Joulun kunniaksi pari positiivisempaa vanhaa runoani

Aurelia
Aurelia loi aiheen: Joulun kunniaksi pari positiivisempaa vanhaa runoani
23.12.2015 15:02 #1

Halusin joulun kunniaksi julkaista muutaman iloisemman vanhan runoni ja löysin tiedostoistani pikaisen vilkaisun jälkeen nämä kaksi runoa.

Sininen silta

onneni hipoo sateenkaaren siltaa
auringonlaskun kultaa
se hohtaa kuin linnunlento
kesäisellä taivaalla

On ikävä tosi-asia, että suurin osa vanhoista runoistani eli joskus hamassa nuoruudessani kirjoittamani runot ovat aika synkkiä ja on pienoinen työ etsiä niiden joukosta jotain iloista, mutta toinen mukavampi tosi-asia on että nykyään menee paremmin ja silloin harvoin kun on tullakseen, niin tulee yleensä positiivisia runoja :)

Aurelia

"Anteeksi saat aina. Ei kai ole sulle sen helpompaa..."

Moonlord
  • Viestejä: 2038
Moonlord vastasi aiheeseen: Joulun kunniaksi pari positiivisempaa vanhaa runoani
23.12.2015 16:23 #2

Tykkäsin kovasti ekasta. Siitä henki sellainen seesteinen henki, just sopiva näin jouluksi.
Toinen oli enemmänkin sanahelinää, ainakin minun korvissani. En saanut siihen oikein kosketusta.

Hyvää joulua :smile:

Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Aurelia

Piru Naiseksi
Piru Naiseksi vastasi aiheeseen: Joulun kunniaksi pari positiivisempaa vanhaa runoani
23.12.2015 21:09 #3

Minä pidin jälkimmäisestä runosta enemmän kuin ensimmäisestä, juuri runon kuplivan kepeyden takia. Mutta ei se toinen runokaan ole mielestäni huono, päinvastoin, se on pohdiskeleva ja ajatteluttava.

Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Aurelia

Aurelia
Aurelia vastasi aiheeseen: Joulun kunniaksi pari positiivisempaa vanhaa runoani
06.01.2016 18:01 #4

Oli mukava saada kommentteja näistä kahdesta runostani ja halusin vielä sanoa, että täällä minun tuppukylässäni on oikeasti olemassa vaaleansininen kävelysilta ja minusta se on hyvin kaunis. Olen varmaan miljoonasti kävellyt tuolla sillalla ja aina on yhtä ihana katsoa sieltä maisemaa ja jokea ja erään kerran sitten silta innoitti minua kirjoittamaan tämän runon. Toisesta runostani sanoisin, että minäkin olen joskus nuoruudessani ollut rakastunut ja silloin sitä kirjoittaa kaikenlaista vähän hömppää. On jännä, että onnellisena ja rakastuneena kirjoittaa yleensä vähän kevyempää ja hömelöä ja sitten kun on negatiivisten tunteiden ja maailmantuskan vallassa niin kirjoittaakin aivan eri lailla ja yleensä ainakin minun on helpompi kirjoittaa jotain kun tunnen tuskaa tai muuta negatiivista ja se pitää saada sisältä pois kuin jos pitäisi yrittää kuvata ja kirjoittaa jotain onnellisena, ehkä se johtuu siitä, että onnen tunteen haluaa pitää sisällään.

Aurelia

"Anteeksi saat aina. Ei kai ole sulle sen helpompaa..."

Valvojat: IivariDyn
punnort