-
- Lukuhaaste: Helmet 2024
- Lukupiiri / HourglassEyes | 03.09.2024 17:35
-
- Mobiilipelit ja mobiilipelaaminen
- Konepaja / Kuurankukka | 02.09.2024 22:28
-
- Lukuhaaste: Popsugar 2024
- Lukupiiri / HourglassEyes | 02.09.2024 13:47
-
- Lukuhaaste: Goodreads ATY 2024
- Lukupiiri / HourglassEyes | 02.09.2024 13:43
Cassandra Clare (mm. Varjojen kaupungit -sarja)
Eli onko täällä moniakin jotka odottavat kyseisen sarjan päätöstä. Itse olen ihan sukat pyörällä koko sarjasta!
Odotan myös mielenkiinnolla sitä, miten The Infernal Devices, Varjojen kaupunkien suomentamaton sisarsarja tulee linkittymään tähän viimeiseen osaan. Kyseinen sarja sijoittuu siis viktoriaaniseen Lontooseen 1800-luvun lopun varjonmetsästäjämaailmaan. Sarjaa on julkaistu vuorotellen Varjojen kaupunkien myöhempien osien kanssa ja neljännestä osasta alkaen sarjassa on ollut hurjasti viittauksia Infernal Devicesin tapahtumiin ja hahmoihin. (Itse olen siis lukenut trilogian englanniksi.)
Mutta kyllä, odotan viimeistä osaa aivan liikaa.
Kuten edellinen kirjoittaja mainitsikin, juonenkäänteet voisivat olla enemmän ennalta-arvaamattomia ja aavistuksen omaperäisempiä. Kirjat ovat ihan luistavalla tekstillä varustettuja, mutta ajoittain armottoman kliseisiä ja jo aiemmin nähtyjä.
Kirjaneito kirjoitti: Minulla on tosin kauhunsekaiset tunteet osasta, sillä Cassandra Clare on paljastanut, että kirjassa tulee kuolemaan porukkaa. Jos Jacelle tapahtuu jotain, olen hyvin murhanhimoinen.
Siis... Olisiko tuo muka edes teoriassa mahdollista? Siis kun Jace on pääjätkä ja komea ja hyvännäköinen ja päähenkilön poikakaveri ja... Ihan sama, Clare, tapa Simon, tapa Seba, mutta JACE ELÄÄ IKUISESTI!!!!!!!!!
Juu, odotan. Ja vaikka olenkin Jacen ylin fani, luen suomeksi. En jaksa odottaa, mutta jos en saa enkuksi luettua ilman keskeytyksiä, koko kirjasta menee maku.
The Big Bad Wolf kirjoitti:
Kirjaneito kirjoitti: Minulla on tosin kauhunsekaiset tunteet osasta, sillä Cassandra Clare on paljastanut, että kirjassa tulee kuolemaan porukkaa. Jos Jacelle tapahtuu jotain, olen hyvin murhanhimoinen.
Siis... Olisiko tuo muka edes teoriassa mahdollista? Siis kun Jace on pääjätkä ja komea ja hyvännäköinen ja päähenkilön poikakaveri ja... Ihan sama, Clare, tapa Simon, tapa Seba, mutta JACE ELÄÄ IKUISESTI!!!!!!!!!
Toivon ettei noin käy, mutta olen viime vuoden aikana menettänyt luottoni onnellisiin loppuihin. Kirjailijat ovat julmia, olen saanut kokea sen kantapään kautta. (Ja Simonia ei saa tappaa! EI! Seba kuolee, se on selvä, mutta Simon. NOOO!)
Juu, hullu fanityttöpuoleni pääsee aina valloilleen kun puhutaan tästä sarjasta...
No ni. Masennuin.
Clace on aika varma elossa säilyvä, muista kuka vain voi jäädä Claren kirjoittaman rekan alle. Aaaaaargh. Pelottaa.
Kirja ei pettänyt odotuksiani, tyydyttävä päätösosa josta jäi hyvä mieli. Sydämenikin pysyi melko lailla ehjänä ja kirja eteni osittain aika erilailla kuin olin odottanut.
Jos jotakuta kiinnostaa pitkäkestoisemmat mietteeni viimeisestä osasta: kirjaneidontornihuone.blogspot.fi/2014/0...f-heavenly-fire.html
En ole oikein hirveästi viitsinyt spekuloidakaan hahmojen kuolemilla, mutta ehkä mua hiukan ketuttais jos Jace kuolisi. Olen niin odotellut, että ne pääsis Claryn kanssa kunnolla kuhertelemaan
...pliis?
Mutta kyllä, kauhunsekaisin tuntein odotan minäkin, mitä tulee tapahtumaan. Luultavasti Clare iskee suoraan puukolla sydämeen.
Q_Black:ta kompaten odotan kans kovasti että viimeisessä kirjassa Jace ja Clary pääsisi tositoimiin :D
Mut nää kuolemat.. apua, olen muutenkin kova tihrustamaan kirjan kun kirjan hahmoille jotka kuolevat.
Kaipaisi jo hyppysiin jotain hyvää luettavaa kun kesälomakin alkaa! Hurautin viikossa Julie Kagawan neljä kirjaa. Nyt on tyhjä olo :D
Kai se on lampsittava kirjakauppaan hakemaan se opus!
Jotenkin kohtaus
Kirjassa oli paljon muitakin juttuja, jotka jostain syystä ottii hermoon, mutta en jaksanut alkaa kirjaan niitä ylös. Jostain syystä tämä kirjasarja saa paljon anteeksi. Ajoittain Claren jaaritteleva ja toistoa suoltava kirjoitustyyli on puuduttava ja "hei, pitääkin katsoa Buffy ja Angel uudestaan... häh, miks tää tuli mulle yhtäkkiä mieleen"-hetkiä tuli koettua tätä sarjaa lukiessa. Taisi siinä pari muutakin juttua tulla mieleen.
Hieman peloissani odotan Claren uutta sarjaa, The Dark Artifices, koska Clare tuntuu pyörittävän samanlaista juonta uusilla hahmoilla, jotka muituttavat suuresti toisiaan.. Jo tässä kirjassa saadaan tutustua sarjan päähahmoon, nuoreen Emma Carstairsiin, joka yllätys, yllätys on
HourglassEyes kirjoitti: Taivaallisen Tulen Kaupunki on nyt saatavilla Suomalaisesta Kirjakaupasta yksinmyyntioikeudella joulukuun ajan, muualle tuleepi sitten ensi vuoden alussa; tiedoksi vain sarjan fanittajoille!
Seinäjoen Suomalaisessa ei ainakaan tiedetty asiasta mitään, kun kävin tänään kysymässä. Myyjä katsoi koneelta ja sanoi, että kyseinen kirja ilmestyy tammikuussa.
Outoa, että kirja on julkaistu, mutta sitä ei näytä saavan mistään. Suomalaisen kirjakaupan nettisivuillakin lukee vain, että ennakkotilattavissa.
Wanderer kirjoitti:
HourglassEyes kirjoitti: Taivaallisen Tulen Kaupunki on nyt saatavilla Suomalaisesta Kirjakaupasta yksinmyyntioikeudella joulukuun ajan, muualle tuleepi sitten ensi vuoden alussa; tiedoksi vain sarjan fanittajoille!
Seinäjoen Suomalaisessa ei ainakaan tiedetty asiasta mitään, kun kävin tänään kysymässä. Myyjä katsoi koneelta ja sanoi, että kyseinen kirja ilmestyy tammikuussa.
Outoa, että kirja on julkaistu, mutta sitä ei näytä saavan mistään. Suomalaisen kirjakaupan nettisivuillakin lukee vain, että ennakkotilattavissa.
Sangen omituista. Kyllä meidän paikallisessa Suomalaisessa kirja löytyy suoraan hyllystä, tulivat viime viikolla myymälään ^^
muoks. Kävin vielä kurkistamassa verkkokaupan puolelta eri puolilta Suomea myymälöiden varastotietoa kirjasta, ihan paria poikkeusta lukuunottamatta kirjaa löytyy hyllystä jo melkein kaikista Suomalaisista. Valitettavasti Seinäjoki ei näyttänyt olevan sillä listauksella - mutta kyllä heidänkin pitäisi sitä tilaamalla saada. Toivotan onnea metsästykseen!