Euroviisut 2018

Marski loi aiheen: Euroviisut 2018
14.03.2018 20:00 #1

Viime vuoden Euroviisukeskustelu taisi ikävästi jäädä väliin, joten asia pitää korjata.

Vuoden 2017 viisuissahan tapahtui kaikenlaista, kuten Euroviisuissa aina. Joten tiivistettynä, Venäjä ei osallistunut, koska heidän ehdokkaallaan oli maahantulokielto Ukrainaan ja Portugali voitti ensimmäistä kertaa ikinä.

Euroviisut ovat siis tänä vuonna Lissabonissa. Ensimmäinen semifinaali, jossa Suomikin on mukana on 8. toukokuuta, toinen semifinaali on 10. toukokuuta ja finaali 12. toukokuuta.

Suomea edustaa Saara Aalto, jota ei valittu UMK:ssa vaan hänet vain kylmästi valittiin edustajaksi. Edustuskappale, Monsters, ei ole huono, mutta melko persoonaton euroviisubiisi se on.

Tällä hetkellä ennakkosuosikki taitaa olla Espanja tai Kreikka, joista henkilökohtaisesti valitsisin paljon mieluummin Kreikan.
Ehdoton oma viisusuosikkini tänä vuonna on Unkari, jonka voittomahdollisuudet saattavat olla melko heikot, koska lähettävät viisuihin Metalcorea (tai en minä näistä genreistä tiedä, joku sanoi, että se on metalcorea, joten niin sanon minäkin.)

Jatkakaa keskustelua.

Maybe if we started looking what's the SAME instead always looking what's DIFFERENT

NoctilucA
Epäkuollut
NoctilucA vastasi aiheeseen: Euroviisut 2018
14.03.2018 21:52 #2

Espanjan kappale nyt ainakin on hirveää kuraa. Yhtä syvältä on Saksa. Kreikkakaan ei jää mieleen. Kuten ei Saara Aaltokaan.

Unkari ja Tanska on parhaat.

People need to start appreciating the effort I put in to not be a serial killer.

Puolikuu
Puolikuu vastasi aiheeseen: Euroviisut 2018
19.03.2018 18:51 #3

Kuuntelin Saara Aallon viisukappaleen, enkä muista siitä mitään -huono merkki. Euroviisumenestyksellä ei tosin ole minulle mitään valtavan suurta merkitystä, enkä välttämättä jaksa katsoa kisojakaan. Mielestäni Suomi voisi trollailla näissä skaboissa ihan kunnolla, koska onhan se jo huomattu etteivät suomalaiset eturivin artistit jaksa vaivautua osallistumaan. Joku voisi tehdä uuden sovituksen vaikka Jääkärimarssista, siihen ympättäisiin joku upea marssikoreografia ja ei muuta kuin kisoihin.

Yo yo this hard-core ghetto gangster image takes a lot of practice

20.03.2018 16:23 #4

Minusta tuo 'Monsters' on ihan käypä melankolinen diskobiisi. Ja mukavan homppelia meininkiä videossakin, hehe! Vaan jos biisi olisi ollut samaa tasoa kuin Elsa Marsin 'American Horror Storyssa' laulama 'Gods and Monsters' (alkup. Dana Del Rey), niin voittohan olisi ollut enemmän kuin varma. :roll:

Muiden maiden osallistumisbiisejä en ole kuullut.

Marski vastasi aiheeseen: Euroviisut 2018
30.04.2018 19:28 #5

Euroviisuihin on enää runsas viikko! Mun Euroviisuhype kasvaa kohisten.
Oon vihdoin vaivautunut kuuntelemaan kaikki kappaleet, mutta olen edelleen sitä mieltä, että Unkari on paras. Bulgaria on kuitenkin noussyt Tanskan ohitse.

Ja nyt tosiaan kun kaikki kappaleet on julkaistu niin isoin ennakkosuosikki taitaa olla Israel. Israelin kappale on ihan hyvä, mutta livenä se ei ole ollut niin hyvä, kuin studioversio, toivottavasti äänestäjätkin huomaavat tämän.

12.05.2018 11:12 #6

Päästiin sentään finaaliin. Tänään katsotaan, jos lätkän vahtaamiselta jaksaa. Euroviisuvoitto tulee, ei tosin meille.

Dyn vastasi aiheeseen: Euroviisut 2018
12.05.2018 19:01 #7

En hirveästi tykkää Saara Aallosta, mutta nyt muutaman kuuntelun jälkeen tämä biisi alkaa mennä, joten se on ihan hyvä merkki! Ainakin parempi kuin muutama muu edustuskappale, mitä Suomesta on lähetetty.

Tällä hetkellä mun äänet viel kyllä Irlannin poitsu, just hyvä euroviisuballadi. Samasta syystä tykkään Islannin ja Saksan biiseistä. Tosin, en osaa sanoa onko mikään näistä sellainen, mikä jäisi pidemmäksi aikaa mieleen, ehkä ei.

Lisäksi mua alkaa aina huvittamaan Tanskan viikinki-GoT-mitälie-biisin kanssa, huumoriarvolla pisteet kotiin, ei voi mitään. :smile:

Marski vastasi aiheeseen: Euroviisut 2018
14.05.2018 19:20 #8

Israel sitten meni ja voitti. Mä olen ihan tyytyväinen tähän, koska mulle oli alusta lähtien ihan selvä, että Unkari ei voi voittaa, koska tuomariäänet.

Israelin biisi oli mun mielestä ihan kiva ja se puhutteli ajankohtaista ja tärkeää aihetta, joten siinä varmaankin yksi syy voittoon. Muuta hyvää Israelin voitossa oli se, että viime vuoden voittaja, Salvador Sobral, joka oli aiemmin haukkunut Israelin biisin pystyyn, joutui nyt onnittelemaan ja ojentamaan palkinnon uudelle voittajalle. :lol:

Israelin voitto on toki jo nyt herättänyt melko raivokasta keskustelua, koska Israelin ihmisoikeustilanne nyt on mitä on. Saa nähdä, miten ensi vuoden viisujen käy.

Astorethein
Astorethein vastasi aiheeseen: Euroviisut 2018
14.05.2018 20:31 #9

Katsoin äsken Israelin biisin musavideon ja ärsyynnyin kuulemastani. Saara Aalto oli paljon parempi, eikä mielipiteessäni edes ole yhtään suomilisää.

I'm just a normal everyday pervert.

Echramath
Echramath vastasi aiheeseen: Euroviisut 2018
14.05.2018 21:05 #10

Astorethein kirjoitti: Olen aina ihmetellyt, miksi Israel on mukana Euroviisuissa. Tänä vuonna tajusin ihmetellä, miksi Australia on mukana. En ole kyllä koskaan seurannut näitä laulukisoja mitenkään aktiivisesti, joten en tunne sääntöjä kovin hyvin.

Euroopan yleisradiounioni EBU on liitto, johon kuuluu liuta yleisradiopuljuja "Euroopan suunnalta", mutta se ei rajoitu kirjaimelliseen maantieteelliseen Eurooppaan (joka on vähän epämääräinen käsite muutenkin). Myös koko Afrikan Välimerenranta kuuluu siihen. SItä minä en tähän hätään saanut selville, että miten tuo nyt sitten lopulta on määriltety, ketä unioniin saa liittyä... Joka tapauksessa EBU puuhaa kaikkea muutakin euroviisuja eli mm. yhteistyötä urheilukilpailujen televisioinnissa.

Australia? Joku päästi ne kerran sisään kun lähetys on siellä niin suosittu (kisaahan sinällään näytetään ties missä, jopa yksi kaapelikanava U.S. of A:ssa, nettistriimeistä puhumattakaan) ja siellä ne ovat olleet siitä asti. Ehkä se on jokin brittiläisen imperiumin jäänne?

Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Astorethein

15.05.2018 10:10 #11

Ajattelin aina Israelin olevan mukana pelkästä solidaarisuudesta toisen maailmankahakan tapahtumien vuoksi, ja siksi, ettei valtio ole tuolla kotihuudeillaan kovinkaan kovassa huudossa. Selvisi sitten tämäkin.

Dyn vastasi aiheeseen: Euroviisut 2018
15.05.2018 11:39 #12

Minusta on ihan hauskaa, että Australia on mukana kisoissa, siellä kun on paljon viisufaneja ja onhan se hyvää julkisuutta - ja noh, ihan vaan hauska juttu, että Aussit ovat mukana, olivat ne Euroopassa tai eivät. :smile:

Sen sijaan en voi yhtään pitää Israelin voittoa hauskana. Ok, biisi on ajankohtainen ja siinä oli sanomaa, ja vaikka se ei tyylilajillisesti uponnut muhun, haluaisin olla onnellinen artistin puolesta. Ei silti pysty, kun heti seuraavana aamuna Israel on taas pommitellut ihmisiä ja äh. Koko poliittinen tilanne siinä maassa on niin kauhea, että mun on mahdoton nähdä Israelia isäntämaana ensi vuoden kisoille.

Valvojat: Astorethein