Onko "jumitusbiisejä"?

16.09.2020 16:13 - 16.12.2020 15:10 #1 : LordStenhammar
Eli biisejä, joita on pakko mehustella sterkoista ainakin se kymmenen kertaa putkeen joka kerta kuunnellessa?

Itselläni viime aikoina:

Scorpions - Believe in Love

Juu, alan uskoa jo. Scorpionsia siirappisimmillaan. Oli kovaa kamaa back in the USSR.

UFO - Doctor Doctor

Ne kitarat, ne itkevät kitarat. Michael Schenker.

Thin Lizzy - Holy War

Varsinkin live-vetona YouTubesta kuunneltuna. Lyriikat menee suoraan sydämeen.

Nuo nyt ainakin. Aika pahasti hard rockin puolella mennään tässä. Vaan mites teillä?

EAT, WORK, SHIT, SLEEP.
Viimeksi muokattu: 16.12.2020 15:10 LordStenhammar.
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: sinidean

• sinidean hahmo
  • sinidean
15.12.2020 13:45 #2 : sinidean
Vastaus käyttäjältä sinidean aiheessa Onko "jumitusbiisejä"?
Sonata Arctica: Blank File

Minun elämäni The Biisi, johon palaan säännöllisin väliajoin aina vaan uudestaan ja uudestaan monta kertaa peräkkäin kuunnellen. Mikään muu ei mene niin syvälle sisuksiin ja jotenkin resonoi mun sielua kuin tämä. Tulee ihan fyysisiä oireita aina kun kuuntelen ja virne leviää väkisinkin naamalle. :grin: Kun kuulin tämän ekaa kertaa, mun musiikkimaailma jotenkin räjähti ja ihmettelin vain, että ai onko tällaistakin musiikkia olemassa! Vaikea kuvailla mikä tässä eniten vetoaa: kitarat, melodia, rytmivaihdokset, sointumaailma, iskevä tempo.... alkaen jo ensitahtien rumpujuoksutuksesta, joka varastaa heti huomion. Ja keskivaiheilla (2:35) vielä makea laskeva kitarajuoksutus!

Anyway, tästä kappaleesta alkoi myös rakkauteni melodista metallimusiikkia kohtaan. :wub: :skull:
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: LordStenhammar

17.12.2020 12:08 #3 : LordStenhammar
Vastaus käyttäjältä LordStenhammar aiheessa Onko "jumitusbiisejä"?
Omaan topikkiin saa lisäillä. Nii.

Slayer - War Ensemble

Slayerin top kolmonen menee: 1. Show No Mercy, 2. South of Heaven, 3. Seasons in the Abyss. Tämä on kunnon riffifesti, josta ei tällä hetkellä tarpeekseen tunnu saavan.

Night - Shadow Gold

Ei ole jokainen biisi High Tides - Distant Skies -albumilla ihan timanttia. Mutta sitten on pari tällaista, jotka polttavat tiensä tietoisuuteen. Ruotsalaista hard rockia oikein tehtynä.

EAT, WORK, SHIT, SLEEP.

Valvojat: Mustelmann