Tulevat musiikkitapahtumat

Hiistu
Hiistu loi aiheen: Tulevat musiikkitapahtumat
06.11.2013 22:24 #1

Mille tulevalle keikalle/festareille/konserttiin/vastaavaan olet menossa? Tai haluaisit mennä? Tai arvelet muuten vain kiinnostavatksi musiikilliseksi tapahtumaksi?

Minä menen 28.11. katsomaan Volbeatia Hartwall-areenalle. :heart: Lippu on ollut siitä asti kun tulivat myyntiin, uskoakseni ihan kohtalaiselle paikalle. Kuulee siihen ainakin ääniä. Olen varmaan tylsä ihminen, mutta minusta istumapaikka on ihanteellinen paikka seurata musiikkitapahtumaa. Permannolle en olisi lähtenyt, koska tulee helposti huono olo ahtaassa/kuumassa/huonossa hapessa... Mutta tästä olen varsin innoissani, harvoja yhtyeitä joista ylipäänsä innostun. Jopa päivämäärä osui kohdilleen.

26.02.2014 17:12 #2

Bullet for My Valentine soittaa perjantaina Tampereen Pakkahuoneella ja ajattelin olla paikalla. Tarkoitus oli lähteä kaverin kanssa, mutta kehnon rahatilanteensa vuoksi hän päättikin perua reissun. Eipä siinä mitään, menen sitten itsekseni, onhan sitä keikoilla yksin käyty ennenkin.

Lämppärinä piti olla alunperin minulle tuntematon While She Sleeps, mutta huomasin vastikään, että bändin tilalla nähdäänkin Adept ja Coldrain, joka saapuu peräti Japanista asti. Kaksi lämppäriä on ehkä liikaa, mutta saapa ainakin kolme bändiä samalla lipulla. Bullet ei varsinaisesti osu musiikkimakuuni kovin tarkasti, mutta tällaisista pehmoilevista metalcore-bändeistä se on ehdottomasti parhaimmasta päästä.

26.02.2014 21:03 #3

9.3 olisi Apocalyptica Oulussa vetämässä keikkaa. Liput hankittu hyvissä ajoin ja onnistuin vielä houkuttelemaan yhen kaverin mukaan jota ei yleensä näillä keikoilla näe. Tuntuu kuitenkin olevan innoissaan :cheesy:

Keikka vähän poikkeaa Apojen perinteisistä, sillä se on osa Apocalyptic symphony kiertuetta, mukana on siis sinfoniaorkesteri jolle Apojen biisejä on sovitettu sopivaksi. Tulee olemaan mielenkiintoista.

Scartti
Scartti vastasi aiheeseen: Tulevat musiikkitapahtumat
26.02.2014 23:23 #4

8.3 Thirty Seconds to Mars

Liput hommasin heti ekana myyntipäivänä :smile: Valitettavasti istumapaikoilta, koska ystäväni ei halunnut seisomakatsomoon, jossa mä haluaisin ehdottomasti kokea kaikki keikani, vaikka en sieltä mitään näekään. Onneksi Avenged Sevenfoldin keikka osoitti, että harva siellä katsomossa istuu :lol:

Harmittaa ihan älyttömästi, että Twin Atlantic, joka kiersi lämppärinä muualla Euroopassa, ei sitten tulekaan Suomeen.. Lämppärinä joku kotimainen bändi, jonka musiikkia en jaksanut kuunnella.

And I wanna cry, I wanna fall in love
But all my tears have been used up
On another love

Viimeksi muokattu: 14.11.2015 19:29 : Scartti.

maahinen
maahinen vastasi aiheeseen: Tulevat musiikkitapahtumat
13.03.2014 18:46 #5

Dragonlance legends -ooppera Последнее Испытание "Viimeinen koetus" Moskovassa 12.4 ja 24.5. Harkitsen vakavasti, kunhan tulisi tieto miten lippuja saa. Tietoa odotellaan tällä venäjänkielisellä sivustolla vk.com/club6656160#/fantasymusical . Vai pitäisikö ryhmä kutsua Suomeen?

16.04.2014 11:30 #6

Huomenna olisi elämäni ensimmäinen Cheekin keikka edessä... seuralaiseni on suuri Cheek-fani, joka nyt sitten onnistui houkuttelemaan minutkin mukaansa. Hevimiehenä tämä on ihan uusi juttu, joten odotan mielenkiinnolla kuinka paljon poikkeaa siitä mihin olen tottunut :smile:

tiarAnon
tiarAnon vastasi aiheeseen: Tulevat musiikkitapahtumat
16.04.2014 13:45 #7

Jos asuu Helsingissä tai lähiseuduilla, eikä oo perjantaina tekemistä, kannattaa suunnata Dark Side Clubille (Perhonkatu 6). Siellä soittaa suomalaiskansallista sankariheviä Iskulintu sekä raakaa ja romanttista folkkia
Pyhä Kuolema . Kyseessä on siis Ja hän huutaa -splatterpunk-antologian julkkarit, joten myös kirjallista meininkiä on luvassa. Hintaakin kiertyy vain narikan verran!

"It was never the death you feared, it was emptiness."
365x100.blogspot.fi/

31.07.2014 13:11 #8

Laitetaan nyt tänne. Teknisestihän Wacken on jo vissiin alkanut, mutta livestreamiin on vielä vajaa 5h aikaa. Elikkäs Wacken Open Airistä tulee tiettyjen bändin keikoista livestream, johon linkit tästä

Tänään streamattavia bändejä ovat: Skyline, Hammerfall (mun suosikki :cheesy: ), Steel Panther, Saxxon ja Accept. Linkistä löytyy myös kyseisten bändien aikataulut.

Timo Kotipellon sanoin: "Rock the Metal!" \m/

Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Knox Gargol

Knox Gargol
Knox Gargol vastasi aiheeseen: Tulevat musiikkitapahtumat
31.07.2014 14:37 #9

Wacken on aina Wacken. Tänään ei sinänsä ole mitään meikäläistä kiehtovaa, mutta huomenna voi olla asia eriksen.

Your body and soul,
Each others' mate,
The twain shall split,
My blade to sate.

zeta
Paimen
zeta vastasi aiheeseen: Tulevat musiikkitapahtumat
05.01.2015 00:32 #10

1) Helmikuussa Ouluun Stam1nan, Mokoman ja Turmion Kätilöiden keikalle.
2) Nummirock 2015 ( www.nummirock.fi/2015/ )

Näihin on liput, muita en ole suunnitellut. Mm. AC/DC houkuttelee Hämeenlinnassa ja Def Leppard, Accept (nähty jo) ja Helloween South Parkissa, mutta tuskin niihin jaksan raahautua.

Ansa
Ansa vastasi aiheeseen: Tulevat musiikkitapahtumat
11.02.2015 19:36 #11

28.2. on Ensiferum ja 18.3. Sabaton Rytmikorjaamolla. Molempiin on liput hommattu. Vielä kun CMX:ää pääsisi katsomaan, niin olisi hyvä.

28.02.2015 22:07 #12

Finntroll soittaa huhtikuussa Tampereen Klubilla ja tarkoitus olisi viimeinkin ottaa selvää, millaista menoa bändi livenä tarjoaa. Finntroll juhlistaa kymmenvuotiasta Nattfödd-levyään esittämällä sen kokonaan, mikä sopii minulle, sillä juuri tuosta levystä aloitin bändin fanittamisen.

Morgan Blood
Morgan Blood vastasi aiheeseen: Tulevat musiikkitapahtumat
01.03.2015 14:28 #13

Viihdyn paljon keikoilla, mutta vähän festareilla. Jälkimmäisessä on usein liian vähän ihmisiä, jotka haluavat nähdä musiikkia ja osaavat viihtyä alle kolmessa promillessa (ja mukavuusrajan saavuttamisen jälkeen on pakko riehua ja karjua kun muutoin ei varmaan voi). H2Ö ja muut taidehörhöilyt ovat minulle poikkeus. Niillä viihdyn! H2Ö :hön tieni vie. Myös Hippiknikille, mikä on minimaalinen ilmaistapahtuma Vaasassa. Sinne on hyvä levittää omat taidehärpäkkeet ja tuottaa sitä kuvaa.

Parina seuraavana lauantaina Turun Klubi tarjoaa kaikenlaista pikkubändihauskaa, joten siellä varmaan tulee vietettyä iltaa nyt lähiviikkoina :) Smells like hipsters, mutta mikäs siinä.

Ars Longa Vita Brevis

30.06.2015 20:06 #14

Vanha ja klassinen, joskin hiukan muodista pois mennyt ruotsalaisryhmä Europe saapuu syksyllä Suomeen. Olen harkinnut, pitäisikö bändi käydä katsastamassa nyt kun vielä ehtii. En ole kyllä koskaan Europea kovin laajasti kuunnellut, mutta olisi kuitenkin kiva nähdä näitä ikämiesbändejäkin joskus. Lämppäreistä ei ole vielä mitään tietoa, mutta eiköhän sinne joku näistä nuorisopuolen bändeistä saada. Santa Cruz, Lost Society ja mitä näitä nyt oli.

Ansa
Ansa vastasi aiheeseen: Tulevat musiikkitapahtumat
21.09.2015 14:35 #15

Kamelot perjantaina 2.10. ja In Flames perjantaina 16.10. Seinäjoella Rytmikorjaamolla. Kumpaakaan en ole aiemmin nähnyt livenä. Liput on hommattu ja keikoille mennään yhdessä miekkosen kanssa. Suunnitteilla olisi vielä Turisas joulukuussa, mutta sinne nyt ehtii hankkia liput myöhemminkin.

Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Strato

Marski
Marski vastasi aiheeseen: Tulevat musiikkitapahtumat
14.11.2015 16:49 #16

Tänään logomoon Turun klubin ns. hautajaismusiikkitapahtumaan oon menossa, siellä esiintyy pääasiassa turkulaisia pikkubändejä

Maybe if we started looking what's the SAME instead always looking what's DIFFERENT

20.11.2015 16:12 #17

Tänään Turisas 45 Specialissa. Jotenkin olin unohtanut tämän kokonaan, onneksi huomasin tapahtuman facebookissa ja oli vielä lippuja jäljellä. Tuli vähän sellainen yllätysmeno nyt tälle illalle :cool:

Emelie vastasi aiheeseen: Tulevat musiikkitapahtumat
23.11.2015 20:21 #18

The Cure tulee Suomeen lokakuussa 2016. Vaikka en mitenkään aktiivisesti bändin tuotantoa kuuntele, on se sen verran merkittävä tapahtuma, että pitäisi ehkä jopa harkita lippujen ostoa tuonne.

Doc Nicholson
Teknikko
Doc Nicholson vastasi aiheeseen: Tulevat musiikkitapahtumat
13.02.2016 21:35 #19

Vanhan tanssimusiikin ystäville tiedoksi, HOS Big Band (jossa myös allekirjoittanut "vaikuttaa") järjestää huomenna 14.2. Klo 16 alkaen Ystävänpäivän tanssiaiset Balderin salissa (Senaatintorin laidalla). Ohjelmistossa pääosin swing-klassikoita ison bändin soittamana, tauoilla tanssittavat DJ:t. Tule tanssimaan tai vaan kuulemaan yliopiston kovinta big bandia! :cheesy:

The hobbits are a... disease, mr. Baggins

Hiistu
Hiistu vastasi aiheeseen: Tulevat musiikkitapahtumat
26.02.2016 18:20 #20

Gregorianin jäähyväiskiertue tulee ensi viikolla Suomeen. Maanantaina 29.2. ovat Helsingissä, seuraavana päivänä Lahdessa. Tapahtumatiedot Menolipun sivulla: Linkki . Kumpaankin näyttää olevan vielä lippuja myynnissä (Helsinkiin jopa todella paljon).

Oman lipun sain joululahjaksi. :heart: Alkujaan oli tarkoitus mennä Tallinnaan katsomaan (4.3. siellä), mutta sitten tuli tieto, että tulevat Suomeenkin. Kumpaakaan Suomen konserttia ei mainita yhtyeen nettisivujen konserttilistassa... joten suoraan sanottuna epäilyttää yhä, ovatko he ihan oikeasti tulossa tänne. Mutta kai Menolippu mainitsisi, jos tarkoitus on vain kuunnella pimeässä salissa äänitallennetta, tai jotain, öh. :neutral:

Lisäksi tietenkin epäilyttää, aikooko yhtye nyt oikeasti lopettaa ja kuinka lopullisesti. Mutta ilmeisesti ainakin toistaiseksi. Minua ei yhtään haittaisi, vaikka kaikesta jäähyväistohinasta huolimatta joskus taas palaisivat...

Toivon, että heillä olisi mukanaan myyntitavarana myös pari vuotta vanhoja levyjä. Minulta puuttuu yhä kaksi albumia (Epic Chants ja Chapter 8), joita ei koskaan levitetty Suomeen. Ja ikään kuin arvostan fyysisten musiikkitallenteiden omistamista.

Valvojat: Astorethein
KiLLPaTRiCK, Pisania