Pierre Pevel (mm. Kardinaalin miekat -sarja)

• Dragan hahmo Kirjoittaja
  • Dragan
    Riivaaja
    Tasolla 41
    24.61

22.12.2011 00:32 #1 :: Dragan

Pierre Pevel: Kardinaalin miekat ja Varjojen alkemisti
(Kardinaalin miekat -sarjan osat 1 ja 2)

Gummerus 2010 ja 2011 - Kardinaalin miekat ja Varjojen alkemisti Risingin tietokannassa

Pierre Pevel on Ranskan suosituimpia fantasiakirjailijoita. Hän on muista töistään voittanut ranskalaiset Grand Prix de l'Imaginaire ja Prix Imaginales -fantasiakirjallisuuspalkinnot. Kardinaalin miekat -sarja sijoittuu 1600-luvun Ranskaan. Huomio ei kuitenkaan ole ajan tunnetuimmissa hahmoissa, muskettisotureissa, vaan kardinaali Richelieun laskuun toimivissa kardinaalin miekoissa.

Kardinaalin miekat ovat ryhmä, joka ratkoo Richelieun puolesta hovin salajuonia. Ja näitä riittääkin, koska Ranskalla on aina paljon uhkia lohikäärmeistä alkaen. Minulle tulee mieleen Naomi Novikin Temeraire-sarja, jossa on myöskin vaihtoehtohistoriaa maustettuna lohikäärmeillä. Kardinaalin miekat on täynnä elementtejä, joita tältä asetelmalta voi odottaakin: miekkojen heiluttelua, laukkaavia hevosia, taisteluja katoilla ja kujilla.

Lue lisää...
Muokannut 09.10.2013 00:08 Hiistu

03.04.2021 10:51 #2 :: KiLLPaTRiCK
Vihdoin sain nämä luettua. Eipä olleet kummoisia. Pettymys, sillä kun miettii kuinka herkullisen idean on kirjailija keksinyt.
Tuskin rupean metsästämään trilogian päätösosaa englanniksi käännettynä. Mielenkiinnosta, onko sellainen saatavilla?

• Darkki hahmo
  • Darkki
    Arkkivelho
    Tasolla 81
    91.02

03.04.2021 11:29 #3 :: Darkki
Kyllä tämä löytyy enkkupuolen kirjatietokannasta nimellä The Dragon Arcana.
www.risingshadow.net/library/book/32265-the-dragon-arcana

Korjasin myös tänne sarjan tietoihin, että siellä näytetään sarjan kääntämätön teos enkkupuolen kirjatietokannasta:
www.risingshadow.fi/library/series/826-kardinaalin-miekat
Muokannut 03.04.2021 11:34 Darkki
Tykännyt: KiLLPaTRiCK

• Hiistu hahmo
  • Hiistu
    Varjovelho
    Tasolla 61
    54.81

05.04.2021 17:35 #4 :: Hiistu
Siitä on vuosia (kymmenen vuotta?  ), kun olen lukenut ensimmäisen osan. Ei tehnyt kovin suurta vaikutusta minuunkaan, mutten enää tarkemmin muista, mikä mätti. Ehkä jos 1600-luvun Ranska olisi miljöönä kiinnostanut enemmän, olisi tarinakin koukuttanut... En minä muskettisotureidenkaan seikkailuja tunne. 

Sen muistan, että yhdellä henkilöhahmolla oli punalinssiset lasit. Olin kateellinen, kun olisin halunnut sellaiset aurinkolasit, mutta ainakaan omilla vahvuuksilla ei onnistunut, sanoi paikallinen optikko. Ehkä täytyisi kesällä käydä tiedustelemassa, olisiko linssien valmistus vuosikymmenessä yhtään kehittynyt, heh. 

Noiden enkkuversioiden kannet ovat muuten hienot! En tosin muista mitään tarinassa olleista lohikäärmeistä, mutta kaipa niitä sitten oli... 

Valvojat: RinjaEmelie