Tulevia pelejä

Ansa loi aiheen: Tulevia pelejä
01.06.2015 20:05 #1

Tässä tuli pohdittua, kun törmäsin tänä vuonna ilmestyvään peliin, jonka haluaisin, että onkohan täällä ketjua tulevien pelien pohdinnalle lainkaan? Ainakaan tarkalla silmäyksellä täältä Konepajasta ei tuntunut löytyvän tällaista aihetta, joten aloitetaanpa sellainen sitten. Elikkäs..

Mitä tulevia pelejä odotatte? Kertokaa ainakin, koska on ilmestymispäivä ja vaikka jotain traileria pelistä olisi hyvä laittaa mukaan. Ei tietenkään pakko. :)

Nyt sitten siihen peliin, joka vaikutti tämän ketjun syntyyn: X-COM 2. On kulunut 20 vuotta siitä, kun avaruusolennot hyökkäsivät maahan. X-COM on kadonnut maan alle ja tekevät piilosta iskuja kaupunkeihin, koska kaikki ei ole sitä, miltä näyttää. Pidin todella paljon X-COM: Enemy Unknown -pelistä, joten tätä jaksan odottaa ja varmastin hommaan sen, kun se ilmestyy marraskuussa 2015. Traileri vakuutti ainakin minut.

Welcome back, Commander.

Astorethein
Astorethein vastasi aiheeseen: Tulevia pelejä
02.06.2015 17:37 #2

Mietiskelin tässä hetken, odotanko itse mitään ilmestyväksi, mutta huomasin, että toivomuslistani on täysin tyhjä. Itse asiassa en ole odottanut mitään peliä enää moneen vuoteen, sillä vanhoissakin peleissä olisi pelattavaa helposti loppuelämäni tarpeiksi. Oikeastaan haluaisin, että peliteollisuus pysäytettäsiin vaikka kymmeneksi vuodeksi, niin ehtisin pelata kaikki rästipelit pois. Ja minä sentään pelaan muutenkin koko ajan lähes niin paljon kuin järjen rajoissa on mahdollista.

I'm just a normal everyday pervert.

Viimeksi muokattu: 02.06.2015 17:39 : Astorethein.

02.06.2015 18:44 #3

Itsekin olin alunperin ollut siinä ajatuksessa, etten ostaisi mitään peliä tänä vuonna, kun vanhempiakin löytyy listalta. Sitten kuulin X-COM 2:sta, näin trailerin ja olin myyty. Ensimmäinen (X-COM: Enemy Within) on viihdyttänyt Steamin mukaan 83 tunnin verran, joten kakkonen tulee varmasti ostettua sitten, kun se ilmestyy.

Moonlord
  • Viestejä: 2038
Moonlord vastasi aiheeseen: Tulevia pelejä
02.06.2015 19:12 #4

Vanhojen suosikkisarjojeni jatko-osia odottelen innolla. Huhujen mukaan Elder Scrolls 6, Fallout 4, Crysis 4, Far Cry 5 ja Doom 4 ovat tekeillä. Kaikki sen luokan tapauksia että ne on pakko hommata.

Miltei kaikki sellaisia sarjoja mitä pelaan tälläkin hetkellä. Oblivion on edelleen asennettuna ja sille pitäisi katsella mielenkiintoisia modeja. Skyrimin modeja kanssa väännän läpi harva se päivä ja mietin kokonaan alusta aloittamista valikoitujen modien kanssa, nyt kun 250 modin satsi alkaa käydä epävakaaksi (melkein päivittäisiä crasheja).

Crysis-sarjan uudelleen peluukierros (2-4 kertaa) on kesken kolmannessa osassa ja Far Cry 2:stakin pelailen läpi uudestaan harvakseltaan. Far Cry 4 yhä koneella asennettuna. Fallout Las Vegasin asensin uudestaan ja nyt olisi tarkoitus kokeilla sen modaamista.

02.06.2015 19:33 #5

Toiselta foorumilta tuli bongattua nettisivu , jossa on aikalaskuri. Fallout 4:sta on todennäköisesti tulossa lisätietoa huomenna.

Moonlord
  • Viestejä: 2038
Moonlord vastasi aiheeseen: Tulevia pelejä
29.10.2015 15:55 #6

Far Cry Primal vetää sarjan aivan muihin tunnelmiin kuin aikaisemmin. Eli tällä kertaa 12000 vuoden taakse metsästämään mammutteja ja painimaan sapelihammastiikereiden kanssa. Odotan innolla. Luulisi haastetta ainakin löytyvän eri tavalla kuin aikaisemmissa peleissä. Pitää toivoa samalla että pelisysteemiä muutetaan samalla vähän realistisempaan suuntaan. Ilmestymisajaksi luvattiin 2016 helmikuu.

07.11.2015 00:39 #7

Olen tässä katsonut tämän vuoden BlizzConia ja siellä tullut ilmi kaikkea kivaa. Erityisesti Legionista on tullut lisäinfoa, jonka vuoksi se vaikuttaa mielenkiintoisemmalta kuin aiemmin. Tässä on sen cinematic:

Niksu
Niksu vastasi aiheeseen: Tulevia pelejä
28.02.2016 16:13 #8

Pettävätkö silmäni minua vai eikö kukaan ole vielä maininnut tämän vuoden lopulla ilmestyvää Mass Effect: Andromedaa?

Peli sijoittuu nimensä mukaisesti Milky Wayn sijasta uuteen galaksiin. Painotus tulenee olemaan seikkailussa, päähahmon henkilökohtaisessa matkassa sekä tietenkin uusien planeettojen tutkimisessa.

Itse odotan tätä peliä enemmän kuin mitään muuta julkaisua. Uusi Frostbite-pelimoottori nähtiin jo Biowaren 2014 vuoden Dragon Age: Inquisition - pelissä ja kiinnostaa nähdä miten se tuodaan Mass Effectiin. Odotan erityisesti exploration-aspektia, jolla ei (ensimmäisen pelin Mako-hörhöilyä lukuunottamatta) ollut kovinkaan suurta roolia alkuperäisessä trilogiassa. Edellä mainittu Makokin tekee paluun... toivottavasti entistä ehompana. :grin:

Viimeksi muokattu: 28.02.2016 17:39 : Niksu.

Morgan Blood
Morgan Blood vastasi aiheeseen: Tulevia pelejä
13.05.2016 15:23 #9

Bongasiko joku muu Civilization 6:n ennakkokuvia ja traileria muutama päivä sitten? Minä olin tietenkin heti kärppänä paikalla ikuisena Civ-fanina :D

Veikkaan, että 5:sta ja Beyondista tuttuun tapaan uusi Civilization tulee olemaan esimmäisenä aikamoinen torso ja paranee vasta lisäosien myötä. Aikomus on kuitenkin tarttua siihen ilmestymisen yhteydessä :) Pelisuunnittelussa on pyrittyy paneutumaan siihen, miten pelikerroista saataisiin yllätyksellisempiä. Saa nähdä, millaisin keinoin sitä toteutetaan. Ekokatastrofeja? Variaatiota eri maiden tekoälyjen tapoihin saavuttaa pyrkimyksensä? Ken tietää. Tällaiselle Civ-veteraanille ihan tervetullut uudistus.

Ars Longa Vita Brevis

Rasimus
Rasimus vastasi aiheeseen: Tulevia pelejä
21.07.2016 17:16 #10

(Varoitus: Viesti lähentelee häpeämätöntä vapaaehtoista ja vastikkeetonta mainontaa fanin puolelta)

No ei varsinaisesti tuleva uusi peli, mutta käyttäkää nyt ihmeessä tilaisuus hyväksi!

Life is Strangen eka osa on nyt ilmainen . Eikä koko sarjakaan nyt pariakymmentä egua kalliimpi ole.

Muoks: Artikkelin kommentoijat varoittavat, että tarjous koskee vain PS/XBOX-versioita. Blah. Mutta Polygon on eri mieltä . Emmä tiedä. En lähtenyt skannaamaan kauppapaikkoja läpi.

It's a beautiful day to get rid of some radioactive waste

Viimeksi muokattu: 21.07.2016 17:23 : Rasimus.

Echramath
Echramath vastasi aiheeseen: Tulevia pelejä
13.02.2017 23:50 #11

FTL: Faster Than Light -puulaaki eli Subset Games huutelee tämmöistä. Into the Breach eli pelaaja ohjaa ryhmää jättiläisrobotteja mättämään hirviöitä, joita nousee keskellä merta olevasta alisesta tuonesta. Vähän niinkuin se parin kesän takainen löysä kesäleffa, pelille minulla on kovemmat odotukset.Vuoropohjainen ja tuommoinen retropikselinäkymä kaiketi taas skaalautuu kokoruudulle.

Ilmestymisaikataulu on toistaiseksi grrmmäinen: "sitten kun se on valmis".

Astorethein
Astorethein vastasi aiheeseen: Tulevia pelejä
13.06.2017 12:49 #12

E3-messuilla esiteltiin taas iso joukko kiinnostavia pelejä. Ahdistaa suorastaan, miten paljon kaikkea hyvää onkaan tulossa. Assassin's Creed: Origins, Far Cry 5, Wolfenstein: The New Colossus ja vaikka mitä muuta. Nuokin ovat kaikki jatko-osia, joiden edeltäjätkin pitäisi saada pelattua pois alta.

I'm just a normal everyday pervert.

Valvojat: RasimusAstoretheinSeregil of Rhiminee