Väärin luetut

22.02.2016 19:17 #1 : Dyn
Väärin luetut kirjoittanut Dyn
Joskus sanat taipuvat silmissä ihan hassuihin merkityksiin, ainakin mulla. Viimeisin "väärin luettu", tämä oli FB-mainos:

"Herkullista vegaaniruokaa ravintoloissa"
=> "Herkullista vegaaniruokaa vahingossa"

Tässä ketjussa voit kertoa omat hassut väärin lukusi.

• punnort hahmo
  • punnort
22.02.2016 20:48 #2 : punnort
Vastaus käyttäjältä punnort aiheessa Väärin luetut
Joskus 90-luvun lopulla Helsingin katukuvssa näkyi Pikapaino-kylttejä. Minä luin ne aina Pikapano.

Virtuaalinen pöytälaatikkoni:
fiktio.wikidot.com/

• Ansa hahmo
  • Ansa
04.03.2016 20:23 - 04.03.2016 20:24 #3 : Ansa
Vastaus käyttäjältä Ansa aiheessa Väärin luetut
Seinäjoelta Kauhavalle mentäessä oli ollut Lapuan kohdalla aiemmin kyltti, jossa luki Lapuan hiomopalvelu. Monet ovat sen nopeasti ohi ajaessaan lukenut homopalveluksi. Jossain vaiheessa i-kirjaimen molemmin puolin lisättiin enemmän väliä, että erottuisi paremmin. Sekään ei näyttänyt auttavan ja kyltti katosi jossain vaiheessa. Taisi liike lopettaa toimintansa siinä kohtaa.

Juuri äsken tuli luettua työpöydän roskakori näin: Roskakon. Hämmentävää.

Viimeksi muokattu: 04.03.2016 20:24 Ansa.

04.03.2016 21:21 #4 : Lukijatar
Vastaus käyttäjältä Lukijatar aiheessa Väärin luetut
Joskus kaupan irtokarkkihyllyn ohi kävellessä olin lukevinani jonkin uutuusmakeisen laatikkoon liimatusta mainostarrasta teksin "pahan makuinen karkki". Ensimmäinen sanahan oli todellisuudessa "purkan".

Bene qui latuit, bene vixit.

05.03.2016 11:50 #5 : Emelie
Vastaus käyttäjältä Emelie aiheessa Väärin luetut
Ylella oli uutisotsikko: "Uusi Päivä elää faneilleen myös verkossa – erityisesti dramaattiset juonenkäänteet tuovat kysymysvyöryn", luin sen ensin "Uusi Päivä elefanteille myös verkossa - ...".

13.03.2016 13:34 #6 : LordStenhammar
Vastaus käyttäjältä LordStenhammar aiheessa Väärin luetut
Härski on, mutta kaverin äiti oli jättänyt tämän kämppää siivotessaan muistilapun, jossa luki suunnilleen: "Muista pikkupyyhkeet". K-kirjaimet olivat kuitenkin niin suoria, että pillupyyhkeiksihän tuo kääntyi.

EAT, WORK, SHIT, SLEEP.

• Diara hahmo
  • Diara
13.03.2016 13:40 #7 : Diara
Vastaus käyttäjältä Diara aiheessa Väärin luetut
Tämä on jo suhteellisen vanha juttu, mutta naureskellaan edelleen kaverini kanssa tälle. Joskus vuonna x kun olimme vielä lukiossa, istuimme uskonnontunnilla. Siinä sitten kirjoitettiin taululta muistiinpanoja vihkoihin, kun jossain kohtaa kaverini alkoi hihittämään melkoisesti. Hän oli lukenut taululta "asian x perusteella..." hieman väärin ja vihkoon ilmestyi lause "asian x persuteella". Jutusta tuli vuosien päästä persujen vaalivoiton jälkeen vielä hauskempi.

"It's dangerous business going out your front door" - J.R.R. Tolkien

14.03.2016 00:44 #8 : Dyn
Vastaus käyttäjältä Dyn aiheessa Väärin luetut
Vähän väsyneenä luin tänään yhden bussin keulasta, että sen määränpää on Hobbiton... uudelleenluvulla sit selvisi, että olikin jotain ihan muuta H-alkuista. :grin:

16.03.2016 01:15 #9 : Dyn
Vastaus käyttäjältä Dyn aiheessa Väärin luetut
JAMK mainostaa: "Testaa, oletko valmis agrologiksi!" Minä luin, että astrologiksi...

16.03.2016 11:14 - 05.04.2016 10:05 #10 : Wind
Vastaus käyttäjältä Wind aiheessa Väärin luetut
Kauan sitten oli kadunvarsilla yhteisvastuukeräysmainoksia sotaveteraanien puolesta. Mainoksessa vanha pappa istuu pyörätuolissa, tuolin vieressä nuori hoitajanainen, yllä teksti: Osallistutaan yhdessä. Minä luin: Osallistu yhdyntään, ja meinasin ajaa fillarilla bussin kylkeen. Vieläkin naurattaa, kyllä on hyvät palvelut tarjolla sotaveteraaneille.

Minä en pingota, olen vain äärimmäisen valpas.
Viimeksi muokattu: 05.04.2016 10:05 Wind.

16.03.2016 11:17 - 16.03.2016 11:21 #11 : Hiistu
Vastaus käyttäjältä Hiistu aiheessa Väärin luetut
Viime viikon Maaseudun Tulevaisuudesta pikaisesti: "Toffeekielto saattaisi kasvattaa köyhyyttä."
... Ei ollut toffee, oli trofee. (Tuttu sana kyllä, mutta toffee tutumpi. :tongue: ) Selittää myös, miksi artikkelin kuvassa oli antilooppi.
Viimeksi muokattu: 16.03.2016 11:21 Hiistu.

• Pisania hahmo
  • Pisania
    Varjoinen
16.03.2016 11:33 #12 : Pisania
Vastaus käyttäjältä Pisania aiheessa Väärin luetut
Kerran kävelin kadulle pysäköidyn pakettiauton ohi ja ihmetelin miksi auton kylejessä lykee "peniskateus". Piti vilkaista uudestaan. Auton sivuovi oli auki ja siinä luki Pekkaniska mutta osa kirjaimista jäi oven alle (ja osan aivoni kehittivät tyhjästä). Lievä lukihäiriö aiheuttaa usein hauskuutta. Yhden kerran olin opastetulla hautausmaakierroksella ja huomautin yhden kiven tekstistä miten herttaista oli että miehen titteliksi oli kirjoitettu "sahansoittaja". Joku huomautti että se on kylläkin "sahanasettaja". En ollut ikinä semmoisesta ammatista kuullutkaan, joten ihan ymmärrettävä aivopieru, kai. Kunpa se vaan olisi jäänyt sanomatta ääneen...:blush:

Don't mess with the neon love chicken.
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Piru Naiseksi

• Moonlord hahmo
  • Moonlord
  • Viestejä: 2038
18.03.2016 12:33 #13 : Moonlord
Vastaus käyttäjältä Moonlord aiheessa Väärin luetut
Juuri äsken oli uutisotsikko "Räikkönen vaikuttunut uudesta pomosta".
Minä tietysti luin tuon "Räikkönen vaikuttunut uudesta pornosta" ja ehdin jo miettiä, että jopas on uutisointi Räikkösen yksityiselämästä mennyt rivoksi.

04.04.2016 13:36 #14 : Dyn
Vastaus käyttäjältä Dyn aiheessa Väärin luetut
Kaasuyhtiö mainostaa "All boilers half price". Minä luin: "All broilers..."

05.04.2016 10:02 #15 : Wind
Vastaus käyttäjältä Wind aiheessa Väärin luetut
Silmäilin noita vääriluettuja läpi ja huomattavan iso osa oli aivoissa muuntunut joksikin navanalusjuttuun viittaavaksi. On se vaan hauska laite tuo ihmisaivo.

Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Piru Naiseksi

• Jukuke hahmo
  • Jukuke
    Aseenkantaja
05.04.2016 21:37 #16 : Jukuke
Vastaus käyttäjältä Jukuke aiheessa Väärin luetut

06.04.2016 09:48 #17 : Wind
Vastaus käyttäjältä Wind aiheessa Väärin luetut

Jukuke kirjoitti: Meillä oli töissä tässä jonkin aikaa sitten kaikkien työntekijöiden sähköpostien allekirjoituksien yhtenäistäminen. Viestissä luki: Kopioi oletus pohja viestin lopusta ja tee tarvittavat muutokset. Laita tämän jälkeen minulle testiviesti. kemmenkunta työporukasta oli pikasesti lukenut; laita tämän jälkeen minulle tekstiviesti.

Heh... minäkin luin "tekstiviesti".

06.04.2016 11:15 #18 : Dyn
^ Samoin! Tuo on kyllä paha. :D

• Jukuke hahmo
  • Jukuke
    Aseenkantaja
06.04.2016 20:53 #19 : Jukuke
Vastaus käyttäjältä Jukuke aiheessa Väärin luetut
Jeps loistava esimerkki siitä, et yleensä varsinkin kiireessä luetaan eka ja vika kirjain ja keskellä olevilla ei ole mitään merkitystä. Sitten sinne lisäilee ajattelematta ylimääräsiä kirjaimia ja merkitys muuttuu täysin :grin:

• punnort hahmo
  • punnort
10.04.2016 22:49 #20 : punnort
Vastaus käyttäjältä punnort aiheessa Väärin luetut
Ylellä oli uutinen, jonka otsikko oli "Panamalainen lakitoimisto sotki Punaisen Ristin rahanpesuun".

yle.fi/uutiset/panamalainen_lakitoimisto..._rahanpesuun/8801352

Minä luin "Panamalainen lakitoimisto sotki Punaisen Ristin rahanpesun".

Virtuaalinen pöytälaatikkoni:
fiktio.wikidot.com/