Hahmokuvan lataaminen?

29.08.2015 11:52 #1 : Aurelia
Yritin ladata omista kuvatiedostoistani uuden oman kuvan hahmokuvakseni, mutta kone ilmoitti englanniksi jotain mitä en ymmärtänyt eikä vaihtanut hahmokuvaa niin mikähän tässä neuvoksi?

• Darkki hahmo
  • Darkki
29.08.2015 12:20 - 29.08.2015 12:22 #2 : Darkki
Vastaus käyttäjältä Darkki aiheessa Hahmokuvan lataaminen?
Veikkaisin, että lataamasi kuva on joko liian suuri tai se on jossain ei tuetussa kuvaformaatissa. Kuvan enimmäiskoko voi olla 50kb ja kuvaformaattina kannattaa suosia jpg tai png -kuvia. Itse suosittelen png-kuvia, koska ne mahdollistavat myös läpinäkyvän taustan hahmokuvalle.

Luonnossa on lakeja, muttei sääntöjä
Viimeksi muokattu: 29.08.2015 12:22 Darkki.

29.08.2015 18:19 #3 : Aurelia
Vastaus käyttäjältä Aurelia aiheessa Hahmokuvan lataaminen?
Kiitos vastauksesta. Kuva tosiaan oli liian isokokoinen ja vaihdoin sen pienempikokoiseen.

Minun on jo pitkään pitänyt ruveta opettelemaan gimpin käyttöä, mutta vielä tähän mennessä ei valitettavasti ole löytynyt tarpeeksi aikaa. Yritys on kuitenkin kova tämänkin asian suhteen löytää tarpeeksi aikaa ja vielä minä sitä löydän. :) Olisin todella kiitollinen jos joku gimpin taitava viitsisi neuvoa tässä asiassa minua, jotta voisin laittaa parempia kuviani hahmokuvikseni. :)

29.08.2015 20:40 #4 : Dyn
Vastaus käyttäjältä Dyn aiheessa Hahmokuvan lataaminen?

Aurelia kirjoitti: Tämä ei ehkä ole ihan oikea paikka kysyä tätä seuraavaa, mutta minulla olisi paljon jpg -päätteisiä isoja kuvia ja mietin miten ne saisi helpoimmin muutettua pienempikokoiseksi kuvan itsensä muuttumatta ilmaisella gimp -kuvankäsittely-ohjelmalla, sillä muita kuvankäsittely-ohjelmia minulla ei koneellani ole? Onko kuvan muuttamisessa pienemmäksi olemassa nopea yksinkertainen toiminto gimpissä?

Yläpalkista Image -> Scale image. Huomaa valinta, joka näyttää, ilmoitetaanko kuvan koko pikseleinä, sentteinä vai millaisena. Verkkoon riittää resoluutio 72, sen sijaan jos aiot printata kuvan, kannattaa valita lähemmäs 300. Esim. tuolta voi lukea lisää: docs.gimp.org/en/gimp-tutorial-quickie-scale.html

31.08.2015 19:53 #5 : Aurelia
Vastaus käyttäjältä Aurelia aiheessa Hahmokuvan lataaminen?
Kiitos sinulle Dyn kun neuvoit minua tässä asiassa. Aion nyt lähiviikkoina katsoa tarkkaan kaikkia kuviani ja laittaa ne sopivaan muotoon.

Minulla olisi muuten vielä yksi kysymys ylläpidolle, joka ainakin vähän liittyy tähän samaan aiheeseen. Onko mitenkään mahdollista laittaa Galleriaan sellaista yksinkertaista, nopeaa ja helppoa toimintokomentoa, jolla saisi laitettua omat kuvansa suoraan omista koneensa tiedostoista tänne Risingiin näkyville kuten hahmokuvan saa? Niin ettei tarvitsisi erikseen laittaa kuviansa ensin muualle jonnekin nettiin ja sieltä kautta ladata kuviaan Risingiin.

• Darkki hahmo
  • Darkki
31.08.2015 20:28 - 31.08.2015 20:30 #6 : Darkki
Vastaus käyttäjältä Darkki aiheessa Hahmokuvan lataaminen?
Valitettavasti emme salli tuollaista Galleria-ominaisuutta sivustolla, koska sivustolle ladatut kuvat silloin viesivät meiltä kovalevytilaa palvelimilta. Pitkällä aikavälillä nämä määrät kun helposti kasvavat todella suuriksi ja joudumme maksamaan lisätilasta erikseen.

Meillä kun on jo aika valtavat datamäärät kirjatietokannan osalta kirjojen kansikuvien ym. johdosta, joten yritämme rajoittaa etteivät nämä määrät kasvaisi muutoin kovinkaan paljon.

Luonnossa on lakeja, muttei sääntöjä
Viimeksi muokattu: 31.08.2015 20:30 Darkki.

31.08.2015 21:13 #7 : FreakyMike
Vastaus käyttäjältä FreakyMike aiheessa Hahmokuvan lataaminen?
Tässä yksi ilmainen kuvansäilytyspalvelu joka on tarkoitettu juuri siihen, kun ihmiset haluavat ladata omia valokuviaan tai piirustuksia eri keskustelufoorumeihin. postimg.org/
Tuo on mielestäni yksi helppokäyttöisimmistä paikoista joita olen tähän mennessä testannut ja postimage antaa ladata sinne myös tarvittaessa myös melko isokokoisiakin kuvia. (Sieltä saa valmiiksi aina myös erilaiset koodit jos haluaa postata kuvan vaikka thumbnailin kanssa, pelkkänä linkkinä ja niin edelleen.. Löytyy yllättävän monta eri vaihtoehtoa kuvan julkaisuun foorumiympäristöissä.)

Ohessa malliksi vaikka thumbnail-linkki eräässä 70-luvun aapiskirjassa näkyneestä lorusta mistä otin valokuvan pari viikkoa sitten. :cheesy:

Liitetiedosto:

07.09.2015 18:36 #8 : Aurelia
Vastaus käyttäjältä Aurelia aiheessa Hahmokuvan lataaminen?
Kiitos viestistäsi FreakyMike, jossa kerroit postimage-kuvapalvelusta. Olenkin jo kuullut siitä jonkin verran ja kysyisin vielä, että onko sen www-osoite postimg.org vai postimage.org? Entä onko se todellakin täysin ilmainen kaikkine palveluineen eikä sisällä mitään piilomaksuja eikä muitakaan maksuja eli olen siis köyhä eikä minulla ole varaa edes spotifyyn saati sitten kuvapalveluihin ja onko se myös suomenkielinen koska en osaa englantia juuri lainkaan?

Näitä kenties vähän tyhmiä kyselee jälleen

07.09.2015 20:45 #9 : FreakyMike
Vastaus käyttäjältä FreakyMike aiheessa Hahmokuvan lataaminen?
Ei se ainakaan itselleni maksanut mitään kun liityin joskus 3-4 vuotta sitten ja oikea url näkyy aikaisemman viestini linkissä. Osoite vain jostakin syystä kirjoitetaan lyhyemmin kuin paikan "virallinen" nimi.
Hmm.. Aivan kuin olisi joku hämärä muistikuva, että olisin käyttänyt sitä suomeksi ihan alusta saakka, mutta jos sivu silti näyttää aluksi vain englanninkieliselta, niin uskoisin että ainakin kaikki sinne rekisteröityneet ihmiset voivat muuttaa käyttökielen asetuksista suomeksi. Ainoastaan muutamat sivun ala- ja yläreunojen teksteistä pysyvät englanninkielisenä, mutta ei sen pitäisi haitata palvelun käyttämistä mitenkään.

Olen jäsen eräällä metallinpaljastinharrastajien foorumilla mihin ihmiset postaavat usein valokuvia omista löydöistään ja kun huomasin, että siellä lähes kaikki käyttivät kyseistä kuvasäilöä, niin halusin sen itsekin, koska oma maksullinen sivutilani oli jo ennestäänkin niin tupaten täynnä omaan yritykseeni ja muihin harrastuksiini liittyvää materiaalia ja en halunnut vaihtaa johonkin isompaan ja kalliimpaan paikkaan pelkkien satunnaisten foorumikuvien postaamisen takia.

Echramath
Uusin jäsen: Patrik Beshar