Spefiin erikoistunut Aavetaajuus-kirjakauppa on avattu

• StaCa hahmo Kirjoittaja
  • StaCa
01.09.2015 21:40 #1 : StaCa
(En ainakaan löytänyt aiheesta keskustelua, yp poistakoon jos oli jo)

Arvelin, että foorumilaisia saattaisi kiinnostaa. Helsinkiin on avattu spekulatiiviseen fiktioon erikoistunut Aavetaajuus -kirjakauppa. Nyt löytyy hyllyiltä niitäkin kirjoja, joita isot kirjakauppaketjut eivät ota valikoimiinsa.

Suomen ainoa spekulatiiviseen fiktioon, eli scifiin, fantasiaan, kauhuun ja muuhun kummaan erikoistunut kirjakauppa on avannut ovensa! Pyrkimyksemme on pitää esillä isompien kustantamojen uutuuskirjoja, mutta myös virkeän kotimaisen pienkustantamokentän julkaisuja: Osuuskumman, Kuoriaiskirjojen, Vaskikirjojen, Kirjavan, Haamu-kustannuksen, STK:n sekä muiden ihanien ja toimeliaiden kustantajien kirjoja. Sijaitsemme Helsingin Kalliossa, osoitteessa Kustaankatu 1.

Valikoimamme ei ole heti alkuun suuren suuri, koska resurssimme ovat rajalliset. Pystymme kuitenkin laajentamaan valikoimaa sitä mukaan, kun kirjoja menee kaupaksi. Siksi onkin tärkeää saada sana Aavetaajuuden putiikista kiirimään mahdollisimman laajalle. Jos siis olet spekulatiivisen fiktion ja pienkustantamojen ystävä, kerro kavereillesi putiikistamme, jaa tätä postausta ja tykkää sivustamme. Ja tule käymään!

Media tykkää toitottaa paperisten kirjojen ja eritoten fyysisten kirjakauppojen kuolemaa. Me emme usko siihen. Ihmiset haluavat lukea hyviä kirjoja, jos siihen annetaan mahdollisuus. Kirjakauppojen mutatoituessa rihkamakaupoiksi ja kirjavalikoiman jatkuvasti kaventuessa uskomme erikoistumiseen, kiinnostavuuteen ja palveluun – ja ennen kaikkea kirjoihin.

Lähde: Aavetaajuuden FB-sivu .

Teiniromansseissa on aina liian vähän väkivaltaa.

stazzy.net/blogi

01.09.2015 21:51 #2 : Dyn
Vaikuttaapa kivalta. Paikka ei ole ihan mun päivittäisten reittien varrella, mutta voisihan tuolla käydä piipahtamassa ja tsekkaamassa valikoiman. :)

01.09.2015 22:17 #3 : Mustelmann
Vierailisin tuolla mielelläni, jos Helsinki vain ei olisi niin järkyttävän kaukana. Hyvä juttu kuitenkin, että nyt on viimein olemassa kauppa, johon jopa Vaskikirjat saa tarjontaansa myyntiin.

Superheroes are real when they're drawn in ink.

• Iivari hahmo
  • Iivari
02.09.2015 01:32 #4 : Iivari
Astorethein: StaCan eka linkki tosiaan vie nettikauppaan, joka oli olemassa jo tätä ennen.

Minusta tämä on monella tapaa tosi positiivinen juttu, ja vaikken varsinaisesti kai tunne tyyppejä tän takana, luulen tietäväni, että ovat kyllä ihan vakavissaan koettamassa ja luultavasti sellaista vähän varustelekamaista päänviirausta sopivalla tavalla on myös mukana.

Vähän silti pelottaa, että onko riittävästi huomiotaloutta saatavilla riittävän nopeasti. Toivottavasti ainakin alkupääoma on kunnossa. Toisaalta: jos Tulenkantajien kirjakauppa pysyy pystyssä Tampereella niin luulisi pääkaupunkiseudunkin elättävän helposti yhden kunnollisen erikoiskirjakaupan, joka ei ole antikvariaatti. Mutta näkyvyyttä tämä tarvitsee.

"Kenellä on rohkeutta
pystyttää muistomerkikseen