Biisi, johon et kyllästy?

The Big Bad Wolf
The Big Bad Wolf loi aiheen: Biisi, johon et kyllästy?
31.12.2013 21:00 #1

Mikä on kappale, jota voit kerta toisensa jälkeen kuunnella? Johon ei kyllästy kolmannentoista kuuntelun jälkeen? Biisi, jota kestää kuunnella radiosta tasan niin monen kerran kuin se soitetaan? Millaisia tuntomerkkejä tällaiselle kappaleelle on? Rauhallinen vai biletys? Massa vai underground?

Itselle tähän sopii suurin osa P!nkin kappaleista, esimerkkinä vaikka Cuz I Can, Fuckin Perfect, Run, Where Did The Beat Go ja totta kai nuo So Whatit sun muut ylisuositut. Aloin kuuntelemaan taas kerran Nickelbackiä eilen ja Kiss It Goodbye on esimerkillisesti selvinnyt läpi vuorokauden jatkuvasta huudatuksesta. Bon Jovin Livin' On A Prayer ei kuole koskaan.

Onko teillä biisiä, jota kestätte ikuisesti?

Viimeksi muokattu: 31.12.2013 21:02 : The Big Bad Wolf.

Tapsa
Tapsa vastasi aiheeseen: Biisi, johon et kyllästy?
31.12.2013 21:09 #2

College ft. Electric Youth A Real Hero

...and a real human being
...and a real hero
...and a real human being
...and a real hero
...and a real human being...

Viimeksi muokattu: 31.12.2013 21:10 : Tapsa. Syy: you have proved to be
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: VMN

Strato
Strato vastasi aiheeseen: Biisi, johon et kyllästy?
31.12.2013 21:42 #3

Äkkiseltään tulee mieleen pari kappaletta:

Stratovariukselta Phoenix ja Paradise,
sekä HammerFallilta Last man standing

“The supreme art of war is to subdue the enemy without fighting.”

Moonlord
  • Viestejä: 2038
Moonlord vastasi aiheeseen: Biisi, johon et kyllästy?
01.01.2014 01:13 #4

Omakohtaisen kokemuksen perusteella Neneh Cherryn ja Youssou N'Dourin Seven Seconds ja Laibachin Wat biiseihin ei kyllästy... Oli aikomus kuunnella mp3-soittimella äänikirjaa pyörällä polkiessa, mutta lataamani äänikirja olikin formaatissa mitä soitin ei ymmärtänyt, ja sen lisäksi oli vain nuo kaksi biisiä mitä kuuntelin kerta toisensa jälkeen seuraavat kolme tuntia, enkä kyllästynyt :)

Maikki the Hamster
Kisälli
Maikki the Hamster vastasi aiheeseen: Biisi, johon et kyllästy?
01.01.2014 13:00 #5

No, itellä on ollu Avenged Sevenfoldin Hail to The King-albumin biisit pitkään semmosena, ja nyt oon jääny koukkuun Bullet for My Valentinen Your Tears Don't Fall'iin.

~ Roger

Viimeksi muokattu: 01.01.2014 15:16 : Xariel.

Gespenst
Upseeri
Gespenst vastasi aiheeseen: Biisi, johon et kyllästy?
01.01.2014 16:24 #6

Vielä etsin omaa paikkaa (^_^)

Kirjaneito
Kirjaneito vastasi aiheeseen: Biisi, johon et kyllästy?
01.01.2014 17:12 #7

Gespenst kirjoitti: Luultavasti mitään biisiä en kestäisi ikuisesti. On ihana saada kuunnella sekalaisia kappaleita ja juuri kun unohtaa jonkun, se alkaakin soida :3

Olen samoilla linjoilla. Minulla on tapana addiktoitua johonkin biisiin päiväkausiksi, jolloin en kuuntele mitään muuta ja sen jälkeen biisi alkaakin jo unohtua. Ja juurikin tuo Gespenstin mainitsema tunne, kun kuulee uudelleen jo lähes unohtamansa biisin on ihana. :heart: Oikeastaan mieleen tulee vain yksi kunnolla aikaa kestänyt biisi, Imagine Dragons: Demons

"There's plenty of sense in nonsense sometimes, if you wish to look for it."
-Cassandra Clare

Warghast
Warghast vastasi aiheeseen: Biisi, johon et kyllästy?
01.01.2014 18:02 #8

mulla taitaa lähimmäksi tätä tilaa päästä Deuter - La Folie 1.. ehkä joku Simon&Garfunkelin The Sound of Silence... nekin unohtuu aina välillä spotifyn pitkässä soittolistassa ja aina silloin tällöin tulee vastaan, jolloin ne kuulostavat todella hienoilta.

Piru Naiseksi
Piru Naiseksi vastasi aiheeseen: Biisi, johon et kyllästy?
02.01.2014 11:21 #9

(Luultavasti mikä tahansa kappale alkaisi tympiä, jos sitä joutuisi kuuntelemaan yhä uudelleen.)
Juuri nyt minusta tuntuu siltä, etten ikinä kyllästy ´Mun sydämeni tänne jää`-kappaleeseen, liittyhän se mielessäni mukavien muistojen ketjuun, joka saa jatkoa taas TÄNÄ VUONNA.

Sapfo
Epäkuollut
Sapfo vastasi aiheeseen: Biisi, johon et kyllästy?
02.01.2014 12:14 #10

Musen Supermassive black hole on yksi joka vaan udelleen ja uudelleen pääsee listoille soimaan.
Princen my name is Prince ja black sweat.
Queen of the damned sound track on suurimmaksi osaksi sellaista jota kuuntelen useammin kuin muita.
Pari muutakin biisiä on mukana loputtomassa soitossa, mutta nimiä en tiedä, enkä ole vaivautunut ikinä sitä miettimäänkään. Konemusaa kuitenkin.

Silti on kiva löytää uusia biisejä. Kyllästyn varmasti kaikkiin kymmenessä vuodessa...

Non giudicare un libro dalla relativa copertura.

Scartti
Scartti vastasi aiheeseen: Biisi, johon et kyllästy?
02.01.2014 12:31 #11

Voiko 20 vuoden jälkeen sanoa ikuisesti? Gunnareiden Civil War, Estranged, Sweet Child o' Mine... voiko niihin kyllästyä? Ei niitä enää päivittäin kuuntele, eikä välttämättä moneen kuukauteen, mutta kun biisit pistää soimaan, niin tunne on mahtava. Bon Jovin Livin' On A Prayer, Bad Medicine, Born to be my Baby,, Nirvanan Smells like teen spirit, Lithium, Come as you are,, Skid Rowin 18 and life, I remember you,, Aaaah, mitä muistoja :smile:

Avenged Sevenfoldin Buried Alive ja Young Gunsin Towers (on my way) sekä Bones ovat kans biisejä joihin en ole kyllästynyt. Nuo kun päivän aikana kuuntelee, niin musakiintiö on mukavasti täytetty. Heittää joukkoon vähän Twin Atlanticia, Biffy Clyroa, Stone Souria..

And I wanna cry, I wanna fall in love
But all my tears have been used up
On another love

Pisania
Pisania vastasi aiheeseen: Biisi, johon et kyllästy?
02.01.2014 16:04 #12

80-lukuiseen Madonnaan en kyllästy ikinä. Varsinkin True Blue -albumin sisältö jaksaa aina viehättää. La Isla Bonitaan ihastuin joskus n. viisivuotiaana ja se on edelleen yksi aution saaren biisesitäni. :heart:

You're not in Wonderland anymore, but you positively reek of rabbit.

Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Tapsa, Piru Naiseksi

Morgan Blood
Morgan Blood vastasi aiheeseen: Biisi, johon et kyllästy?
02.01.2014 16:09 #13

Sibelius - Wood Nymph
Tchaikovsky - Romeo and Juliet
Nuo sävellykset ovat pyörineet viimeisen neljän vuoden aikana taustalla jossain kohtaa käytännössä jokaisen teokseni luomista :D Yksinkertaisesti rakastan noita sävellyksiä, sitä tunnelmaa, mikä niistä virittyy. Makupaloja!

Ars Longa Vita Brevis

Astorethein
Astorethein vastasi aiheeseen: Biisi, johon et kyllästy?
02.01.2014 16:18 #14

En itse asiassa muista, milloin olisin viimeksi kuunnellut saman kappaleen kaksi kertaa peräkkäin, koska pääsääntöisesti en tee niin. Tietysti monelta suosikkilevyltäni löytyy aina ne pari kolme parasta biisiä, mutta soittolistojen rakentelu ei silti ole minun juttuni. Useimmiten kuuntelen levyn alusta loppuun ja mikäli koko levy ei ole laatukamaa, en kuuntele sitä lainkaan. Sitä paitsi kyllästyisin maailman parhaaseenkin biisiin aika nopeasti, jos sitä pitäisi kuunnella repeatilla.

I'm just a normal everyday pervert.

Hiistu
Hiistu vastasi aiheeseen: Biisi, johon et kyllästy?
02.01.2014 16:46 #15

Kuuntelen musiikkia aika harvakseltaan, en esim. läheskään päivittäin, joten mikään biisi ei oikein ole joutunut kunnolla koetukselle... Uuden levyn ostaessani kuuntelen sitä moneen kertaan ja ylipäänsä omistan suhteellisen harvoja levyjä, joten parin suosikkiyhtyeeni (esim. Kotiteollisuus) kappaleet olen tottunut kuuntelemaan kyllästymättä. Jossain vaiheessa tosin saattaa tulla sellainen, etten enää kunnolla edes tajua jonkin muun puuhasteluni taustalla soivia tuttuja kappaleita, ne vain soivat omia aikojaan järjestyksessä eteenpäin ja välillä havahdun miettimään, joko jokin tietty kappale on mahtanut soida... Ehkei siinä vaiheessa voi puhua edes musiikin kuuntelusta.

Useimmin kuluttamani yksittäinen biisi on kuitenkin Suojelusenkeli, siis se "Maan korvessa kulkevi.." -kappale. En kuuntele, mutta hyräilen sitä itse koirille... koska miun koirat tykkää, kun niille hyräilee. (Tai ainakin ovat hiljaa ja paikoillaan, mikä on usein varsin toivottu vaikutus. :tongue: ) Hyräilen kyllä kaikkea mahdollista muutakin mieleen tulevaa kappaletta, mutta Suojelusenkeli on passelin yksitoikkoinen rauhallinen. Ei sen toistamista tarvitse ajatella sen vertaa, että siihen kykenisi edes kyllästymään.

Viimeksi muokattu: 02.01.2014 16:55 : Hiistu.

Fere
Kaartilainen
Fere vastasi aiheeseen: Biisi, johon et kyllästy?
02.01.2014 19:29 #16

Täällä on kyllä jo hyviä tullu. Lisätäänhän vielä sitten muutama muukin.

Dire straits - sultans of swing
Claptonilta oikiastaan voi sanoa kaikki vanhemmat hitit
Päivänsäde ja menninkäinen
guns'N roses (varhaisempi tuotanto)
poets of the fall - Late goodbye

Näitähän kyllä itellä löytyy, mutta tuossa nyt ainakin noin äkkiseltään.

paanpa
Mekaanikko
paanpa vastasi aiheeseen: Biisi, johon et kyllästy?
02.01.2014 20:18 #17

Tuommoisia biisejä on ollut lukuisia koko popmusiikinkuunteluhistoriani aikana... taisi alkaa Pet Shop Boysin versiolla "Go West" -kappaleesta joskus 1990-luvun alussa. Sitten tuli tietenkin Weezerin "Buddy Holly" -renkutus, jota äänitin aikoinaan 60-minuuttisen C-kasetin molemmat puolet täyteen. Tätä nykyä tulee "luukutettua" melko paljon esim. elokuvasäveltäjänä tutumman Danny Elfmanin yhtyeen Oingo Boingon "Only A Lad" -kipaletta samannimiseltä albumilta (1981).

Ensimmäinen romaanini, Pauli Myyrä, on nyt myynnissä: www.paanpa.net/paulimyyra

Sapfo
Epäkuollut
Sapfo vastasi aiheeseen: Biisi, johon et kyllästy?
03.01.2014 10:54 #18

äänitin aikoinaan 60-minuuttisen C-kasetin molemmat puolet täyteen

Voi niitä aikoja!!!! :heart:

Non giudicare un libro dalla relativa copertura.

Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Piru Naiseksi, Amppa

Emelie vastasi aiheeseen: Biisi, johon et kyllästy?
07.01.2014 13:51 #19

Tosi harva kappale kestää jatkuvaa uudelleenkuuntelua, ja en uskonut koskaan sellaisia löytäväni. Kunnes sitten törmäsin Tim Minchiniin. Australialainen klassinen pianisti, joka olisi halunnut olla rokkitähti. Häneltä löytyy aivan loistavia kappaleita, joista ehdottomat suosikkini ovat The Good Book, Storm ja Dark Side. Tai itseasiassa melkein kaikki "Ready for This?" -albumin kappaleet. Niitä jaksaa kuunnella vaikka kuinka monta kertaa.

Amppa
Amppa vastasi aiheeseen: Biisi, johon et kyllästy?
30.01.2014 21:33 #20

Eva Dahlgrenin Innan kärleken kom. Se on leppoinen, rauhallinen ja kaunis. Ja sydäntä rutistava. Ja kovin tosi. Ainakin kun itse on romantiikkatuulella. Sitä kuuntelen toisinaan pitkästikin uudelleen ja uudelleen.

Valvojat: Astorethein
Uusin jäsen: Ira Saxholm