Uutuuskirja: Faol, kirjoittanut Sormusten herra ja rouva

Vintiö
Teemu Sormunen loi aiheen: Uutuuskirja: Faol, kirjoittanut Sormusten herra ja rouva
13.10.2018 16:55 #1

Saatavana muunmuassa seuraavista paikoista (painettu ja e-kirja)
www.bod.fi/kirjakauppa/faol-jenny-sormunen-9789528029113
www.adlibris.com/fi/kirja/faol-9789528029113
www.amazon.de/Faol-Liekkevän-trilogia-Je...sr=8-1&keywords=faol

Kolme käsikirjoitusta saatu jo valmiiksi ja pitkän tien jälkeen, ensimmäinen on nyt julkaistu.
Kuvaus:
Ulottuvuuksien välinen tila on hyvin pieni. Tavallisella sivuaskeleella voisi siirtyä lukemattomien ulottuvuuksien lävitse ja jopa vahingossa ohittaa määränpäänsä.
Rauni näkee paljon värikkäitä unia. Hän herää keskellä tummaa, lumista metsää. Hän ei tajua ollenkaan, missä on. Hän tapaa oudon olennon, joka taistelee jethiä vastaan henkensä edestä. Olento kuljettaa Raunin, ”viikinkinaisen”, omiensa luo. Faolin kaupunkia asuttavat haltiat, peikot, örkit, hiidet ja maahiset. Hyvän haltian Mifgaelin kanssa hän läpikäy lukemattomia hurjia seikkailuja ja verisiä taisteluita julmia rosvojoukkoja vastaan. Viimein Rauni tajuaa joutuneensa toiseen ulottuvuuteen. Sieltä takaisin kotiin pääsemiseen on vain yksi keino…

Matka on pitkä, ja Rauni joutuu kamppailemaan henkensä edestä. Hän asemoi rautakankensa, veti sen sivulle ja pamautti hiittä leukaan mahtavalla svingillä. Naisen kallo murtui ja tämä lensi alas pukilta. Mifgael onnistui vilkaisemaan tilannetta kuullessaan Raunin huudahduksen samalla kun väisteli haltiamiehen miekansivalluksia. Hän nyökkäsi Raunille hyväksyvästi. Hän näki naisen ilmeestä, että oli ensimmäinen kerta, kun tämä satutti toista pahasti.

Haltiakulttuuri on läpikäymässä jotenkin tutun tuntuista muutosprosessia. Haltiakaupunki oli siinä mielessä erikoinen, että siellä ei ollut lakeja. Lakeja ei juurikaan tarvittu, koska rikoksia ei juuri tapahtunut. Kenenkään ei tarvinnut varastaa, koska katsottiin, että kaikilla oli hyvät oltavat. Kaupungin elämä oli aina perustunut siihen, että tänne sai tulla ja täällä sai olla. Kaupunkilaisiksi hyväksyttiin ne, jotka arvostivat tätä perinnettä ja olivat soveliaita sen pyörittämisessä. Nyt se ei enää sopinutkaan kaikille, vaan suvaitsemattomat halusivat ei-kaupunkilaiset muurien ulkopuolelle.

Poliittiset ääriliikkeet saavat jalansijaa. Kesken itsesäälin hurjimman pisteen N’Ross havahtui. Hänen täytyi puolustautua. Kaikkien haltioiden täytyi puolustautua. Uhka ei ollut perinteistä kahden rintaman sotaa. Ei. Se oli poliittista. Muukalaiset yrittivät valloittaa kaupungin ovelilla keinoilla. He eivät hyökänneet. He ujuttautuivat. He ujuttautuivat kaupunkiin myrkyttääkseen tämän jalot periaatteet. Jonkun täytyi uhrautua kaikkien hyväksi. N’Ross otti mielellään tämän raskaan tehtävän kantaakseen.

Hyvän ja pahan taistelu on ikuista ja universaalista. Faol kuuluu suomalaisena versiona Harry Potterin tai Sormusten herran tapaiseen tarinaperinteeseen, jolla on vankka ja kestävä suosio. Mystisyys on jo sinänsä monia kiinnostava ominaisuus. Onko olemassa tavalliselle todellisuudelle käänteisiä, salattuja maailmoita? Lisäksi ollaan ”aikamatkalla”, jolla pohditaan ajan ja liikkeen suhdetta.

Kyseessä ensikirjailijoiden ensiteos ja palautteen saaminen on meille ensiarvoisen tärkeää.
Mahdollisiin kysymyksiin pyrimme myös vastaamaan mahdollisuuksien mukaan.
Kiitos mielenkiinnostasi kirjaamme kohtaan ja jos se ei herättänyt kiinnostusta, niin kiitos siitä, että jaksoit lukea tänne asti :)

Toivottavasti kirja herättää myös keskustelua.

Vintiö
Teemu Sormunen vastasi aiheeseen: Uutuuskirja: Faol, kirjoittanut Sormusten herra ja rouva
18.10.2018 00:27 #2

Jaa niin, kirjaan on tehty BOD:in toimesta kustannustoimitus ja oikoluku.
Ajattelin, että hyvä mainita :)

19.10.2018 22:43 #3

Kiitos kaikille kirjasta kiinnostuneille!!!
Adlibris ilmoittaa: tilapäisesti loppu, mutta esim. ainakin BOD:in ja Amazonin kautta kirjoja on yhä saatavilla :)
edit: e-kirjoja painetaan myös kovaa tahtia

Author: FAOL

Viimeksi muokattu: 19.10.2018 22:52 : Teemu Sormunen.

Vintiö
Teemu Sormunen vastasi aiheeseen: Uusi kirjalistaus: Suositut arvostelemattomat kirjat
25.11.2018 14:03 #4

Jos saa pyytää, niin olisin todella iloinen jos joku vain jaksaisi lukea tuon kirjoittamamme kirjan ja arvostella sen. Itse uskon tarinaan ja sen kantavuuteen, minusta se on yhä hauska, vaikka luulisi, että muistaa jo kaiken ulkoa. Omakin kirja saattaa yllättää.
Tarvittaessa voin myös kustantaa itse kirjan halukkaalle (e-kirja tai kovakantinen). > edit: parille ensimmäiselle halukkaalle.
Lisäteitoa tuosta sen verran, että osa kaksi on lähetetty oikolukijalle ja hän tekee samalla kustannustoimituksen, eli uskoisin julkaistavan tuossa syksyn korvila +- joku kuukausi.
Osa kolme on myös jo kirjoitettu valmiiksi ja koska trilogia, niin osa neljä on jo työn alla.

Kyseessä siis tämä:
www.risingshadow.fi/library/book/8438-faol

www.adlibris.com/fi/kirja/faol-9789528029113
www.amazon.de/Faol-Liekkevän-trilogia-Je...sr=8-1&keywords=faol

Jos halut keskustella kirjasta, tai jättää palautetta, tai jotain, niin sekin myös onnistuu.

Ja koska heitän tuollaisen haasteen, niin heittäkää vastavuoroisesti joku kirja minkä toivoisitte arvosteltavan (jos mahdollista niin mieluiten sellainen, jonka saa e-kirjana, johtuen nykyisestä asuinpaikastamme), niin luen ja tekaisen arvostelun.

edit: idea lähti siis tuosta viestiketjusta:
www.risingshadow.fi/forum/ilmoitukset/35...attomat-kirjat#58570

Author: FAOL

Viimeksi muokattu: 25.11.2018 17:21 : Teemu Sormunen. Syy: ettei lopu rahat kesken :)

Valvojat: Muukalainen