• Kuurakukka hahmo Kirjoittaja
  • Kuurakukka
    Kaartilainen
26.12.2022 11:20 #1 :: Kuurakukka
Joulukalenterikirjoja (joissa on 24 lukua)
Tänä vuonna sain selville Instagramista, että kirjaa, jossa on 24 lukua, voi käyttää ikään kuin joulukakenterina. On minulla ollut pienenä sellainen, mutta se oli päässyt unohtumaan. Jos tiedätte kirjoja, joissa on 24 lukua, laittaisitteko tänne ?

• Pisania hahmo
  • Pisania
    Hornanhenki

26.12.2022 13:02 #2 :: Pisania
Joulukalenterikirjoja (joissa on 24 lukua)
Kaksi sellaista lastenromaania, joiden alaotsikkona on "Tarina jossa on 24 lukua" ja sijoittuvat jouluun on Eva Frantzin Ruukin salaisuus ja Karin Erlandssonin Yöjuna.
Tykännyt: Kuurakukka

• Mio hahmo
  • Mio
    Kaartilainen

27.12.2022 00:16 #3 :: Mio
Joulukalenterikirjoja (joissa on 24 lukua)
Joulutarina! Marko Leinon kirjoittama, kaikki sen leffan tuntee. Mutta kuinkas moni tietää, että kirjaversiossa lukee 'luku' sijasta 'luukku'? Kirja on suunniteltu joulukalenteriksi

22.11.2023 18:07 #4 :: Kirjastotäti
Joulukalenterikirjoja (joissa on 24 lukua)
Suosikkini joulukalenterikirjoista on norjalaisen Maja Lunden Lumisisko. Siinä on synkkiäkin sävyjä, mutta ainakin alakouluikäisten ja koko perheen "iltasatukirjaksi" sopii hyvin. Lundehan on kirjoittanut aikuisille Mehiläisten historia -teoksesta alkavan Ilmastokvartetti-sarjan. Myös keskustelussa mainittu Ruukin salaisuus oli hyvä.
Pienemmille lapsille on esim. Kirsti Mannisen Pandakaksoset joulun jäljillä : 24 tarinaa joulun odotukseen.
Muokannut 22.11.2023 18:13 Kirjastotäti

22.11.2023 18:38 #5 :: Kirjastotäti
Joulukalenterikirjoja (joissa on 24 lukua)
Tänä vuonna on ilmestynyt myös Anna Krogeruksen Tontun apulainen. Sopii iltasatukirjaksi ehkä noin kymmenenvuotiaille asti.

Valvojat: RinjaEmelie