Näppäriä Android-appeja?

Fantasyfan
Fantasyfan loi aiheen: Näppäriä Android-appeja?
02.10.2013 22:42 #1

Pääsin vasta siirtymään pois Symbian maailmasta Android puhelimen käyttäjäksi (vaikka esimies oli puoli vuotta ehdotellut Lumiaa).

Kaipaankin nyt vinkkejä hyvistä apeista. Candy Crush oli jo löytynyt Facebookin kautta, Bussit-ohjelmalla saa reittitietoja ja Obenkyo-ohjelmalla saa treenattua hyvin japanin kirjoisumerkkejä.

Mitä muita appeja suosittelisitte joko viihde- tai hyötyarvoltaan. Tai sitten ihan vain outouttaan. Saa olla myös maksullisia. Sellaiseen on helpompi santsata jos löytyy vakavat suosittelijat.

Viimeksi muokattu: 02.10.2013 22:46 : Iivari. Syy: Kielinatseilua :)

Dyn vastasi aiheeseen: Näppäriä Android appeja?
02.10.2013 22:49 #2

Mulla on pk-seudun matkaoppaista käytössä Andropas, sen maksullinen versio on ihan rahan arvoinen, kun voi tallentaa pysäkkiaikatauluja ja suosikkireittejä. Saa seuraavat lähtevät vuorot luurin näytölle ihan muutamalla painalluksella.

Sit täytyy toki mainostaa meidän Carat-nimistä tutkimussoftaamme, joka antaa myös käyttäjälleen tietoa puhelimen energiankulutuksesta suhteessa muiden käyttäjien energiankulutukseen ja vinkkailee, miten akun kestoa saisi paremmaksi. Sosiaalista hyötyä siis, samalla autat tiedettä antamalla meille tutkimusdataa. Softa kehittyy koko ajan, ja jatkossa sen antamien neuvojenkin pitäisi olla paljon parempia. Nyt tällä hetkellä saa jo infoa, jos appia availee ainakin alkuun kohtuullisen säännöllisesti. Lisätietoja carat.cs.berkeley.edu/ ja mun kirjoittama juttu laitoksen blogissa .

Vanamo
Vanamo vastasi aiheeseen: Näppäriä Android-appeja?
04.10.2013 00:05 #3

Pääkaupunkilaisille kirjastonkäyttäjille on tarjolla Helmet-sovellus, jolla on erittäin näppärää esimerkiksi uusia lainoja. Lisäksi sovellusta voi nykyään käyttää myös kirjastokortin korvikkeena.

Dynin mainitsema Andropas on myös minulla käytössä, tosin maksuttomana versiona. Erittäin mainio sovellus.

Pidän siitä, että varsin monilla sivuistoille, joilla olen ennen vieraillut tietokoneen nettiselaimen kautta, voikin nykyään käydä puhelimen ohjelmien kautta. Risingillekin saisi olla oma appinsa. :wink:

Louhikäärme
Pilotti
Louhikäärme vastasi aiheeseen: Näppäriä Android-appeja?
05.10.2013 17:07 #4

Oma Android-kokemukseni on tablettipuolelta, mutta useimmat appsit toimivat sekä puhelimissa että tableteissa. Tässäpä joitakin suosikkejani:

Jota Text Editor - muistiinpanojen ym. lyhyiden tekstien kirjoittamista varten

AirDroid - tietojen siirtelyyn pöytäkoneen ja mobiililaitteen välillä

Mute - äänet pois/päälle yhdellä näpäytyksellä

AndExplorer - käyttöliittymä tiedostojen selailuun, vrt. Windowsin Resurssienhallinta

Opera Mini - vaihtoehtoinen nettiselain

RootAppDelete - valmiiksi asennettujen turhakkeiden poistamiseen (vaatii laitteen roottauksen)

Superuser - voit antaa haluamillesi appseille pääkäyttäjän oikeudet (vaatii laitteen roottauksen... ja käyttäjältä harkintakykyä)

Viimeksi muokattu: 05.10.2013 17:09 : Louhikäärme.

Knox Gargol
Knox Gargol vastasi aiheeseen: Näppäriä Android-appeja?
05.10.2013 17:26 #5

Nostalginen Bubble shooter (toteutettu Bubble Bobble tyyliin) on ihana ja täyttää tarpeeni pelisovelluksista androidissa.

Flashlight on näppärä, toimii kätevästi taskulamppuna. Lisäksi sillä voi morsettaa hätätilanteessa.

Your body and soul,
Each others' mate,
The twain shall split,
My blade to sate.

FreakyMike
FreakyMike vastasi aiheeseen: Näppäriä Android-appeja?
05.10.2013 21:44 #6

Ostin viime viikolla yhden halpistabletin portfoliokäyttöön eri myyntitapahtumia varten.
Siinä ei ollut mitään kunnollista ominaisuutta kuvien selailua ja katselua varten, mutta löysin QuickPic nimisen appin millä valokuvat sai käteväksi seinäksi jota on nopea selata ja klikkailla kun hakee jotain tiettyä esinettä satojen kuvien joukosta.

Dyn vastasi aiheeseen: Näppäriä Android-appeja?
05.10.2013 22:01 #7

Jos irkkaa tai tarvitsee muuten ssh clientiä, Irssi ConnectBot on tietääkseni paras Androidille. Ilmainen, eikä mainoksia! :)

Valvojat: RasimusAstoretheinSeregil of Rhiminee