Marion Zimmer Bradley

• Poh
    Vintiö
15.12.2017 17:52 #1 : Poh
Marion Zimmer Bradley kirjoittanut Poh
Tämä ei ole romaani: Marion Zimmer Bradleyn tyttären Moira Greylandin muistelmateos vanhemmistaan on ilmestynyt.

www.amazon.com/dp/B0787XLK4H

Ja on varsin karmaisevaa luettavaa. MZB oli yksi suosikkikirjailijoitani nuorena, tosin hänen bestseller-sarjansa alkaen Avalonin Usvista ei oikein kunnolla koskaan vedonnut minuun mutta pidin Darkover sarjasta ja ehkä eniten hänen toimittamistaan Sword and Sorceress antologioista. Yksi niitä harvoja kirjailijoita joille lähetin fanikirjeen aikana jolloin ainoa keino ottaa yhteyttä kirjailijoihin oli hakea joku osoite mihin postittaa paperille kirjoitettu kirje. Ja ainoa joka myös vastasi.

Kyseinen vastauskirje lienee vielä jossain tallessa.

Jos tulee vastaan hävitän sen.

On varsin paha tunne kun saa tietää että ihailemasi julkkis ei ollut pelkästään normaaleja inhimillisiä heikkouksia omaava henkilö vaan ihminen jota voi täydellä syyllä kutsua hirviöksi.
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Kultasuu

16.12.2017 14:34 #2 : Kultasuu
Vastaus käyttäjältä Kultasuu aiheessa Marion Zimmer Bradley
Tämä on vähän asian vierestä, mutta koska Marion on minulle ennestään tuntematon suuruus, niin googletin tietoa hänestä ja vaikutti, että aika epäkiinnostavaa tusina fantasiaa hän on kirjoittanut. Lisäksi itse kirjat olivat jotenkin niin halvalla ja huonosti tehtyjen oloisia ja muutenkaan kirjojen kansien perustellakaan ei tekisi mieli tarttua niihin ja ruveta lukemaan niitä. Tosin, ei ole koiraa karvoihin katsomista, mutta tällainen fiilis minulle tuli. Tuo tyttären kirjoittama elämäkertakin vaikuttaa mielenkiintoisemmalta kuin Marionin teokset ja - kiitos siitä - aion varmaan tilata kirjan ja lukea sen.

Salka, Jussi, Fievre
Uusin jäsen: Tiia