12.02.2015 00:43 #1 :: Adaera
Ratsastusmiitti
Kuulin huhuja, että täällä saattaisi olla jonkin sortin innostuneita heppatyttöjä ja mahdollisesti -poikia. Puhuttiin tästä jonkin verran ja katselimme Valerien kanssa tällaista tallia, joka vaikuttaa aika lupaavalta. -> www.hevoskievari.fi/page.php

Nämä vaikuttavat ainakin mielenkiintoisilta:

Laavuretket

Metsäteitä ja -polkuja myötäilevä ratsastusretki upeissa maalaismaisemissa. Matkaa taitetaan rauhalliseen tahtiin, välillä nautiskellaan vauhdikkaista laukkapätkistä kokeneempien ratsastajien ryhmissä. Retken aikana pysähdymme laavulla paistelemaan makkaraa, paahtamaan halsterileipiä sekä nauttimaan aidot pikipannukahvit pullasiivujen kera.

Retkien kestot: 2 tuntia, 3 tuntia, 3,5 tuntia tai 4 tuntia
Ajankohta: ympäri vuoden8

Hinta 2h retkelle: 50€ /hlö(syyskuu - huhtikuu) ja 55€ / hlö (toukokuu - elokuu)
Hinta 3h retkelle: 65€/hlö (syyskuu-huhtikuu) ja 70€/hlö (toukokuu-elokuu) -saatavuus vuodenajan mukaan
Hinta 3,5h retkelle: 75€ / hlö (syyskuu - huhtikuu) ja 80€ / hlö (toukokuu - elokuu) -saatavuus vuodenajan mukaan
Hinta 4h retkelle: 85€ / hlö (syyskuu - huhtikuu) ja 90€ / hlö (toukokuu - elokuu)
Hinnat sisältävät vakuutuksen sekä eväät retken aikana.

Ratsastusvaellus Hämeenkankaille

Aurinko paistaa, hiekka narskuu kavioissa ja ilmassa leijailee hevosen tuoksu. Vietetään muutama tunti ratsain upeissa Hämeenkankaiden maisemissa. Matkaa kuljetaan rauhalliseen tahtiin, välillä kunnon laukkapätkistä nautiskellen. Taukoa vietetään Koivistonvadin laavulla, jossa nautitaan herkullinen ateria luonnon helmassa. Jälkiruoaksi hörpätään aidot pikipannukahvit kastettavan kera.

Kesto: Ruoka ja kahvitauolla kesto n.7h
Ajankohta: kesäkausi (kelien mukaan, toukokuu - lokakuu)
Taso: hyväkuntoiset aikuiset ratsastajat jotka hallitsevat hevosen täysin kaikissa askellajeissa
Minimiryhmäkoko:4 henkilöä
Hinta: 125€ / hlö
Hinta sisältää ateriat.

Miten olisi kiinnostuneita? Ja ajankohta joskus keväällä/kesällä?
Ja mahdollisesti kaksi retkeä joskus ratsastaneille ja tuskin ollenkaan ratsastaneille. Tossa pidemmässä retkessä vaaditaankin jo hevosen perushallitsemista kaikissa askellajeissa.
Muokannut 20.04.2015 17:07 Hiistu

12.02.2015 10:55 #2 :: maahinen
Ratsastusmiitti
Jos onnistut keräämään ryhmän "hyväkuntoiset ratsastajat jotka hallitsevat hevosen täysin kaikissa askellajeissa" - aikuinen ei minun puolestani tarvitse olla - niin voisi kiinnostaa.

Kokemukseni mukaan nämä suomalaisten tallien järjestämät retket ovat kyllä yleensä aika tylsiä. Kahteen mielenkiintoiseen olen osunut, mutta kumpaakaan ei ole enää: Chrisse Fagerströmin talli Korpilahdella (Ratsutalli-sarja) ja Jouko Iivarin talli Rovaniemellä. Jouko kuoli tammikuussa. Korpilahden talli ei ole toiminut pitkään aikaan, mutta sieltä on vauhdikkaita muistoja, joista kuulemma jotkut ovat päässeet tuohon kirjasarjaankin.

On hyvä video Joukosta tässä Lapin Kansan kuolinuutisessa
Muokannut 12.02.2015 11:10 maahinen

12.02.2015 12:56 #3 :: Adaera
Ratsastusmiitti
Sen verran innostuneita ääniä kuului jutellessa, että ehkä vois onnistua. Ja voihan sitä esittää toiveita jos saadaan kunnon ryhmä koottua.

12.02.2015 20:14 #4 :: Elthadora
Kannatetaan!

Tosin mie en välttämättä kuulu ryhmään "hallitsevat hevosen _täysin_ kaikissa askellajeissa" eli jos olitte ajatelleet tämän vain kokeneille ratsastajille, niin sitten en ehkä kuulu joukkoon... Olen siis ratsastanut lähinnä ratsastusleireillä, joissa miut on laitettu keskimmäiseen taitotasoryhmään. Mutta jos vähän kertailisin tai ehtisin jollekin kurssille ensin. Tai jos järjestetään useampi retki porukan koon ja taitotasojen mukaan.
Muokannut 12.02.2015 20:20 Elthadora

12.02.2015 20:47 #5 :: Adaera
Ratsastusmiitti
Meinasinkin että kaksi retkeä jos saadaan sillai porukkaa, että onnistuu. Eka tuollainen lyhyt laavuretki joskus keväällä, joka sopii vähän kaikille. Eli ihan rauhallista maastoilua ja ne joilla on enemmän kokemusta voivat osallistua tuohon pitkään retkeen kesällä tai tuntevat olonsa varmemmaksi tämän helpomman reissun jälkeen. Lähinnä tuossa tarkoitetaan, että pitää perus hallita hevonen kaikissa askellaijeissa. Ne hevoset on tottuneita liikkumaan jonossa maastossa ja todennäköisesti varsin leppoisia tapauksia.

• Sapfo hahmo
  • Sapfo
    Epäkuollut

12.02.2015 23:28 #6 :: Sapfo
Ratsastusmiitti
Että hallitsee hevosen kentällä, kaikissa askellajeissa ei tarkoita että sen tekee maastossa.. :huh:
Mutta, kaikentasoisille joku yhteinen jubeli olisi kiva. Olen ehdottomasti mukana!
Vierumäellä on myös tuo issikka talli, jossa olisi kaikentasoisille kaveri.

Niin, siellähän se tulikin. Maastohevoset on yleensä omanlaisensa otusryhmä.
Minun maastomopo kiipeää vaikka puuhun ja lähtee kuin ferrari maastossa, mutta kentällä... ehhhhei.. :D
Muokannut 12.02.2015 23:31 Sapfo

13.02.2015 01:24 #7 :: Adaera
Ratsastusmiitti
Hmm musta on helpompi mennä maastossa kuin kentällä. Ja ne on aika ryhmätyöskentelijöitä, ne maastossa käytettävät hepat.

(Minä en harrasta ollenkaan issikoita, haluan hevosen en junaa.)

13.02.2015 12:18 #8 :: maahinen
Ratsastusmiitti
Jonka mielestä islantilainen ei ole hevonen, ei tiedä niistä mitään. Täällä muutamia retkiä, joilla niihin voi tutustua kunnolla. Vaativat kyllä hivenen enemmän aikaa ja rahaa

13.02.2015 15:10 #9 :: Adaera
Ratsastusmiitti
On se hevonen, mut ne on niin tasasia. En ymmärrä. Ja ei tarvi vetää hernettä nenään jos, joku ei vaan ymmärrä...

En myöskään ollut kauhean vakavissani, olisi varmaan pitänyt pistää hymiö perään.
Muokannut 13.02.2015 15:18 Adaera

13.02.2015 18:40 #10 :: Emvignya
Ratsastusmiitti
Minä lähden mukaan minne vaan, jos päivistä sovitaan. :D Voisin houkutella Lildehoffiakin mukaan.

14.02.2015 10:14 #11 :: Maailmanherra
Re:Ratsastusmiitti
Hevoset kiinnostaa mutta viime ratsastuskerrasta on yli kymmenen vuotta.

• Ageha hahmo
  • Ageha
    Baronetti

05.03.2015 22:20 #12 :: Ageha
Ratsastusmiitti
Voisi olla jännää, jos rahaa silloin. Eli alustavasti kiinnostunut olen. En ole kauhean kokenut ratsastaja eli tuohon sekapoppooseen siis.

13.03.2015 21:08 #13 :: Adaera
Ratsastusmiitti
Eli olisi ihmisiä kunnolla tuohon kevyempään ratsastukseen. Sinne varmaan vois soittaa ja kysyä millaista juttua niillä olis tarjota meille. (tai laittaa sähköpostia)

Millainen ajankohta ihmisille sopis. Keväällä vai kesällä ensinnäkin?

13.03.2015 23:25 #14 :: Emvignya
Ratsastusmiitti
Mulla on toki kesä kokonaan vapaa (ope \o/), mut viikonloppuna on järkättävissä myös keväällä.

14.05.2016 19:55 #15 :: maahinen
Ratsastusmiitti
Tässäpä olisi fantasiaharrastajille sopiva talli

19.05.2016 09:26 #16 :: maahinen
Ratsastusmiitti
Jos tuo ritaritalli sattuisi jotakuta kiinnostamaan, niin tiedoksi, että kesäisin ovat kiertueilla eikä silloin muuta toimintaa. Syksymmällä voi varata turnajaispaketteja, vähintään neljälle

Valvojat: Muukalainen