Apua rikkinäisen pleikkarin kanssa

• Kultasuu hahmo Kirjoittaja
  • Kultasuu
05.02.2015 17:39 - 05.02.2015 17:41 #1 : Kultasuu
Moi vaan kaikille pelaajille ja miksei muillekin! Ja asiaan: mä sain tänään käytetyn pleikkari 3:sen joka on rikki. Ilmeisesti sen lukupäässä on jotain vikaa ja se ei tunnista ja pyöritä CD:tä ollenkaan. Joten, saisinko apua ja neuvoja tässä asiassa? Onko pleikkaria mahdollista esim korjauttaa jossain ja jos on niin tuleeko siitä kalliskin paukku? Tai voiko konsolin lukupäätä esim. puhdistaa ja korjata jollain kotikonstilla? Vai mitkäköhän mun pitäisi tehdä sen kanssa? Heittää ikkunasta ulos ja roskakoriin? :roll:

Suuret kiitokset jo nyt vastauksista ja avusta! :smile:
Viimeksi muokattu: 05.02.2015 17:41 Kultasuu.

• Kabal hahmo
  • Kabal
    Aseenkantaja
05.02.2015 18:15 #2 : Kabal
Vastaus käyttäjältä Kabal aiheessa Apua rikkinäisen pleikkarin kanssa

"May The Light Of Certitude Guide Your Efforts"

• Kultasuu hahmo Kirjoittaja
  • Kultasuu
05.02.2015 18:18 - 05.02.2015 18:18 #3 : Kultasuu
Vastaus käyttäjältä Kultasuu aiheessa Apua rikkinäisen pleikkarin kanssa

Kabal kirjoitti: Saattaa olla, että jos tietty peli on naarmuinen ja naarmut on osittain datapinnassa niin ei lähde pyörittämään peliä. Mutta jos tekee samaa kaikilla levillä niin koita eka puhdistaa lukupää. Jos sekään ei auta niin sitten lukupää on luultavasti kokonaan hajalla, jos lähetät huoltoon niin hinnoista en tiedä mutta jos saat jostain halvalla romupleikan niin voihan sen lukupään itsekkin vaihtaa suht helposti.

Suuret kiitokset Kabal ja tervetuloa foorumille! Mutta mutta, viitsitkö vielä neuvoa, että miten tuo lukupään puhdistaminen ihan niin kuin käytännössä tapahtuu? Mulla kun ei ole hajuakaan siitä.
Viimeksi muokattu: 05.02.2015 18:18 Kultasuu.

• Kabal hahmo
  • Kabal
    Aseenkantaja
05.02.2015 18:26 #4 : Kabal
Vastaus käyttäjältä Kabal aiheessa Apua rikkinäisen pleikkarin kanssa

Tuossa on jonkulainen ohje siihen miten vaihdetaan, mutta vaihtamisen sijaan vain puhdistat. Sitä varten on tosi omat antistaattiset puhdistus vehkeet, ja suosittelen kyllä käyttämään niitä. Löytyy varmaan jokaisesta elektroniikka kaupasta.

"May The Light Of Certitude Guide Your Efforts"

Uusin jäsen: Per Horjanheimo