Satama
kesäkuu 13, 12:42
99 viestiä | Eija

15.05.2021 12:32 #1 :: Hiistu
Euroviisut 2021
Euroviisut ovat ihan justiinsa, ensi viikolla. Paikka on Rotterdam ja Suomea edustaa Blind Channel kappaleella  Dark Side.  Kaikkien maiden edustajiin ja kisakappaleisiin pääse tutustumaan Euroviisujen virallisilla sivuilla:  Linkki.

Aikataulu:
  • tiistaina 18.5. klo. 22 Ensimmäinen semifinaali
  • torstaina 20.5. klo. 22 Toinen semifinaali - Blind Channel esiintyy!
  • lauantaina 22.5. klo. 22 Finaali (Blind Channel esiintyy toivottavasti taas!

Lisäksi Yle esittää viisuihin liittyvää muuta ohjelmaa kuten Viisukupla-esikatselu ja ennen finaalilähetystä koostelähetys katsojien toivomista menneiden vuosien esityksistä.

Niin että mitäs olette mieltä? Kiinnostaako tapahtuma? Aiotteko seurata? Onko ennakkosuosikkeja?

Itse olen kerrankin ihan oikeasti innoissani Suomen kappaleesta. Hyvää musiikkia ja osaavat esiintyjät. Kuulostaa ihan ns. oikealta musiikkikappaleelta, mutta samalla mietitty toimivuus juuri viisukappaleena, kun on hyvin rajallinen aika erottua edukseen ja tehdä vaikutus kuulijaan. (Ei siis jäädä pariksi minuutiksi rakentelemaan ja nostattelemaan.. ja hups, tässä oiski niiku jippona, ettei mitään huippukohtaa edes tule. Eihän sitä parane häiritä kuulijoita, jos heillä vaikka juuri jokin oma tärkeä ajatus mielessä.) UMK-ohjelmaa tuli seurattua kuin urheilulähetystä konsaan hyvin huolestuneena, että ei kai sellaista kansallista mokaa voi päästä käymään, ettei Blind Channelia lähetetä viisuihin. Ei onneksi mokattu. Hyvä Suomi!

Muiden maiden kappaleita en ole ehtinyt käymään läpi, mitä on tulossa. Pari jotain yksittäistä. Voisin nyt viikonloppuna katsella ne Ylen esikatseluohjelmat (ensimmäinen Areenassa, jälkimmäinen tulossa tänään). Tai sitten katson vain semifinaalit ja annan itseni yllättyä. Musiikkivideot ja niiden herättämien odotusten vertaaminen live-esityksiin ovat kyllä osa hupia, joten täytyy ehkä koettaa vielä ryhdistäytyä ja katsoa.

Osa viisuhupia on myös katkeruus aiempien vuosien viisutapahtumia kohtaan, joten valitanpa nyt vielä, että viime vuoden viisulähetys oli kamala pettymys. Olin kuvitellut, että siinä näytettäisiin videot osallistujamaiden esityksistä. Se kun olisi ollut ihan mahdollista toteuttaa aikana, jolloin monen muun ihmisille iloa (tai ylipäänsä jotain koronaan liittymättömiä tunne-elämyksiä, vaikka sitten jokin vuosisadan nyyhkyballadi) tuottavan viihde- ja kulttuuritapahtuman toteuttaminen oli mahdotonta. Mutta sen sijaan olikin laitettu edustajat toinen toisensa perään voivottelemaan, kuinka ollaan kaikki nyt niin kovasti pahoillamme kaikkien puolesta ja jaksamisia hei. Se oli minusta epäammattimaista.  Vähän kuin sairaalaklovni istuisi sairasvuoteen vierelle voivottelemaan, että kylläpä hänestä tuntuu kurjalta, kun olet lapsi raukka niin kovin sairas. En tosin viitsinyt seurata lähetystä loppuun, ehkä siellä lopussa olisi ollutkin jotain kiinnostavampaa. Joskin epäilen. muoks. Täytyy vielä sanoa, että Suomen Aksel suoriutui mielestäni hyvin siitä voivotteluvideotervehdyksestäkin. Hänellä oli siinä muistaakseni konkreettinen kehotus, että kannattaa soittaa läheisilleen. Siitä saattoi jollekin olla jopa hyötyä.

Tänä vuonna sitten toivottavasti eläväisempää menoa.
Muokannut 18.05.2021 21:11 Hiistu

15.05.2021 16:04 #2 :: LordStenhammar
Euroviisut 2021
Lähinnä herätti negatiivisia tuntemuksia tuollainen Blind Channel. Eipä siinä, eihän se ole tavallaan minun ikäpolvelleni (tai joilta nu-metal meni aikoinaan totaalisesti ohi) tarkoitettua musiikkia. Jos poikia kiinnostaa tietää mitä on todellinen pimeys, olen valmis opettamaan.

15.05.2021 18:25 #3 :: Hiistu
Euroviisut 2021
^ Voi että... Minä niin sieluni silmin nyt näen, kuinka joukko kätyreitä (minions, ne keltaiset farkkuhaalarityypit) kipittää onnellisena Blind Channelin poikien perässä. Mutta sitten kätyrit äkisti seisahtuvat, koska he näkevät... voiko olla... kyllä! Hahmo suoraan pimeyden ytimestä! Ja sitten he lähtevät onnesta hihkuen kipittämään teikäläisen perässä.
Muokannut 15.05.2021 18:29 Hiistu

15.05.2021 19:29 #4 :: LordStenhammar
Voi tapahtua!

Mutta joo. Italian entryä saatan minä tukea tänä vuonna. Paljon lähempänä omaa musiikkimakuani - mikä on näissä kekkereissä suhteellisen harvinaista. Laulavat vielä omalla kielellään, eivätkä tylsästi englanniksi.

18.05.2021 19:44 #5 :: Hiistu
Euroviisut 2021
Esikatselut katseltu. Yleensä on edes jokunen suosikki löytynyt muiden maiden biiseistä, mutta tällä kertaa en innostunut erityisesti oikein mistään. Olen varmaan niin mieltynyt Suomen esitykseen, ei ole muilla mitään mahiksia...

Sveitsin kappale kuulosti musiikkivideolla kauniilta (Gjon's Tears - Tout l'Univers), mutta katselin YouTubesta jonkin live-version, eikä se yhtä paljoa säväyttänyt.  Ukrainan jännään kappaleeseen (Go_A - SHUM) oli pakko katsoa lyriikkakäännös, mistä mahtavat laulaa. Kevätkukkasista laulavat.

Viime vuonna pidin eniten Liettuasta (The Troop - On Fire), myös Venäjällä oli hauska (Little Big - Uno) ja Azerbaidzan jäi myös mieleen (Efendi - Cleopatra). Näistä Liettuan ja Azerbaidzanin  edustajat ovat tänä vuonna samat, mutta kappaleet eivät mielestäni yhtä kivat kuin viime vuonna.

muoks. Höh.. Luulin, että semifinaalit alkavat klo. 21, koska  Ylen artikkelissa lukee niin.  Mutta alkavatkin vasta klo. 22. Jussi Halla-ahon vaalitentti alkoi siihen aikaan, kun minä jo koetin viisuja katsoa.  Nyt kyllä käyn kolmeksi vartiksi nukkumaan, jotta jaksan seurata semiä. Rankkaa touhua.
Muokannut 18.05.2021 21:16 Hiistu

20.05.2021 21:06 #6 :: Hiistu
Euroviisut 2021
Iloista yksinhöpinää, mutta eipä se mitään...

Ensimmäisestä semifinaalista suosikkini oli yllättäen Norja.  Kappale ei etukäteen omaan korvaani kuulostanut kovinkaan kiinnostavalta, mutta livenä artisti lauloi kauniisti ja oli jotenkin hyvin vilpittömän oloinen. En ehkä yhtä suurta mielenliikutusta kokenut kuin selostaja Silvennoinen, mutta kosketti kyllä. Lavaesitys alkuun tuskastutti enkelisiipineen, kahleketjuineen ja lavalla hiipparoivine mustine piruineen, mutta sain rauhan senkin asian kanssa, kun tulkitsin, ettei kyseessä ollut katsojan aliarvioiminen vaan ihan tosissaan oltiin pyritty rakentamaan mahdollisimman hienoa esitystä. Eihän siinä mitään väärää ole, jos tykkää vähän kirjaimellisemmasta kuvastosta. Valojen käyttö oli mielestäni kaunista. En etukäteen tiennyt laulajalla olevan touretten oireyhtymä, nykimishäiriö selityksenä aurinkolasien käytölle.

Suurin pettymys oli Maltan esitys. Vähän kävi sääliksi, kun sinänsä todella lahjakkaalla ja pirteästi esiintyneellä artistilla ehkä pahin mahdollinen esiintymispaikka todella vahvasti esiintyneiden Azerbaidzanin ja Ukrainan jälkeen. Tuli olo, että voi Destiny-kulta, ei kukaan nyt edes ehtisi juottamaan sinua känniin, koska tuimasti tuijottova ukrainalaisrouva ilmoitti haluavansa hamppupellon, voi hyvä tavaton, millä sellaista edes kylvetään, ehkä samanlaisella laitteella kuin heinänsiementä, joo, sellainen laite sitä varmaan sitten pitäisi hankkia... Ukrainan laulajan lavakarisma kun oli ihan omaa luokkaansa.

Hauskin tai ainakin oudoin hetki oli, kun kesken Kyproksen esityksen (se Lady Gagan kappaleelta kuulostanut kappale ja punaiset naispaholaiset) minulla tuli jostain syystä mieleen, että Antti Tuisku kykenisi kyllä vetämään saman esityksen, jos vaikka läpällä tahtoisi.

Tunnin päästä Suomen semifinaali.

21.05.2021 00:23 #7 :: LordStenhammar
Euroviisut 2021
Pääsi ne sentään finaaliin. Tuleeko uusi Löördi tästä?

Kreikka oli tarttuva jumputus noista tokan semifinaalin pläjäyksistä, Islantikin ihan sympaattinen. Eka semifinaali jäi näkemättä.

21.05.2021 01:04 #8 :: HourglassEyes
Euroviisut 2021
En ole ollut viisuista äärimmäisen kiinnostunut, mutta tänään päätin ottaa itselleni hieman aikaa semifinaaleihin. Jo muutaman ensimmäisen kappaleen jälkeen oli jo valmis sulkemaan television ja etsimään omasta levyhyllystä parempaa kuunneltavaa, mutta päätin lopulta hieman sinnistellä. Ja olihan siellä loppujen lopuksi pari ihan siedettävääkin kappaletta kaiken turhien (aina baarissa kuultavan saman) jumputusten jälkeen.
Henkilökohtainen suosikkini oli ehdottomasti Portugali, jonka esiintymisessä oli hieman Phil Collins maista vibaa. Islannin kappale ei ehkä ollut mitenkään häävi, mutta annan porukalle plussat erikoisuudesta. Kolmanneksi nostaisin Georgian,jonka kappale oli kaikessa yksinkertaisuudessaan kaunis. Suomelle isot plussat siitä, että erottui jälleen kerran joukosta. Itse en Blind Channelista niin perusta, mutta ainakin erotuttiin selkeästi (eurovision)joukosta ja naapurimaiden kritiikistä huolimatta pojat selvisivät finaaliin; toivon heille hyvää sijoitusta, vaikka voittoon en ihan uskokaan. Finaalipaikka on silti mahtava suoritus Suomen "menestyksen" historiassa viisuissa. Hyvä pojat!
Lordi muokkasi aikanaan viisujen meininkiä jäädyttäen helvetin mennessään ( "Helvetti jäätyy sinä päivänä, kun Suomi voittaa euroviisut") ja on hienoa, että viisuihin uskaltaa nykyisin lähteä hieman erikoisempiakin artisteja - ja juuri siksi en ymmärräkään miten jotkut miltei yksibiittiset mitäänsanomattomat tanssikappaleet päätyvät kansainvälisiin kilpailuihin, saatikka vielä finaaliasteelle.
En vielä tiedä katsonko itse finaalia lauantaina; Matti Nykästä mukaellen, "Ehkä katson, ehkä en"  En usko saavani syviä traumoja,vaikka tapahtuman missaisin...
Muokannut 21.05.2021 01:06 HourglassEyes

21.05.2021 23:16 #9 :: Hiistu
Euroviisut 2021

Semifinaalin edetessä alkoi kieltämättä herätä huoli, että katsojat nukahtavat tai häipyvät kanavalta ennen kuin Suomen vuoro tulee...

Blind Channelin esitys oli hieno esitys.  Ei finaalipaikkaa olisi pitänyt oikeasti joutua edes jännittämään, mutta hyvää draamaa. Ehkä motivoi ihmisiä finaalissa äänestämään, kun vaikutelma altavastaajasta, jota meinasi niin suuri vääryys kohdata, että oltiin jättämässä finaalin ulkopuolelle. Vaikka päinvastoin arvelen, että Suomi sai ainakin yleisöltä hyvät pisteet. Kyllä ihmiset tykkäävät.

Minulla on ollut tapana äänestää semifinaalissa ja finaalissa, yleensä hillitysti yksi ääni kummassakin suosikille. Eilen jätin äänestämättä, kun ei kertakaikkiaan mikään muu esitys kiinnostanut, ei tuntunut Suomeen verrattuna miltään. Sveitsistä edelleen pidin muutoin, mutta inhosin sitä, miten kamerat ottivat ihan ihmeellisiä nopeasti vaihtuvia kuvakulmia, tarkensivat käteen ja paitaan ja rajasivat hassusti pelkkään yläosaan jne. Kreikan näkymättömät tanssijat olivat jotain sellaista outoilua, jota toisaalta toivon näkeväni (eheh) euroviisuissa, mutta toisaalta... Noh. Kyllähän maailmaan näkymättömiä miehiä mahtuu, ehkä yllättävänkin paljon, ei voi tietää.

Odotan innolla huomista. Sellainen olo, että kannatti tätä odottaa kaksi vuotta, on upea edustaja ja muilla mailla kaikenlaisia hupsutuksia ja selostajaa on ollut ikävä ja artistien puolesta iloinen, kun heillä pitkästä aikaa elävää yleisöä.
Muokannut 21.05.2021 23:18 Hiistu

23.05.2021 18:08 #10 :: LordStenhammar
Euroviisut 2021
Ihan putkeenhan tämä homma meni. Jaksoin katsella pakkanaalit loppuun, kotomaan ihme oli hyvillä sijoilla ja oma suosikki voitti. Ei jäänyt silleen mitään jossiteltavaa, vaikka tuomariäänten tärkeyttä voi jonkin verran spekuloida. Ei olisi (minun laskujeni mukaan) voitettu, vaikka tuomariääniä olisi tullut samassa suhteessa yleisöääniin.

Muokannut 23.05.2021 18:09 LordStenhammar

23.05.2021 22:01 #11 :: Adolfina Romanov
Euroviisut 2021
Minä taas en erityisemmin perustanut tästä voittajasta, vaikka koossa olisi kaikki ainekset siihen että pitäisin. Erikoisuus, ulosanti, rock-henki ja hieno video olivat kuin minua varten tehdyt, mutta kaikki kaatuu lopulta itse voittobiisiin, joka ei minusta oikein lähde, eikä jää mieleen vaikka kuinka kuuntelisi. Jos vertaa Italiaa muihin kärkisijoille yltäneisiin, on se kuitenkin voittajista mieluisimpia. Sveitsi oli tylsä kuin mikä, Islanti herätti minussa fyysistä pahoinvointia. Ranskalla oli ihan kiva biisi ja söpö esiintyjä, mutta tuli sellainen vaikutelma, että biisi hyödynsi liikaa chanson-kliseitä (oikeasti, oliko esiintyjällä pakko olla jopa Édith Piaf -kampaus?). Maltan jumputus parani joka kuuntelulla, mutta lavashow ja esiintyjä hukkuisivat harmaimpaankin massaan. Minulta meni Maltan edustajaan myös hieman maku ääntenlaskentaa seuratessa, kun oli niin avoimen pahantuulinen

Blind Chanelista pidin erittäin paljon, vaikka ei nu metal, ei kun siis violent pop minuakaan muuten ole koskaan sykähdyttänyt. Kuudes sijoitus on oikein hyvä tulos, itse olisin ollut tyytyväinen jo sijaan 10. Lämmitti hieman sydäntä nähdä Suomi edes hetken pistetaulukon huipulla

Kisassa oli paljon muita ihan hyviä kappaleita, vaikka 95 % oli sellaisia, että piti kuunnella monta kertaa ennen kuin aloin innostua. En ole ennen edes seurannut viisuja näin tarkkaan, joten tänä vuonna sain suht tarkan käsityksen kisaajista. Suomen ohella toinen erityisesti pitämäni maa oli Ukraina, kiva että sekin sijoittui kärkikymmenikköön.

Kuulin muuten, että Måneskinin solisti on vasta 22-vuotias! Olin kuvitellut 15 vuotta vanhemmaksi. Ilman viisumaskeerausta näyttää enemmän ikäiseltään. Hauska, että äijä on suunilleen samaa ikäluokkaa meikäläisen kanssa.

23.05.2021 22:59 #12 :: Hiistu
Euroviisut 2021

Ihan putkeenhan tämä homma meni.

Kyllä!  Kisa ratkesi minusta juuri kuten pitikin, kun eniten yleisöääniä saanut yhtye voitti ja Blind Channel yleisöäänissä jopa neljäs, mikä ihan huippusuoritus. Ja että ammattilaisraadeiltakin sentään sen verran, että loppusijoitus se kuudes, joka huippua sekin.

Toki toivoisin raatien hiukka enemmänkin arvostavan ammattitaitoista sävellystä ja esitystä, kun sellaisen kuulevat, vaikkei olisi genre ominta juttua. Sentään Italialle onneksi raadeilta kunnon pisteet. Kuinka paljon siinä sitten oli aitoa ymmärrystä musiikin päälle ja paljonko sellaista "Tämä on Italiasta, Italiasta tulee laadukkaita esityksiä, tämä on siis laatua", en tiedä. Mutta tällaisia sijoituksia kun Suomelle tulisi useamminkin, alkaisi ehkä tuomareillakin jokin kello kilkattaa, että ahaa, Suomen edustaja, mitäs hienoa sieltä tällä kertaa tulee. Tänä vuonna Blind Channel teki ihan itse valtavan työn oman näkyvyytensä ja suosionsa eteen. Ainakin mitä medioissa uutisoitiin vedonlyöntitilannetta, millaisia sijoituksia Suomelle veikattiin, niin se sijoitusveikkaushan vain nousi sitä mukaan, kun yhtye pääsi esiintymään ja näyttämään, että hei, mekin olemme olemassa, soitamme musiikkia. Ja jossain viimein tajuttiin, että ihmisethän oikeasti jopa tykkää tämmöisestä.

Ensi vuonna ja sitä seuraavina vuosina viisuissa on toivottavasti enemmänkin peruspoppia raskaampaa musiikkia, nyt kun osallistujamaat näkivät mallia, että sillä voi menestyä. (Ja monipuolisesti muutoinkin, tyyliin Ukraina.) Mietiskelin jopa, että Suomessa kun osataan tunnetusti sitä raskaampaa laatua tehdä, ehkä Suomesta voisi tulla uusi Ruotsi, jonka viisunikkareilta muut osallistujamaat tilaavat edustusbiisinsä. Viisulavalla azerit vuodesta toiseen vetäisivät suomalaista metallia...  Mutta ehkei sentään. En usko, että rock toimisi siten, että vedettäisiin jollekin paikalliselle talentille nahkapöksyt jalkaan ja ostobiisi käteen ja käyhän poika/tyttö kiekaisemassa. Kyllä sen näkee ja kuulee, kun artistit tekevät omaa juttuansa.

Toivottavasti ainakin Suomesta uskaltautuu lisää kovia edustajia mukaan. Kansainvälisen näkyvyyden saaminen on ihan hyvä motiivi, ei edustajan itsensä tarvitse olla mikään erityinen viisufani. Kansantalous ja maabrändi ja pääministeri kiittävät, kun täältä joku jonnekin markkinoille saa itsensä ponnistettua. Kunhan edustajalle vain on omaa tasoaan kelpo biisi, jonka osaa esittää, hoitaa edustustilaisuudet eikä suuresti pöljäile, en tiedä, mitä haittaa viisuihin osallistumisesta voisi maineelle ja bisneksille olla. Jotenkin elän käsityksessä, että ainakin metallibändien fanit ovat sen verran uskollisia, etteivät kaikkoa, vaikkei kisasuoritukselle heruisi ymmärrystä muualta Euroopasta tai edes Suomen UMK:sta. Kunhan edustajat itse eivät möksähdä tai tee heikosta menestyksestä mitään katkeraa media-avautumista. Enkä ole nähnyt myöskään yhtään kommenttia, että "Olin ennen BC:n fani, mutta enpäs ole ennää, kun Euroviisuihin läksivät!" Kaikkea muuta kommenttia toki näkyy. Mutta eiväthän ne tyypit, jotka nyt ilmaisivat pahoittaneensa mielensä mm. pitkästä tukasta ja kielen näyttämisestä televisiolähetyksessä (...), muutoinkaan olisi ostaneet bändin levyjä tai käyneet keikoilla. Paitsi ehkä vahingossa. Sen sijaan musiikki tavoitti nyt miljoonia mahdollisia uusia faneja. Uskon ja toivon, että viisukeikasta seuraa Blind Channelille kaikkea hyvää.

Muiden maiden esityksistä vielä jotain... Italia minusta siis ihan jees sekin. Ei se minullakaan oikein mieleen jää (toisin kuin vaikka Islannin Hatarin biisi kahden vuoden takaa, soi edelleen sujuvasti päässä vaikken sanaakaan tajunnut.) Esiintyminen kuitenkin vakuutti ja äänestä tykkäsin. Lehdistötilaisuus olisi minusta pitänyt hoitaa selvempänä, tai ainakin osata jurottaa paikallansa.. eli olla hiljaa ja käyttäytyä (zitti e buoni!)... Noh, joo, tämä oli näköjään vitsi. Kunhan nyt vain pitäisivät huolen itsestänsä,  hitonmoista pyöritystä ja hehkutusta varmasti heillä lähitulevaisuus.

Kuulin muuten, että Måneskinin solisti on vasta 22-vuotias!

Kaveri ja tiettävästi jokunen muukin ihminen maailmassa ilmaisi viehtyneensä laulajan ulkoisesta olemuksesta. Itselläni on muistisääntö, että kaikki pikkuveljen (s. -95) ikäiset ja sitä nuoremmat ovat vielä suht nyypäleitä (sori! ), riippumatta iästä, joten en niin tarkkaan silmäillyt. (Suomen edustajia on tullut pojiteltua, mutta minun laskutavallani siinä on toki ihan aikuisia miehiä. Hyvällä tavalla poikamaisia.)

Ranskan esityksestä pidin myös. En tunne sitä artistia tai musiikkia, josta otti vaikutteensa, joten ei minua häirinnyt. (Jotain hyötyä huonosta musasivistyksestä...) Kauniin kuuloinen kappale, tunne välittyi ja siinä oli myös kamerakuva hienosti mukana tukemassa musiikkia, ei tarvinnut sen kummoisempaa taustashowta. Ääneni annoin Norjalle, koska tykkäsin. Sijoitus ei heillä kummoinen, mutta sanoma hyvä, ehkä se heitä lämmittää.

Minulta meni Maltan edustajaan myös hieman maku ääntenlaskentaa seuratessa, kun oli niin avoimen pahantuulinen.

Kiinnitin ihan samaan huomiota!  Saattoi toki olla vaan ns. resting bitch face eli että kasvojen normaali lepoilme näyttää tyytymättömältä, ilman että mitään tarkoitti. Mutta olisi voinut huoltojoukoista vaikka joku siitä vinkata, että hei, hymyiles vaikka vähän kun siulla on naama ihan norsun.. mutrulla.

Viisujen katsomisesta olen miettinyt, että olisi kiva joskus seurata lähetystä kisakatsomon ja pienimuotoisten viisukekkereiden merkeissä. Totesin kuitenkin taas eilen, ettei minusta taitaisi sellaiseen olla.  Illan mittaan kävin suihkussa, nukuin, herätys jonkin verran ennen lähetyksen alkua, Suomen esityksen jälkeen kävin keittämässä itselleni kaurapuuroa. Oli hyvät viisut.
Muokannut 23.05.2021 23:21 Hiistu

24.05.2021 14:16 #13 :: Adolfina Romanov
Euroviisut 2021

Minähän en tunnetusti paljoa mitään tiedä, mutta käsittääkseni ostobiisiperinnettä harjoitetaan enemmän popin kuin rockin puolella. Vaikka rock ei varsinaisesti mitään marginaalimusiikia ole, tehdään sitä kuitenkin sen verran rajalliselle porukalle, että ei kehdata tehdä vain sinne päin. Pienessä väkijoukossa on asiantuntevammat kuulijat, ja jos joku tulee vetämään ulkopuolisen tekijän veisua, syö se uskottavuutta. Peruspopissa se ei ole niin suuri ongelma, kun uutta musiikkia tuotetaan niin paljon, ja kuitenkin iso osa menestyksekkäämmästäkin päästä päätyy humisemaan vain jonkun kauppakeskuksen kajareihin.

No, komea hän oli minunkin mielestäni, kuten kyllä kaikki muutkin bändin jäsenet. Oli myös hauska seurata ilmeitään kun saivat kuulla voittaneensa, vilpitön hämmästys oli jotenkin tosi liikuttavaa. Valitettavasti nyt ei kuitenkaan ollut kauneuskilpailu kyseessä :D

Voi olla sekin. Euroviisut on kuitenkin ainakin olevinaan hyväntuulinen häppeninki, ja kaikki muut esiintyjät jaksoivat hymyillä pistetilanteesta riippumatta. Maltan edustajalla olisi luullut olevan siinäkin mielessä syytä riemuun, kun ei Malta ole varmaan koskaan ollut niin lähellä huippua. Olisi voinut ottaa mallia Norjan edustajasta, joka oli aivan ihana. Tai siis ei Norjan biisi minuun uponnut (vaikka sanat olivat ihan jees), mutta se energia bäkkärillä! Aivan mahtava! Tyyppi hyppi ja pomppi ja tuuletti mitättömimmillekin välijuonnoille ja hehkutti varmaan joka biisiä. Juuri tuollaisen ihmisen kanssa viettäisin mieluusti aikaa. Oli niin sympaattisen oloinen kaveri, että harmi ettei sijoittunut paremmin.

Se Hatarin viisubiisi parin vuoden takaa oli mestariteos! Minäkin muistan sen (sekä lavashown) hyvin, vaikka minäkään en osaa sanaakaan islantia. Sama yhtye on tehnyt muitakin hyviä biisejä <3

26.05.2021 23:10 #14 :: Hiistu
Euroviisut 2021

Jep. Pelkäsin rumpalin pyörtyvän.  Ja he sentään olivat yksiä ennakkosuosikeista, mutta ehkä eivät sitten siltikään osanneet odottaa ihan voittoa. Huvitti kyllä, kun jossain kotimaan mediassa oli etukäteen muistuteltu, että Blind Channel ei ainakaan aivan kärkipaikoille tule sijoittumaan, koska sellainen musiikki ei ole muualla Euroopassa "mainstreamia". Italiaa katsellessa/kuunnellessa sitten mietin, että tässäpä tätä eurooppalaista mainstream-musiikkia. Ja nyt heidän kappaleensa on onnistunut jopa jäämään minulle mieleen! Tai ainakin kokonaiset neljä sekuntia kertosäettä, joka sitten toistuu.

Puhun nyt ehkä ristiin aiemmin sanomani kanssa, mutta minusta olisi hienoa, jos viisuihin lähetettäisiin myös enemmän suomenkielistä musiikkia. Ismo Alangon jos saisi edustamaan Suomea euroviisuihin, siinä olisi maailmalle ihmeteltäväksi mielestäni hienoin täkäläinen elävä taiteilija. Ymmärtäisivät sitä tai eivät.  Arvostin tämän vuoden UMK:ssa Illan esitystä, oli yritystä. Ei tarvitsisi luoda kansainvälistä uraa, eikä tulla hyviä sijoituksia, eikä musiikkilajilla väliä, kunhan olisi kunnolla tehty ja esitetty ja mietitty, miltä se kuulostaa kieltä ymmärtämättömien korvaan.
Tykkännyt: Adolfina Romanov

Valvojat: Mustelmann