Vampiraatit: Kuoleman kapteeni

@ Justin Somper
Vampiraatit: Kuoleman kapteeni (Vampiraatit #3) - Justin Somper 7.74   118

Alkuteos ilmestynyt 2008. Suomentanut Antti Autio. Sidottu, kansipaperi.

KUOLEMAN KAPTEENI HIIPII IHOLLE

Vampiraatit-sarja sijoittuu 2500-luvun alkuun, ja maailman merillä mellastavat merirosvot ja verenhimoiset vampiraatit. Tulevaisuus ja ikiaikaiset merirosvo- ja vampyyritarinat yhdistyvät sarjassa kiehtovasti.

Ensimmäisessä osassa kaksoissisarukset Grace ja Connor Tempest karkasivat orpokodista ja joutuivat erilleen toisistaan: Connor päätyi merirosvolaiva Diabloon ja Grace vampiraattien alukselle. Toisessa osassa sisarukset olivat jälleen yhdessä ja lähtivät turvallisemman ympäristön toivossa Merirosvoakatemiaan. He palasivat kuitenkin merelle, koska Grace oli huolissaan vampiraattiystävästään Lorcanista, jonka kuuli sokeutuneen.

Sarjan kolmannessa osassa Connor työskentelee Diablo-merirosvoaluksella. Vaikeudet alkavat, kun laivaan astuu sietämätön kapteenin sisaren poika Kuunkajo. Samaan aikaan Grace matkustaa sokeutuneen Lorcanin kanssa vuoristohoitolaan tavatakseen vampiraattiguru Mosh Zu Kamalin – vain hän voi parantaa Lorcanin ja antaa hänelle näön takaisin. Selviääkö Grace vaarallisesta matkasta ja kuka tai mikä on Kuoleman kapteeni, jonka Connor tulee kohtaamaan?

Kirja julkaistu kesäkuu 23, 2009 (Gummerus)
Alkuperäinen nimi Blood Captain
Tietoja muokattu helmikuu 1, 2023

Vampiraatit

Kuusiosainen sarja, jonka suomentaminen jäi kesken.

Vampiraatit: Kirottujen laiva (Vampiraatit #1) 7.44   214
Vampiraatit: Verinen vuoksi (Vampiraatit #2) 7.56   159
Vampiraatit: Kuoleman kapteeni (Vampiraatit #3) 7.74   118

Marianna
helmikuu 25, 2021

Mukava saada 3 osa luettua, siinä tapahtu niin paljon ja jäi silti kesken ootan innolla sitä jos joku suomentaa loput Vampiraatti kirjat.

ihanaa luettavaa ja todella tempaisevaa. Tein ite tästä kolmesta kirjasta koulyesitelmän ylä-asteella koska yksi kirja ei riittäny kertomaan kuinka ihana tänä kirja sarja on.

Ongelmaksi tuli jossain vaiheessa joku tietty jakso mitä en malttanu lukea koska halusin tietää toisesta osa puolesta enemmän mutta se ei haitannu.

KJK
joulukuu 7, 2015

Pidän tästä kirjasarjasta kovasti, mutta suosittelen ehdottomasti lukemaan sarjan mieummin englanniksi kuin suomeksi, jos vain pystyy. Suomennus on vähän kökkö mikä esti ainakin minua uppoamasta syvälle kirjaan/kirjoihin. Englanniksi teksti on sujuvampaa ja miellyttävämpää lukea :) (ehkä kirja olisi ansainnut enemmän tähtiä kuin kaksi, mutta jääkööt nyt vain kahteen...)

shewolf
heinäkuu 30, 2014

olen niin rakastunut tähän sarjaan..! olen tosi pettynyt ettei osia aio suomentaa enempää.. varsinkin kun luin yhdeltä sivustolta mitä muissa kirjoissa tapahtuu! :( http://www.vampirates.co.uk/books/

Rauros
maaliskuu 22, 2014

<3! Kirjassa jatkui kiinnostus ihan loppuun saakka! Mutta mun mielestä kirjasarjan eka osa oli paras! Ei pahal :)

Villapumi
helmikuu 23, 2013

Ihana kirja, surullista ettei sitä enää suomenneta. Olisin toivonut Gracen ja Lorcanin välille jotain vähän suurempaa...

Pauliah
tammikuu 10, 2013

Hyvä kirja, ei siitä pääse yli eikä ympäri! Mutta kyllä vähän inhotti kun taas tuli enemmän kysymyksiä kuin vastauksia!

Halla
syyskuu 28, 2012

Vampiraatit on aivan loistava sarja, jota ehkä voisi myös kutsua paranormal romance-genreen kuuluvaksi kirjaksi, mutta ei kuitenkaan se sitä ole. Ehkä parempi luokitelma olisi vaihtoehto-tulevaisuus, kun kerran on vaihtoehto-historia. Mutta kuitenkin itse kirja oli jälleen kerran aivan loistava. En ymmärrä, miksi kukaan ei suomenna neljättä osaa, koska tämä on selvästikin saanut jonkin verran suosiota myös Suomessa, ei kuitenkaan kai tarpeeksi, jotta neljäs kirja olisi ollut taloudellisesti kannattava suomentaa. Omasta - sekä varmaan aika monen muunkin - mielestä tämä sarja pitäisi suomentaa loppuun, niin loistava tämä sarja on. Lorcan on yksi suosikkihahmoistani, samaten Cate, mutta Lorcanissa minua haittaa hänen välillä liiankin pessimistinen asenteensa kaikkeen. Cate taas on mahdottoman hauska hahmo sinällään, vaikka häntä ei tavallaan koomiseksi ole kuvattukaan. Toivottavasti Gummerrus tulee järkiinsä ja suomennuttaa loputkin kirjoista.

JJJ777
syyskuu 17, 2012

Kirja oli todella hyvä,(niin kuin sarjan edelliset osatkin) juoni oil mukaansa tempaava ja jäin odottamaan seuraavaa osaa. Mutta luin täältä jostain, että Gummerus ei aio jatkaa sarjan suomentamista. Kysyn vaan, että miks kun luulis, että muutama muukin olisi lyyhistynyt sohvalle kuullessaan Gummeruksen suunnitelmista, luulin, että tämä kirja myy hyvin ja moni näyttää pitäneen tästä joten miksi Gummerus ei voi tulla järkiinsä ja jatkaa suomentamista. Täytyy varmaan lukea loput osat englanniksi vaikka en millään jaksaisikaan. Kannattaa lukea koko sarja!

<strong><i>Guest-4343</i></strong>
Guest-4343
Arvosanat
Kirja-arviot
joulukuu 1, 2011

Tämä oli kirjan huipennus ekasta ja tokasta osasta.Olen iloinen että Grace pääsi takaisin vampiraati laivalle ja auttamaan Lorcania.Mutta sääliksi käy Connorin tilaa ja Dracya joka tuli petetyksi.Kävin säälimään myös vampiraatien kapteenin kohtaloa.Pettyin eniten Lorcanin ja Gracen välistä juttua.Se loppui just hiton hyvää kohtaan ja MIKSEI KUKAAN VOISI SUOMENTAA NELJÄTTÄ OSAA kun englanti taitoni ei ole riitävän hyvä lukeakseni neljännen osan englanniksi.Suosittelen tätä kirjaa kaikille jotka tykkäävät meriseikkailuista tai jotaa.

tintti15
lokakuu 10, 2011

Tämä kirjaosa oli mielestäni jopa paremipi erittäin hyvä, ja olin ilonen kun Connor ja Grace päätyivät taas yhteen, mutta Gracen halu olla niiden vampiraattien luona.. Kun se riipaisi Connoria, se osui myös minuun jonkin verran.. =/ En ole niin romantiikan perään kuin olen toiminnan ja sen semmoisen perään.. =) Samaistun tosi helposti juuri sellaisiin henkilöihin jotka ovat melkein alituiseen joko vaarassa tai sitten se on juuri keskellä toimintaa. :D Se oli joko tämä tai se kakkonen kun Connorin ystävä kuoli kaksintaistelussa. Se säälitti minua.. Suosittelen todella paljon. =)

Mist
elokuu 8, 2009

Kauan odotettu kolmas osa on saapunut viimein...! Tosin hieman petyin. Älkää ymmärtäkö väärin, kirja oli loistava! :) Minä vaan olen niin romantiikan nälkäinen että olisin toivonut enemmän kipinöintiä Lorcanin ja Gracen välillä <3 Kirjan tarina jatkaa kaksosten matkaa ja huomasin taas kuinka loistava kirjailija Somper on. Hän pitää lukijan otteessaan viimeiselle riville asti. Jännitystä ja odottamattomia käänteitä riitti vaikka muille jaka. Henkilökohtaisesti en malta odottaa 4. osan saapumista! Suosittelen kaikille Somperin aikaisemmista kirjoista pitäneille, ja Vampiraattien maailmassa vaeltaville.

Pennywere
heinäkuu 10, 2009

Kolmas osa yllätti erilaisuudellaan. Kirja oli paksu, tapahtumia riitti vaikka kahden kirjan tarpeiksi. Osa hahmoista koki muutoksia, jopa ääripäähän asti. Yllättävät tapahtumat pitivät varpaillaan loppuun asti, ja loppu jäi hyvin aukinaiseksi. Kolmannessa osassa sarja saa jopa Pyhätön vanhanaikaisten parannusrituaalien takia ilmaan yllättävän yliluonnollisen vaikutelman. Sarjan taso on parantunut huimasti ensimmäisestä osasta. Jäämme innolla odottamaan neljättä osaa.