Kenen keikalla olet viimeksi käynyt?

Xariel
Vesivelho
Xariel loi aiheen: Kenen keikalla olet viimeksi käynyt?
11.10.2013 23:21 #1

Kenen keikalla olet viimeksi käynyt? Oliko se rokkia, jazzia tai kenties klassista? Kävitkö Musiikkitalossa kuuntelemassa Sibeliusta, Robinin ostarikeikalla vai Hartwall-areenalla Lady Gagan showssa?

Jaa tuntemuksiasi konsertista, menisitkö uudelleen, suosittelisitko muille? Oletko tosifani vai satuitko vain paikalle - onko sellaisella väliä?

***

Viime viikonloppuna menin Tukholmaan varta vasten Macklemore & Ryan Lewis in keikkaa varten. Liput eivät maksaneet maltaita, vähän päälle neljäkymppiä.

Nimi ei ole kaikille tuttu, mutta kaikki ovat kuulleet Thrift Shop pia kyllästymiseen asti. Muukin tuotanto on tutustumisen arvoista, jos tyyli iskee! Samaa sukupuolta olevien avio-oikeutta kaiuttava Same Love , radiosoitossa ollut tanssibiisi Can't Hold Us ja vanhemmasta tuotannosta aivan ihana And We Danced . Koskettava, kulutusyhteiskuntaa ja materialismia kritisoiva Wings ja White Walls , jota minä kutsun "autolauluksi". Kyllä, olen fani.

Sali ei ollut täynnä, mutta Macklemore kertoi edellisellä Tukholman keikalla, viitisen vuotta aikaisemmin, olleen noin 50 ihmistä. Nyt katsojia oli noin 7000. Positiivisena yllätyksenä oli, että kappaleissa esiintyviä vieraita oli myös mukana, mikä tietenkin sai kappaleet kuulostamaan paljon autenttisemmilta. Huumoria oli, samoin vakavia hetkiä - onhan osa Macklemoren tarinaa se, miten hän on kamppaillut alkoholin kanssa, mennyt vieroitukseen ja viimein päässyt kuiville.

Tykkäsin. Menisin varmaan uudelleenkin, jos seuraava albumi on samaa tasoa. Kaveri, joka oli mukana, sanoi että tykkäsi mutta kerta riittää. Mikäs siinä.

Sana on vapaa!

Maailmanherra
Maailmanherra vastasi aiheeseen: Kenen keikalla olet viimeksi käynyt?
11.10.2013 23:28 #2

Rautatietunnelissa oli jotkin punk-bileet joissa tuli nähtyä yksi bändi.

Kuudennella Linjalla kävin katsomassa ja kuulemassa Tixxaa. Homma toimi uskomattoman hyvin. Bändi soitti timanttisesti ja Tixa otti tilan haltuun. Biisitkin rokkaa.

Monologi punainen, hän tietää kosmoksen salat ja kalapuikko hommat ja kefirit

Tapsa
Tapsa vastasi aiheeseen: Kenen keikalla olet viimeksi käynyt?
12.10.2013 09:59 #3

Viimeksi olin Patti Smithin keikalla Tampere-talossa. Ihan hyvin leidi veti.

Sapfo
Epäkuollut
Sapfo vastasi aiheeseen: Kenen keikalla olet viimeksi käynyt?
12.10.2013 10:10 #4

Musen keikalla. Oli Täydellinen keikka kertakaikkiaan!!!!

Non giudicare un libro dalla relativa copertura.

Astorethein
Astorethein vastasi aiheeseen: Kenen keikalla olet viimeksi käynyt?
12.10.2013 14:49 #5

Olin eilen Tampereella fiilistelemässä italialaista Ufomammutia, jonka psykedeelinen doom/stoner-jyräys antoi kyllä rahalle vastinetta. Kotioloissa kuunneltuna bändi toimii parhaiten kalsarikännien väsyneinä loppuhetkinä tai meditatiivisen mietiskelysession taustana, mutta livenä ufoilusta paljastui ihan toinen puoli. Meininki oli yllättävän menevää ja dynaamista, pientä moshaustakin pystyi harrastamaan, vaikka temmot olivat alhaiset ja rytmitykset vaihtelevia. Volyymi oli sen sijaan huipussaan, mistä ehkä pieni miinus, mutta ainakin bändin järjetön särömurskaus tuntui kiveksissä asti.

I'm just a normal everyday pervert.

Radoxeald
Radoxeald vastasi aiheeseen: Kenen keikalla olet viimeksi käynyt?
15.10.2013 18:29 #6

Keikoilla on aina hauskinta kun on kavereita mukana, ja nyt on ollut hedelmällinen kausi niiden kanssa. Korpiklaania kävin viimeksi jammaamassa syyskuun puolella.

Oli meininki niin katossa kuin voisikin kuvitella. Ennen sitä kuunteli rennosti lämppäreitä olusen kanssa, mutta pääbändin kohdalla polkat ja muut kansantanhut pyörivät moshpitissä ja pää mossasi vaikka oli niskat niin turkasen kipeinä jo ennestään.

Marraskuussa on toinen ohjelmassa, kun hankin tänään lipun Kamelotin keikalle. Pääseepi samalla näkemään lämppäämässä ReVampin ja Floor Jansenin. :cheesy:

Cerasi
Cerasi vastasi aiheeseen: Kenen keikalla olet viimeksi käynyt?
17.10.2013 13:40 #7

Viime aikoina on kovin vähän tullut käytyä missään. Edellinen livemusiikkitilaisuus oli kesällä Rock the Beach -festarit, jossa vietin yhden päivän. Ei se määrä, vaan se laatu. Eli siis vihdoin ja viimein tämä pieni fanityttö pääsi näkemään ja kuulemaan Rammsteinin livenä :heart:

Ennen keikkaa vähän pelotti, että entä jos tämä onkin pettymys,entä jos bändi ei kohtaakaan odotuksiani jne. Pelko oli turha, keikkakokemus oli varsin huikea ja todellakin pääsylipun hinnan vastine. Vieläkin on hyvä fiilis tästä.

Tapsa
Tapsa vastasi aiheeseen: Kenen keikalla olet viimeksi käynyt?
17.10.2013 16:40 #8

Ai niin, kesäfestivaalit. Mitä mä sekoilen, olenhan mä ollut Patti Smithin jälkeen Flow-festareilla elokuussa. Siellä oli muun muassa My Bloody Valentine, kovin bändi koskaan (koska ne soittaa kovimpaa ja niillä on parhaat biisit.) Ja Beach House, joka on ihan hauskaa modernia tunnelmointipimputusta ja ujellusta, silloin tällöin myös tanssittavilla kompeilla varustettuna. Ja tietenkin mestari Nick Cave ja hänen tämänhetkinen kokoonpanonsa Huonoista Siemenistä. Ollakseen niin eilispäivän uutinen Nick kyllä vetää tosi hienolla meiningillä, ja klassikkobiisit ovat ihan yhtä hyviä kuin silloin kun niitä ensimmäistä kertaa oppi arvostamaan. Tunnelma oli hikinen ja Nick Cave otti yleisöön läheisen kontaktin, mikä on varsin vaikeaa niin isolla ulkoilmakeikalla.

Strato
Strato vastasi aiheeseen: Kenen keikalla olet viimeksi käynyt?
19.10.2013 15:09 #9

Qstockissa tuli heinäkuun loppupuolella käytyä kuuntelemassa Within Temptationin, Battle Beastin, Kotiteollisuuden ja Von Hertzen Brothersin keikat. VHB petti odotukseni, mutta muut bändit olivat kyllä erinomaisia. Battle Beast oli jostain syystä laitettu pienelle sisälavalle, jonka takia kaikki halukkaat eivät mahtuneet sitä katsomaan. Siitä huolimatta vetivät erinomaisen keikan.

“The supreme art of war is to subdue the enemy without fighting.”

Scartti
Scartti vastasi aiheeseen: Kenen keikalla olet viimeksi käynyt?
07.11.2013 13:15 #10

6.11 Avenged Sevenfold, Hartwall Areena

Ensimmäinen A7X keikkani ja kokemus oli mieletön, vaikka jouduinkin istumakatsomoon ja turhan kauas lavasta. Onneksi siellä katsomossa ei tarvinnut istua ja fiiliksiin pääsi hyvin. Seuraavaa keikkaa odotellessa.

Yleisö eli täysillä mukana koko keikan ajan ja erityisesti albumin Nightmare biisit sai yleisön villiintymään.

"Yhtyeen karismaattinen solisti M. Shadowsin on oma lukunsa monesti niin haudan vakavassa metalligenressä. 32-vuotiaasta Shadowsista on muotoutunut vuosien varrella eräänlainen heavy metallin Robbie Williams." (IL) :lol:

And I wanna cry, I wanna fall in love
But all my tears have been used up
On another love

Formaldehyde
Formaldehyde vastasi aiheeseen: Kenen keikalla olet viimeksi käynyt?
24.11.2013 23:09 #11

Hieman randomisti käytiin katsomassa Tuomari Nurmiota Milenkassa toissa perjantaina. Tai kokeminen olisi ehkä parempi ilmaisu. Herran näkeminen ja kuuleminen kun oli vähän siinä ja siinä oman onnettoman sijoittumisen vuoksi. Tilana ei ehkä kaikista toimivin tällaiselle tapahtumalle.

Joskus aiemminkin on Hande tullut nähtyä, mutta silloinkin olivat olosuhteet yksilöä vastaan. Olin toivonut tästä vähän parempaa kokemusta, mutta ei. Mainiota oli silti kuulla pari omaa suosikkia eikä oluessakaan ollut valittamista.

Tapsa kirjoitti: Viimeksi olin Patti Smithin keikalla Tampere-talossa.

Olen virallisesti kade.

Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Tapsa

Strato
Strato vastasi aiheeseen: Kenen keikalla olet viimeksi käynyt?
07.12.2013 14:31 #12

Eilinen itsenäisyyspäivä tuli vietettyä Battle Beastin ja Turisaksen keikalla. Battle Beast ei vaikuttanut ihan yhtä kovalta kuin Qstockissa kesällä, mutta hyvin vetivät. Turisas puolestaan ei jättänyt ketään kylmäksi :cool: tulipahan vähän vaihtelua Linnanjuhlien ja Tuntemattoman sotilaan seuraamiselle.

“The supreme art of war is to subdue the enemy without fighting.”

w-a-r-i
w-a-r-i vastasi aiheeseen: Kenen keikalla olet viimeksi käynyt?
16.12.2013 21:20 #13

Edellinen keikka tais olla niinkin kaukana kuin kesän Musen keikka :)

Oli mahtava! Huikee! Hieno! :D ...mut tykkäsin silti enemmän Areena keikasta viime talvelta, sielläkin siis kävin. Onhan se vähän hankala vetää valoshowta stadionissa :D ...ja se odotus... Mutta oli se sen arvoista. Ja sen 70€ lipun arvoista. Ja sen 60€ parkkisakon arvoista! :D Mahtava bändi, ja hyvässä seurassa nii mikäpä siinä odotellessaki, nätti aurinkinen päivä.

Lämppärinä ollut Mew :kin oli ihan jees, vaikka en oo pahemmin heidän tuotantoonsa tutustunut :)

Ansa
Ansa vastasi aiheeseen: Kenen keikalla olet viimeksi käynyt?
17.12.2013 11:17 #14

Viimeksi lauantaina tuli Rytmikorjaamolla oltua ja siellä nähtyä sekä Ensiferum että Turisas. Oli kyllä loistava meno, vaikka huoli mummasta yritti koko ajan tulla pinnalle ja tulikin.. illan päätteeksi makkaraperunat pekonilla ja nukkumaan. Sitä ennen peluutin Call of Cthulhu minipelin kavereille, joista sain yhden hulluksi juuri ennen saunaa. Loistava ilta näissä kaiken kaikkiaan siis. :smile:

PastoriOutous
Vintiö
PastoriOutous vastasi aiheeseen: Kenen keikalla olet viimeksi käynyt?
20.12.2013 03:56 #15

Joose Keskitalo veti soolokeikan Dynkyssä viime lauantaina. Luvalla sanoen oli itseasiassa paskin keikka artistilta. Ei tavoittanut sitä fiilistä vaan mitenkään mitä olen saanut parhaimmillaan hänen musiikistaan.

Sitä ennen sit tuli katteltua yhdessä salakapakassa Fleshpressiä, Throattia ja paria muuta pörinäbändiä itsenäisyyspäivänä. Hyvä meno ja hyvät bändin. Hommat nousussa tolla saralla täällä Suomessakin!

Ayna
Ayna vastasi aiheeseen: Kenen keikalla olet viimeksi käynyt?
20.12.2013 22:16 #16

Viimeksi tuli tehtyä suht extempore reissu Seinäjoelle Scorpions:in keikalle. Lämppärinä oli Eppu Normaali.

Eput toimitti tasaisen varmaa settiä, soittaen lähinnä kaikki hittinsä. Jäi sellainen "ihan kiva"-fiilis keikasta.

Scorpions taas oli pieni pettymys. Myönnän toki, että oli mukava kuulla hitit livenä ja laulaja osaa laulaa hyvin, tosin jokseenkin parhaimman teränsä menettäneenä. Show oli tosiaan liikaakin sitä show:ta. Liikaa kitarasooloilua ja kikkailua, liikaa vähän kaikkea. Nyt se itse musiikki jäi vähän toissijaiseksi. Olisin kaivannut pelkistetympää versiota. Ehkä se klubikeikkoihin tottuneelle vain tuntui siltä, tiedä häntä. :)
Myös miksaaja oli välillä vähän hakusessa, ääni särisi välillä niin, että oikein korviin otti.

"Sinä vaikutat kamalan viisaalta, sen takia ettet koskaan sano mitään."

Radoxeald
Radoxeald vastasi aiheeseen: Kenen keikalla olet viimeksi käynyt?
31.12.2013 02:11 #17

Amorphiksen pääsi näkemään Lutakossa tapaninpäivänä. Olikin suoraan sanottuna paskan joulun pelastus.

Amot on lopulta varsin ennalta-arvattava ja yllätyksetön liveakti, ja niin tälläkin kertaa. Bändi soittaa melkoisen staattisesti Joutsenen ollessa se kohteliaasti kiittelevä yleisön luotsaaja, ja vaikka alla on kymmenkunta levyä tavaraa josta valita, niin settilistan voi lopulta arvata malliin ne tietyt keikkahitit, ne pakolliset sinkkuhitit, ne pakolliset klassikot ja loput uutta kamaa. Circlen sisällöstäkin osasin veikata mitkä viisut esitetään.

Toisaalta ennalta-arvattavuuden vastapainona Amot on myös hyvin luotettava esiintyjä: soitto pelaa varmasti ja ammattimaisesti, ja jos musiikista diggaa niin tututkin viisut iskee ja lujaa. Parasta antia oli uuden materiaalin kuuleminen livenä - Shades of Gray on loistava keikanavaus ja Hopeless Days ja Narrow Path sopivat pysyviksikin ikivihreiksi - ja Sampo, Sky is Mine ja My Kantele ovat kyllä muutenkin omia suosikkejani, joten setistä on sinänsä turha valittaa.
Eikä Amojen musiikkiin ehkä oikein istuisikaan mikään yletön riehuminen lavalla. Joutsenessa on villissä habituksessaan ja jumalaisessa äänessään sopivasti seremoniamestaria pitämään ilmapiiri energisenä, ja Esa Holopainen saa lempeällä hymyllään oman kitaransoiton tuijottamisenkin näyttämään coolilta. Into Hidingin alussa oli kivana lisänä, kun bändi hyppää ihan lavan edustalle korokkeiden päälle riffittelemään.

Tiettyä hulppeutta toi kyllä Lutakon kokemukseen sekin, että olin tokarivissä aivan Joutsenen edessä. Motivoi kummasti hyppäämään mukaan kaikkeen moshaukseen, ja näkymä lavalle paitsi oli terävä, myös kuului hyvin. Vieläkään ei tosin merchandise-kojusta saanut kunnolli(sen kokoi)sia seinälippuja, mutta t-paita on hieno.

Kokonaisuutena siis, Amorphis ei toteuta keikoillaan mitään unohtumatonta spektaakkelia tai yletöntä tajunnanräjäyttäjää, mutta tarjoaa täyden setin hyviä biisejä hyvin vedettyinä. Tiedät mitä saat, saat mitä tilaat, voit poistua keikalta tyytyväisenä. Vahva 8+

Formaldehyde
Formaldehyde vastasi aiheeseen: Kenen keikalla olet viimeksi käynyt?
31.12.2013 03:37 #18

Radoxeald kirjoitti: Amorphiksen pääsi näkemään Lutakossa tapaninpäivänä.

Keikka, josta haaveilin, mutta jonne ei tullut lähdettyä. Olisimme siis potentiaalisesti voineet törmätä. :wink:

Pari kertaa olen Amot nähnyt ja allekirjoitan kyllä sanomasi. Sillä erotuksella, että ensimmäinen kerta kun heidät näin oli kyllä kerrassaan loistava. Toisella kerralla olin lähinnä kiusaantunut siitä, että minun ja hra Joutsenen haarojen välissä ei ollut mitään muuta kuin mikkiständi. Yritä siinä sitten pyytää vakavalla naamalla nimmaria keikan jälkeen...

Tuli kuitenkin nähtyä Jyväskylässä tasan kaksi viikkoa sitten kaverin opinnäytetyön kantaesitys. Mustaa tritonusta vain kaikille, jotka tietävät mistä on kysymys.

Huoleton
Huoleton vastasi aiheeseen: Kenen keikalla olet viimeksi käynyt?
31.12.2013 05:48 #19

Prince of Assyria Loosessa joulukuussa
Keikka-aika oli torstai-illaksi mielestäni hiukan liian myöhäinen, kun pääesiintyjä päättää esityksensä puoli kahdentoista aikaan. Muutama naureskeli, kun kaverin kanssa haukoteltiin kilpaa.
Itse keikka oli hyvä. Laulaja esiintyi yksin pelkän akustisen kitaran kanssa. En ollut ennen keikkaa kuullut kuin pari biisiä, mutta se ei menoa haitannut kuin muutaman biisin kohdalla, kun laulaja "murmutti" sanoja mikkiin ja yleisö on silminnähden itkun partaalla. Samaan aikaan minä en saa sanoista mitään selvää, sointuja ilmoille helähtää kolme koko biisin aikana eli niistä ei saa kiinni ja minä näen vain edessä seisovan tytön. Jälkikäteen kuuntelin biisit levyiltä läpi ja ymmärsin tipatvmuiden linsseissä. Levyn versiot olivat mielestäni parempia useampien soitinten ansiosta.

Lämppäriksi oli valikoitunut joku hermostunut räppäri, mikä aiheutti valtavaa myötähäpeää ja sääliä. Räppäri lämppäämässä mies ja kitara duoa? Kuka tämän keksi? Viimeiset kaksi biiisiä hän esitti pelkällä kitaran säestyksellä ja sai ensimmäiset aidot aploodit. Ensimmäisten räppibiisien aikana nimittäin tuntui kuin olisi katsellut jotain tositeeveejulkkista poliittisessa keskusteluohjelmassa. Yleisö ei lämmenyt yhtään ja enemmänkin ottivat askeleen taaksepäin.

Verikuu
Peto
Verikuu vastasi aiheeseen: Kenen keikalla olet viimeksi käynyt?
31.12.2013 10:55 #20

Zappa plays Zappaa tuli käytyä katsomassa tossa syssyllä. Kiertue oli Roxy & Elsewhere -kiertueen 40-vuotis juhlameininkejä. Noin kolmen tunnin settiin mahtui Roxy & Elsewhere kokonaisuudessaan ja saman verran muuta tavaraa. Lapset pääsivät tuoleille lavalle. Yleisöstä napattiin lavalle porukkaa tanssimaan, linnun soidinmenoja ja hyljettäkin esitettiin.

Soitto oli ihailtavaa katseltavaa, mutta kolmen tunnin setti oli suhteellisen uuvuttava.

Valvojat: Astorethein
Uusin jäsen: Jimbo Whateverson