Karaoke

• Iivari hahmo Kirjoittaja
  • Iivari
13.08.2017 23:59 - 14.08.2017 03:59 #1 : Iivari
Karaoke kirjoittanut Iivari
Kirjoitan tätä Vanhan ylioppilastalon karaokekellarissa, ja mietin, pidättekö karaokesta?

Minulla on siihen kovin kahtalainen suhtautuminen. Toisaalta olen esiintyjä enkä esiintymispelkoinen, mutta toisaalta viitisentoista vuotta erinäiset henkilöt kertoivat etten osaa laulaa. Olin 7-vuotias kun virolainen kanttori totesi, että minulla hyvä ääni, mutten pysy nuotissa ja sanoi että käy vuoden verran hänen opetuksessaan niin laulat hyvin. Ei minulla sellaiseen aikaa ole, mutta oli hauskaa se oli silti kuulla.

Yleensä en kuitenkaan laula karaokessa, tai edes sen kotiversioissa kuten SingStarissa. Jos laulan, laulan joko nuoren seurakunnan veisuja tai virsiä, tai sitten useammin: ylioppilaiden (erityisesti lingvistien) (juoma)lauluja.

Mutta aina silloin tällöin sitä päätyy karaokeen, ja silloin tapaan laulaa joko Katri Helenaa tai Tapio Rautavaaraa.

"Kenellä on rohkeutta
pystyttää muistomerkikseen
lumilinna."
Pekka Kejonen
Viimeksi muokattu: 14.08.2017 03:59 Iivari.

14.08.2017 05:15 #2 : Dyn
Vastaus käyttäjältä Dyn aiheessa Karaoke
Siirsin aiheen Konserttisaliin kun meillä on sellainenkin. :grin:

Minähän en osaa laulaa enkä yleensä laula. Muutaman kerran olen kännissä ja/tai muuten vain painostettuna erehtynyt karaokelavalle, mutta eihän siitä mainittavaa historiaa ole kertynyt. Jotain ikivihreää pop-rock-iskelmää sieltä lähtee, jos on pakko, kuten Levotonta tuhkimoa tai Yötä...

14.08.2017 11:37 #3 : Mustelmann
Vastaus käyttäjältä Mustelmann aiheessa Karaoke
Pääosin karaoke on melko karmea viihdemuoto. Hyvää laulajaa ja hyvää kappaletta kuuntelee tietenkin mielellään, mutta baareissa sellaisiin törmää vain harvoin. Känninen iltatähti hoilottamassa suurpiirteisesti jotain unohtunutta 80-luvun iskelmää kyynel poskella on masentava ilmestys, jollaista olen todistanut liian usein. Olen miettinyt, miten ihmiset oikein tuntevat noita biisejä, kuunnellaanko iskelmää vielä nykyäänkin ihan kotioloissa? Täällä parikymppiset nuorukaiset vetävät Reijo Taipaletta lippalakki päässä ja aina se tuntuu yhtä oudolta.

Superheroes are real when they're drawn in ink.

14.08.2017 12:17 #4 : LordStenhammar
Vastaus käyttäjältä LordStenhammar aiheessa Karaoke
Jos olis yhtään lauluääntä, niin vetäisin jotain Skorppareita kovaa ja korkeelta. Ainoan kerran tullut koitettua tätä entisen kotikylän puolityhjässä kapakassa, Rentun ruusu oli biisi. Eipä silläkään ketään hurmattu.

EAT, WORK, SHIT, SLEEP.

• Skie hahmo
  • Skie
14.08.2017 17:50 #5 : Skie
Vastaus käyttäjältä Skie aiheessa Karaoke
Pimeään menneisyyteeni kuuluu lapsuudessa kierretyt laulukilpailut, joten kuvittelen edelleen osaavani laulaa. Toisaalta olen lähtökohtaisesti sitä mieltä että ventovieraiden ei pitäisi joutua kuuntelemaan muiden ulvontaa, joten yleensä pyrin laulamaan lähinnä Singstaria omien kavereiden seurassa. Tietyssä humalan asteessa päädyn kuitenkin aina laulamaan jos olen paikallisessa, yleensä Goo Goo Dollsin Irista (uutena suosikkina myös Rihannan Stay). Mutta siis lähtökohtaisesti en hakeudu karaoken pariin, vaikka sitä kyllä yleensä kohtuullisen hyvin siedänkin taustameluna.

Poikkeuksena tähän toimii aasialainen versio karaokesta, joka on käytännössä enemmänkin Singstaria paremmilla välineillä. Sitä tuli Kiinassa harrastettua aika useinkin, porukalla vuokrattiin huone johon sisältyi juomat ja mahdoton määrä erilaisia biisejä, joita sitten laulettiin siihen asti että metro alkoi taas aamulla kulkea ja pääsi helposti takaisin kämpille.

Always follow your doubts.

15.08.2017 10:46 #6 : Dyn
Vastaus käyttäjältä Dyn aiheessa Karaoke
Singstarissa on ihan liian helppo huijata, kunhan pitää jotain ääntä oikealla tasolla suhteessa siihen hiton palkkiin, niin johan ropisee pisteitä. Ihan sama, mitä sieltä suusta tulee. :grin:

Valvojat: Mustelmann
Eija, Iivari, lummukka