin kuin kunnon ihminen muutenkin.
Tykännyt: Strato, Ageha

• Iivari hahmo
  • Iivari
    Arkkivelho

27.10.2014 16:27 #105 :: Iivari
Satunnaisia kysymyksiä
Agehan kysymys Risingin versioista on nyt vähän entistä monimutkaisempi. Aloitan (omasta) alustani, ja jatkan tähän päivän.

Minä kävin ekoja kertoja Risingilla ja rekisteröidyin vuonna 2001 silloin, kun värimaailma oli ruskea-keltainen ( vain vähän vioittunut kuva ). Tämä oli minulle ja muutamalle sadalle muulle, ihan ensimmäisiä muutamia kymmeniä tai ehkä sataa käyttäjää lukuunottamatta, "ensimmäinen Risingshadow.net -versio". Darkki tai Sini tai Fantasyfan voinee muistaa, milloin tää on otettu käyttöön, mutta mun muistikuvat yltää vuoden 2000 marraskuuhun, ja 2001 helmikuusta vuoteen 2003 tämä oli käytössä.

2003 (maaliskuussa? vai jo helmikuussa?) tuli suuri uudistus, siirryttiin ekaa kertaa sinimustaan ulkoasuun, ja kaikkien piti rekisteröityä uudestaan. Alkuun leiska oli jotakuinkin tämännäköinen , mutta se varioi vuosien aikana vähän elementtien paikkojen suhteen jne. . Tämä ulkoasu ja foorumitekniikka oli käytössä 2003-2007, ja on suuren osan nykyisistä "vanhoista" ja jo aika epäaktiiveista ensimmäinen ja siksi tosi paljon nostalgisoitu versio. Leirinuotio eli silloinen Tarinatuokio oli kaikkein aktiivisimmillaan, ja kokonaisuudessakin foorumi on ollut aktiivisempi vain yksittäisinä piikkeinä noiden keskimmäisten vuosien jälkeen. Myös "se edellinen arkisto" viittaa tähän versioon, joka oli arkistoituna vuodet 2007-2010(?).

Helmikuussa 2007 julkaistiin seuraava sivustoversio. Alkuun se näytti tältä, paitsi että vaaleansininen tausta ei toimi . Se oli (toivottavasti) viimeinen kerta, kun kaikki joutuivat rekisteröitymään uudestaan. Tarkoitus oli alun perinkin rakentaa sellainen sivusto, jota voitaisiin kohennella vähitellen, eikä enää tarvitsisi tehdä yhtä suuria rysäysuudistuksia. Se on tavallaan onnistunutkin, sillä kenenkään ei ole tarvinnut enää rekisteröityä ja menettää kaikkea käyttäjätietoaan myöhemmissä uudistuksissa, vaikka kaikki ei kuitenkaan mennyt aivan niin kuin suunniteltiin ja toivottiin. Tässä vielä toinen kuva . 2007 perustettiin myös englanninkielinen sisarsivusto. Aluksi sivustot toimivat fi.risingshadow.net ja en.risingshadow.net -osoitteilla, mutta vuodesta 2012 lähtien risingshadow.net on ollut vain englanninkielinen sivusto, ja risingshadow.fi on toiminut suomenkielisenä sivustona. Vuosien 2007 ja 2010 välillä tänne ovat tulleet viimeisimmät "vanhat" käyttäjät, minun nähdäkseni. Tämä oli kolmas suuri muutos minun Rising-aikanani.

2010 sivustoa uudistettiin taas, mutta tällä kertaa muutos oli ulkoasun suhteen palaamista vanhaan: sinimusta palasi teemaksi. Käyttäjätiedot ja foorumiviestit pysyivät, kukaan ei joutunut rekisteröitymään uudestaan. Tässä sivustoversiossa alkaa olla jo kaikki nyky-Risingin ominaisuudet, esimerkiksi kirjahyllytoiminto oli kehitetty vähitellen 2007-2011. Tämä muutos oli tavallaan pienempi kuin entiset, mutta koska kolmen vuoden aikana oli tullut runsaasti uusia käyttäjiä, oli tummaan ulkoasuun siirtyminen osalle šokki.

Viimeisin uudistus on toteutettu vuosi sitten lokakuun alussa 2013, jolloin ulkoasua on lähinnä hienosäädetty (esim. taustakuva vaihdettu, palstoja levennetty), toiminnallisuutta parannettu, mutta käyttäjille kaikkein eniten näkynein muutos oli se, että valitettavasti vanhaa foorumisoftaa ei saatu enää toimimaan sivuston kanssa yhdessä, jolloin se jäi arkistoksi (joka tällä kertaa (toivottavasti) on ja pysyy arkistona) ja kaikkien viestit nollautuivat. Se oli kuitenkin tavallaan ihan virkistävää, ja on hienoa, että Risingin keskustelualueet ovat nykyään taas vilkkaampia kuin koskaan huippuvuosia 2004-2006 lukuunottamatta. Se tuo tällaisen vanhan ja virttyneen ylläpitäjän mieleen ja silmäkulmaan paljon iloa ja naurunryppyjä.

Nämä kaksi viimeistä uudistusta ovat (Darkin järkyttävistä työtunneista ja meidän muun ylläpidon loppumattomasta keskustelusta huolimatta) olleet edellisiä vähemmän mullistavia (vaikka molemmat mullistivatkin paljon asioita), joten tekisi mieleni kutsua niitä puolikkaiksi uudistuksiksi. Jolloin nyt oltais minun laskujeni mukaan Risingin täysversiossa 4 menossa. Mutta myös muita laskutapoja voineen hyvin perustella.

Vuosista 1996-2000 minäkään en tiedä mitään :tongue: Mutta nää hymiöt on olleet täällä vuodesta 2003 asti :cheesy:
Muokannut 27.10.2014 16:42 Iivari

08.11.2014 10:06 #106 :: Strato

08.11.2014 15:55 #107 :: Niittysalvia
Satunnaisia kysymyksiä

Strato kirjoitti: Minkähän takia spotify soittaa soittolistojen biisejä välillä "väärässä" järjestyksessä? Ei siis mitenkään shufflella, vaan esimerkiksi jotain listaa kuunnellessani se kesken listan rupeaa toistamaan sitä alhaalta ylöspäin, kun normaalistihan se tulee aina ylhäältä alas. Enkä edes ole koskenut mihinkään säätöihin, niin ei ole käyttäjäperäinen ongelma :smile:

Ainakin mobiililaitteillahan Spotify toistaa musaa satunnaistoistolla, jollei sitten ole päivittänyt siihen premiumiin.
Jos siulla on premium hommattuna niin siitä en sitten tiedä :'D Kuullostaa sinänsä kummalliselta tuo, että soittaa biisejä kuitenki "järjestyksessä" kerta alhaalta ylös...

08.11.2014 23:16 #108 :: Strato

Niittysalvia kirjoitti:

Ihan tietokoneella tuo sitä tekee.

10.11.2014 20:44 #109 :: punnort
Satunnaisia kysymyksiä
Myydäänkö jossain Helsingin keskustassa lehtikansioita? Siis sellaisia n. 12 (a4-) lehden vetoisia kansioita, joissa lehden keskiaukeama pujotetaan sellaisen rautalangan väliin? Fyysinen kauppapaikka olisi haussa, ei nettikauppa.

10.11.2014 21:26 #110 :: punnort
Satunnaisia kysymyksiä

Knox Gargol kirjoitti: Miksi globaaleissa keskiarvoissa vasemmisto on ateistisempaa kuin oikeisto?

1800-luvulla, kun sosialismi aatesuuntauksena syntyi, kirkko pönkitti vallitsevaa yhteiskuntajärjestystä. Niinpä sosialisteille, vallitsevaa yhteiskuntajärjestystä vastustavina, oli luontevaa vastustaa myös kirkkoa, ja tämä laajeni uskonnon vastustamiseksi. Syyt nykyiseen vasemmistolaisuuden ja atemismin kytkyyn ovatkin nähdäkseni lähinnä historiallisia. Kristinuskon henkeenhän vasemmistolainen "pidetään kaikista huolta"-ideologia sopisi hyvin.

Mutulla heittäisin myös, että oikeistolibertaareissa on ateisteja melko paljon.
Muokannut 10.11.2014 21:30 punnort

• iju hahmo
  • iju
    Teknikko

18.11.2014 23:46 #111 :: iju

punnort kirjoitti:

Mutulla heittäisin myös, että oikeistolibertaareissa on ateisteja melko paljon.

Hyvä vastaus. Lisätään vielä että moderni vasemmisto sai alkunsa Karl Marxin elämäntyöstä johon kuuluu klassinen uskonto on oopiumia kansalle -väite. Eli uskonto pitää kärsivänkin kansan tyytyväisenä koska uskovat että puntit tasataan tuonpuoleisessa.

Lisäksi Karl Marx eli suuren osan elämästään protestanttisissa maissa (Saksa ja Englanti) joissa papit olivat valtion virkamiehiä (ja niin valtiota kuin kirkkoakin johti kuningas/keisari). Sama tilanne oli toki Suomessakin: kirkon ja valtion tehtävät sekoittuivat kun papit julistivat kuninkaan (ja myöhemmin tsaarin) sanaa saarnatuolista ja pönkittivät maallista valtaansa taivaallisella.

Katollisessa uskossa taas uskottiin (ja uskotaan) että paavi on Jeesuksen edustaja maan päällä. Hän on myös poliittinen johtaja ja eurooppalaisessa perinteessä ainoa joka kykeni tekemään kuninkaasta kaikkien kristittyjen hallitsijan, keisarin (tosin Marxin aikoina tämä tapa alkoi poistua Napoleonin asetettua sen naurunalaiseksi - Vilhelm I ei sitten edes vaivautunut pyytämään lupaa kun aikanaan julistautui Saksan keisariksi).
Muokannut 18.11.2014 23:49 iju
Tykännyt: Kuurankukka

21.11.2014 21:49 #112 :: Maailmanherra
Re:Satunnaisia kysymyksiä
Suomessahan tuo on siinä mielessä hauskaa että täällä oltiin luterilaisia mutta Tsaari taas oli ordotoksien el jefe.

22.11.2014 03:00 #113 :: poistettu
Satunnaisia kysymyksiä
Jos sininen bussi kutsuu, niin mihin se on matkalla?

"Ride the snake, he's old, and his skin is cold
The west is the best, the west is the best
Get here, and we'll do the rest
The blue bus is callin' us, the blue bus is callin' us
Driver, where you taken us "

02.12.2014 22:39 #114 :: Strato
Satunnaisia kysymyksiä
Tossa bussissa tuli mieleen, että voiko uusi musiikki loppua maailmasta? Koska eikö sointuja ole kuitenkin rajallinen määrä, jolloin myös mahdollisia yhdistelmiä on rajallinen määrä, jolloin lopulta päädyttäisiin toistamaan vanhoja yhdistelmiä. Vielä kun noita muusikoita on niin paljonkin...

• Saki hahmo
  • Saki
    Ritari

03.12.2014 07:41 #115 :: Saki
Satunnaisia kysymyksiä
^ Periaatteessa musiikki voi loppua, mutta on eri asia että tuleeko se koskaan loppumaan. Yhdistelmiä on kuitenkin sen verran paljon että aika monta biisiä niistä saa tehtyä ennen kuin jankkaus alkaa. Toisaalta musiikkia on tehty jo kauan joten kaipa se voi joskus loppua..
Muokannut 03.12.2014 07:42 Saki

• kyty hahmo
  • kyty

03.12.2014 15:11 #116 :: kyty
Satunnaisia kysymyksiä
^Toisaalta kun päästään siihen loppuun niin alkupään musiikki on voinut jo unohtua. Sitten ei haittaa vaikka tulisi osin samoja melodioita?

03.12.2014 16:09 #117 :: Louhikäärme
Satunnaisia kysymyksiä
Pop-musiikkihan on jo toistanut itseään vuosikaudet :lol:

03.12.2014 16:27 #118 :: Strato
Satunnaisia kysymyksiä

Louhikäärme kirjoitti: Pop-musiikkihan on jo toistanut itseään vuosikaudet :lol:

Tota itsekin mietin :cheesy: ajoin vain takaa tosiaan sitä, ettei enää olisi mahdollista tehdä uusia biisejä koska ne on jo kaikki tehty.

Tohon unohtamisasiaan, niin yksittäinen ihminenhän varmasti unohtaa ne aiemmat, mutta internetin aikakaudella varmaan aika suuri osa jollei jopa kaikki taltioida johonkin. Näköjään en ole ihan ulapalla jos muutkin ovat sitä mieltä, että näin voisi periaatteessa käydä joskus.

03.12.2014 19:20 #119 :: Puolikuu

Aemilia kirjoitti:

Totta. Usein pitkätukkaisilla miehillä voi olla aika huonossa kunnossa olevat hiukset. No ei sillä etteikö tätä näkisi myös naisilla. Välillä on hyvä leikata huonokuntoisia latvoja ja käyttää niihin muutenkin jotain hoitoainetta. :wink: Hyväkuntoiset hiukset näyttää miehelläkin paremmalta kuin sellaiset karheat ja hapsuiset, ainakin minusta. :smile:

12.01.2015 19:32 #120 :: Puolikuu
Satunnaisia kysymyksiä
Aamulla bussissa tuli mieleen ihan tosi tärkeä kysymys! :smile: Nimittäin monilla on kaulaliina puettu ikäänkuin vaatteiden päälle, sillä lailla, että menee hupun alitse. Eikö tällöin tule kylmä? Minä laitan mieluummin ensin huvin ja sitten takin, ainakin näin kylmillä ilmoilla.

Valvojat: SaranthaHiistu