• Kustantajat.
    • Kirja: Jäänvartija (Konetrilogia, #3)
    • 1 kommentti (Tonttu 3 päivää sitten)
    • Voihan Shazam ...
    • Elokuva: Shazam!
    • 2 kommenttia (Adolfina Romanov 109 päivää sitten)

Valtakunnan pohjoinen (Lappi siis)

• WaveMan hahmo Kirjoittaja
  • WaveMan
    Rahtari
04.08.2016 10:31 #1 : WaveMan
Hei vaan kaikille, olen melko uusi jäsen Risingissa, enkä kovinkaan aktiivinen muutenkaan tietokoneen kanssa, mutta usein täällä kaiholla seurailen näitä miittejä ja tapahtumia, joita varsinkin etelässä järjestetään tämän tästä. Haluaisin joskus osallistua, koska olisi erittäin mukavaa tavata ihmisiä joilla on samanlaisia mielenkiinnon kohteita, kuten intohimo fantasiamaailmoihin, mutta perheelliselle erakkokirjailijanalulle välimatkat tulevat monestikin esteeksi.

Lähdinkin siis kyselemään onko Risingshadowissa kuinka paljon väkeä pohjoisesta päin ja kuinka paljon täällä järjestetään minkään sorttisia kettuketereitä (tapaamisia), korkeammallakin kuin Oulussa. Itse asuskelen Rovaniemellä ja napapiirin joulupukki (tai siis joulupukit) alkaa olla jo kyllästynyt kun käyn aina hänen luona juttelemassa mystisistä asioista, kuten kuinka porot lentävät ja missä saattaisi olla Korvatunturin pajakylän tarkka, hyvin salattu, sijainti.

En ole nyt varma menikö tämä keskustelu oikealle keskustelualueelle, mutta pohjoisen väkeä siis kysellään!

• WaveMan hahmo Kirjoittaja
  • WaveMan
    Rahtari
04.08.2016 10:57 #2 : WaveMan
Vastaus käyttäjältä WaveMan aiheessa Valtakunnan pohjoinen (Lappi siis)
Sitten vielä tällaista mietin, tämä tietenkin kaikille kiinnostuneille. Ehkä olisi pitänyt tälle aloittaa uusi keskustelu, mutta jos kiinnostusta tulee niin sitten ehkä...
Itse olen kiinnostunut luonnosta, tai lähinnä varsinkin vaeltamisesta, ja huomasin tuolla Vihreän lohikäärmeen keskusteluissa tuollaisen Kontuvaelluksen, mutta se on itselleni liian kaukana, ja muutenkin vaellan mieluiten pohjoisessa päin! Olisikohan täällä halukkaita järjestämään yhteistä lappivaellusta???

Paikkana voisi olla esimerkiksi upea Hetta-Pallas, vähän reilu 55 km, jonka maisemat eivät jätä ketään kylmäksi. Ehdottomasti, vaikka en kaikkia reittejä olekaan kulkenut, Suomen hienoin vaellusreitti :) Polku itsessään ei ole haastava, sillä se on merkitty hyvin, mutta tietenkin nousut tekevät siitä melko raskaan! Reitin puolessa välissä on kruununa Hannukuru, upea leiriytymispaikka, josta löytyy saunomismahdollisuus!

Ilmoitelkaa jos tällaiseen löytyy kiinnostusta, niin voi asiaa sitten lähteä tarkemmin suunnittelemaan!

06.08.2016 22:33 - 06.08.2016 22:35 #3 : Dyn
Vastaus käyttäjältä Dyn aiheessa Valtakunnan pohjoinen (Lappi siis)
Oulussa on miitattu useinkin (siis suhteellisen usein) ja kertaalleen on käyty Kautokeinossa - Risingin historian toistaiseksi ainoa ulkomaanmiitti oli se! Mä ja Iivari ravataan ns. oikeassa Lapissa säännöllisesti, useimmiten Enontekiön/Käsivarren suunnalla, joten oikein ajoittaessa voimme osua siis hyvinkin pohjoiseen miittaamaan - emme kuitenkaan enää tämän vuoden puolella, uskoisin. Pahimpien lumien sulamisen jälkeen tai juhannuksen tienoilla voisi tulla taas kyseeseen, tosin ehkä - ehkä - ensi kerralla Utsjoelle ja Vesisaareen Norjan puolelle. Toki pysähtelemme matkalla, ja tuolla välillä ainakin Rovaniemi on "matkan varrella".

Me vaellamme, mutta pienoisena disclaimerina en mielelläni ota seuraani maastoon ensikertalaisia, koska olen oikeasti paska opettamaan ketään ja vielä huonommin siedän pettynyttä marinaa kun siellä tunturinrinteen kivikossa kävely onkin sitten ikävää ja kyykkypissalla puskasta kurkistaa poro. Lisäksi olen nykyään laiska ja suosin päivämatkoja, joiden päätteeksi pääsee takaisin autolle tai hotelliin nukkumaan. Selkä ja teltat, sellaista. Jos on kokenut porukka ja katsotaan järkevä reitti, niin mikä ettei. Hetta-Pallaksen olen tehnyt, hieno kuin mikä, mutta taas sarjassamme ei helpoimmasta päästä, ja vie sen neljä päivää kuitenkin.

Viimeksi muokattu: 06.08.2016 22:35 Dyn.

Valvojat: Muukalainen
Eija, Salka