Forgotten Realms-sarjan kirjat

• Milamber hahmo Kirjoittaja
  • Milamber
    Vintiö
26.01.2007 02:00 #1 : Milamber

Itse olen hyvin kiinnostunut Forgotten Realms -sarjan kirjoista, joissa on esillä huomattavasti monipuolisempi maailma kuin Dragonlance-sarjassa. FR:n maailmassa minua itseäni kiehtoo rotujen ja jumalien moninaisuus. Se ei ole niin mustavalkoinen kuin saman kustantajan DL-sarja. Sen tähden olen koonnut tähän Forgotten Realms -maailman kirjat.

Niissä suomennokset on kursivoidusti ja suluissa olevat ajat ovat niiden Amerikassa ilmestymisajankohta, jonka kustantaja on ilmoittanut. Kirjojen tekijät on alleviivattuna.

Lukujärjestyssuositukset perustuvat osittain omaan mielipiteeseeni ja osittain netissä nähtyihin suosituksiin. Periaatteessa Forgotten Realms -kirjoilla ei ole varsinaista lukujärjestystä, eli ne voi lukea haluamassaan järjestyksessä. Syynä tähän on tapahtumien eriaikaisuus ja moninaisuus eri puolilla tuota maailmaa niiden ollessa vain hyvin löyhästi toisiinsa kytkeytyneinä toisin kuin Dragonlance-kirjoissa, joissa tapahtumat etenevät tietyssä järjestyksessä.

Lue lisää...

12.05.2016 14:35 #2 : vinski the bard
Vastaus käyttäjältä vinski the bard aiheessa Forgotten Realms-sarjan kirjat
Varsin erikoista, ettei Avatar-sarjaa ole suomennettu. Miksiköhän näin on?

• Darkki hahmo
  • Darkki
05.02.2017 09:59 #3 : Darkki
Vastaus käyttäjältä Darkki aiheessa Forgotten Realms-sarjan kirjat
Tätä artikkelia luetaan niin usein, että lisään vielä tiedoksi, että todella kattava lista englanniksi julkaistuista Forgotten Realms kirjoista löytyy meidän enkkupuolelta:
www.risingshadow.net/library/series/254-forgotten-realms

Sekä myös avainsanalla pääsee listaamaan sarjan kirjoja:
www.risingshadow.net/library/genre/forgotten_realms

Luonnossa on lakeja, muttei sääntöjä

Kuunliekki
Uusin jäsen: S P