Risinglaisia co-op-peleihin seuraksi?

Vehka
Poimuvelho
Vehka loi aiheen: Risinglaisia co-op-peleihin seuraksi?
10.05.2015 13:47 #1

Kun nyt tuon Steam-topikiin laittamani viestin seurauksena sain jo heti kahdelta tyypiltä yksityisviestiä, ajattelin perustaa aiheelle oman topikinkin. Minusta parhaat pelit ovat juuri co-op-pelejä ja moninpelejä, joten olisi hauska pelailla sellaisia risinglaistenkin kanssa, kun omasta reaalimaailman kaveripiiristäni löytyy harmillisen vähän vastaavia harrastajia.

Itse olen pelaillut tähän mennessä ainakin Dota 2:sta, Alien Swarmia, Terrariaa, Divinity: Original Siniä (siihen kaipaisin jotakuta duon toiseksi osapuoleksi, on varmaankin tiimissä kivempaa kuin yksin), Awesomenautsia, Heroes of Might and Magic 3:sta ja varmaan joitain muitakin. Suhtaudun aika avoimesti eri peleihin ja kokeilen mielelläni kaikkea, joskin kauhupeleissä saatan kiljahdella, joten jos haluaa säästää tärykalvojaan, niin kannattaa varautua siihen.

Tässä topikissa voi varmaan myös halutessaan keskustella muutoin moninpeleistä ja suositella hyviä. :smile:

the design in the stars
is the same in our hearts
in the rebuilt machinery of our hearts

Astorethein
Astorethein vastasi aiheeseen: Risinglaisia co-op-peleihin seuraksi?
10.05.2015 17:10 #2

Siirsin Konepajaan, koska ideana lienee nimenomaan videopelit, eivätkä esim. (fyysiset) lauta- tai korttipelit.

Itse olen aina nauttinut pelini mielummin yksin kuin seurassa, vaikka moninpelaamistakin tulee harrastettua harvakseltaan. Videopelaaminen on minulle vähän samanlaista omien ajatusten kanssa viihtymistä kuin kirjojen lukeminen, enkä halua ulkopuolisia minua häiritsemään. Toki hyvän kaverin kanssa pelaaminen maistuu silloin tällöin, mutta randomien kanssa pelaaminen on yleensä ollut välitön turn off.

Terrariaa olen pelannut viime aikoina paljonkin, mutta toistaiseksi ei ole tullut halua ottaa siihen toista pelaajaa mukaan. Mitä hyötyä Terrariassa edes on toisesta pelaajasta? Pomovastukset varmaan kaatuvat helpommin, mutta siinä se?

I'm just a normal everyday pervert.

Viimeksi muokattu: 10.05.2015 17:11 : Astorethein.

Vehka
Poimuvelho
Vehka vastasi aiheeseen: Risinglaisia co-op-peleihin seuraksi?
10.05.2015 17:18 #3

Minulle Terrariassa hauskaa on ollut juuri maailman rakentaminen yhdessä ja löytöretkeily. Minä taas en osaa nähdä sitä lainkaan hauskana yksin pelattavaksi, vaan se ilo on tullut juuri toisen pelaajan kanssa rakentamisesta ja luomisesta ja yhteistyöstä. Mutta tämäkin on varmasti makuasia ja jollekin Terraria toimii myös yksinpelinä - kun nyt tämäkin keskustelu osoittaa. :smile:

Toisaalta olen itse sellainen ihminen, että tykkään paitsi tehdä asioita yksin, myös jakaa niitä muiden kanssa. Pelaan mielelläni pelejä myös itsekseni, mutta toisaalta pidän hurjasti siitä ulottuvuudesta, jota muut ihmiset peliin tuovat. Toisaalta ymmärrän kyllä näkemyksen randomien kanssa pelaamisen ikävyydestä - jo pelkästään yksinkertaisissa tiimipeleissä tuntemattomat pelaajat voivat helposti pilata kaiken. Toisaalta olen itse onnistunut tutustumaankin ihmisiin pelatessa, mutta se vaatii kyllä tietynlaisen pelin ja ympäristön onnistuakseen - ja tietysti sellaiset ihmiset, joiden kanssa tiimityöskentely toimii.

the design in the stars
is the same in our hearts