Kirja-arvonta: palkintona 5 kpl Throne of Glass - Lasipalatsi -romaania

24.07.2017 13:10 - 24.07.2017 13:11 #1 : gummerus
Huiman fantasiaseikkailun ensimmäinen osa on täällä! Gummerus kutsuu kaikki fantasian ystävät tutustumaan amerikkalaisen Sarah J. Maasin maailmanlaajuiseksi ilmiöksi nousseen Throne of Glass -sarjan aloitusosaan. Throne of Glass – Lasipalatsi on yllätyksellinen teos, jonka keskiössä on vapaudestaan taisteleva sisukas salamurhaajatar.

Toimintaa, romantiikkaa, juonittelua, magiaa ja kasvutarinaa yhdistelevän Lasipalatsin oikeudet on myyty jo 35 maahan. Veret seisauttavan toiminnan lisäksi hersyvää huumoria ja kipinöivää romantiikkaa huokuva Lasipalatsi vie eeppiselle matkalle ainutlaatuiseen maailmaan, jossa taikuus on laitonta ja kuolemanvaara arkipäivää.

Laajempi esittely kirjasta sekä kirjatraileri löytyvät täältä.

Voit osallistua kirja-arvontaan kertomalla tässä viestiketjussa, miksi haluaisit lukea Lasipalatsin. Palkintoina jaamme 5 kappaletta näitä upeita uutuuskirjoja. Voittajat ilmoitetaan tässä ketjussa tiistaina 1.8.2017 klo 10.
Viimeksi muokattu: 24.07.2017 13:11 gummerus.

• Chaka hahmo
  • Chaka
    Salamatkustaja
24.07.2017 15:49 #2 : Chaka
Eeppistä fantasiaa ja salamurhia! Kyllä kiitos! Tämä on muutenkin lukulistalla, joten olisihan se kiva saada omaksi.

• M.I. hahmo
  • M.I.
    Paimen
24.07.2017 16:54 #3 : M.I.
Tämä löytyy lukulistalta muutoinkin, eipähän tarvitse kirjastosta jonotella :)

24.07.2017 17:42 #4 : Dyn
Päähenkilö, nuori naispuolinen salamurhaaja, kuulostaa tietysti lukemisen arvoiselta kirjalta. :smile:

24.07.2017 17:43 #5 : HervotonHeny
Throne of Glass kiinnostaa kovasti! Oon odottanutkin jo tämän suomennosta, Jenkkilän bestseller-listoille kun pääsee fantasiakirjailijoita niin täytyyhän sitä ko. kirjoihin tutustua. On hienoa, että suosittuja kirjoja tuodaan suomeksi lukevienkin saataville!

• Jussi hahmo
  • Jussi
24.07.2017 19:34 #6 : Jussi
Eeppinen fantasia on suosikkigenreni kirjallisuudessa, joten kun sitä suomennetaan, niin tietysti kiinnostaa. Koska Throne of Glass -sarja on erittäin suosittu ympäri maailmaa, se saattaa iskeä myös minuun. Ei niin, että pitäisin kaikista bestseller-kirjoista.

Lasipalatsin kohdalla kiinnostusta lisää se, että kirja edustaa suomennoksissa lähes täysin sivuutettua alagenreä: nuorille aikuisille suunnattua eeppistä korkeafantasiaa. Maailmalla tyylilaji on erittäin suosittu, mutta minulle tuntemattomasta syystä sitä suomennetaan todella harvoin. Young adult -scifiä/dystopiaa sekä meidän maapallollemme sijoittuvaa YA-fantasiaa sen sijaan suomennetaan paljon.

Luin tänä vuonna tyylilajiin kuuluvan Leigh Bardugon Six of Crows -duologian alkukielellä, joten on kiva päästä kerrankin uppoutumaan siihen suomeksi. Gummerusta pitää vielä kehua sitoutumisesta Maasin sarjaan. Lasipalatsin etuliepeessä luvataan, että toinen osa ilmestyy helmikuussa ja kolmas heinäkuussa 2018.

• NoctilucA hahmo
  • NoctilucA
    Epäkuollut
24.07.2017 21:28 #7 : NoctilucA
Olen lukenut kirjan englanniksi ja pidin siitä. Oma kieli on silti oma kieli, joten kovin mieluusti lukisin tämän suomeksikin. Hienoa että Gummerus on tarttunut käännösurakkaan!

People need to start appreciating the effort I put in to not be a serial killer.

• Veera hahmo
  • Veera
    Otus
24.07.2017 21:43 #8 : Veera
Salamurhaajat kiinnostaa aina, ja varsinkin naispuoliset! Lisäksi kirja on jo valmiiksi lukulistallani.

• Sini hahmo
  • Sini
26.07.2017 13:51 #9 : Sini
Sen verran on kirjablogeissa ollut kehuja, että lukulistalla on ollut jo pitkään. Kaverikin suositteli just tätä kerran kirjakaupassa, mutta ei englanniksi ole tullut tartuttua. Nyt on tarkoitus!

• Diara hahmo
  • Diara
26.07.2017 20:25 #10 : Diara
Salamurhaajat ovat aina kiehtoneet ja kiinnostaneet aiheena. Pääosassa vielä nainen, mikä lisää omaa mielenkiintoani. Kirja on ollut jo pitkään lukulistallani, mutta vielä toistaiseksi sen lukeminen on jäänyt. Ehdottomasti aion lukea, kun sen suomennettuna saa.

"It's dangerous business going out your front door" - J.R.R. Tolkien

• Wuntvor hahmo
  • Wuntvor
    Kaartilainen
28.07.2017 12:14 #11 : Wuntvor
Kirjailijan kotisivun ja kirjan kuvauksen lukemisen jälkeen olen utelias näkemään onko kirja niin kliseinen kuin epäilen. Salamurhaaja on hyvin yleinen aihe fantasiassa ja kun siihen sotketaan satuja ei odotukseni ole kovin korkealla...

• Skie hahmo
  • Skie
28.07.2017 12:22 #12 : Skie
Tätä on odotettu! Kirja keikkuu lukulistan kärjessä, arvioiden perusteella erittäin mielenkiintoinen uusi tuttavuus.

Always follow your doubts.

• Wind hahmo
  • Wind
28.07.2017 13:56 #13 : Wind
Tämä kiinnostava uutuus on jo varauksessa kirjastossa, mutta mieluummin tietty lukisin omaa opusta!

Minä en pingota, olen vain äärimmäisen valpas.

31.07.2017 08:48 #14 : gummerus
Vielä ehtii osallistua arvontaan! Voit voittaa omaksi upean uutuuskirjan aloituspostauksen ohjeita seuraamalla.

31.07.2017 11:35 #15 : Justelejeux
Vaikuttaa mielenkiintoiselta. :)

31.07.2017 12:08 #16 : Linnunlento
Vaikuttaa tosi jännältä enkä meinää pysyä housuissani kun joudun odottamaan että pääsen lukemaan :D Saattaa olla yksi vuoden odotetuimmistani

01.08.2017 10:11 - 01.08.2017 10:12 #17 : gummerus
Kiitos kaikille osallistujille - ihana kuulla, että niin monella on Lasipalatsi lukulistalla! Voittajiksi arvottiin nimimerkit Chaka, HervotonHeny, Jussi, Diara ja Linnunlento. Laitattehan yhteystietonne sähköpostilla osoitteeseen kilpailu@gummerus.fi niin laitamme kirjat postiin.
Viimeksi muokattu: 01.08.2017 10:12 gummerus.
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Darkki, Jussi, Diara, Linnunlento, Chaka

Uusin jäsen: Per Horjanheimo