Väärin luetut

Dyn loi aiheen: Väärin luetut
22.02.2016 19:17 #1

Joskus sanat taipuvat silmissä ihan hassuihin merkityksiin, ainakin mulla. Viimeisin "väärin luettu", tämä oli FB-mainos:

"Herkullista vegaaniruokaa ravintoloissa"
=> "Herkullista vegaaniruokaa vahingossa"

Tässä ketjussa voit kertoa omat hassut väärin lukusi.

punnort
punnort vastasi aiheeseen: Väärin luetut
22.02.2016 20:48 #2

Joskus 90-luvun lopulla Helsingin katukuvssa näkyi Pikapaino-kylttejä. Minä luin ne aina Pikapano.

Virtuaalinen pöytälaatikkoni:
fiktio.wikidot.com/

Ansa
Ansa vastasi aiheeseen: Väärin luetut
04.03.2016 20:23 #3

Seinäjoelta Kauhavalle mentäessä oli ollut Lapuan kohdalla aiemmin kyltti, jossa luki Lapuan hiomopalvelu. Monet ovat sen nopeasti ohi ajaessaan lukenut homopalveluksi. Jossain vaiheessa i-kirjaimen molemmin puolin lisättiin enemmän väliä, että erottuisi paremmin. Sekään ei näyttänyt auttavan ja kyltti katosi jossain vaiheessa. Taisi liike lopettaa toimintansa siinä kohtaa.

Juuri äsken tuli luettua työpöydän roskakori näin: Roskakon. Hämmentävää.

Viimeksi muokattu: 04.03.2016 20:24 : Ansa.

Aloie
Aloie vastasi aiheeseen: Väärin luetut
04.03.2016 21:21 #4

Joskus kaupan irtokarkkihyllyn ohi kävellessä olin lukevinani jonkin uutuusmakeisen laatikkoon liimatusta mainostarrasta teksin "pahan makuinen karkki". Ensimmäinen sanahan oli todellisuudessa "purkan".

Bene qui latuit, bene vixit.

Emelie vastasi aiheeseen: Väärin luetut
05.03.2016 11:50 #5

Ylella oli uutisotsikko: "Uusi Päivä elää faneilleen myös verkossa – erityisesti dramaattiset juonenkäänteet tuovat kysymysvyöryn", luin sen ensin "Uusi Päivä elefanteille myös verkossa - ...".

LordStenhammar
LordStenhammar vastasi aiheeseen: Väärin luetut
13.03.2016 13:34 #6

Härski on, mutta kaverin äiti oli jättänyt tämän kämppää siivotessaan muistilapun, jossa luki suunnilleen: "Muista pikkupyyhkeet". K-kirjaimet olivat kuitenkin niin suoria, että pillupyyhkeiksihän tuo kääntyi.

THE GOD CREATED SHIT.

Diara
Diara vastasi aiheeseen: Väärin luetut
13.03.2016 13:40 #7

Tämä on jo suhteellisen vanha juttu, mutta naureskellaan edelleen kaverini kanssa tälle. Joskus vuonna x kun olimme vielä lukiossa, istuimme uskonnontunnilla. Siinä sitten kirjoitettiin taululta muistiinpanoja vihkoihin, kun jossain kohtaa kaverini alkoi hihittämään melkoisesti. Hän oli lukenut taululta "asian x perusteella..." hieman väärin ja vihkoon ilmestyi lause "asian x persuteella". Jutusta tuli vuosien päästä persujen vaalivoiton jälkeen vielä hauskempi.

"It's dangerous business going out your front door" - J.R.R. Tolkien

14.03.2016 00:44 #8

Vähän väsyneenä luin tänään yhden bussin keulasta, että sen määränpää on Hobbiton... uudelleenluvulla sit selvisi, että olikin jotain ihan muuta H-alkuista. :grin:

16.03.2016 01:15 #9

JAMK mainostaa: "Testaa, oletko valmis agrologiksi!" Minä luin, että astrologiksi...

16.03.2016 11:14 #10

Kauan sitten oli kadunvarsilla yhteisvastuukeräysmainoksia sotaveteraanien puolesta. Mainoksessa vanha pappa istuu pyörätuolissa, tuolin vieressä nuori hoitajanainen, yllä teksti: Osallistutaan yhdessä. Minä luin: Osallistu yhdyntään, ja meinasin ajaa fillarilla bussin kylkeen. Vieläkin naurattaa, kyllä on hyvät palvelut tarjolla sotaveteraaneille.

Minä en pingota, olen vain äärimmäisen valpas.

Viimeksi muokattu: 05.04.2016 10:05 : Wind.

Hiistu
Hiistu vastasi aiheeseen: Väärin luetut
16.03.2016 11:17 #11

Viime viikon Maaseudun Tulevaisuudesta pikaisesti: "Toffeekielto saattaisi kasvattaa köyhyyttä."
... Ei ollut toffee, oli trofee. (Tuttu sana kyllä, mutta toffee tutumpi. :tongue: ) Selittää myös, miksi artikkelin kuvassa oli antilooppi.

Viimeksi muokattu: 16.03.2016 11:21 : Hiistu.

Pisania
Pisania vastasi aiheeseen: Väärin luetut
16.03.2016 11:33 #12

Kerran kävelin kadulle pysäköidyn pakettiauton ohi ja ihmetelin miksi auton kylejessä lykee "peniskateus". Piti vilkaista uudestaan. Auton sivuovi oli auki ja siinä luki Pekkaniska mutta osa kirjaimista jäi oven alle (ja osan aivoni kehittivät tyhjästä). Lievä lukihäiriö aiheuttaa usein hauskuutta. Yhden kerran olin opastetulla hautausmaakierroksella ja huomautin yhden kiven tekstistä miten herttaista oli että miehen titteliksi oli kirjoitettu "sahansoittaja". Joku huomautti että se on kylläkin "sahanasettaja". En ollut ikinä semmoisesta ammatista kuullutkaan, joten ihan ymmärrettävä aivopieru, kai. Kunpa se vaan olisi jäänyt sanomatta ääneen...:blush:

You're not in Wonderland anymore, but you positively reek of rabbit.

Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Piru Naiseksi

Moonlord
  • Viestejä: 2038
Moonlord vastasi aiheeseen: Väärin luetut
18.03.2016 12:33 #13

Juuri äsken oli uutisotsikko "Räikkönen vaikuttunut uudesta pomosta".
Minä tietysti luin tuon "Räikkönen vaikuttunut uudesta pornosta" ja ehdin jo miettiä, että jopas on uutisointi Räikkösen yksityiselämästä mennyt rivoksi.

04.04.2016 13:36 #14

Kaasuyhtiö mainostaa "All boilers half price". Minä luin: "All broilers..."

05.04.2016 10:02 #15

Silmäilin noita vääriluettuja läpi ja huomattavan iso osa oli aivoissa muuntunut joksikin navanalusjuttuun viittaavaksi. On se vaan hauska laite tuo ihmisaivo.

Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Piru Naiseksi

Jukuke
Kisälli
Jukuke vastasi aiheeseen: Väärin luetut
05.04.2016 21:37 #16

06.04.2016 09:48 #17

Jukuke kirjoitti: Meillä oli töissä tässä jonkin aikaa sitten kaikkien työntekijöiden sähköpostien allekirjoituksien yhtenäistäminen. Viestissä luki: Kopioi oletus pohja viestin lopusta ja tee tarvittavat muutokset. Laita tämän jälkeen minulle testiviesti. kemmenkunta työporukasta oli pikasesti lukenut; laita tämän jälkeen minulle tekstiviesti.

Heh... minäkin luin "tekstiviesti".

06.04.2016 11:15 #18

^ Samoin! Tuo on kyllä paha. :D

Jukuke
Kisälli
Jukuke vastasi aiheeseen: Väärin luetut
06.04.2016 20:53 #19

Jeps loistava esimerkki siitä, et yleensä varsinkin kiireessä luetaan eka ja vika kirjain ja keskellä olevilla ei ole mitään merkitystä. Sitten sinne lisäilee ajattelematta ylimääräsiä kirjaimia ja merkitys muuttuu täysin :grin:

punnort
punnort vastasi aiheeseen: Väärin luetut
10.04.2016 22:49 #20

Ylellä oli uutinen, jonka otsikko oli "Panamalainen lakitoimisto sotki Punaisen Ristin rahanpesuun".

yle.fi/uutiset/panamalainen_lakitoimisto..._rahanpesuun/8801352

Minä luin "Panamalainen lakitoimisto sotki Punaisen Ristin rahanpesun".

Virtuaalinen pöytälaatikkoni:
fiktio.wikidot.com/