20.04.2015 12:23 #81 :: Mustelmann
TV-sarjat
Viime aikoina on ollut aivan hillitön leffaputki päällä, mutta kyllä sarjojakin on tullut katsottua aina välillä.

Game of Thrones. Alkuvuodesta aloitin katsomaan sarjaa alusta, kun ostin kolme ekaa kautta omaan hyllyyn. En ole itse asiassa koskaan seurannut Thronesia kovin aktiivisesti, ainoastaan jakson sieltä ja toisen täältä, jos on sattunut olemaan telkkari auki oikeaan aikaan. Nyt otin sarjan haltuun kunnolla keskittyen ja olen kyllä valmis sanomaan, että taitaa olla parasta sarjamuotoista tv-viihdettä kautta aikojen. Parasta on, että olen säästynyt lähes kaikilta spoilereilta, joten useimmat juonenkäänteet ovat olleet minulle aidosti uusia. Jopa se järkyttävä hääkohtaus kolmoskauden lopussa oli täydellinen yllätys. Olihan siitä netissä kuhinaa silloin aikanaan, mutta olin silti täysin tietämätön, kuka tulee kuolemaan ja missä. Mainitaan nyt vielä sekin, että blu-raylla sarja näyttää aivan jumalattoman hyvältä.

The Walking Dead. Viides kausi saavutti päätöksensä jokin aika sitten ja täytyy sanoa, ettei se juurikaan parantanut menoa aiempaan nähden. Vaikka sarja tarjoilikin aikanaan erinomaista jännitysviihdettä ja mielenkiintoisia ihmissuhdekuvioita, niin kiistaton fakta on, että tekijöiden ote lipsuu koko ajan enemmän. Sarjaa on aina leimannut voimakas laadun heittelehtiminen, mutta viidennellä kaudella hyvien ja huonojen jaksojen tasoerot kasvoivat ihan uusiin mittasuhteisiin. Kiinnostavuutta verotti pahasti selkeän teeman puuttuminen, sillä mitään pitkää, yhtäjaksoista juonikuviota ei ollut, ainoastaan joukko toisiinsa liittymättömiä satunnaistapahtumia. Rickin hahmon kehittyminen alati synkempään ja epävakaampaan suuntaan oli kauden harvoja valopilkkuja.

Breaking Bad. Tähän sarjaan olisi pitänyt ehdottomasti tutustua jo kauan sitten, mutta tapani mukaan olen aina myöhässä kaikesta. Paljon olen kuullut tästä puhuttavan, mutta keksin katsoa ensimmäisen jakson vasta noin viikko sitten. Helvetin hyvä sarja kaikin puolin ja pari ensimmäistä kautta tulikin nautittua maraton-tyyliin. En ole juurikaan kohdannut spoilereita tämänkään suhteen, joten aitoja yllätyksiä on ollut riittämiin. Huumekauppaan sotkeutuva kemianopettaja Walter White on aivan loistava hahmo, jonka kamppailua keuhkosyöpää vastaan ja tasapainottelua perhe-elämän ja rikosuran välillä on nautinto seurata. Castaus on onnistunut sarjassa loistavasti, sillä Walterin tai hänen arvaamattoman kumppaninsa Jesse Pinkmanin rooliin ei kukaan muu sopisi paremmin.
Muokannut 20.04.2015 12:26 Mustelmann

22.04.2015 08:55 #82 :: Piinutti
TV-sarjat
Tällä hetkellä on paljon sarjoja, joita tulee seurattua.

Game of Thrones, The Flash, Arrow, Marvel's Agents of S.H.I.E.L.D., Agent Carter, The 100, The Americans, The Big Bang Theory, Person of Interest, Blacklist, Gotham, Daredevil, The Messengers, Scorpion, Sleepy Hollow, Haven yms.
Muokannut 22.04.2015 08:55 Piinutti Syy: GOT jäi pois :)

22.04.2015 10:03 #83 :: Rasimus
TV-sarjat
Hah. Just tällä hetkellä on todella kuiva kausi tv-sarjojen kanssa. Kaikki vakituisesti seuratut ovat tauolla, ja vihonviimeinenkin sarja Penny Dreadful sai lähteä mun ohjelmistosta neljän jakson jälkeen. Nyt en katso televisiota enää lainkaan (mitä nyt viikonloppuisin jotain tallennettuja leffoja). (edit: asdasdasd... Niin, ja S.H.I.E.L.D.-agentit, sitäkin tietenkin seuraan ja sehän vielä pyörii. Eikös pyörikin?)

Ei siinä mitään. Penny on selvästi hyvä sarja. Pidän aivan rutosti tunnelmasta ja viktoriaanisesta kauhuperinteestä. Vähän tökkii vain jatkuva pimeys. Mutta vielä enemmän tökkii h-i-t-a-u-s, vaikka mitään tuoreimpien Sherlock Holmes-elokuvien mättöä en todellakaan kaipaa. On aina huono merkki, jos sarjan jaksoja tulee seurattua pikakelauksella.
Muokannut 22.04.2015 10:21 Rasimus

• Niksu hahmo
  • Niksu
    Painajainen

22.04.2015 11:39 #84 :: Niksu
TV-sarjat
Camelot-sarjan viimeiset jaksot jäljellä. Ihan mielenkiintoinen pikkusarja, Eva Green tekee loistavaa työtä kuten yleensäkin ja osa muista näyttelijöistä on myös ihan hyviä. Sarjassa on hauska keskiaikainen tunnelma ja muihin artur-legendan ympärillä pyöriviin leffoihin/sarjoihin nähden tämä erottuu joukosta melko positiivisesti.Joseph "Voldemortin-veli" Fiennes on myös loistava Merlin-velhon roolissa.

23.04.2015 14:47 #85 :: Jussi
TV-sarjat
Camelot on kiinnostanut minua jo vuosia, se debytoi samanaikaisesti Game of Thronesin ykköskauden kanssa. Mutta yksikään suomalainen tv-kanava ei ole näyttänyt sitä. Täytyy kai lainata dvd-boksi kirjastosta.

Seuraan tällä hetkellä aivan liikaa sarjoja tv:stä, jaksoja on kertynyt paljon varastoon. Ja päälle vielä HBO Nordicin ohjelmat. Yksi sarja, jossa olen pysynyt kanavan tahdissa, on Nikita. Siitä nähdään ensi tiistaina finaalijakso. Olen katsonut sarjaa siitä lähtien, kun se aloitti Subilla tammikuussa 2013. Kieltämättä ikävää, että jatkoa ei enää ole luvassa. Mutta toisaalta on hyvä juttu, että Nikita saa kunnollisen päätöksen, eikä tarinaa venytetä loputtomasti.

Muokannut 23.04.2015 14:57 Jussi

23.04.2015 20:42 #86 :: HourglassEyes
TV-sarjat

Jussi kirjoitti: Touko-kesäkuussa Suomen tv:ssä alkaa uusia mielenkiintoisia sarjoja ja tauolta palaa vanhoja tuttuja. 5. toukokuuta The Strain käynnistyy Subilla, 14. toukokuuta Outlander - Matkantekijä TV1:llä sekä Wayward Pines Foxilla. Aion tarkistaa näistä ensimmäiset jaksot. Toukokuussa pääsee myös nauttimaan Penny Dreadfulin toisesta kaudesta HBO Nordicilla. Sleepy Hollow'n odotettu kakkoskausi aloittaa Subilla 10. kesäkuuta.

No mutta tämähän vaikuttaa lupaavalta! Paljon potentiaalia tulevissa sarjoissa! Sleepy Hollow'n kakkoskautta yritin seurata netistäkin, mutta aika ei ole yksinkertaisesti riittänyt, ehkäpä sen voisi nyt katsoa ihan rauhassa ihan telkusta. Ja tänään juuri pyörittelin kirjakaupalla tuota Wayward Pinesin kirjaa , se vain jotenkin heti kolahti. Ja nyt katsottuani sarjan trailerin päätin todellakin ostaa sen. :cool:

23.04.2015 23:08 #87 :: max
TV-sarjat
Mikä sen sijaan ei jatku on Orphan Black, koska se on jostain syystä kadonnut HBO Nordicin valikoimasta. :evil: Toivottavasti Yle pistää Areenaan esitykseen uusiakin kausia, joskin kolmoskausi on sillä tahdilla ajankohtainen lähinnä 2016.

23.04.2015 23:59 #88 :: Jussi
TV-sarjat
Minulla oli äsken ilmainen näytekuukausi Netflixiä, ja katsoin siitä Orphan Blackin 2. kauden, kun kerran HBO Nordicista ei löytynyt. Yle on ilmoittanut, ettei se aio jatkaa sarjan näyttämistä. Ei siis kannata turhaan odotella kakkoskautta Areenaan. Yle on myös virallisesti lopettanut Havenin esittämisen - katsoin kolmannen kauden viime syksynä Viaplaystä.

Netflix-kuukauden aikana ehdin tsekata myös Agent Carterin ja Marco Polon ekat kaudet sekä Merlinin neloskauden. Sub jätti Merlinin kesken muutama vuosi sitten 3. kauden jälkeen - nyt näin vihdoinkin jatkoa. Tason nousu jatkui, ja neljäs kausi oli sarjan onnistunein tähän mennessä. Mukana oli monta oikeasti hyvää jaksoa, ja vaikka heikompiakin täytyi kestää, niin yhtään pohjanoteerausta ei löytynyt. Kauden finaali "The Sword in the Stone: Part Two" oli parasta näkemääni Merliniä.

Ilmaiskuukauden miinuspuolena oli se, että digiboksiin kertyi iso määrä jaksoja Suomen kanavilla pyörivistä sarjoista... Lisäksi täytyi katsella HBO:lta Black Sailsin, Vikingsin ja Bittenin uusia jaksoja. En ole vieläkään saanut kiinni tv-esitysten tahtia.

Innostuin muuten viime syksynä komediasarjasta Community, johon jäin täysin koukkuun. Katsoin muutaman kuukauden sisällä kaikki Viaplaystä löytyvät neljä kautta. Suomessa sarjaa on esitetty Jimillä ja Herolla nimellä Paluu pulpettiin.
Muokannut 24.04.2015 00:02 Jussi

24.04.2015 09:43 #89 :: max
TV-sarjat
Netflixin näytekuukausien kiva puoli on että niitä saa lisää n. vuoden välein, siinä saa aina katsottua uusimman kauden Modernia perhettä. Ehkä pitää ensi kerralla katsoa myös Orphan Black sieltä sitten... Daredevil ja Agent Carter ei oikein kiinnosta, koska jo Agents of Shieldiäkin tulee katsottua puoliväkisin ja se on sentään isomman panostuksen sarja. Jotenkin 'muovinen' silti. Muuta katsomisen arvoista en ole Netflixistä oikein löytänytkään, koska Walking Dead tulee nykyisin Foxilta niin hyvään tahtiin. Ja se on muutenkin putoavien listalla seuraavana, koska tarina on jäätynyt niin pahasti paikalleen. Netflixin leffat taas on jotain sata vuotta vanhoja, jotka joko ei kiinnosta tai on jo aiemmin katsonut teatterissa tai vuokrannut. HBO Nordic on mahtava, mutta Netflixistä en kyllä tykkää oikeastaan yhtään. Tai no niiden näytekuukausien verran kyllä. Ehkä sitten joskus jos Suomen valikoima on samalla tasolla kuin Amerikassa..
Muokannut 24.04.2015 09:47 max

24.04.2015 20:29 #90 :: Jussi
TV-sarjat
HBO Nordic on tosiaan Netflixiä selkeästi parempi sisällöltään, vaikka käyttöliittymä äly-tv:n puolella on huono. Itse kyllä tykkään S.H.I.E.L.D.-agenteista kovasti, se on tällä hetkellä Suomen teeveessä pyörivistä sarjoista suosikkini. Viime sunnuntain jakso sai todella odottamaan jatkoa. Agent Carter oli ihan hyvä, ja katsoisin mielellään myös kakkoskauden, mutta ei se pärjännyt SHIELDille.

Aion jossain välissä ottaa toisen ilmaiskuukauden Netflixiä. Merlinin viimeinen kausi täytyy katsoa, kuten myös Daredevil. Ja onhan Marco Poloa tulossa toinen kausi. Defiance-scifisarjaakin olisi tarkoitus kokeilla Netflixistä, sillä yksikään suomalainen tv-kanava ei ole tarttunut siihen.

Kun pari viestiä sitten luettelin alkavia sarjoja, en muistanut mainita sitä, että Arrow palaa tauolta Subille 20. toukokuuta. Talvella kanavalla esitetty Eloonjääneet (The 100) saa pikauusinnan 21. toukokuuta alkaen. Scifisarja yllätti minut myönteisesti, The Wertzone -blogin suhteellisen spoilerivapaan arvostelun voi tsekata tästä . Sub on vahvistanut hankkineensa myös kakkoskauden, toivottavasti se nähdään jo syksyllä.

• Moonlord hahmo Kirjoittaja
  • Moonlord
    Varakreivi

08.05.2015 17:15 #91 :: Moonlord
Daredevil (2015)

Tämä Netflixin Marvel-sarja tuli katsottua. Ei ollut valtavia odotuksia koska Daredevil elokuvatkaan eivät olleet sieltä parhaasta päästä. Mutta tämä oli ihan toimivaa kamaa. Sarja oli maanläheinen ja enemmän draamaa kuin scifiä tai toimintaa. Pääosissa olivat Hell's Kitchenin asukkaat, joista muutamat alkavat laittaa kampoihin paikalliselle rikollispomolle. Pääosassa tietysti Matt Murdock, sokea lakimies, joka on superherkkien aistiensa takia näkevääkin parempi ympäristönsä hahmottamisessa. Daredevilin syntytarinaa näytetään takautumina pikkuhiljaa ja kiitettävän uskollisesti sarjakuvaan verrattuna.

Näyttelijävalinnat ovat erinomaisia. Varsinkin Vanessa (Wilsonin ihastus) oli erinomainen, sensuelli nainen. Ainoa mikä jäi vähän häiritsemään oli Wilson Fiskin (Vincent D'Onofrio) ääni joka oli turhan käheä kun olisin kaivannut voimakasta ääntä. Hän veti roolinsa muuten ihan ok, ja esitti rikollispomosta herkänkin puolen, mutta se kovuus jäi sitten vähemmälle. Ei tullut samanlaista fiilistä kuin elokuvien Kingpinistä, Michael Clarke Duncanista oli POMO (vaikkakin omasi väärän ihonvärin rooliinsa). Muutama ensimmäinen jakso oli vähän vaisumpi mutta sarja parani edetessään. Käsikirjoitukset olivat hyviä, vaan eivät erinomaisia.

Daredevil filmatisointina tämä oli erinomainen, arvosanaksi (8-9/10). Se viimeinen pinnistys jäi tosin puuttumaan. Vaikka sarjassa oli dramaattisia tapahtumia ne eivät ainakaan minuun iskeneet kunnolla, ehkä ohjaus oli vähän tasapaksu.

09.05.2015 16:22 #92 :: Mustelmann
TV-sarjat
Breaking Bad on nyt katsottu kokonaan. Jälkitunnelmien perusteella voisin sanoa, että takana taitaa olla elämäni parhaat viisi tuotantokautta. Moni asia jäi avoimeksi, mutta ehkä hyvä niin. Lisääkin olisin katsonut, mutta kaikki hyvä loppuu aikanaan ja pitääkin loppua.

Toisin kuin monissa isommankin kokoluokan sarjoissa, tässä oli koko ajan tunne, että käsikirjoittajat tiesivät, mitä ovat tekemässä. Eli juonta ei kirjoitettu eteenpäin jokainen jakso erikseen hatusta arpoen, vaan suurempaa kokonaisuutta ja pidempää aikaväliä silmällä pitäen. Se suurempi kuvio pysyikin tekijöillä ihailtavan hyvin hallussa, eikä täysin randomeja juonenkäänteitä tullut kovin usein vastaan. Toki jotkut jutut olivat vähän töksähtäviä (kuten kakkoskauden lentokoneonnettomuus), mutta yleisesti ottaen Breaking Bad on harvinaisen hyvin koossa pysyvä paketti. Ja perkeleen jännittävä, varsinkin loppupuolella piti lähes lopettaa katselu kesken, kun pukkasi niin ankarasti jännähikeä pintaan.

Huumebisnes on varmasti vaarallista, mutta sarjan perusteella myös perin hauskaa, mielenkiintoista, sekä rahakasta touhua. Sivutuotteina saattaa syntyä kariutuneita ihmissuhteita, useita ruumiita ja mureneva mielenterveys, mutta kuten mestarikokki Walter White sanoi, se voi olla sen arvoista. Ja Walterin näyttelijää eli Bryan Cranstonia ei voi mitenkään kehua liikaa, yksi huikeimmista roolisuorituksista, mitä olen ikinä nähnyt. Sarjan näyttelytyö oli tosin muutenkin ensiluokkaista, kaikki näyttelijät ansaitsevat täydet pisteet.
Muokannut 09.05.2015 21:16 Mustelmann

11.05.2015 19:57 #93 :: HourglassEyes
TV-sarjat
Kerrankin ajoittuu hyvin nuo uutuus sarjojen lähetysajat. Torstaina ehtii hyvin katsoa ensin Outlanderin YLE:n ykköskananavalta 21.05 - 21.55 ja heti perään Foxilta Wayward Pinesin ekan jakson 21.55 alkaen! :cheesy:

• Moonlord hahmo Kirjoittaja
  • Moonlord
    Varakreivi

13.05.2015 14:54 #94 :: Moonlord

13.05.2015 15:40 #95 :: Huoleton
TV-sarjat
Olen katsonut Haveniä viidennelle kaudelle saakka. Viidennessä kaudessa juoni meni niin ympäri, että päätin odotella kaikkien jaksojen ilmestymistä ennen loppuun katsomista.
Sarja on kuin Fringen ja Heroesin yhteensulattamo. Kaikilla kyläläisillä on supervoimia (se Heroes osa) ja taustalla on suurempaa ja mystisempää (Fringe osuus) ja kaikkea selvittää poliisi ja FBI-agentti
Varoitus: Spoiler.
. Perusjaksossa aina selvitellään jonkun mystisen tapahtuman alulle saattanutta henkilöä ja yritetään selvittää kuinka vastaavat tapahtumat voidaan estää. Henkilöhahmoista olen tykännyt. Juonikuvioita ja salaseuroja yms kulkee ristiin rastiin kaiken alla. Erittäin kiva sadepäivän sarja.

13.05.2015 16:51 #96 :: max
Muokannut 13.05.2015 16:53 max

• Skie hahmo
  • Skie

13.05.2015 19:17 #97 :: Skie
TV-sarjat
Hirveän paljon tuntuu olevan kesken sarjoja, joita en saa millään katsottua loppuun… Parasta kuitenkin mitä televisio tällä hetkellä tarjoaa, on Foxin Lapin poliisit. :smile:

Edellä mainitun laatuohjelman lisäksi kesken ovat pääasiassa Netflixistä Daredevil (jonka katsominen on jostain syystä nyt jämähtänyt neljänteen jaksoon), Agent Carter (josta en ole päässyt ekaa jaksoa pidemmälle), Suits (eka kausi melkein lopussa) ja Hannibal (toista kautta en ole vieläkään saanut aloitettua). Näiden lisäksi katsomislistalla on Orphan Black, Orange is the New Black, Peaky Blinders, Penny Dreadful… Puhumattakaan Game of Thronesin viidennestä kaudesta, jonka kanssa aion odottaa viimeisen jakson ilmestymiseen asti, jotta voin sen sitten katsoa kerralla putkeen.

Huh, mistähän sitä sais aikaa ja keskittymiskykyä kaiken katsomiseen.

13.05.2015 19:54 #98 :: Huoleton
TV-sarjat

max kirjoitti: King of Nerdsin kolmoskausi loppui hiljattain ja on pakko uudistaa suositus, koska sarja on todella aliarvostettu (johtuen toki siitä että sarjaa ei näytetä kuin Amerikassa). Mutta jos suinkin löydätte keinon katsoa, niin tuhatprosenttinen suositus kaikille jotka joskus ovat haaveilleet nörteille suunnatusta tositeeveestä. Mahtava Selviytyjät-tyylinen sarja, jossa haasteet käsittelevät kaikkka nörttejä juttuja sarjakuvista fysiikkaan ja lautapeleistä cosplayhyn. Ykköskausi on vähän seuraavia heikompi, mutta siinä on legendaarisimmat kilpailijat... kaikkia suosittelen kyllä. Brittiversiota tehdään parhaallaan ja ehkä sen kohdalla olisi pienen pieni mahdollisuus saada sarjaa Suomeenkin...

Tästä tulee mieleen On/OFF-tv-sarja, jossa tehdään puolestan tv-maskeja. Miksi kaikissa tositv ohjelmissa pitää olla ihmissuhdejuttuja??? Siis mua ei kiinnosta ketä nää kilpailijat on ja ketä ne oikeesti on ja kuinka ne nahistelee keskenään. Mua kiinnostaa enemmän nää kisat :D

14.05.2015 13:49 #99 :: Jussi
TV-sarjat
Katselin eilen nauhalta Kohteen (Person of Interest) kolmoskauden finaalijakson. Tämä tuli huhtikuussa MTV3:lta. Jäi kyllä todella kiinnostavaan kohtaan, sarjan taso on noussut huimasti aloituksesta.

Amerikassa syksyllä alkavan Supergirlin traileri vaikuttaa lupaavalta. Mutta tätä ei välttämättä kannata katsoa: trailerissa on ilmeisesti tiivistetty pilottijakso kuuteen ja puoleen minuuttiin.

Jussi kirjoitti: Agent Carter oli ihan hyvä, ja katsoisin mielellään myös kakkoskauden

Carterin toinen kausi vahvistettiin äsken. S.H.I.E.L.D.-agentit saa odotetusti 3. kauden.

Jussi kirjoitti: Kun pari viestiä sitten luettelin alkavia sarjoja, en muistanut mainita sitä, että Arrow palaa tauolta Subille 20. toukokuuta.

Jatkuminen lykkääntyi noin kuukaudella eteenpäin. Arrow'n uudet jaksot alkavat vasta 18. kesäkuuta. Mutta sen voisi mainita, että Vampyyripäiväkirjojen viitoskausi käynnistyy Subilla 3. kesäkuuta.

Moonlord kirjoitti: Koitin aloittaa Haven in katsomista, mutta ekat pari jaksoa olivat sen verran heikkoja, että mietin jatkamista. Pääosan näyttelijät eivät olleet mitenkään kiinnostavan tuntuisia, käsikirjoitus oli heikohko ja epäuskottava. IMDB-kommenttia pikkuisen vilkaisin ja siellä oli kehuja, mutta myös juuri sitä kritiikiä minkä minäkin huomasin sarjasta. Eli kertokaas sarjaa seuranneet, onko se katsomisen arvoinen?

Minä tykkään sarjasta, ja taso on mielestäni noussut kausi kaudelta. Mutta jos pari ekaa jaksoa ei tehnyt vaikutusta, ei kannata missään nimessä jatkaa eteenpäin. Tyyli ei nimittäin muutu. Minusta mysteerijuoni on kiinnostava ja pidän näyttelijöistä/päähenkilöistä. Paras asia on ehkä kuitenkin uusenglantilaisen rannikkopikkukaupungin tunnelma.

Odottelen nyt, että neloskausi tulisi johonkin suoratoistopalveluun. En harrasta ollenkaan tv-sarjojen warettamista/laitonta katsomista netistä, enkä pidä Havenista niin paljon, että ostaisin kalliiseen hintaan kausibokseja. Tuskin haluan jaksoja koskaan toista kertaa katsella.
Muokannut 14.05.2015 13:52 Jussi

• Emelie hahmo

20.05.2015 08:44 #100 :: Emelie
TV-sarjat
Minä seuraan nykyään todella vähän tv-sarjoja. Aika ei vaan tunnu riittävän sen tekemiseen.

Tälla hetkellä seuraan poikkeuksellisesti kahta tv-sarjaa: Game of Thrones ja Outlander. GoT:ssa olen muutaman jakson jäljessä ja Outlanderista on tullut Suomessa vasta yksi jakso, mutta se näytti sen verran hyvältä, että katson eteenpäin. Tauolla olevista sarjoista seuraan Downton Abbeyta (vaikka viimeisin Suomessa esitetty kausi on katsomatta, pitää petrata kesälomalla...)

Valvojat: RaccoonRasimus