• Kustantajat.
    • Kirja: Jäänvartija (Konetrilogia, #3)
    • 1 kommentti (Tonttu 2 päivää sitten)
    • Voihan Shazam ...
    • Elokuva: Shazam!
    • 2 kommenttia (Adolfina Romanov 109 päivää sitten)

Anni Nupponen

• Nafisan hahmo Kirjoittaja
  • Nafisan
21.12.2015 16:45 - 21.12.2015 16:47 #1 : Nafisan
Anni Nupponen kirjoittanut Nafisan

Anni Nupponen: Kauheat lapset

Osuuskumma 2015 - Risingin tietokannassa

Anni Nupposen retrofuturistinen steampunk-romaani Kauheat lapset jatkaa Osuuskumman Steampunk: Koneita ja korsetteja -antologiasta julkaistusta novellista Joka ratasta pyörittää tutun Trill Kimasin tarinaa. Onkin siis hyvä lukea novelli ennen romaaniin tarttumista, sillä Nupponen ei selitä tuoreessa teoksessaan kaikkea uudelleen. Tarina ei tosin jatku suoraan siitä, mihin novelli päättyi, vaan välissä on ehtinyt kulua useampia vuosia.

Trill on kuuluisan elinratastutkijan ja mekaanisten lemmikkien rakentajan Adriana Kimasin poika. Elinratas takaa ihmisille 300 vuoden eliniän. Trillillä on äitinsä kokoama lemmikki, Kisuli, joka on kookas valkoinen kissa. Nupposella on selvästi kokemusta kissoista, sillä sen verran uskottava persoona Kisuli on.

Trill oli aikaisemmin töissä Hyödyllisten esineiden museossa, missä hän tapasi oppaana työskentelevän Marikki Trien. Nyt kaksikko elää kihlautuneena parina Adrianan kartanolla Tammilehdossa turvatakseen synkroniatautia sairastavan Marikin turvallisuuden. Elinratas ei nimittäin sovi kaikille ihmisille, vaan aiheuttaa pienelle osalle epäsynkroniaa, yleistä heikkoutta ja muistihäiriöitä. Hallituksen uuden ohjelman myötä synkroniahäiriöisten asema on heikentynyt merkittävästi.

Lue lisää...

Viimeksi muokattu: 21.12.2015 16:47 Dyn.

Uusin jäsen: Virpi Larmila