Aprillipila 2018: Kesämiitti Irlannissa - varmista paikkasi nyt!

Iivari
Iivari loi aiheen: Aprillipila 2018: Kesämiitti Irlannissa - varmista paikkasi nyt!
01.04.2018 08:29 #1

Edit: perinteinen Risingin aprillipila oli tänään tässä. Mutta Kautokeinon miitti oikeasti tapahtui, joten miksei joskus Irlannissakin?

Risingshadow'n ulkomaanmiittiperinne saa jatkoa tänä kesänä - Kautokeinossa Norjassa on kerran miitattu! Tällä kertaa suuntaamme Irlantiin, jossa Dyn työskentelee tällä hetkellä tutkijana. European Science Fiction Societyn ja Dynin yhteistyön tuloksena meillä on upea mahdollisuus majoittua Corcaighin linnassa Irlannissa (lisätietoja alla) pitkän viikonlopun ajan kesä-heinäkuussa.

Viikonloppu sisältää paitsi perinteistä miittaamista, myös tutustumista Irlannin mahtavaan historiaan ja luontoon. Ohjelmaan kuuluu opastettuja kävelyretkiä Corcaighin linnan ympäristöön, paikallisen kulttuurintutkijan johdatusluento alueen historiaan ja mahdollisuus tavata iirin äidinkielisiä puhujia läheisessä pubissa (päiväsaikaan, ei ikärajoja). Linnassa on kuultu tavatun myös poikkeuksellisen sympaattinen kummitus!

Catering-palvelu varmistaa sen, että saamme kattavan katsauksen moniin eri tapoihin käyttää irlantilaista perunaa. Viikonloppu huipentuu sunnuntain juhlaillalliseen, jossa nautitaan irlantilaista lammasta perunan kanssa (kasvissyöjille papuvaihtoehto). Lisäksi tietysti vierailemme oleellisissa kirjakaupoissa, tutustumme Irlannin erinomaiseen, juuri uudistettuun kirjastojärjestelmään ja jos aikataulut vain saadaan onnistumaan, järjestämme myös tapaamisen paikallisen fantasiakirjailijan kanssa.

Kyseessä on pitkä viikonloppu, eli lähdemme Suomesta Helsinki-Vantaan lentoasemalta perjantaiaamuna. Lennot ovat Dublinin kautta (Norwegian), josta suuntaamme bussilla Corcaighin linnaan. Paluu maanantaina illansuussa. ESFS:n tuki kattaa majoituksen linnassa, puolihoidon (aamiainen ja illallinen, lounas kustannettava itse) ja ohjelman. Lennoista ja omasta saapumisesta lentokentälle aiheutetuvat kulut on katettava itse, mutta pyrimme järjestämään mahdollisimman halvan ryhmätarjouksen jahka tiedämme, mistä päin Suomea ilmoittautuneet ovat.

Aikatauluun liittyen kysely nyt! Lopullinen viikonloppu pitäisi päättää, ja sitä varten keräämme nyt ennakkotietoa kiinnostuneista. Suomen päässä ilmoittautumisia hoitaa Iivari. Jos pitkä viikonloppu Irlannissa siis kiinnostaisi, otathan Iivariin yhteyttä vielä tämän päivän aikana yksityisviestillä! Kerro, mitkä ajankohdat kesä-heinäkuussa parhaiten sopisivat sinulle. Nopeiten ilmottautuneiden kesken arvotaan mahdollisuus käyttää linnan upeaa päämakuuhuonetta!

Corcaighin linna, jossa majoitumme miitin ajan:

Miittipaikkana toimii Corcaighin linnan pääsali, jonka upeat historialliset puitteet tarjoavat hienon miljöön fantasiaharrastajille:

Linnan päämakuuhuone, jossa voi päästä yöpymään ilmoittautumalla vielä tänään!

"Kenellä on rohkeutta
pystyttää muistomerkikseen
lumilinna."
Pekka Kejonen

Viimeksi muokattu: 02.04.2018 00:09 : Iivari.
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: HourglassEyes, Wind

Wind
Wind vastasi aiheeseen: Aprillipila 2018: Kesämiitti Irlannissa - varmista paikkasi nyt!
05.04.2018 10:02 #2

Täytyy tunnustaa, että menin lankaan :tongue:. Vähän nuo perunajutut kummastutti ja kuvat ei auenneet eli jos niissä oli jotain outoa, en niitä nähnyt.

Minä en pingota, olen vain äärimmäisen valpas.

Dyn vastasi aiheeseen: Aprillipila 2018: Kesämiitti Irlannissa - varmista paikkasi nyt!
05.04.2018 15:50 #3

Joo kuvista sori, Iivari joutui säätämään tämän julkaisun mun puolesta ja unohdin sanoa, että noi kuvat pitää ladata ensin Risingin serverille ja linkittää vasta sitten. :tongue:

Corcaighin linnaa ei ole olemassakaan, mutta Corcaigh on kotikaupunkini Corkin irlanninkielinen nimi. Blarney castle meillä sen sijaan on.

Vuoden 2011 aikana Irlannissa syötiin 90 kiloa perunaa per henkilö, kun taas suomalaisten vastaava keskiarvo on "vain" 67 kiloa. Koko maailman keskiarvo on reilut 30 kiloa per nuppi. Lähde.

Viimeksi muokattu: 05.04.2018 15:54 : Dyn.

Valvojat: Muukalainen
LordStenhammar