Tämä ei todellakaan vähennä puheita Babylon 5:n kirouksesta. Jerry Doyle (Garibaldi), Stephen Furst (Vir Cotto), Andreas Katsulas (G'Kar), Michael O'Hare (Sinclair), Jeff Conaway (Zack Allan) ja Richard Briggs (tohtori Franklin) tätä ennen menehtyivät kaikki, toisistaan riippumatta, ennen 70 vuoden ikää.
B5 on monilla tavoilla kömpelö sarja, joka teki minun suuren vaikutuksen herkässä iässä. Tästä johtuen minulla ei ole aikomustakaan katsoa sitä uudelleen. Kadehdin toki niitä herkässä iässä olevia, jotka nyt voivat lähteä tälle matkalle ensimmäistä kertaa. Sarjan efekteissä saattaa olla vähän arkaaisia piirteitä ja pari jaksoa aika myötähävettäviä, mutta mikä noin pitkä sarja välttyy moisesta. Ensimmäisen kauden "tyhjäkäyntiä" en moiti, sehän esittelee maailman ennen kuin siinä alkaa tapahtua, vaikka siitä nyt jotain huttua olisi varmasti voinut poistaakin.
En ollut hirveästi tutustunut Furlanin elämään (niinkuin en monenkaan tutun näyttelijän), mutta nyt muistokirjoituksista opin, että hänhän oli syntynyt Jugoslaviassa, ollen kroatialaista ja juutalaista sukua, tuleva miehensä ohjaaja Goran Gajic (joku muuten ohjasi yhden B5-jaksonkin) serbi. Teatteripiirit olivat muutenkin aika etnisesti kirjavaa sakkia, mutta sitten alkoivat Jugoslavian hajoamissodat, eikä Zagrebissa asuva Belgradin teatterifestivaaleilla esiintynyt Furlan ollut yhtäkkiä enää pidetty hahmo – itse asiassa pariskunta päätti varsin pian pakata muutaman matkalaukun ja painua USA:han, ja sitten varsin pianhan siellä alettiin kuvaamaan erästäkin TV-sarja, loppu on historiaa.
Jälkeensä Furlan jätti
avoimen kirjeen entisen kotimaansa asukeille
. Melkein kuin Delenn puhuisi.