• Dyn hahmo Kirjoittaja

22.05.2014 18:43 #1 :: Dyn

Hanna Matilainen: Mitä kummaa: Opas kotimaiseen spekulatiiviseen fiktioon

Avain 2014 - Risingin tietokannassa

Mitä kummaa: Opas kotimaiseen spekulatiiviseen fiktioon on nimensä mukaisesti johdatus spekulatiiviseen fiktioon ja sen harrastamiseen Suomessa. Lyhyt ja ajoittain luettelomainen kirja ehtii käydä läpi spefin lyhyen historian ja rajatyypit, kotimaiset seurat ja kerhot, pitkän listan kirjailijoita ja harrastuksen monenmuotoisia lieveilmiöitä, kuten tapahtumia, tapaamisia ja palkintoja. Onpa mukana myös oma sivustomme Risingshadowkin - tyylikkäästi heti seuratoimintaosuuden kärjessä.

Esipuheessaan Matilainen kertoo kirjan lähteneen liikkeelle rakkaudesta fandomiin ja genreen. Tavoite esitellä harrastusta laajemmalle lukijakunnalle on hyvä, eikä tällaista kaikenkattavaa fandomin läpikäyntiä vielä ole markkinoilla nähtykään. Monipuolisuus ja kaikenkattavuus ovat kirjan vahvoja puolia; lyhyttä opasta vaivaavan pikaisuuden ja pintapuolisuuden ehtii kirjaa lukiessa jo antaa anteeksi, kun erilaisia näkökulmia fandomiin on esitelty niin paljon.

Lue lisää...
Muokannut 22.05.2014 18:45 Dyn

• Sini hahmo
  • Sini

12.06.2014 14:10 #2 :: Sini
Hanna Matilainen
Minun arvosteluni kirjasta ja Hanna Matilaisen haastattelun voi käydä lukemassa Espoon Fantasian blogissa .

Valvojat: RinjaEmelie