19.04.2014 21:38 #41 :: Q_Black
TV-sarjat
Itse seurailen aika moniakin sarjoja tällä hetkellä, mutta tässäpä ne yleisimmät:

Game of Thrones - Tottakai! Ehdottomasti! Tätä on odotettu joten oli kyllä niin luksusta päästä neljännen kauden kimppuun!

Nymfit - Hiukan sivusilmällä on vilkuillut tätä suomalaissarjaa, jossa näyttelijät eivät kyllä osaa näytellä. En tiiä ees miks seuraan tätä.

Vikings - Ripaus sellasta entisajan tunnelmaa ja hiukan GoT-maista menoa ajoittain. Pidän päähenkilöstä. Ihanat silmät :heart: ja muutenkin loistava tarina. Viikinkejä!

Star-Crossed - Vähän sellaista päivitettyä Roswellia. Kertoo siis avaruudesta tulleista ihmisistä, jotka alkavat elää rinnakkain ihmiskunnan kanssa. Matt Lanter on kyllä niin söpö ettei mitään rajaa.

The 100 - Maapallo on kokenut ydintuhon ja jäljelle jääneet ihmiset pelastautuvat avaruuteen. Yli 90 vuotta myöhemmin maahan lähetetään 100 nuorta tutkimaan onko maapallo asuttavassa kunnossa. Jotenkin melko koukuttava!

20.04.2014 08:56 #42 :: max
TV-sarjat
Ylellä alkoi perjantaina uusi ison budjetin nuortensarja "Ihan sama". Ekan jakson perusteella vaikutti ensinnäkin 100x tasalaatuisemmalta kuin oman nuoruuden nuortensarjat, mikä nyt ehkä oli itsestäänselvyys kun budjettiin on kerrankin panostettu.. (No huvipuistokohdan dubbaus ehkä särähti vähän..) Nuoret näyttelijät nyt ei tajuntaa räjäyttäneet, mutta ihan siedettäviä olivat, musiikki oli hienoa, ja juonessa oli mielestäni hyvin seurattu "ajan virtauksia" eli tuommoista trendikästä dystopiaa näyttäisi olevan luvassa. Kiva nähdä vaihteeksi suomalaisia "dystopiamaisemia".

Hyvä että Suomessa on tehty tällaista, itse katson kuitenkin mieluiten suomalaisia juttuja, mutta scifi/fantsujutut on kyllä aikalailla olleet silti siellä Hollywoodin harteilla. Tokaa jaksoa en tosiaan ole vielä ehtinyt nähdä, mutta oletan että juoni selkiytyy siitä entisestään. Mitä mieltä muut ootte "Ihan samasta"?
Muokannut 20.04.2014 08:57 max

03.05.2014 22:30 #43 :: Mustelmann
TV-sarjat
Spartacus: Vengeance eli sarjan toinen oikea kausi (ykkösen jälkeen nähtiin lyhyt välikausi Gods of the Arena) tuli katseltua muutamassa erässä kuluneen viikon aikana. Vaikutuin suuresti ykköskaudesta ja sitä seuranneesta välikaudesta, jotka ovat mielestäni parasta tv-viihdettä vuosikausiin. Odotin kakkoskaudelta paljon, vaikka tiesinkin, että se sisältäisi hieman erilaista meininkiä, kun juoni ei keskity enää gladiaattoritaisteluihin ja Spartacustakin näyttelee eri henkilö. Jouduin kuitenkin toteamaan, ettei laatu ole pysynyt samanlaisena, vaikka viihdyinkin sarjan parissa edelleen mainiosti. Tällä kertaa tylsää filleriä ja paikallaan jumitusta oli paljon enemmän kuin ennen, jolloin jokainen jakso vei juonta eteenpäin ja piti tehokkaasti mielenkiintoa yllä. Kauden kymmenen tunnin mittaista jaksoa olisi voitu tiivistää lyehyempäänkin mittaan.

Hyvästä viihteestä Spartacus silti edelleen käy. Äärimmäisen liioiteltu väkivalta tyydyttää varmasti jokaisen tarpeen nähdä verta ja irtoraajoja, itse ainakin sain tältä osin juuri sitä mitä halusin. Lähes taukoamaton hidastusten käyttö hieman ärsytti välillä, mutta muutoin taistelukohtaukset ovat yhtä brutaalin onnistuneita kuin aiemminkin. Seksiäkin riittää mukavasti, vaikka panokohtaukset muodostavatkin mättämisen ohella osan siitä filleristä, josta mainitsin. Monet tärkeämmätkin dialogit käydään kuitenkin nussimisen lomassa, joten pelkkää turhuutta ne eivät ole.

Spartacuksen uusi näyttelijä eli Liam McIntyre suoriutuu roolistaan kelvollisesti, vaikka ei syöpään kuolleelle Andy Whitfieldille pärjääkään. Mies ei ensinnäkään ole yhtä lihaksikkaassa kunnossa ja karsimakin on hieman toista tasoa, joskaan varsinaiset näyttelijänlahjat eivät ole sen paremmat tai huonommat. Harmittaa muuten pirusti, ettei Batiatus ole enää mukana kuvioissa, hän oli aiemmin yksi sarjan parhaimmista hahmoista, ellei peräti paras, sillä häntä näytellyt John Hannah veti roolinsa niin suoraan sydämestä kuin voi kuvitella.

Telkassa pyörii parhaillaan sarjan kolmas ja viimeinen kausi War of the Damned, jota en ole vielä aloittanut seuraamaan. En oikein tiedä, mitä odottaisin siltä, paitsi tiiviimpää ja iskevämpää juonenkuljetusta nyt ainakin. Koska historiansa tuntevat tietävät, miten kaikessa lopulta käy, tytyy finaalilta odottaa varmasti jotain todella suurta ja mahtavaa. Sitä ennen nähdään varmasti litroittain verta, metreittäin suolenpätkiä ja valtavasti kiiltäviä lihaksia ja hidastetusti huojuvia tissipareja.

09.05.2014 09:16 #44 :: Moonlord
TV-sarjat
Harmittelin ettei hetkeen aikaan ole tullut kunnon avaruusoopperaa. Sitten muistin että minullahan on viisi kautta Andromedaa odottamassa katsomista. Vaikuttaa muutaman jakson perusteella vähän naiivilta, mutta muuten juuri sitä mitä haen. \o/

Roddenberryn luoma sarja tämäkin Trekkien tapaan mutta siinä missä Trekkien maailma on enimmäkseen siisti utopia, tässä suuri Commonwealth sivilisaatio on sotien jälkeen romahtanut. Tähän maailmaan saapuu 300 vuoden takaa kapteeni Dylan (Hercules tv-sarjasta tuttu Kevin Sorbo), joka joutui Andromeda aluksellaan mustan aukon aiheuttamaan aikadilaatioon.

ps. Söötein aluksen tietokone koskaan 8).
Muokannut 09.05.2014 09:19 Moonlord

13.05.2014 09:18 #45 :: max
TV-sarjat
King of Nerds on tosi hauska "nörttireality", jossa tiedetyypit/muuten vaan geekit tyypit kisaa klassisten realitysarjojen tapaan erilaisissa pudotuspeleissä, jotka tietenkin on nörttiaiheisia (shakki, cosplay, sarjistrivia ym.). Selviytyjiäkin tuli aikanaan ensimmäisten kausien aikaan katsottua, ja tämä kyllä osuu samaan makuun, mutta tietenkin kiinnostaa aiheensa vuoksi tuhannesti enemmän. Olisi aika kiva nähdä saada tuo Suomenkin telkkariin, edes jollain kutoskanavalla kello neljä aamuyöllä tai ihan miten vaan...
Muokannut 13.05.2014 09:23 max

15.05.2014 17:57 #46 :: HourglassEyes
TV-sarjat
Katsastin joku aika sitten netistä Foxin uuden Karl Urbanin tähdittämän Almost Human -sarjan ja tykästyin kovasti, vaikka konsepti sinällään onkin moneen kertaan nähty; ihmiset & androidit yhteistyössä (ja jossain vaiheessa on taattua että pieleenhän se menee...). Jäin kovin innokkaana odottamaan kakkoskautta, kun tottakai se jäi tarinallisesti kesken.
- Ja nyt sitten puskaradio lauloi, että ei tule :angry: , kun "Fox haluaa panostaa uusiin sarjoihin". Vähän tuli sellainen, ett mitä p***** tämä nyt sitten on; että panostetaan uusiin sarjoihin, mutta ei sitten näytetä niistä teille kuin se eka kausi... Olin todella pettynyt. No, ehkäpä darkhorse comics hoitaa homman sitten kotiin, aina voi toivoa...

Nyt ei muuta kun Sleepy Hollown kakkoskautta odotellessa...

01.06.2014 15:52 #47 :: Koala-AM
Tällä hetkellä katselussa ovat

Battlestar Galactica
: Ihmiset loivat Cylonit, tuli sota, Cylonit katosivat 40 vuodeksi, Cylonit tulivat takaisin. Ensimmäisen jakson jälkeen seuraillaan maapallon etsintää ja taisteluja Cyloneita vastaan armeijan näkökulmasta. Siviilit ovat hyvin pienessä roolissa. Juoni ja asetelma ovat hyviä, toteutus on hyvä ja käsikirjoitus menettelee. Ennalta-arvattavuuskaan ei haittaa, kun sarjan maailmassa viihtyy hyvin.

Game of Thrones: Paranee kausi kaudelta, nyt en malta odottaa maanantai-iltoja, kun avaan HBO Nordicin koneella ja pistän tv:n kautta pyörimään. Viimeistä kirjaa en ole vielä lukenut, vaikka hyllyssä onkin, mutta on mielenkiintoista nähdä missä tahdissa sarja etenee. Lisäksi kirjan rikkonainen juoni eri hahmojen lukujen vuoksi tekee sarjan juonenkerronnasta tarpeeksi erilaista, ettei niitä tule ajateltua samana teoksena. Ja mitkä roolitukset!

Äskettäin tuli katsottua Firefly , joka on kulttikehunsa ansainnut. Kunnon scifiwestern ihastuttavilla hahmoilla. En voi kuin suositella.

House of Cardsia on kehuttu nyt niin monelta suunnalta ja onhan se Kevin Spacey sen verran kiinnostava näyttelijä, että se pitäisi aloittaa. Ja Battlestarin jälkeen scifisarjoista jatkevaan varmaan Farscapella ja Babylon vitosella.

15.06.2014 01:06 #48 :: Rasimus
TV-sarjat
No jaa... Laitetaan omaa katsomislistaa peliin:

Almost Human. Koreinta cyberpunk-scifiä vähään aikaan tv-sarjoissa. Parin ekan jakson perusteella aiheetkin ovat sentään sitä itseään, eikä vain sitä loputonta geneeristä huttua jossa scifi on vain mauste. Asia, johon joku Grimm syyllistyy puolet ajastaan. Paha vain, että mukana on myös joitain outouksia, jotka tuntuvat pakotetuilta juonenkuljetuksen välineiltä (multa meni vähän ohitse, miksi on laitonta käyttää ihmisen dna:ta robottien ihoa varten?)

Agents of S.H.I.E.L.D. Whedon-laatua. Loppupuolisko ekasta tuotantokaudesta hälvensi mun alkupuolen pelot siitä, että voisin unohtaa seuraamisen jos tulee pienikin lähetystauko. Voisihan tätä dvd:näkin hankkia, vaikka jokin aika sitten olin vielä epäileväinen.

Star Trek Enterprise. Vain pari ekaa tuotantokautta saatavissa dvd:nä, jotka haalin sikana säkissä tutustuttuani ulkomaan reissulla sarjaan muutaman jakson verran hotellilla. Noin kahdeksan ekan jakson jälkeen täytyy todeta, että hirveästä tunnuskappaleestaan huolimatta sarja on parasta trekkiä mitä löytyy (heti alkuperäisen ja Uuden sukupolven jälkeen).

Revolution. Sähköt häviää maailmasta on jo lähtökohtaisesti hölmö ajatus, joten sarjaa alkoikin katsomaan sopivalla asenteella ilman liikoja odotuksia. Silti yllätyin, että tuohan on ihan mukiinmenevä aivot pois -sarja. Asiaa auttaa runsas Fallout-fiilis (en täysin ymmärrä, mistä se tulee), vaikkakaan en panisi pahakseni jos ärsyttävä blonditeini kuukahtaisi broidinsa tapaan pois.

Dexter. En seuraa tätä enää tv:stä. Mulla on dvd:t...

Tauolla tai poissa olevia, mutta seuraamislistalla viihtyviä sarjoja: Broadwalk Empire, Game of Thrones, Vikings, Doctor Who (eivät vaan enää viitsi myydä dvd:nä muualla kuin briteissä)...

Koala-AM kirjoitti: Walking dead jäi kolmannella kaudella kesken, meni maku niin sarjakuviin kuin sarjaankin. Teki mieli itkeä aina kun Rick astui ruutuun.

Kyllä mä sinnikkäästi tuotakin katon kun sitä tulee, mutta pakko myöntää että ainoat oikeasti kiinnostavat jaksot keskittyivät Kuvernööriin, joka nyt on sitten sarjasta pois lopullisesti...
Muokannut 15.06.2014 01:30 Rasimus

15.06.2014 20:26 #49 :: Mustelmann
TV-sarjat

Rasimus kirjoitti: Spartacus. Eka kausi oli virkistävän erilaista, mutta nyt temput on jo nähty ja koettu ja sarja on alkanut uraantua. Silti tätä tulee ihan mielellään katsottua. En vain voi olla naureskelematta aikojen muuttumista: seksi lähentelee hc-tasoa, vain yli 45 asteen kulmat ja varsinaiset penetraatiot puuttuvat.

Plus vielä se, että seksikohtaukset eivät ole pelkkää heteromeininkiä, minkä lisäksi raiskauksetkin ovat sarjassa ihan peruskauraa. Välillä viehätyin siitä, miten osa tärkeistäkin dialogeista käytiin paneskelun ohessa, mutta kolmoskaudella seksiä tungetaan vähän liiaksi joka kohtaan. Kuten myös väkivaltaa, jonka jatkuva ylilyöminen alkoi tylsistyttää pahasti jossain vaiheessa. Erinomainen sarja silti kokonaisuutena ja eeppistä loppua ainakin kannattaa odottaa, vaikka se olikin minulle tietyllä tavalla pettymys.

21.06.2014 13:56 #50 :: Jussi
TV-sarjat
Ketjussa on puhuttu Spartacuksesta. Minusta ensimmäinen tuotantokausi oli paras, sen jälkeen mentiin alaspäin. Katson parhaillaan viimeistä kautta, tähän mennessä puolet on takana. Jaksot ovat nyt olleet parempia kuin edellisellä kaudella (Vengeance), mikä on myönteinen asia. Ehkä sarjaan saadaan onnistunut lopetus.

Rasimus kirjoitti: Grimm. Tää sarja on sitten aivotonta ja yhdentekevää viihdettä. Yksi syy mainittu alla Almost Humanin yhteydessä. Olen katsonut vain sen takia, että äitimuori on sarjaan ihastunut ja sille pitänyt nauhoittaa, joten samalla on tullut katsottua itsekin.

Kirjailija Michael Moorcock mainitsi keväällä, että hän seuraa vain kahta sarjaa tv:stä: Grimmiä ja Kohdetta. Minua Grimmin alku ei vakuuttanut, mutta jossain välissä ensimmäistä kautta tajusin, että pidän sarjasta. Toisella taso nousi selvästi, ja ihan odotan heinäkuun lopulla Subilla alkavaa kolmoskautta.

Rasimus kirjoitti: Arrow. Katson tätä silloin tällöin ihan vain sen takia, että on kiva bongata tuttuja DC-hahmoja (vieläkin pettynyt Harley Quinnista). Muuten sarja on ihan hirveätä skeidaa.

Itse en koskaan seuraa sarjaa katsemalla sitä "silloin tällöin", vaan katson kaikki jaksot, tai sitten lopetan kokonaan. Olen toiminut näin varhaisesta teini-iästä lähtien. Arrow on muuten yhdysvaltalaisen CW-kanavan suosituin sarja, ja olen tyytyväinen siihen, että Sub rupeaa näyttämään kolmoskautta syksyllä Amerikan tahtiin. Minusta Nuoli on todella viihdyttävä sarja, joka tempasi mukaansa heti ensimmäisestä jaksosta lähtien. Mitään syvällisempää tai omaperäistä siitä ei toki löydy.

21.06.2014 20:15 #51 :: Rasimus
TV-sarjat
Minulla Grimm alkoi vähän sellaiseen "ei mitään kauhean hyvää, mutta kun hyväksyy puutteet, ihan viihdyttävää" -tyyliin, sitten se jossain välissä alkoi oikeasti kiinnostaakin kun sain asetuttua sen taajuudelle. Mutta nyt ison taustajuonen noustua entistäkin merkittävämpään asemaan, alkoi mielenkiinto taas rapista ja vauhdilla. Aloin todella inhota sarjaa joka kerta kun muistinlähdöstä kärsivä muija pelmahti ruutuun. Parhaiten sarja toimii silloin kun käsitellään vain päivän hirviötä, eikä mitään kuninkaallisten ympärille sijoittuvaa juonittelua tai muuta suurta kuviota.

Arrowin ongelma minulla on se, että yli kolme neljäsosaa jaksosta tuntuu olevan pelkkä jatkuvaan juoneen liittyvää puhetta. Koska katson epäsäännöllisesti, en saa oikein mitään tarttumapintaa tapahtumiin. Yhtään en tiedä missä mennään, ja jaksokohtainen teemakin on lähinnä sivuosassa per jakso.

Noiden kahden sarjan ansiosta alkaa tuntua siltä, että kaipaan paluuta 80-luvulle, jolloin sarjoissa ei vielä oltu keksitty koko kauden mittaisia juonikuvioita. Vaikka myönnänkin kyseisen innovaation parantaneen sarjojen tasoa jo jostain Babylon 5:stä alkaen :huh:

Arrowiin liittyen, odotan niin täpinöissäni Constantine -sarjaa, että en voi kuin pettyä. Ikävä kyllä...
Muokannut 21.06.2014 20:17 Rasimus

21.06.2014 22:40 #52 :: Jussi
TV-sarjat
Minusta isot taustajuonet ja koko kauden/kausien mittaiset juonikuviot ovat kiinnostavimmat asiat tv-sarjoissa... Juuri tämän takia Grimmin kakkoskausi iski ykköstä enemmän. En minä romaania lukiessakaan toivo, että jokainen luku olisi itsenäinen tarina (mikä muuten taitaisi tehdä kirjasta novellikokoelman).

Puhtaasti yksittäisiin jaksoihin keskittymällä voidaan saada hyvä lopputulos, Star Trekin Uusi sukupolvi on varmaan paras esimerkki, mutta olen onnellinen siitä, että tv-sarjat ovat edenneet pitkälle sitten 80-luvun.
Muokannut 21.06.2014 22:41 Jussi

22.06.2014 10:29 #53 :: Rasimus
TV-sarjat
Siis kyllähän minäkin juuri sanoin, että iso juoni on hyvä olla olemassa. Se vain ei ole toiminut Grimmissä, ja Arrowissa se taas tekee sarjan seuraamisen keskeltä mahdottomaksi.

Grimmissä isoa juonta ei varsinaisesti ollut ekalla tuotantokaudella ja sarja toimi ihan hyvin kunhan vain otin sen kevyenä ja hieman hönönä viihteenä. Sitten toisen tuotokauden alku keskittyi Julieten kitinään muistiongelmista ja myöhemmin hallusinaatioista, ja se oli kuin juustohöylällä olisi yritetty partaa ajaa. Adalindin epäonniset lapsentekohaaveet käänteineen osoittavat käsikirjoituksen parantamisen merkkejä, mutta se on tapahtunut vasta nyt toisen tuotantokauden loppupuoliskolla - huono vaikutelma syntyi jo sitä ennen. Kuka tietää, ehkä kolmas tuotantokausi onkin todella hyvää matskua, kun parin ekan kauden lastentaudeista pääsee eroon.

Arrowissa iso juonikuvio saattaa olla todella hyvää matskua, jos siihen olisi päässyt käsiksi. Nyt kun katson vain yksittäisiä jaksoja sieltä täältä ajatus harhailen, tulee sarjasta ensimmäisenä mielleyhtymänä Smallville ja sen teinihenkinen ihmissuhdehuttu. Ja loputon hölinä. Ei kiitos. Sarja kuitenkin on ollut sekä kriitikoiden että yleisön arvostelumenestys, joten olen luultavasti täysin hakoteillä mielipiteessäni.

22.06.2014 10:59 #54 :: max
TV-sarjat

Rasimus kirjoitti: tulee sarjasta ensimmäisenä mielleyhtymänä Smallville ja sen teinihenkinen ihmissuhdehuttu.

Et ole hakoteillä, sitä Arrow kyllä on, trendikkäästi synkistettynä vaan. Enemmän se tuntuu noiden Twilightin vanavedessä tulleiden kioskipokkareiden johdannaiselta kuin "oikealta" spefisarjalta. Suosio on minullekin mysteeri, luovutin jo ykköskaudella...
Muokannut 22.06.2014 11:00 max

04.07.2014 04:22 #55 :: Moonlord
TV-sarjat
Viikingit sarjan ekan kausi tuli katsottua. Ihan hyvä sarja mutta ei silti aivan niin hyvä kuin mitä odotin. Alku vähän laahasi. Muihin viikinkifilmatisointeihin verrattuna tämä oli peräti melko uskottava miljööltään ja tarinaltaan. Vain muutama pikkujuttu jäi harmittamaan.

[spoilaa ekaa kautta]
Varoitus: Spoiler.

Näyttelijät olivat ihan hyviä. Jostain syyystä Gabriel Byrne ärsytti alussa, mutta se johtui ehkä osittain pikku shokista kun mies oli vanhentunut paljon sitten viime näkemän ja hänen roolistaan pikkumaisena jaarlina. Travis Fimmelillä oli ärsyttävä tapa virnuilla kohtauksissa missä hän esitti viekasta. Oikeasti viekas ei olisi tietenkään näyttänyt sitä tuolla tavalla. Pikkuisen kaipasin lisää vaikkapa 13th Warrior leffasta tuttua machomeininkiä, niin oltaisiin saatu vähän eeppisempää menoa, mutta ei realistisempi suhtautuminenkaan tietenkään paha ole. Kunnon viikinkimeininkiä on todella harvassa ja pitää toivoa että tämän suosio lisää aiheen kiinnostavuutta jatkossakin. Jatkan katselua samantien kakkoskaudella ja odotan mielenkiinnolla tulevia tapahtumia

Varsinkin.. [spoilaa jatkokausia]
Varoitus: Spoiler.

Sarjalle arvosanaksi (7-8/10).

11.07.2014 22:47 #56 :: Jussi
TV-sarjat
Terry Brooksin Shannara kääntyy tv-sarjaksi. MTV tilasi tänään virallisesti 10-jaksoisen ensimmäisen kauden, joka pohjautuu romaaniin The Elfstones of Shannara. Luin vuosia sitten kahdeksan Shannara-kirjaa, joista Elfstones oli selvästi paras ja ainoa, josta oikeasti pidin.

Ehkä tv-sarjasta tulee Game of Thronesin tapainen kansainvälinen ilmiö, joka nostaa Brooksin romaanit bestseller-listojen kärkipaikoille. WSOY ottaa uusintapainokset Shannaran perintö -sarjasta ja suomentaa lisää kirjoja. Tuskin kuitenkaan...

11.07.2014 23:06 #57 :: Rasimus
TV-sarjat
Mitä vit... Siis MTV? Sama kanava joka suoltaa tätä nykyä sellaisia laatuohjelmia kuin Teiniäidit ja Geordie Shore? Ristus... Joskus 90-luvulla, kun kanava vasta aloitti muuttumisen musiikkikanavasta peruskanavaksi, se teetätti vielä ihan mielenkiintoisia sarjoja, mutta nyt en ole kovin luottavainen.

No tällä hetkellä ei oikein tule mitään mielenkiintoista perus-tv:stä. Ainoastaan Klondike on oikeasti hyvää matskua. Almost human onnistuu olemaan vain korea, mutta sen scifi-juonet eivät vain inspiroi. Helkkari, kasariklassikko A-Team:kin onnistuu olemaan enimmäkseen nöyhtäaivoista hupia.

Onneksi on dvd:t, sillä Star Trek - Enterprise on ihan kiva (vaikkakin olisin voinut jättää ostoksen tekemättäkin), Dexter (7. kausi) ei ole yhtä hyvä kuin alkaessaan mutta silti voittaa kilpailevat sarjat kevyesti, ja Supernatural (8. kausi) odottaa vuoroaan vaikka sekin on alkanut saamaan Dexterin oireita (ei yhtä hyvä kuin alkaessaan, mutta silti lajityyppinsä parasta).

Constantine alkaa lokakuun lopulla. Saa nähdä rantautuuko se Suomeen. Ensimmäiset juorut eivät kuitenkaan lupaa mitään hyvää: Swamp thingin ja Zatannan vielä hyväksyn hahmokaartiin, mutta Etriganit, Deadmanit ja Doctor Fatet voisi jättää pois. Ei mitään sellaisia hahmoja, jotka pitävät sarjiksissa trikoita tai viittoja.
Muokannut 11.07.2014 23:28 Rasimus

04.08.2014 01:38 #58 :: Moonlord
TV-sarjat
TV-sarjojakin on tullut vähän taas katseltua viime aikoina.

Spatracuksen toinen kausi (tekojärjestyksessä kolmas) tuli katsottua. Ei oikein pärjännyt aiemmille. Muutama hyvä jakso oli mutta ei muuten valtavan vetävä tällä kertaa ja tulikin pidettyä pitkiä taukoja katselussa. Shakespearilainen puhetapa ja dialogi hämmästytti välillä, eikä tuntunut sopivan luontevasti sarjaan.

Walking Deadin neloskausi Alkoi vähän tylsänpuoleisesti. Oli laadultaan melko epätasainen. Välillä tylsiä jaksoja mutta onneksi sitten välillä jokunen todella hyväkin. Sarjan zombit ovat niin onnettoman hitaita ja helposti tapettavia, että noitahan lahtaisi ihan huvikseen. Ei voi kuin ihmetellä että niitä riittää edelleen kaikkialla riesaksi asti. Mutta onneksi sarjankin tekijät ovat tajunneet, että muista ihmisistähän se pahin uhka lähtee. Homo homini lupus.

Hubotit eka kausi ei noussut ihan hypen tasolle. Olisin ennemmin tykännyt seurata enemmän hubottien käytön sosiaalisia ja moraalisia ongelmia, kuin tuota sarjassa vaeltelevien hubottiporukan agendan kehittymistä. Näyttelijät tekivät todella hyvää työtä hubotteina. Ainoa josta en pitänyt oli perheen isoisää esittävä mies typerine naureskeluineen. Tätihubotiksi olisin mielelläni ottanut toisen hubotin, aika ihmefetissit täytyy olla että kukaan menisi ostamaan tuon tyyppistä hubottia itselleen :roll:

05.08.2014 21:29 #59 :: Rasimus
TV-sarjat
Spartacus näyttää alkaneen uusintana, siltä varalta että se jäi ekalla kierroksella katsomatta. Mulle riitti yksi kerta.

Almost Human oli sitten loppujen lopuksi ihan hyvä. Vaikka ne olikin vaan ne about neljä tuotantokauden vikaa jaksoa, jotka lopulta vakuuttivat.

Orphan Blackia seuraan vakituisesti, mutta en pidä sitä niin kauhean hyvänä. Brittisarjojen tyyliin jokin tuntuu vähän alavireiseltä, vaikka kaikki muukin on kiitettävän Hollywoodista poikkeavaa.

Klondiken kuvan TV5 onnistui pilaamaan parissa vikassa jaksossa väärillä deinterlace-asetuksila, mutta se ei ole kuin kannuste minisarjan hankkimiseen dvd-muodossa.

Noista dvd-hankinnoista sekä Dexterin pari vikaa (7-8) kautta, että Supernaturalin 8. kausi olivat jonkinsortin pettymyksiä. On jo niidenkin sarjojen aika kuolla pois, ennenkuin ne taantuvat totaalisesti keskinkertaisuuden suohon.

06.08.2014 19:57 #60 :: Pianisti
TV-sarjat
Kohta alan taas katsoa televisiota, kun Olipa kerran -sarjan 3. tuotantokausi alkaa Nelosella 29.8. Odotukset eivät kuitenkaan ole kovin korkealla, koska 2. kaudella taso laski ykkösestä, lukuun ottamatta jaksoa Myllärin tytär, joka oli paras ikinä. En haluaisi uusia pahiksia, mutta niitä tuntuu olevan tarjolla. Toivottavasti sarjaan on keksitty vielä niitä oivalluksia, joita vilisi alkuaikoina, kuten se, että Tittelintuure on Bellen Hirviö. Eniten minua huolettavat uudet hahmot: Amerikassa alkavalla 4. kaudella on ilmeisesti mukana Frozen-elokuvan hahmoja. Elokuvan, joka on uudempi kuin Olipa kerran. Ja jota en ole edes nähnyt. Pelkään, että homma leviää käsiin, kun tuotantokausia tulee lisää. :sad:

Valvojat: RaccoonRasimus