APRILLIA 2016: Vaha-animaatio Taru sormuksen herrasta

Hiistu loi aiheen: Vaha-animaatio Taru sormuksen herrasta
01.04.2016 11:04 #1

Risingshadow on tuottanut yhdessä Yleisradion kanssa koko perheen muovailuvaha-animaation kaikkien rakastamasta fantasiaklassikosta. Seuraa hoppelien matkaa Tuomiokukkulalle pelastamaan Koti-Kontu uhkaavalta tuholta. Vastassa on suuri ja mahtava Saurus-noita, eikä kukaan pian enää saa unihiekkaa silmiinsä!

Animaatiosarjan ensimmäinen jakso nähdään tänään Yle TV2:ssa klo. 17:00 alkavassa Pikku Kakkosen lähetyksessä. Sarjassa on yhteensä kymmenen jaksoa, jotka nähdään viikoittain samalla ohjelmapaikalla. Muista katsoa ensimmäinen jakso ja lähde mukaan seikkailuun!

Lisää tietoa animaatiosta foorumin keskusteluketjussa: Linkki.

Taru sormuksen herrasta

Tällainen animaatioluomus siis starttaa tänään. Kaikessa hiljaisuudessa ollaan valmisteltu, mutta viimein tätä saa ihan julkisesti hehkuttaa. :grin:

Mikäli joku sattui katsomaan eilen Pikku Kakkosta, kenties huomasikin, että siellä vilahti jo pieni ennakkopätkä ensimmäisestä jaksosta. (Erityisen hupaisa kohta valittu... :wink: ) Jollei malta odottaa iltaa ja kokonaisen ensimmäisen jakson näkemistä, voi käydä Areenasta katsomassa eilisen Pikku Kakkosen: areena.yle.fi/1-3126057

Yle avaa sarjalle myöhemmin omat sivut, mutta meillä on lupa julkaista esittelymateriaalia jo ennakkoon.

Esittelyteksti:

Olipa kerran kaksi kaverusta, hoppelit Ronja ja Sami. Hoppelit ovat kilttejä pieniä olentoja, eivät sen suurempia kuin sinä tai minä.

Ronja ja Sami elävät onnellista elämää, kunnes vanha viisas velho Kaaleppi saapuu Koti-Kontuun ilmoittamaan nousevasta varjosta. Paha Saurus-noita on pystyttänyt mustan torninsa Montun syvyyteen, ja uhkaa sieltä koko maailman rauhaa. Ainoa keino voittaa Saurus-noita on tuhota noidan salainen ase, mahtava Taikasormus. Taikasormuksen pystyy tuhoamaan vain heittämällä sen Tuomiokukkulan tulivuoreen.

Rohkeat Ronja ja Sami lähtevät pitkälle matkalle kohti tulivuorta. Mukanaan heillä on mahtava Taikasormus sekä iloinen ystäväjoukko: Lassi-haltia, Kimmo-kääpiö, Konkari-ihminen ja Kaaleppi-velho. Matkallaan he kohtaavat monia seikkailuja, näkevät satumaisia paikkoja ja tapaavat eriskummallisia olentoja, muun muassa hurjan Lukkihämähäkin ja salaperäisen Lonkun. Hoppelit pääsevät myös kurkistamaan haltiatar Katariinan taikapeiliin ja tapaavat ihka oikean kuninkaan. He oppivat, että vaikka välillä vähän jännittää, kaikkein tärkeintä on ystävyys!

Muovailuvaha-animaatiosarja koostuu kymmenestä kerran viikossa esitettävästä jaksosta, yhden jakson kesto on noin 7 minuuttia. Animaation äänirooleissa kuullaan nimekäs joukko: muun muassa Krisse Salminen (hoppeli Ronja), Waltteri Torikka (hoppeli Sami), Vesa-Matti Loiri (velho Kaaleppi), Michael Monroe (haltia Lassi), Juha Mieto (kääpiö Kimmo), Iivari Koutonen (Konkari), Krista Siegfrids (haltiatar Katariina), Ulla Tapaninen (Lukkihämähäkki), Antero Mertaranta (Lonkku) ja Paavo Väyrynen (noita Saurus).

Tässä pieniä maistiaisi sarjan visuaalisesta ilmeestä eli promokuvia:

Varmaan tunnistattekin, mitä kuvissa esiintyy?

Millaisia ennakko-odotuksia sarjan suhteen? Aiotteko seurata?

Viimeksi muokattu: 01.04.2016 12:52 : Hiistu.

noreen
noreen vastasi aiheeseen: Vaha-animaatio Taru sormuksen herrasta
01.04.2016 11:41 #2

Aion ehdottomasti seurata. Olen myös salaa hyvin katkera siitä, ettei vastaavaa ihanuutta tullut silloin kun olin itse pieni. Nykyajan lapset ja nuoret saavat kaiken kivan! Sarja vaikuttaa saavuttaneen lähes täydellisesti alkuperäisen luomuksen hengen, minkä lisäksi pidän ääninäyttelijöiden valintoja oikein onnistuneina. Kukapa ei näkisi Väyrysen pehmoisen ulkokuoren takana pilkahtelevaa velmuutta..

Sarjan visuaalinen ilme on kaunis ja värikäs: miksi ihmeessä synkkien asioiden pitäisi olla tummasävyisiä? Toivottavasti Saurus seikkailee ensimmäisessä jaksossa värikkäässä hippikaavussa!

01.04.2016 12:40 #3

noreen kirjoitti: Sarja vaikuttaa saavuttaneen lähes täydellisesti alkuperäisen luomuksen hengen

Minäkin uskon, että pappa Tolkien olisi tyytyväinen sarjan toteutukseen. :smile: Itse ilkeää Saurusta ei ehkä (ehkä!) nähdä vielä ekassa jaksossa, mutta jossain vaiheessa sarjaa kyllä varmasti. Ja varmasti hänenkin toteutuksensa on sarjalle uskollista tyyliä.

Perustin nyt samalla Kohtauspaikkaan ketjun mahdollisesta muovailuvahamiitistä: www.risingshadow.fi/forum/kohtauspaikka/...h-muovailuvahamiitti Käykää kertomassa, missä ja milloin tahtoisitte päästä muovailemaan.

Viimeksi muokattu: 01.04.2016 12:42 : Hiistu.

Dyn vastasi aiheeseen: Vaha-animaatio Taru sormuksen herrasta
01.04.2016 14:00 #4

Tosi söpöä. ^^

01.04.2016 16:49 #5

Kohta alkaa Pikku Kakkonen. Meidän ensi-ilta. :heart: Kaikki kykenevät telkun äärelle! Myös netistä näkee suorana: areena.yle.fi/tv/suorat/yle-tv2

Kertokaa sitten, mitä tykkäsitte.

Celestine
Celestine vastasi aiheeseen: Vaha-animaatio Taru sormuksen herrasta
01.04.2016 17:51 #6

Ohhoh, vähänkö hienoa tämmöinen. Animaatio on kivaa! Ja ihanan värikkäitäkin nuo hahmot :3 Missasin tämäniltaisen Pikku Kakkosen, mutta Areenasta kyllä ehdottomasti tämän ohjelman katsastan! Lastenohjemien seuraaminen on harmi jäänyt tosi vähälle viime aikoina. Ehkä nyt asiaan tulee parannus.

Näyttää kalalta, liikkuu kuin kala ja kaartaa kuin tautinen lehmä. (D. Adams)

Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Hiistu

Puolikuu
Puolikuu vastasi aiheeseen: Vaha-animaatio Taru sormuksen herrasta
01.04.2016 19:12 #7

Katsoin tuon Pikku Kakkosen jakson ja huh, millaiseen cliffhangeriin se jäikään. :huh: ja seuraava tulee vasta maanantaina, julmaa!

Yo yo this hard-core ghetto gangster image takes a lot of practice

Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Hiistu

01.04.2016 22:56 #8

Tämän vuoden "Puhutaan höpöjä" -päivä oli sitten tämmöinen. (Mikä ei tietenkään poista sitä tosiasiaa, että tällainen animaatio kuuluisi olla olemassa. :lol: )

Toivottavasti ilahdutti. Kiitos kaikille teille mukana leikkineille!

Piru Naiseksi
Piru Naiseksi vastasi aiheeseen: Vaha-animaatio Taru sormuksen herrasta
02.04.2016 09:27 #9

Koska en ollut lainkaan perehtynyt aiheeseen, en kyennyt tunnistamaan juttua aprillipilaksi, mutta ihastelin todella noita koreita värihahmoja. Toivottavasti joku fantasiapropellihatukas, jolla on suhteita TV-tuotannon maailmaan, toteuttaa tuommoisen idean.

hpfani1
Otus