Animebiisit top 3

06.04.2015 20:16 - 07.04.2015 21:40 #1 : River
Animebiisit top 3 kirjoittanut River
Kuuntelin pitkästä aikaa jpopia, ja ajattelin kysyä muiden lempibiisejä. Lyhkäisesti top 3. :smile: Perusteluja ja myös kommentteja muiden valintoihin!

1. Captain Straydum: Fuusen Gum Remix (Gintama)
Lempianimen ensimmäinen ending. Tämä kolahtaa sinne konemusa/syntikkahermoon, joka minulla on. Biisistä tulee hyvälle mielelle, aina, ja se luo positiivisia mielenyhtymiä sarjaan. Gin-san on hahmo, johon ihastuin heti, eikä haastajaa ole löytynyt, vaikka olen kahlannut animen (ja mangan) jos toisenkin lävitse. Hahmossa on luonteenpiirteitä, joita ihailen ja joihin myös samaistun paljon: hyväsydämisyys ja kunniallisuus sekä tietty "tulee mitä on tullakseen"- asenne. Ja elämä nyt on yleisellä tasolla aika spedeilyä.

2. Kelun: Signal (Gintama)
Yksi maailmankaikkeuden kauneimmista kappaleista. Kelunilla on muutenkin upeita biisejä ja omintakeinen soundi. Menee sinne bittersweet- kategoriaan: "voi, miksi elämän täytyy olla välillä yhtä kivikossa kompuroimista?" Tämän kappaleen siivin olen vierelläsi jossain siellä kaukana tai toisessa ulottuvuudessa jne.

3.Yasushi Ishii: The World Without Logos (Hellsing)
Asenne kappale jpop/animebiisiksi. Japskien mittakaavalla aika rock. Esittäjäkin on aika hauska ilmestys heviletissä ja 60- luvun kamppeissa. Hellsing on animena ja mangana aika mielenkiintoinen, ja tämä biisi tuo aika nakutetusti sarjan ytimen esille: Alucard nyt vain on pirun cool, ja Integra on yksi kovimmista ja parhaimmista naishahmoista, jonka vahvuutena on äly, ei tissit. Ja Alucard tykkää.

It's never too late to become what you could be.
Viimeksi muokattu: 07.04.2015 21:40 Rinja. Syy: Viilasin pikkuriikkisen otsikkoa :)

• haplotus hahmo
  • haplotus
06.04.2015 21:13 #2 : haplotus
Vastaus käyttäjältä haplotus aiheessa Animebiisit top 3
Tätä ei paljon tarvinnut miettiä kun oma kolmen kärki olikin jo selvä:

1: Rose sarjasta Nana
2: Lonely in Gorgeus sarjasta Paradise Kiss
3: Zankoku na tenshi no teeze sarjasta Neon Genesis Evangelion

Kaksi ensimmäistä sopivat Ai Yazawan luomien kahden sarjan tunnelmaan rikkumattomasti. Ne ovat samalla pirteitä, mutta niissä on se sama aavistus pinnan alla kytevästä tuskasta kuin sarjoissakin. Vaikka täytyy kyllä tunnustaa että paremmin minä mangat muistan kuin nuo animesarjat.

Neon Genesis Evangelion taas taitaa olla omassa päässäni sellaisessa asemassa että sitä on vaikeaa missään tilanteessa ohittaa vaikka onhan esimerkiksi juuri animemusiikeissa paljon muutakin hyvää. Kolmas sija siis meni erittäin subjektiivisin perustein.

Uusin mukava tuttavuus on Knights of Sidonian aloitusmusiikki, mutta ei se ihan tälle listalle nyt yllä. Mutta ansaitsi erityismaininnan.

06.04.2015 23:36 #3 : Louhikäärme
1. Koji Kikkawa: Samurai Rock
(Gifu Dodo! alkutunnari)
Yhdistelmä samurait + rock. Eipä tästä muuta tarvitsekaan sanoa. :smile:

2. Yoko Hikasa: Utsukushiki Zankoku na Sekai
(Shingeki no Kyojin loppubiisi)

Haikean tummasävyinen, olematta kuitenkaan alakuloinen. Samalla kuitenkin energinen.

3. Fear, and Loathing in Las Vegas: Let Me Hear
(Parasyte -the Maxim- alkutunnari)

Asennetta ja energiaa.

• Moonlord hahmo
  • Moonlord
  • Viestejä: 2038
07.04.2015 02:17 - 02.09.2016 16:43 #4 : Moonlord
Vastaus käyttäjältä Moonlord aiheessa Animebiisit top 3
Näin ulkomuistista seuraava lista (musavideot tallessa toisella koneella), joten joitain hyviä vastaan tulleita voi unohtua.

Ekana tulee mieleen Ghost in the Shell jonka soundtrack on yksi maailman parhaita. Aavemainen ja vahva tunnelma.
Ghost in the Shell soundtrack

Toisena tulee mieleen Ghost in the Shell Stand Alone Complexin aloitusmusa: Origa - Inner Universe . Nyt mennään enemmän teknotunnelmiin. Sekä tässä että edellisessä säveltäjänä Yoko Kanno.

Kolmantena tuli mieleen Tytanian avasbiisi missä avaruusooppera alkaa oopperamaisella laulullakin. Komea miesääni (joskin biisin miksaus olisi voinut olla parempi, nyt ääni ei pääse esille tarpeeksi voimakkaana).

Mutta, nostan top kolmoseen ennemmin Fate Stay Nightin avausbiisin

Top kolmoseen toki myös Rozen Maidenin loppu

Ja kunniamaininta vauhtikuninkaalle Unbreakable Machine Doll loppu joka tässä videossa tanssin kera.

Sopöyspisteet Aiko Kayoun laulamalle Tenjou Tengen loppubiisille

Tsekkasin kaikki edelliset maininnat ja niistä Louhikäärmeen kakkonen (Shingeki no Kyojinin loppu) oli hieno. Riverin ykkösvalintaa en pystynyt kuuntelemaan loppuun, miehen ääni oli niin lälly ettei sitä kestänyt :eek: vaikka biisi muuten olikin ok poppia. (Tosin tuo viimeinen mainitsemani biisi vetää voiton lällyydessäkin, mutta naisäänille se sallittakoon :wink: )
Viimeksi muokattu: 02.09.2016 16:43 Moonlord. Syy: uusia linkkejä

• Tapsa hahmo
  • Tapsa
07.04.2015 09:42 #5 : Tapsa

07.04.2015 19:21 #6 : Louhikäärme
Vastaus käyttäjältä Louhikäärme aiheessa Animebiisit top 3

Moonlord kirjoitti: Sopöyspisteet Aiko Kayoun laulamalle Tenjou Tengen loppubiisille

*Söpöysyliannostuskohtaus*

08.04.2015 23:57 - 08.04.2015 23:59 #7 : River
Vastaus käyttäjältä River aiheessa Animebiisit top 3

haplotus kirjoitti: 3: Zankoku na tenshi no teeze sarjasta Neon Genesis Evangelion

Tuo on kyllä hieno biisi. Itselle Neon Genesis Evangelion on myös aika tärkeässä asemassa ja kuuntelin tuota biisiä repeatilla korvat ruvelle nuorempana (tuntuupa oudolle sanoa aina noin, enhän minä nyt mikään ikäloppu ole.... hmmm...). En pistänyt sitä itse top kolmoseen, koska yliannostus on vieläkin päällä. Erinomainen valinta kuitenkin haplotukselta! :smile:

It's never too late to become what you could be.
Viimeksi muokattu: 08.04.2015 23:59 River.
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: haplotus

09.04.2015 17:31 #8 : River

Louhikäärme kirjoitti: 1. Koji Kikkawa: Samurai Rock
(Gifu Dodo! alkutunnari)
Yhdistelmä samurait + rock. Eipä tästä muuta tarvitsekaan sanoa. :smile:

Hillitön biisi! :smile: Tuo teatraalisena keikkaversiona. :smile:

09.04.2015 17:45 #9 : River
Vastaus käyttäjältä River aiheessa Animebiisit top 3
Moonlord esitti aika kovan listauksen. En ole niin perehtynyt Ghost in the Shelliin, että kannattaisi kommentoida sen enempää, mutta pidin ja pidän suuresti Wamdue Projectin King of My Castle- biisistä. Sehän siis pyöri ihan Music TV:llä silloin vuonna erkki ja pisti jalan vipattamaan. Tässä biisissä on perusbiitti kohdillaan ja tummanpuhuvia sekä mystisiä sävyjä.

Yoko Kannosta en ole koskaan välittänyt, vaikka onkin iso nimi. Yksi kaveri oli kovasti fani ja kuuntelutti aikoinaan laidasta laitaan hänen tuotoksiaan, mutta ei vain iskenyt minulla niin paljoa, että olisin erikseen alkanut kuunnella. Ihan hyviä ne biisit ovat taustamusana sarjoissa tai leffoissa, mutta muuten ei jaksa. Macross Plus levyllä oli tosin yksi huippubiisi, mutta en muista sen tarkkaa nimeä. Siinä hoettiin jotain shintolaista (?) härpätystä. :smile: Youtubesta en sitä löytänyt, vaikka se joskus siellä oli. Näköjään suurin osa Yoko Kannon biiseistä on poistettu tai ääniraidat hiljennetty.

13.04.2015 10:01 - 13.04.2015 10:03 #10 : Emelie
Vastaus käyttäjältä Emelie aiheessa Animebiisit top 3
Minun ehdoton ykkössuosikkini on Paranoia Agentin opening, joka on Susumu Hirasawan käsialaa.

Aika creepy, mutta samalla hyvin kiehtova. Vähän niin kuin Satoshi Konin animet noin yleensäkin. :tongue:

Toisen suosikkipaikan jakavat Fullmetal Alchemist Brotherhoodin opening 1 ja opening 3. Eka on Yuin kappale Again ja toinen on Sukima Switchin Golden Time Lover.

Molemmat ovat aika nopeasti mieleen jääviä ja omaavat mukavan temmon. Näistä tulee hyvälle mielelle.

Kolmanneksi nostan Mawaru Penguindrumin toisen avaustunnarin.

Kappaleen nimi on Boys, Come Back to Me ja (wikipedian mukaan) sen laulaa Etsuko Yakushimaru Metro Orchestra. Laulajalla on todella ihastuttavan pehmeä ääni.

Kunniamaininta vielä Steins;Gaten tunnarille.

En loppuviimein tiedä onko alkumusa nyt niin hyvä, mutta anime itsessään on paras varmaan mitä olen koskaan katsonut, joten sen takia alkumusiikkiin liittää niin positiivisia fiiliksiä. Tunnari on Kanako Itōn Sky Clad Observer.

Tuo Riverin mainitsema Wamdue Projectin King of My Castle herätti kyllä niin nostalgiafiilikset! Tuli mieleen lauantai-iltapäivät, varsinkin kesälauantait. Pidin kappaleesta silloin ja onhan se edelleenkin hyvä. Jää kyllä mieleen soimaan loopille varsin tehokkaasti.

Viimeksi muokattu: 13.04.2015 10:03 Emelie.
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Tapsa

• Fiktiivi hahmo
  • Fiktiivi
25.04.2015 20:30 #11 : Fiktiivi
Vastaus käyttäjältä Fiktiivi aiheessa Animebiisit top 3
Eiköhän paras animebiisi ole tämä:

Mutta jos Daft Punk ei olisi Daft Punk ja tekisi Daft Punk -juttuaan niin kuin vain Daft Punk osaa, tämä äärimmäisen kova haastaja voisi nousta kärkeen:

Ja vielä bonusraita:

17.07.2015 19:14 #12 : Louhikäärme
Vastaus käyttäjältä Louhikäärme aiheessa Animebiisit top 3
Kunniamaininnan saa Persona 4 The Golden Animation ihan jo hulvattoman audiovisuaalisen tyylittelyn ansiosta. (Tosin animeversion tunnari jää sillä mittapuulla kakkoseksi videopelin vastaavaan verrattuna.)

sanoitus [ Napsauta laajentaaksesi ]

• Marski hahmo
  • Marski
02.09.2016 14:38 - 02.09.2016 14:41 #13 : Marski
Vastaus käyttäjältä Marski aiheessa Animebiisit top 3
Näin yli vuoden myöhemmin, ajattelin herätellä tätä keskustelua, koska miksi ei?
Olisi vaikea valita kolmea parasta ja vielä asettaa ne paremmuusjärjestykseen, mutta kuten monet muutkin ovat tehneet, ajattelin vain lykätä tänne kolme rakasta biisiä jaarittelujen kera. Heperlinkit menee niinkin vaaralliseen paikkaan kuin YouTube.

Musician (14th song) - D.Gray-man
Rakkaimman animesarjan yks rakkaimpia ja kauneimpia biisejä. Tää biisi rauhoittaa ja tuo hyvän olon, vaikka onkin surullinen. Kuten jo sanoin, kaunis biisi, yks kauneimpia mitä tiedän. Seitsemän vuotta sitten koko sarjaan rakastuin ja yhä edeleen se on lempisarjani

Key - Bring it on, my Destiny
Taas D'graymania, tällä kertaa uuden kauden (tai no uudella kaudella on uudistettu nimikin :D D'grayman Hallow) opening, eli sarjan viides ja tää on ehkä mun suosikki. Tää biisi tuntuu jotenki kuvastavan animea ja tästäkin mulla tulee aina hyvä fiilis (ehkä se johtuu siitä, että rakas sarja sai seitsemän vuoden tauon jälkeen uusia jaksoja).

Steve Conte - Heaven's not enough
Ja etteivät nyt kaikki biisit olisi samasta animesta, niin laitetaan biisi toisesta rakkaasta sarjasta, nimittäin Wolf's rain. Tääkin biisi menee niihin älyttömän kauniisiin biiseihin. Koko Wolf's rain on musiikillisesti siten ehkä vähän erikoinen, että kaikki biisit taitaa olla englanniksi. Ja itsessään koko tää sarja on vaan mestariteos. Huomaattehan, että video sisältää hurjasti spoilereita

Maybe if we started looking what's the SAME instead always looking what's DIFFERENT
Viimeksi muokattu: 02.09.2016 14:41 Marski.

• Moonlord hahmo
  • Moonlord
  • Viestejä: 2038
02.09.2016 16:54 #14 : Moonlord
Vastaus käyttäjältä Moonlord aiheessa Animebiisit top 3
Viimeksi mainitsemieni jälkeen vastaan on tullut Monster Musumen aloitusmusa joka tuli kuunneltua melkein aina kun yleensä skippaan tunnarit ekan katselun jälkeen. Poikkeuksellista tässä on se, että ääninäyttelijät laulavat tämän itse. Ja kuinka ollakaan, Monster Musumen loppumusa on vielä parempi.

Valvojat: Mustelmann
Pisania