Kirja-arvonta: palkintona 10 kpl Hän sanoi nimekseen Aleia -kirjoja

• gummerus hahmo Kirjoittaja
  • gummerus
    Kustantamo
16.02.2017 09:49 - 16.02.2017 11:31 #1 : gummerus
Gummerus kutsuu kaikkia fantasiafaneja tutustumaan villin lännen tunnelmia, luonnonläheistä magiaa ja steampunkia yhdistelevään uutuuskirjaan! Erika Vikin esikoisteos Hän sanoi nimekseen Aleia on omaääninen ja raikas kansainvälisen tason fantasiaromaani, joka käsittelee ajankohtaisia teemoja, muukalaisuutta ja toiseuden pelkoa, sekä surua ja siitä selviämistä. Kirja on kaupoissa viikolla 8 ja se aloittaa jännittävän Kaksosauringot-trilogian.

Lue kirjan laajempi esittely täältä .

Voit osallistua kirja-arvontaan kommentoimalla tähän viestiketjuun ja kertomalla, mikä sinuun vetoaa eniten hyvässä fantasiakirjassa! Palkintoina jaamme 10 kappaletta Hän sanoi nimekseen Aleia -kirjoja. Voittajat ilmoitetaan tässä ketjussa maanantaina 27.2.2017.

Onnea arvontaan!
Viimeksi muokattu: 16.02.2017 11:31 gummerus.

16.02.2017 12:05 #2 : Dyn
Hyvä ja kiehtova tarina, joka koukuttaa mukaansa ensisivuilta loppuun asti. :)

• Wind hahmo
  • Wind
16.02.2017 13:41 #3 : Wind
Mielenkiintoinen tarina ja uskottavat hahmot, mutta myös maailma, johon tarina sijoittuu, on tärkeä. Fantasia ei ole totta, mutta se pitää pystyä kertomaan niin, että sen voisi uskoa todeksi.

Minä en pingota, olen vain äärimmäisen valpas.

16.02.2017 14:14 #4 : Satusade
Tärkein on henkilöt ja maailma mihin kirja sijoittuu. Tottakai juonen täytyy olla hyvä ja tarinan pitää edetä sopivaa vauhtia ja pitää otteessaan alusta loppuun.

16.02.2017 14:58 #5 : Jussi Väisänen
Hyvä tarina ja mielenkiintoiset hahmot. Ne kaksi asiaa vievät minut mukanaan.

• Sesshou94 hahmo
  • Sesshou94
    Salamatkustaja
16.02.2017 15:53 #6 : Sesshou94
Mielenkiintoinen juoni ja hahmot sekä hyvä miljöönkuvaus.

16.02.2017 15:55 #7 : Mörköukko
Hyvässä fantasiakirjassa vetoaa se, jos ajatukset ja ideat nousevat uudelle, korkeammalle tasolle kun eivät ole sidottuja todellisuuteen. Uudet ajatukset kiehtovat!

• Nassu hahmo
  • Nassu
    Otus
16.02.2017 16:40 #8 : Nassu
Fantasiaa on kiva lukea ja uppoutua johonkin ihan muuhun, kun arki ravistelee ja uutisetkin ovat täynnä kaikkea pöhköä.

• Skie hahmo
  • Skie
16.02.2017 19:03 #9 : Skie
Ennen kaikkea moniulotteiset hahmot, vaikka luonnollisesti vetävä tarina on myös oleellisessa osassa. Iskevästä alusta plussaa!

Always follow your doubts.

16.02.2017 19:08 #10 : Tarjani8
Hyvässä fantasiakirjassa pohditaan ihmiselämään liittyviä arvokysymyksiä mielenkiintoisessa ympäristössä

• Waldetar hahmo
  • Waldetar
    Salamatkustaja
16.02.2017 20:09 #11 : Waldetar
Voimakasluonteiset hahmot, sujuva tarina ja kertomukset, joista löytää jokaisella lukukerralla jotain uutta.

• tiarAnon hahmo
  • tiarAnon
16.02.2017 21:03 #12 : tiarAnon
Hyvä juoni, hyvät hahmot ja taidolla käytetty kieli ovat kaikki tärkeitä, mutta se ei ole ominaista pelkästään fantasille vaan kaikelle kirjallisuudelle.

Hyvässä fantasiakirjassa maailman on oltava koherentti, se on tärkein lähtökohta. Sekin on kuitenkin vasta lähtökohta. Hyvässä fantasiatarinassa fantasia ei ole pääosassa, mutta se ei myöskään ole karsittavissa: fantasia on oleellisessa osassa, mutta temaattisesti tarina ei jää fantasian tasolle vaan pääsee kiinni yleisiin totuuksiin

"It was never the death you feared, it was emptiness."
365x100.blogspot.fi/

• Rinja
17.02.2017 00:55 #13 : Rinja
Pidän fantasiassa eniten siitä, että sen avulla voi kertoa hyvin suuria tarinoita. Lempifantasiatarinoideni henkilöhahmoilla on historia ja tulevaisuus, joilla on merkitystä.

"Faktan ja fiktion ero lie se, että fiktion täytyy olla järkeenkäypää"

• Dragan hahmo
  • Dragan
18.02.2017 01:06 #14 : Dragan
Minulle fantasiaa lukiessa tärkeintä on tarinan vetovoima. Se rakentuu useimmiten uskottavista hahmoista, joihin samaistuu ja joiden toiminnan pystyy ymmärtämään.

• NoctilucA hahmo
  • NoctilucA
    Epäkuollut
18.02.2017 10:09 #15 : NoctilucA
Yllätyksellisyys, kiinnostavat henkilöt ja heidän tarinansa, se että pääsee "käymään" aivan uusissa paikoissa.

People need to start appreciating the effort I put in to not be a serial killer.

• Sini hahmo
  • Sini
19.02.2017 12:23 #16 : Sini
Hyvässä fantasiakirjassa on sellaiset henkilöhahmot, joiden kohtalo jaksaa kiinnostaa jopa useammankin kirjan ajan, vetävä juoni ja hyvin luotu maailma, jossa säilyy johdonmukaisuus.

• Nylkky hahmo
  • Nylkky
19.02.2017 15:16 #17 : Nylkky
Se kuinka kirjailija luo maailman johon tarina sijoittuu, kuinka hän antaa lukialle mielikuvituksen luoda kuvannoinillaan tarinaa eteenpäin. Kiinnostavat henkilöhahmot joihin pystyy samaistumaan, rakastumaan tai suorastaan vihaamaan

Race like first!
Train like second!

• odir77 hahmo
  • odir77
    Otus
19.02.2017 17:32 #18 : odir77
Tarinan pitää temmata lukijansa mukaan niin hyvin, että tuntuisi olevan itse kirjassa mukana. Kirjassa pitää olla alusta asti vauhtia ja todella hyvä tarina.

21.02.2017 15:40 #19 : Daniel Schoonjans
Hyvässä fantasiassa on uskottava maailmarakenne ja hyviä henkilöiden lisäksi mukaansatempaava tarinankerronta

• MiraK hahmo
  • MiraK
    Kaartilainen
22.02.2017 19:07 #20 : MiraK
Minuun vetoaa mielenkiintoinen juoni ja henkilöhahmojen hyvät kemiat. Juonessa on hyvä olla asioita, jotka avautuu pikku hiljaa lukijalle kirjan edetessä.

Pisania, Lyyskis, Ruska
Uusin jäsen: Ruska