Hämeenlinna / Tavastehus (mafia)

Echramath
Echramath loi aiheen: Hämeenlinna / Tavastehus (mafia)
25.08.2017 20:58 #1

–Mulla on NiTessine -krapula!
–Mikä?
–Istu alas. NiTessine-krapula. Se on nimitty espoolaisen roolipelaaja ja roolipelintekijä Jukka Särkijärven mukaan.
–Ne se oli suunnilleen ainoa mitä mä tuosta ymmärsin.

Mä olin jostain syystä ajautunut ryyppäämään Suomen MM-kisajoukkueen kanssa, ei edes lätkän tai futiksen tai ryyppäämiseen vaan science fictionin maajoukkueen kanssa. Olutta, viiniä, skumppaa, viinaa, kaikkea meni sekaisin.

Ja jossain vaiheessa iltaa mä lupasin NiTessinelle, että perustan Hämeenlinnan scifitapaamisen. Ja se perkele merkitsisi sen muistiin.

Ja sit mä päätin, etten enää ikinä juo.

Myöhemmin join kuitenkin, mutta emmä aina lupaa semmoisia.

Itse asiassa olin hieman skeptinen ihan kaupungin koon perusteella, mutta sitten kuulin, että on olemassa Raaseporin scifimafia. Raase-vitun-porin, sehän on Tammisaari johon on lyöty boosteriksi pari pikkukuntaa vähän samaan tapaan kuin klassisessa 1942-räiskintäpelissä kun saa ne lisälentskarit. Miksei sitten Hämeenlinnassa?

Fandom-tapaamisen eli scifimafian yleinen idea:

–Tapahtuu kerran kuussa muistisäännöllä määritelvästi eli kello [18-19] kuukauden [1.-4.] [maanan-tors]tai.
–Yleensä oluttuvassa, koska kukapa kestäisi science fictionia ilman beer?
–Science fiction tarkoittaa tässä kuten Suomessa yleensäkin myös fantasiaa, kauhua, alkoholia, uuskummaa ja muuta sellaista.
–Tampereella on ainakin aiemmin harrastettu jotakin etukäteen ilmoitettuja aiheita, mutta tämä ei ole välttämätöntä.
–Voi johtaa esim. ulkomaanmatkaan, avioliittoon tai maailmanconiin.

Juuh eli onko täällä ketään ja onko kellään mitään yhteyksiä tuonne HAMKin suuntaan?

Viimeksi muokattu: 26.08.2017 13:44 : Echramath. Syy: Ehkä se vaakuna oli kuitenkin liikaa

Hiistu
Hiistu vastasi aiheeseen: Hämeenlinna / Tavastehus (mafia)
26.08.2017 08:55 #2

Muokkasin otsikkoon maininnan, että kyseessä on mafia. Eli, kuten tekstistäkin käynee ilmi, täysi-ikäisille suunnattu tapaaminen.

Dyn vastasi aiheeseen: Hämeenlinna / Tavastehus (mafia)
26.08.2017 09:49 #3

1) Kuvat. Nyt joku roti.

2) Mitä, missä, milloin. Kiitos Hiistu.

Echramath
Echramath vastasi aiheeseen: Hämeenlinna / Tavastehus (mafia)
26.08.2017 15:30 #4

Toiveet tarkemmista yksityiskohdista ovat perusteltuja, mutta hivenen ennenaikaisia, tämä on toistaiseksi keskustelusäie aiheesta. Jos ja kun joku natiivi, joka ei asu meillä, ilmoittautuu, voidaan ruveta sopimaan yksityiskohtia (päivitän sitten myös aloitusviestiä jos jotain tapahtuu).

Ikärajakaan nyt ei ole mikään kiveen hakattu, jos nyt jostain pölähtää lauma lukiolaisia tai ammattiopiston opiskelijoita. Mietittiin tuossa tosin samaisella reissulla (Viikinsaaren retkellä), että Risingshadow on vähän vanhentunut, että viime vuosikymmenen teinit ovat kyllä täällä osin edelleen, mutta uusia ei ole tullut ainakaan siihen vastaavissa määrin. (Tämä toki lienee oman säikeensä aihe.)

Mistään hillittömistä ryyppäjäisistä ei toki siis ollut kyse ainakaan Tampereen mafiassa, ihmiset ovat nauttineet tuopin tai kaksi, osa pelkästään limonaadia. Toisenlaisen lainsäädännön maissa olut saatetaan laskea elintarvikkeeksi (jolla on ikäraja) ja koko tilan ikärajakysymys olisi mieletön. (Eri conien iltabileet ja vastaavat ovat sitten ihan toinen juttu, Finncon 2012(?) joi Telakan kaikki oluthanat tyhjiksi, tästä huolimatta ketään ei tarvinnut heittää ulos ravintolasta).

Enkä muuten tiedä itse oikein mitään paikallisten anniskeluravintoloiden tai kahviloiden identiteetistä, olen asunut täällä vasta viisi vuotta ja käynyt joskus aseman baarissa odottamassa junaa tms.

Valvojat: Muukalainen
Astorethein