Mighty Quest For Epic Loot

Strato
Strato loi aiheen: Mighty Quest For Epic Loot
01.11.2014 15:54 #1

Jotkut pelejä enemmän harrastavat ovat ehkä kuulleet tämän nimen jossain. Kyseessä on Ubisoftin julkaisema peli, joka yhdistää Diablo tyylisen klikkailu roolipelaamisen towerdefenceen ja lisää siihen eräänlaisen pvp aspektin. Suomeksi siis multiplayeri, jossa hyökkäilet muiden pelaajien rakentamiin ja ansoittamiin linnoihin samalla kun muut pelaajat tekevät sinulle samaa. Palkintona on erilaisia valuttoja joilla parannetaan omaa linnaa, sekä kruunuja, jotka toimivat eräänlaisena ranking indikaattorina pelaajan taidoista.

Peli on ilmainen ja rahoittaa itsensä mikromaksuilla, jotka eivät ole täysin välttämättömiä. Peliä voi siis pelata täysin ilmaiseksi.

Löytyykö täältä kyseistä peliä testanneita? Mitä olette mieltä pelin nykytasosta? Ja niille jotka eivät ole tästä kuulleetkaan, mitä mieltä olette pelsitä yleensä? Vaikuttaako kokeilemisen arvoiselta?

Itse pelasin suljetun betan aikaan silloin tällöin olleissa open house eventeissä, sekä avoimen betan alkuvaiheissa. Tuli pidettyä vähän taukoa, mutta aloitin hiljattain uudestaan, koska en jaksa pelailla mitään joka vaatii useamman tunnin aikaa. Tätä on mukava vedellä vaikka vartin pätkissä, ja jos oma linna on tarpeeksi kova, niin saat rahaa ja kruunuja poissa ollessasikin :cool:

Tässä linkki pelin kotisivuille

Ja vielä traileri:

“The supreme art of war is to subdue the enemy without fighting.”

TheShrike
Rahtari
TheShrike vastasi aiheeseen: Mighty Quest For Epic Loot
01.11.2014 22:55 #2

Aloitin pelaamaan closed betassa kun ostin premium packin jolla sai siihen aikaan rajoitetun Wizard hahmon käyttöön Archerin ja Knightin seuraksi. Siihen lisäksi tuli aika paljon rahalla ostettavaa valuuttaa: Bling joilla voi ostaa kosmeettisia esineitä kuten linnojen ulkonäköjä ja vaatekerrastoja tai lemmikkejä hahmoille.

Peli kävi closed betassa aika paljon muutoksia läpi ja oli pitkän aikaa jopa melkein pay to win koska rahalla sai ostettua melkein mitä tahansa vahvoista hirviöistä ja ansoista lähtien (vaikka niitä sai myös ilmaiseksi paljolla työllä)

Nykyään peli on rahan käytöllisesti halvempi koska pelin balanceen vaikuttavia asioita ei saa enää suoraan ostettua oikealla rahalla, vain kosmeettisia esineitä ja aineksia joilla uusia hirveiöitä voi itselleen tehdä, mutta ne eivät ole tarpeellisia koska itse voit kerätä kyseiset ainekset hieman pelaamalla.

Siinä yleismaailmallinen läpikäynti ja tässä top 5 hyvää JA huonoa asiaa pelistä: (omasta näkemyksestä siis):

Hyvää:
1. Diablo type castle raiding.
Hyökkääminen on arvokasta, hierviöt tiputtavat arvotavaraa vaikka muille jakaa ja pelaajan linnan ryöstäminen on hauskaa puuhaa.
2. Combat is meaty.
Taistelu on hyvä vaikkakin aika rajoitettu vain neljällä hyökkäyksella jotka voi olla kerrallaan käytössä.
3. Castle building.
Mikään ei ole viihdyttävämpää kuin katsella kun muut pelaajat yrittävät turhaan viedä sinun resurssejasi ja kuolevat yrittäessään. Hirviöitä on paljon ja ansoja riittämiin jotta linnasta voi tehdä omanlaisensa.
4. Good for entire family.
Jokainen hero on erillainen ja kuitenkin hauska pelata. Wizard tekee tulipalloja ja repii kasoittain vihollisia palasiksi ja Runaway hakkaa hirviöiden naamoja sisään kirves/kitara hybridillä.
5. Fine things are free indeed.
Peli on oikeasti ilmainen. Oikeaa rahaa ei tarvitse edes herojen ostoon koska kyseistä Bling valuuttaa saa myös pelin itsensä sisällä vaikkakin hitaasti ja kaikki herot ovat ilmaisia kun peli tulkee pois betasta. Hirviöt, ansat jne ovat kaikki hankittavissa ilmaiseksi hieman pelaamalla.

Ja sitten huonot:
1. Its so SLOW!
Peli on todella hidas kun pääsee noin puoleenväliin. Siinä vaiheessa koko peli tyssää kuin seinään ja ainoa keino päästä eteenpäin on hyökätä linnoihin yhä uudelleen ja uudelleen ja uudelleen. Se ei olisi paha asia ellei...
2. IT'S THE SAME BLOODY CASTLE AGAIN!
Kaikki linnat noin level 15 jälkeen ovat kopioita toisistaan. Kun olet nähnyt yhden linnan niin olet nähnyt ne kaikki. Ansat ovat samoissa paikoissa, hirviöitä on sama kasa lähes joka linnassa että voit melkein silmät kiinni pelata. Ja kaikki johtuu...
3. Lack of monsters is never good.
Pelissä ei ole hirviö variaatiota ennen kuin aivan loppupuolella. Ja ainoastaan jotkin hirviöt ovat käyttökelpoisia ja muut aikalailla turhia jokaisessa tilanteessa. Sama kysymys: Tappaako se heroja? Ei? Älä käytä.
4. Some weird choices the Ubi.
Ubisofti on tehnyt paljon muutoksia peliin mutta jotkin niistä ovat hieman arveluttavia kuten rajoitetun ajan voimassa olevat hirviöt joita on melkein mahdoton tehdä ilman oikeaa rahaa ja jotka ovat kaikinpuolin parempia versioita jo olemassaolevista hirviöistä.
5. Its just boring after a while.
Peli käy aika tylsäksi ajan kanssa, joka johtuu juuri ongelmista yllä. Peliä pelaa ensin paljon ja sitten vain käy aikaajoin pelissä piipahtamassa ja nauramassa jos joku on kuollut linnaan ja tietenkin tyhjentämässä päivittäin täyttyvät gold/lifeforce kaivokset jotka eivät tyhjene varastoon itsekeen.

Loppujen lopuksi siis ihan mielenkiintoinen ilmestys ja täyttää kolon jota ei ole saanut täytettyä sitten Dungeon Keeperin jälkeen (originellin) mutta jos diablo tyylistä peliä etsii niin suosittelen joko Diabloa tai Torchlightia.

FreeToPlay = hidasta kuin maalin kuivuminen mutta ainakin tässä tapauksessa maali on sentään värikästä ja laukoo hyvää huumoria. Suosittelen kokeilemaan mutta en laittamaan rahaa sisään.

Strato
Strato vastasi aiheeseen: Mighty Quest For Epic Loot
02.11.2014 23:14 #3

Olen samaa mieltä monesta asiasta, tosin tuntuu, että jotkin asiat ovat vielä rikki (tai sitten en osaa :cheesy: ). Esimerkiksi suljetussa betassa hirviöiden aggroja pystyi ketjuttamaan, nykyään en ole saanut samanlaista ketjua ollenkaan aikaiseksi, mikä hieman latistaa omia taktikointeja. Ennen pystyi piilottamaan hirivöitä useamman nurkan taakse ja yllättämään selustasta, nykyään olen joutunut laittamaan kaikki samaan kasaan ja luottamaan ylivoimaan, mikä ei ole niin hauskaa. Toisaalta ansoja saa paljon enemmän kuin aiemmin.

Olen siis sitä mieltä, että closed betassa oli paljon paremmalla tolalla asiat, mutta se voi olla vain omaa vastahakoisuuttani. Hauska peli, riittävän pienissä erissä pelattuna.

“The supreme art of war is to subdue the enemy without fighting.”

TheShrike
Rahtari
TheShrike vastasi aiheeseen: Mighty Quest For Epic Loot
03.11.2014 20:30 #4

Closed betassa peli oli jostain level 25 eteenpäin aivan naurettavan helppo koska hirviöitä pystyi vain kasaamaan tiettyyn pisteeseen asti. Nykyään ketjuttaminen isoissakin ryhmissä onnistuu muokkaamalla hirviön aggro ympyrää.

Valitset hirviön, painat tabin pohjaan ja siirrät sen hirviön alle muodostuvaa oranssia aggro ympyrää ympäröimään muita hirviöitä lähettyvillä. Kun pelaaja sitten ylittää kummankin hirviön aggro ympyrän niin se ketjuttaa maksimiin asti hirviöitä hyökkäämään pelaajan kimppuun.

Sen oikein käyttäminen vaati jonkin verran harjoittelua mut kun sen oppii niin niist kasoista tulee aika organisoituja ja siten aika tappavia. Myös se et yhdistää tiettyjä ansoja, pullonkauloja ja varsinkin toteemin joka vetää hirviöt takas jos niitä koittaa vetää kauas siitä paikasta johon ne laittaa. Siit saa todella ikäviä comboja aikaseks.

Valvojat: RasimusAstoretheinSeregil of Rhiminee