Android -kirjoitusohjelma?

20.09.2016 15:48 #1 :: Kvothe1982
Android -kirjoitusohjelma?
Moi.
Onko kellään tietoa hyväksi havaitusta kirjoitus softasta samsungin tabletille. Tarkoituksena muuttaa 10.1" tabletti, bluetooth näppäimistöllä varustetuksi kirjailijan työkaluksi. Microsoft wordia ei anna edes ladata tab2:een, joten... AOO nyt kokeilussa kuten tietokoneellakin, mutta vaikuttaa kovin tahmealta. Kertokaahan mikä ohjelma olisi hyvä.
Muokannut 21.09.2016 21:59 Iivari

20.09.2016 20:29 #2 :: HourglassEyes
Android kirjoitus ohjelma?
Meillä isäntä käyttää swiftkey:tä, tosin puhelimella, joten sen tabletilla käyttäytymistä ei osannut arvioida, puhelimella kuitenkin ollut hyvä.
Tykännyt: Kvothe1982

20.09.2016 20:48 #3 :: Salmikki
Meikä käyttää Lumia 2520 + Logitech k480 -bluetoothnäppäimistöä kirjoittamiseen, enkä luultavasti luovu tästä järjestelystä ikinä vaikka tuo Lumia varmasti pamahtaakin ennemmin kuin myöhemmin (ja pöytäkoneita on tällä hetkellä käytettävissä 3). Aivan nappi työskentelytapa luovaan kirjoittamiseen siis. Pöytäkoneella ja tabletilla käytän OneDriveä ja MS Officea eli Wordia.

Puhelin on kuitenkin Android-mallia, joten Google Drive on tullut tutuksi, erityisesti Google Docs, ja vieläpä erittäin samantyyppisissä projekteissa kuin luova kirjoittaminen. Kokeilin äsken avata Google Driven myös pöytäkoneella eli isommalla laitteella kuin puhelimella, ja annan kyllä 5 tähteä verraten OneDriveen ja kirjoittamiseen.

- Ytimekkäästi: OneDrive + Word ovat minun mielestäni mennen tullen korvattavia Google Drive + Google Docs -yhdistelmällä. 10/10 myös tablet + bluetoothnäppis -yhdistelmälle. ^_^

Muoks: Oletan siis, että Google Drive toimii Androidilla yhtä samettisesti kuin OneDrive Windowsilla.
Muokannut 20.09.2016 20:49 Salmikki
Tykännyt: Kvothe1982

21.09.2016 11:15 #4 :: Kvothe1982
Täytyykin heittää asenteet syrjään, eli tarkoitat noita pilvipalveluja noilla google drivella ja one drivella. Olen niitä koittanut jostain syystä vältellä, ehkä vähän liiaksi kun joka nurkalta ne aina pomppaa. Bluetoothilla siirtänyt tekstejä aina läppärin, puhelimen ja muistitikun väliä. Tietokoneella käytän tuota Open office 4.2, niin en wordiakaan ole juuri käytellyt. Kiitos, koitetaan myös sitä swiftiä...

21.09.2016 13:46 #5 :: Salmikki
Juu, Wordinhän saa ihan yksikseen ilman OneDrive-pilvipalvelua, mutta sen vastine Google Docs on osa Google Drive-pilvipalvelua eikä sitä kai saa erikseen.

Itse olen tehnyt niin, että järjestelen tiedostoni pilvipalvelussa kansioihin ja kopioin tärkeimmät myös (tietynväriselle) muistitikulle, johon sitten päivittelen uudempia versioita sitä mukaa, kun tekstiä on taas tullut. Saa kanniskella tiedostoja mukanansa sen verran kun on tarvetta, ja jos jommallekummalle säilölle käy huonosti, on toinen varalla. Pilvipalvelun saa mukavasti auki milloin mistäkin laitteesta vaikka tikku olisi kotona turvassa.

Itselläni meni samoin hetki ylipäätänsä tuon pilvipalveluajatuksen kanssa, mutta eipä siinä, ei niitä kaikkia kiemuroita tarvinnutkaan oppia kirjoitellakseen. :D

Valvojat: RasimusMustelmann