Uusimmat viestit

Uusimmat keskustelut

Joulun kunniaksi pari positiivisempaa vanhaa runoani

• Aurelia hahmo
Aurelia
Ratsumestari
Taso: 25
Aurelia loi aiheen: Joulun kunniaksi pari positiivisempaa vanhaa runoani
23.12.2015 15:02 #1

Halusin joulun kunniaksi julkaista muutaman iloisemman vanhan runoni ja löysin tiedostoistani pikaisen vilkaisun jälkeen nämä kaksi runoa.

Sininen silta

Monet kerrat olen seisonut
ikuisuuden sinisellä sillalla
katsonut kaukaisuuteen

ylhäällä taivas
alhaalla joki
keskellä maa

tarvitseeko sitä ihminen muuta
löytääkseen rauhan
ja jotain pysyvää

Elämä makeaa

Onneni hipoo pilviä
niitä hopeareunaisia
onneni hipoo sateenkaaren siltaa
auringonlaskun kultaa
se hohtaa kuin linnunlento
kesäisellä taivaalla

On ikävä tosi-asia, että suurin osa vanhoista runoistani eli joskus hamassa nuoruudessani kirjoittamani runot ovat aika synkkiä ja on pienoinen työ etsiä niiden joukosta jotain iloista, mutta toinen mukavampi tosi-asia on että nykyään menee paremmin ja silloin harvoin kun on tullakseen, niin tulee yleensä positiivisia runoja :)

Aurelia

"Anteeksi saat aina. Ei kai ole sulle sen helpompaa..."

• Moonlord hahmo
Moonlord
Varakreivi
Taso: 54
Moonlord vastasi aiheeseen: Joulun kunniaksi pari positiivisempaa vanhaa runoani
23.12.2015 16:23 #2

Tykkäsin kovasti ekasta. Siitä henki sellainen seesteinen henki, just sopiva näin jouluksi.
Toinen oli enemmänkin sanahelinää, ainakin minun korvissani. En saanut siihen oikein kosketusta.

Hyvää joulua :smile:

Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Aurelia

• Piru Naiseksi hahmo
Piru Naiseksi
Tähtipilotti
Taso: 44
Piru Naiseksi vastasi aiheeseen: Joulun kunniaksi pari positiivisempaa vanhaa runoani
23.12.2015 21:09 #3

Minä pidin jälkimmäisestä runosta enemmän kuin ensimmäisestä, juuri runon kuplivan kepeyden takia. Mutta ei se toinen runokaan ole mielestäni huono, päinvastoin, se on pohdiskeleva ja ajatteluttava.

Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Aurelia

• Aurelia hahmo
Aurelia
Ratsumestari
Taso: 25
Aurelia vastasi aiheeseen: Joulun kunniaksi pari positiivisempaa vanhaa runoani
06.01.2016 18:01 #4

Oli mukava saada kommentteja näistä kahdesta runostani ja halusin vielä sanoa, että täällä minun tuppukylässäni on oikeasti olemassa vaaleansininen kävelysilta ja minusta se on hyvin kaunis. Olen varmaan miljoonasti kävellyt tuolla sillalla ja aina on yhtä ihana katsoa sieltä maisemaa ja jokea ja erään kerran sitten silta innoitti minua kirjoittamaan tämän runon. Toisesta runostani sanoisin, että minäkin olen joskus nuoruudessani ollut rakastunut ja silloin sitä kirjoittaa kaikenlaista vähän hömppää. On jännä, että onnellisena ja rakastuneena kirjoittaa yleensä vähän kevyempää ja hömelöä ja sitten kun on negatiivisten tunteiden ja maailmantuskan vallassa niin kirjoittaakin aivan eri lailla ja yleensä ainakin minun on helpompi kirjoittaa jotain kun tunnen tuskaa tai muuta negatiivista ja se pitää saada sisältä pois kuin jos pitäisi yrittää kuvata ja kirjoittaa jotain onnellisena, ehkä se johtuu siitä, että onnen tunteen haluaa pitää sisällään.

Aurelia

"Anteeksi saat aina. Ei kai ole sulle sen helpompaa..."

Valvojat: IivariDyn
Paikalla 1 jäsen ja 30 vierailijaa
punnort
Uusin jäsen: Serafia Alho
Jäseniä yhteensä: 8678